AndroidHealthClinic

Rubensossa's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.161
3RM was gewoon qua afwisseling. Denk dat ik 1RM's ga afwisselen met high reps op ME dagen.

Die logpresses zijn eigenlijk gewoon neutral dumbbell presses. Ik noem ze logpresses omdat ik ze op eenzelfde manier clean en press als een log.

nogal een verschil imo tussen DB's en een log?

• #2.163
ja, dumbbells zijn veel lastiger, omdat het stabiel houden van de dumbbells meer energie kost. Helaas heb ik geen mogelijkheid om logpresses te doen.

Misschien dat jij een idee hebt B.? Je weet meestal toch vanalles te verzinnen!

Maak je er toch eentje van een stuk boom of een oude telefoonpaal ofzo...

• #2.165
Maak je er toch eentje van een stuk boom of een oude telefoonpaal ofzo...

hehehe, zo makkelijk is dat niet, lijkt me. Probeer maar eens een boom te kappen hier in Nederland, daar kom je niet mee weg.

Een telefoonpaal, tja, hoe kom je eraan?

lol :D

-er is vast wel een of andere boer die een verzameling brandhout heeft oid, waar een paar ferme stukken stam tussen zitten.
-Tik een biervat op de kop
-een grote. goed afsluitbare emmer of een vat waar je een zak zand in kunt doen. (water maakt het helemaal leuk!)

Je mist dan miss wel handvaten, maar dat is HAAARDCOOORE :D

Waarom wil je dan zo graag een logpress doen?

Omdat squatten het beste in zijn soort is.

Ik zie het nut niet van een logpress als je ook militairy's, pushes presses en jerks (e.a) kan doen.

ik ben in real life nog nooit iets tegen gekomen dat even makkelijk vastpakt als een barbell of en dumbbell dat omhoog getild/anderszins verplaatst moet worden.

Log press is gewoon een goede uitbreiding van je oefeningen. Zeker als je een beetje functioneel wil trainen.
daarnaast is het idd veel leuker om een vat van 50 kg te pressen dan een bb van 50 kg
ga liever om zn curls zeuren :D

Ja jeetje Ruben, ik kom van het platteland, altijd spullen in overvloed, al die telefoonpalen die hier naar beneden gehaald zijn jaren terug, heeft iedereen en wel een paar van in zijn tuin liggen. Beetje mooi stuk rond hout is toch ook geen probleem, ga naar een of ander bos, er wordt altijd wel gekapt ergens en biets een stuk.

Maar goed, als ik de centen had, kocht ik gewoon een stalen.

ik ben in real life nog nooit iets tegen gekomen dat even makkelijk vastpakt als een barbell of en dumbbell dat omhoog getild/anderszins verplaatst moet worden.

Log press is gewoon een goede uitbreiding van je oefeningen. Zeker als je een beetje functioneel wil trainen.
daarnaast is het idd veel leuker om een vat van 50 kg te pressen dan een bb van 50 kg
ga liever om zn curls zeuren :D

Ik kom sowieso nooit dingen tegen die IRL bovenhoofd gedrukt moeten worden, dus wat is er dan functioneel aan?

En ik zeur er niet over, dat het leuker is is een prima reden, maar ik was beniewt of er misschien een diep strongman geheim achter zat.

Ik kom sowieso nooit dingen tegen die IRL bovenhoofd gedrukt moeten worden, dus wat is er dan functioneel aan?

En ik zeur er niet over, dat het leuker is is een prima reden, maar ik was beniewt of er misschien een diep strongman geheim achter zat.

Jonge kinderen vinden het geweldig.

• #2.177
Vandaag: recovery/assistance work

Speed band squats:
4x15 greenband

Band goodmornings:
3x15 greenband

Band resisted pushups:
3x15 purple band (pittig)

Band legcurls:
3x5 purple band (best pittig)