MuscleMeat

Roth's Log 2.0

Tsss, inderdaad weinig actie hier de laatste tijd bro...:(

• Topic Starter Topic Starter
Zal straks even updaten boys, nu snel naar de gym.

Ik weet niet zo goed hoe ik op curltrainingen moet reageren :roflol:

Ondertussen ben ik bezig aan mijn tweede week op stage. De 40-urige werkweek is mij erg zwaar gevallen, vooral na het prachtleven wat ik de afgelopen zes maanden gehad heb. Een a twee dagen school, twee ochtenden werken en mij voor de rest bezig houden met bodybuilding is toch wat anders dan de enigste vrije tijd die je hebt spenderen in de sportschool.

Door mijn obsessie om zoveel mogelijk eten binnen te krijgen en vrijwel geen maaltijd te missen heb ik het de eerste week regelmatig op 6 uur slaap of minder moeten doen. Sommige mensen functioneren daar goed op, ik niet. Minder dan 7 uur slaap, en helemaal structureel, zorgt er bij mij voor dat ik de hele dag loop te gapen en weinig productief ben. Het moment dat ik de gym in stap is dat alles, gek genoeg, verdwenen als sneeuw voor de zon. Bij thuiskomst zak ik echter weer in als een zak zout en ben ik zelfs te moe om op te staan en eten te maken, wat er weer voor zorgt dat ik tot laat bezig ben om alles binnen te krijgen omdat ik anders niet ga slapen. Dat dit alles resulteerd in weinig sociaal contact doordeweeks boeit me dan geen ****, daar wordt je niet groot van en gelukkig hebben we het weekend nog.

De meest voordehand liggende optie, en wat bijna iedereen in mijn omgeving mij ook aanraad, is om er maar wat losser mee om te gaan en het in de zomer 'maar' weer op te pakken zoals voorheen. Jullie snappen dat dit niet kan, en dat dit niet is wat ik wil. Een goede combinatie van werk, privé en daarnaast bodybuilding moet toch zeker mogelijk zijn.

Voor mijzelf heb ik nu wel een lekker ritme te pakken en dat hoop ik deze week ook vast te houden. 18.20 kom ik thuis, 19.00 vertrek ik naar de gym en rond 20.30 wil ik thuis zijn zodat ik nog 2 maaltijden voor het slapengaan kan eten. 22.00 eet ik mijn volgende maaltijd om af te sluiten met de 2e bak kwark van de dag. Ik heb wel voor mijzelf besloten, mocht het mijn gains niet negatief beïnvloeden, om wat losser om te gaan met één van die twee maaltijden.

Ik heb vorige week overigens gewoon getraind elke dag en voldoende gegeten.

Vandaag benen getraind met mijn broeder van het eerste uur, Zavil.

Back squat:
8 x 100
6 x 120
6 x 140
Met de faal van vorige week in mijn hoofd maar even rustig aan gedaan. Ik heb de laatste tijd een wat zeurende pijn in mn linker knie en daarnaast krijg ik bij de eerste 30~ keer zakken last van mijn bekken(?), wat eigenlijk pas weg was bij de 140. Misschien maar even een afspraak bij de fysio maken.

Front squat:
10 x 50
10 x 70
6 x 70
Kreeg erg veel last van mijn front delts. Ik ben wel wat gewend, maar dit was erg vervelend terwijl ik het qua benen makkelijk red. Misschien dat mijn techniek niet helemaal goed is of dat ik gewoon niet moet zeiken, zal nog is even wat tutorials kijken.

Lying leg curl:
10 x 57
8 x 64
8 x 71
6 x 77

Split Squat
10 x 20
10 x 20
10 x 20
Burn, b*ch, burn!

Seated Leg Curl
10 x 40
10 x 50
10 x 60

Toe Press
8 x 160
6 x 160
5 x 160

Seated Calf Raise
5 x 80
4 x 80
4 x 80

15 min cardio.

Zal weer dagelijks updaten broeders. Ik waardeer de interesse!

Lekkere training kerel:D

voor mij was de eerste stage week ook echt wennen, hele dagen van 8 tot 5 word je niet echt vrolijk van, vooral als je achter een pc moet zitten:p

Nette back squat!

Succes met het trainen en combineren daarvan!

Frontsquat vind ik ook lastig wat betreft delts, als je een goede methode hebt gevonden please share ;)

Wat betreft voeding kan je ook zelf proteine bars maken, lekker makkelijk tijdens werken :)

Welcomen in the real world bro' :) En dan heb je nog geen gezin & huis wat je moet onderhouden :p
Dan wordt het nog allemaal wat hectischer :)

Lekker getraind toch wel weer. Moet je zeker erin houden. Anders heb je helemaal geen
houvast, tijd voor jezelf meer en wordt het allemaal net nog wat ellendiger :)

Ivm je Front Squats ... hou je je ellebogen wel goed hoog? ;) Ik gebruik 2 stukken isolatie van
verwarmingsbuizen over mijn barbell met fronts. Dan blijft de barbell beter liggen & is het wat
zachter op je delts ;)

Laatst bewerkt:
Lekkere training bro! Netjes dat je een beetje ritme hebt gevonden in de drukte. Ben blij dat ik nog een jaartje zonder die ellende zit, haha.

Wat betreft frontsquats: ik heb ze gister voor het eerst geprobeerd, maar kreeg geen last van m'n delts. Misschien helpt het als je de bar echt vlak tegen je keel legt. En zoals Robke zegt: ellebogen goed omhoog houden.
Het is even oefenen, maar het moet wel pijnloos kunnen denk ik!
Succes gozer :)

Last van je schouders is bar te laag.
Gewoon achter je front delts houden en ellebogen inderdaad hoog, zover omhoog dat het lijkt alsof je hem in je keel gaat laten vallen.

goed tegen je strot aan proberen te leggen die barbell.
heb zelf ook altijd wel beetje last van front delts, toen ik weer net begon zelfs 2 dagen na de FSQ's nog gevoelt.

na een paar trainingen voel je er niks meer van

Lekkere training kerel:D

voor mij was de eerste stage week ook echt wennen, hele dagen van 8 tot 5 word je niet echt vrolijk van, vooral als je achter een pc moet zitten:p

Ja same haha, mn benen waren ongelofelijk stijf daardoor.

Nette back squat!

Succes met het trainen en combineren daarvan!

Thanks bro, ging weer een stuk beter dan vorige week. Volgende week even alles een stapje hoger.

Frontsquat vind ik ook lastig wat betreft delts, als je een goede methode hebt gevonden please share ;)

Wat betreft voeding kan je ook zelf proteine bars maken, lekker makkelijk tijdens werken :)

Ik ga volgende week even die bar hoger proberen te leggen, anders zoals Rob zegt iets van verzachting erbij pakken. Zal volgende week ook even een filmpje maken zodat jullie de techniek kunnen controleren.

Welcomen in the real world bro' :) En dan heb je nog geen gezin & huis wat je moet onderhouden :p
Dan wordt het nog allemaal wat hectischer :)

Lekker getraind toch wel weer. Moet je zeker erin houden. Anders heb je helemaal geen
houvast, tijd voor jezelf meer en wordt het allemaal net nog wat ellendiger :)

Ivm je Front Squats ... hou je je ellebogen wel goed hoog? ;) Ik gebruik 2 stukken isolatie van
verwarmingsbuizen over mijn barbell met fronts. Dan blijft de barbell beter liggen & is het wat
zachter op je delts ;)

Damn man, haha. De grote boze wereld;x. Maar true bro, ik heb ook echt respect voor je hoe je dit allemaal zo goed combineert. Maar ik ga nu iig lekker, dat hoop ik gewoon de aankomende vijf maanden vast te houden om van de zomer weer 100% dedicated te knallen.

Ik hou mn ellebogen nu iets boven schouderhoogte, dus dat kan een stuk hoger.

Lekkere training bro! Netjes dat je een beetje ritme hebt gevonden in de drukte. Ben blij dat ik nog een jaartje zonder die ellende zit, haha.

Wat betreft frontsquats: ik heb ze gister voor het eerst geprobeerd, maar kreeg geen last van m'n delts. Misschien helpt het als je de bar echt vlak tegen je keel legt. En zoals Robke zegt: ellebogen goed omhoog houden.
Het is even oefenen, maar het moet wel pijnloos kunnen denk ik!
Succes gozer :)

Thanks maine! Heb ook wel definitief besloten om zoiezo nog een paar jaar door te studeren haha. Ellebogen kunnen hoger indd, maar de pijn komt pas vanaf 60 a 70kg. Dus het zal ook wel een beetje wennen zijn voor de delts.

Last van je schouders is bar te laag.
Gewoon achter je front delts houden en ellebogen inderdaad hoog, zover omhoog dat het lijkt alsof je hem in je keel gaat laten vallen.

Ze liggen nu indd meer op mn front delts dan erachter, zal volgende week even een filmpje maken - thanks beest.

goed tegen je strot aan proberen te leggen die barbell.
heb zelf ook altijd wel beetje last van front delts, toen ik weer net begon zelfs 2 dagen na de FSQ's nog gevoelt.

na een paar trainingen voel je er niks meer van

Thanks voor de tip bro, ga het volgende week doen met de ellebogen hoger. Zal inderdaad ook een beetje wennen zijn op mijn fluwelen huidje.

Vandaag mijn superdude training:
Dumbbell Curl
10 x 16
8 x 18
8 x 20
6 x 22

Barbel Prone Incline Curl
10 x 20
8 x 25
8 x 25
8 x 30

Lying Cable Curl
10 x 50
10 x 50
10 x 54
10 x 59

Cable Incline Pushdown
10 x 50
10 x 55
8 x 59
7 x 64

Cable Kickbacks
10 x 14
10 x 14
8 x 14
8 x 18

Skull Crushers
10 x 30
10 x 30
10 x 30

15 min cardio.
70 gram brinta

2.
4 volkoren boterhammen
100 gram kipfilet

3.
2 boterhammen met nutella
500 gram kwark

4.
4 volkoren boterhammen
100 gram kipfilet

5. PWO
wat de pot schaft

6.PWO
40 gram whey (direct na de training)
100 gram rijst
200 gram kip

7.
75 gram rijst
150 gram tonijn

8.
500 gram kwark.

Wat denken jullie ervan?

Superdude!:p
Hoeveel kcal is dat dan btw?Lijkt me wat weinig eigenlijk maar ik weet natuurlijk niet wat je onderhoud is.

Vind die 40gram whey na de training beetje overkill. Rest van de dag heb je al meer dan zat aan eiwitten binnen. Hoeveel melk drink je per dag?

Voor de rest lekkere training!

Superdude!:p
Hoeveel kcal is dat dan btw?Lijkt me wat weinig eigenlijk maar ik weet natuurlijk niet wat je onderhoud is.

Geen idee eigenlijk, zal het zo even uitrekenen - eerst even mn kip maken. Heb bewust gekozen voor iets minder kh omdat ik naar die 12% toe wil. Kleren zitten gewoon te strak, net nieuwe pantalons gekocht die ik nu wel een tijd hoop te dragen i.p.v er binnen een maand weer uitgegroeid zijn. Zou het eventueel ook wel wat kunnen verhogen naar 5 boterhammen per maaltijd, dat is het probleem niet.

Vind die 40gram whey na de training beetje overkill. Rest van de dag heb je al meer dan zat aan eiwitten binnen. Hoeveel melk drink je per dag?

Voor de rest lekkere training!

Thanks broeder. Emm, 's ochtends zo'n 300ml ,bij de lunch 2 kleine bekers, zal misschien 100ml zijn en na het avondeten zo'n 200 a 300ml. Rond de 500ml op een dag denk ik.
De whey pak ik wle gelijk na de training, de rijst met kip 15 a 20 min erna. Zal zo even de kcal posten!

Kom zo uit me hoofd rond de 260gram eiwit per dag, dan is die whey opzich nog wel redelijk ja. Dacht dat je wat meer had.

Zit zelf denk ook wel rond dat getal.
Komt vooral doordat ik rond de 2 a 3 liter melk per dag drink :p

Terug
Naar boven