AndroidHealthClinic

Rubensossa's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
@Leophyte: Thx, de stoel is idd een improvisatie, maar daarbij niet mogelijk om tot parallel te gaan dus ik moet nog ff iets zoeken waardoor ik dieper kan zakken!

Lekkere training ruben, gefeli met al die pr's. Je gaat hard. Leuke filmpjes en goede chairsquat

ik kan de filmpjes ook niet afspelen.

wel apart dat je je box squats net zo zwaar (met meer herh) als je conv squat.

goed bezig kerel, je gaat echt als een speer voorruit.

ik denk dat je zwaarder kan squaten dan je doet. je verliest imo al wat kracht om hem op die manier op te pakken. Vervolgens moet je draaien dus ik denk dat je met rek zomaar 10a15kg zwaarder squat.grts

eeej ik heb je filmpjes kunnen bekijken, gaaf man......smalle taille heb je ook trouwens...en dikke guns.

mare die high pulls, hoort dat bij een lower body workout?

oke, het wordt tijd dat ik de 150 kg ga drukken op de BP, dus het wordt tijd voor de volgende aanpak:

4 weken 5x5 met 75%-85% van 1RM,
gevolgd door 3 weken 3x3 met 90-100% van 1RM

week1: 5x5x105 kg
week2: 5x5x110 kg
week3: 5x5x115 kg
week4: 5x5x120 kg

week5: deload

week6: 3x3x126 kg
week7: 3x3x133 kg
week8: 3x3x140 kg

hopelijk nieuwe 1RM= 150 kg!! :D

Natuurlijk probeer ik voor de DL en de SQ ook mn max te weerleggen, maar waarom zou ik de BP niet proberen als ik er relatief sterk in ben!?

Ziet er goed uit!!

succes makker!

Sucses met je BP.

Toch nog even op de filmpjes met je DL terugkomen.
Je maakte in mijn log de opmerking dat mijn ass diep genoeg moet zakken voor een goede techniek.
Maar jij doet ze bijna straightlegged :eek: , en daarbij is je onderrug iets bol.
Bij de 160kg is je bovenlichaam bijna horizontaal.
Bij een goede DL techniek moet je ervoor zorgen dat je bovenlichaam niet onder de 30° komt.
Want ik zat ook met mijn ass in een voor mij hogere positie toch nog een stuk dieper (bovenbenen 15° boven parallel)
Boxsquats zagen goed uit, maar kijk idd voor een lagere box 25-30cm hoog.
Bijvoorbeeld een stevige emmer op zijn kop.

Powerblade zei:
Sucses met je BP.

Je maakte in mijn log de opmerking dat mijn ass diep genoeg moet zakken voor een goede techniek.
Maar jij doet ze bijna straightlegged :eek: , en daarbij is je onderrug iets bol.
Bij een goede DL techniek moet je ervoor zorgen dat je bovenlichaam niet onder de 30° komt.
Want ik zat ook met mijn ass in een voor mij hogere positie toch nog een stuk dieper (bovenbenen 15° boven parallel)

oke, thx, ik zal erop letten de volgende keer als ik weer deadlift. goed dat je het zegt, want dan kan ik er tenminste wat aan doen!

Zal de volgende keer een filmpje maken van opzij, zodat de positie beter te zien is.

RubenSossa zei:
oke, het wordt tijd dat ik de 150 kg ga drukken op de BP, dus het wordt tijd voor de volgende aanpak:

Natuurlijk probeer ik voor de DL en de SQ ook mn max te weerleggen, maar waarom zou ik de BP niet proberen als ik er relatief sterk in ben!?
Ziet er goed uit, succes.

Powerblade zei:
Sucses met je BP.

Die horizontale DL was mij ook al opgevallen. En omdat niemand er verder op reageerde, ging ik weer twijfelen over hoe je nou een DL goed moet uitvoeren. Ik doe em zelf nog niet zo lang en ik heb ook niemand die het verder kan beoordelen. Maar iig goede tips PB.:thumbs:

Train je altijd in je slaapkamer, Ruben? :D Dat geloop met die gewichten lijkt me nou niet echt ideaal. Denk dat je anders nog veel zwaarder kan trainen.

Succes met je Bench!

RubenSossa zei:

Ziet er idd netjes uit! Werk eerst nu mijn eigen schema af kijken ofdat dat werkt ;) En dan ga ik dit ook maar is proberen.
Btw met hoeveel % van je 1rm doe je deloaden en hoeveel reps?

vind die filmpjes van ruben wel lache altijd. hardcore je ziet ze computer aan staan en je ziet hem keihard bikkelen daaro in ze kamer?!respect hoor

ga je 1 x per week bankdrukken met dat schema of 2 x per week?

@Wulee: De DL was toch niet zo horizontaal als je denkt. Heb de filmpjes ook nog eens bekeken, maar ik zak met mn benen toch tot ongeveer parallel. Het is gewoon lastig te zien, omdat de kwaliteit niet al te best is.

Ik train idd altijd op mn studentenkamer, ik heb genoeg spullen en een beetje creativiteit kan geen kwaad. Tuurlijk had ik het liefst een powerrack erbij, maar daar is helaas geen plaats voor! Just hardcore baby! :D

@Buzz: deloaden doe ik ongeveer op 70% en de reps hetzelfde. Meestal ga ik qua volume ook iets omlaag.

@Punani: Thx! :)

@robocop: 1x per week flat bench met dat schema en 1x per week incline bench met iets meer reps. Incline doe ik dan rustig, zodat ik genoeg energy elke keer heb voor de flat bench!

Vraagje:

Denken jullie dat een kratje spa blauw voor zes flessen sterk genoeg is om als box te gebruiken voor Box-squats?

Zelf weeg ik zo'n 92 kg en ga ervanuit dat ik boxsquat met 80-120 kg..

Misschien dat je 1 keer je Barbell met 120 kilo der op moet leggen. dan zul je het snel genoeg merken!

Als je het kratje op zijn kop zet en op de onderkant gaat zitten:JA!
Hoeveel gewicht denk je dat zo'n kratje draagt als ie in de onderste laag van 7 of 8 lagen op een pallet staat en er bovenop nog eens 2 van zo'n pallets staan?
Er bevinden zich dan 20 of 23 dezelfde kratjes bovenop.
Als elk kratje met 6 volle literflessen dus ca 7kg weegt, is dat 140 of 161kg, en dat kan het gemakkelijk aan, ze stapelen in sommige warehouses zelfs 4 pallets hoog, dan is het 210kg maximaal.

@PB: Thx!

Vandaag:

Pavel’s ladder pullups: (wide-pronated grip)
1,2,3,4,5,6,7 [Link niet meer beschikbaar]
1,2,3,4,5,6
1,2,3,4,5
1,2,3,4
1,2,3
1,2
1
1,2,3
1,2
1> totaal: 94 reps (:D PR) (total in 20-25 min.)

hehe.. toch nog 10 reps meer eruit weten te squeezen dan vorige keer!
Damn.. lats are totally toasted.. :D (brachialis ook btw)
Ik probeer Pavel’s ladder tot 10 reps op te werken, dat zou dan betekenen; 220 reps in één workout…:eek:
Wanneer ik dat kan (en dat zal nog wel ff duren denk ik zo), dan ga ik Pavel’s ladder met
10 kg extra gewicht doen!

Speed incline bench press:
Opwarmen
3x80 kg
3x80 kg
3x80 kg
3x80 kg
3x80 kg
3x80 kg
3x80 kg
3x80 kg
12x80 kg (pr?)

acceleratie ging goed, na de 5de set ging het natuurlijk wat langzamer!

Pendlay rows: (5x6)
8x50 kg
6x60 kg
6x60 kg [Link niet meer beschikbaar]
6x60 kg
6x60 kg
6x60 kg
6x70 kg

niet te zwaar gegaan, lekker squeezen!

Military press:
8x40 kg
5x50 kg