AndroidHealthClinic

Rubensossa's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.382
vandaag:

Pistols:
10x rechts (pr)
8x links (pr)
7x rechts
6x links

Band pushdowns:
3x25 (purple band)

Band pullaparts:
3x15 (purple)

Band curls:
2x25 (purple)

hoeveel lastiger wordt het met die purple bands, welke druk?

• #2.384
die purple band is een light band.

oefeningen waren dus meer als recovery/rehab voor m'n ellebogen, waar ik de laatste tijd best last van heb.

komt het door die clap-pullups?

Kun je aangeven waar je Ellebogen precies pijn doen, er zijn namelijk minstens 3 plaatsen in je elleboog die pijn kunnen doen, en die ook een andere behandeling verdienen. Tis een veel voorkomende blessure bij speerwerpers, en wil niet zeggen dat ik er het minste van af weet..

Wanneer heb je er last van?
Hoe lang heb je er last van?
Hoe lang houd de pijn aan?
Waar zit de pijn Precies?
Heb je er alleen last van tijdens het trainen?
Welke krachten zorgen er volgens jou voor dat de irritatie/pijn is ontstaan?

• #2.388
Kun je aangeven waar je Ellebogen precies pijn doen, er zijn namelijk minstens 3 plaatsen in je elleboog die pijn kunnen doen, en die ook een andere behandeling verdienen. Tis een veel voorkomende blessure bij speerwerpers, en wil niet zeggen dat ik er het minste van af weet..

Wanneer heb je er last van?
Hoe lang heb je er last van?
Hoe lang houd de pijn aan?
Waar zit de pijn Precies?
Heb je er alleen last van tijdens het trainen?
Welke krachten zorgen er volgens jou voor dat de irritatie/pijn is ontstaan?

Bij zware benches, lockouts, pullups en touwklimmen.

Gelijk na of tijdens de training krijg ik meestal last en dat kan een paar uur aanhouden.

Pijn zit precies aan de tricepsaanhechting, meer binnenkant van m'n elleboog. Bij de korte tricepskop zeg maar.

Laatste keer dat ik er het meest last van had, was bij die handclap pullups (vanwege de terugslag) en laatste keer met touwklimmen.

Klinkt als overbelasting..

spieren kunnen heel wat hebben, door de doorbloeding en dergelijke. Pezen daarentegen worden minder goed doorbloed. Wat ook een hoop rotzooi (zoals bv. melkzuur geeft) meebrengt. (affijn hoef ik niet te vertellen). Wat je zou kunnen doen is de lymfeknopen leeg kunnen laten halen (optie 1). Rekken ja serieus, dat is bij krachtsport onder gewaardeerd. Plus spanningen naar buitenkant elleboog verplaatsen, Zoals eerder genoemde exo rotaties (optie 2). Bij mij is innertijd zo een 4/5 jaar terug een stuk van mijn onderarm ingescheurd (binnenkant), Nu moet ik hier heel erg mee oppassen. Ook een keer een bezoek aan de Fysio kan geen kwaad, ze belichten het meestal vanuit een heel andere hoek en kan je zeker nieuwe ingevingen geven.

Wanneer was je laatste Deload? (doordat ik mijn knie geen rust heb gegeven heb ik trouwens zo een 4 weken (deload) training met erg lage gewichten...)

• #2.390
Klinkt als overbelasting..

spieren kunnen heel wat hebben, door de doorbloeding en dergelijke. Pezen daarentegen worden minder goed doorbloed. Wat ook een hoop rotzooi (zoals bv. melkzuur geeft) meebrengt. (affijn hoef ik niet te vertellen). Wat je zou kunnen doen is de lymfeknopen leeg kunnen laten halen (optie 1). Rekken ja serieus, dat is bij krachtsport onder gewaardeerd. Plus spanningen naar buitenkant elleboog verplaatsen, Zoals eerder genoemde exo rotaties (optie 2). Bij mij is innertijd zo een 4/5 jaar terug een stuk van mijn onderarm ingescheurd (binnenkant), Nu moet ik hier heel erg mee oppassen. Ook een keer een bezoek aan de Fysio kan geen kwaad, ze belichten het meestal vanuit een heel andere hoek en kan je zeker nieuwe ingevingen geven.

Wanneer was je laatste Deload? (doordat ik mijn knie geen rust heb gegeven heb ik trouwens zo een 4 weken (deload) training met erg lage gewichten...)

Thx, goeie tips!

kan jij gewoon een full pistol kerel?

bizar

• #2.392
Vandaag: ME bench:

MP's:
10x50 kg
8x60 kg
5x70 kg
3x80 kg

Bench:
15x60 kg
8x90 kg (last van mn elleboog)
3x110 kg (halverwege gestopt, elleboog voelde niet relaxed)

Peckdeck:
3x15xfullstack

Side raises:
12x14 kg
10x16 kg
8x16 kg

Shrugs:
10x120 kg
3x12x100 kg

Cable rows:
12xfullstack
10xfullstack
6xfullstack+10 kg

Cable pushdowns:
3x15xfullstack

Barbell curls:
10x50 kg
8x60 kg

-training ging bagger, toch nog redelijke loads kunnen gebruiken.

Ja suckt wel, ben je van plan om door te trainen met de elleboog of om hem wat te laten rusten/herstellen. Ga eens langs de fisio.

Okay, dude na minstens 5 trainingen met elleboog problemen, is het soms moeilijk om een juiste conclusie voor jezelf te trekken, daar kan ik helemaal inkomen................................

gewoon ff stoppen met alle oefeningen die zeer doen, kiezen voor oefeningen die de elleboog wel belasten, maar dan licht en veel reps, lekker doorbloeden. Als het geen pijn meer doet, de belasting weer rustig opvoeren.

doet dumbbell bench ook zeer?

true man, even gas terugnemen.

• #2.397
Thx all!

Vandaag:

GM's:
warm up
6x100 kg
5x110 kg
3x120 kg
1x130 kg
1x140 kg (pr) (easy)
1x150 kg (pr) :)

Frontsquats:
4x5x100 kg
20x60 kg

Calve raises:
4x10xfullstack

Decline crunches:
3x20

Pushdowns:
2x15xfullstack

Dips:
2x15

Hammer curls:
12x22 kg
8x26 kg
8x30 kg

-GM's gingen goed, 160 had er misschien nog in gezeten, maar ik trainde alleen, dus was te link om te proberen.
-Geen last gehad van mn elleboog, relaxed.

mooie training. goede GM's -> mooie pr dus :thumbs:

Lekkere load bij die Gm's man, wel ****ed up van je elleboog frustrerend die blessures.

sterke GM's ruben.
Hopelijk snel herstel met de elleboog wat blessures sucken enorm!

Terug
Naar boven