XXL Nutrition

Rubensossa's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
@all: Thx!

@Yoeri: hehe.. curls baby! :D

@Samu: jow, zal het de volgende keer eens doen! :)

netjes ruben!
die powerclean zagen er al een stuk beter uit,
47cm is zeer netjes, jammer dat zon pomp maar tijdelijk is he.
Ik had gister ook een enorme p0mp in biceps, nu snap ik wel waar die straie in de buurt van mn elleboog vandaan komt :(

@Lambik: Thx, de powerclean is gewoon vrij lastig onder de knie te krijgen, maar ik ga hier veel aandacht aan besteden!
hehe.. idd jammer dat die pomp maar zo kort is, maar achja.. wat heb je eraan? ;)

Striae is een teken van groei, dus ben er maar blij mee! :D

Vandaag: LB;

Backsquat (full):
12x50 kg
10x50 kg
8x60 kg
6x70 kg
4x80 kg
2x90 kg
2x90 kg
1x100 kg
1x110 kg
1x120 kg (easy..)
Fx130 kg (weer net niet)

130 kg is net nog een fractie te zwaar voor me, geef me een paar weken and he’s mine!! :D

Deadlifts: (max)
10x50 kg
6x80 kg
3x100 kg
3x120 kg
1x140 kg vid
1x160 kg [Link niet meer beschikbaar]
1x170 kg (pr) WHOEEEE!!!! :D
1x170 kg :cool: [Link niet meer beschikbaar]

hehe.. eindelijk, een PR op mn deadlift. Dit keer geen last gehad van mn polsbanden, geen last van mn grip! No straps, no sissy-ass gloves, just bare hands baby... :D
De volgende keer dat ik ga maxen zit een 175 kg er wel in!! :cool:
En ga aub niet mierenken over mn houding, ik heb mn rug recht gehouden, heb het eerste stuk mn benen gebruikt, maar idd vooral mn onderrug. Just conventional, zoals het hoort! ;)

Heb met de 170 kg gebruik moeten maken van chains, omdat er niet meer dan 160 kg op de bar paste..:D ik had de chains zó kort gemaakt dat ze gelijk met de bar omhoog gingen.

Shrugs:
8x100 kg
7x100 kg
8x100 kg
10x80 kg (1 sec. squeeze)
10x80 kg (supinated grip)
8x80 kg
20x50 kg (bent over, voor middle en lower traps)
16x50 kg (idem)

jammer genoeg kon ik niet meer pakken, want mn pronated grip was uitgeput om zwaarder te gaan. Dan maar wat strikter en wat meer reps! :)

Done!

gefeliciteerd met je pr!
175 zit er cker in, zeker aangezien je nu ook al eerst backsquat gedaan had

Gefeli met je pr op de blote bast deadlift.

Ratty - Sunrise haha, die heb ik ook nog wel ergens op een cd-tje :D
Mooi pr, maar ik vind je techniek er niet goed uitzien!
Doet me denken aan hoe ik het tot voor kort ook deed, nu gaat het nog makkelijk.. Maar je tilt puur uit je rug (hefboom). Is ook goed te zien aan je startpositie (kont heel hoog).
Mijn suggestie: Probeer 's sumo te liften.

leuk om te volgen dit log! filmpjes zijn leuk om te zien. goede deadlift man!! wordt nog wel eens wat:P

@all: Thx :)

@Leophyte: ik snap wat je bedoelt, maar ik ben van mening dat DL voornamelijk een onderrug oefening is en geen beenoef. Zoals ik ze nu doen, voelt voor mij natuurlijk aan, ook al gebruik ik minder mn benen. Ik wil ze gewoon zoveel mogelijk conventional doen. Tuurlijk heb je gelijk dat mn techniek nog niet optimaal is, maar ik denk dat dat ook een questie van ervaring en tijd is. :D

Als je de vid kijkt, lijkt het idd alsof ik ze bijna stiff-legged doe, maar dat is bedrog. Het is moeilijk te zien (slechte kwaliteit), maar ik kan je beloven dat ik het eerste deel flink mn benen gebruik! ;)

train je gewoon thuis? Heb je nog geen problemen met je vloer ;)

Vind je reet ook iets te vroeg omhoog gaan Ruben !

Wel tof die filmpjes, zit nu al weken te zagen om een camera mee te krijgen van een maat. Hopelijk lukt het ook spoedig

@Leo en Calibre: check deze gast. Benediktus Magnussen, de WR-houder deadlift: [Link niet meer beschikbaar]

Je kan toch niet van m zeggen, dat ie flink door zn benen gaat ofwel?

Je start imo niet te hoog maar begint direct met je reet omhoog te brengen en dan de pull van te diep met de onderrug te doen. Zou was ik jou eens proberen reet later in de pull omhoog te brengen.

Magnus heeft trouwens wel een serieus andere lichaamsbouw (kortere beentjes) en brengt zen reet niet zo vroeg helemaal omhoog als jou. Ook is vooraanzicht niet ideaal.

Soit heb je filmpje nog maar 1 keer gezien, zal nog eens kijken

Yup, na je voorbereiding zak je even zeker diep genoeg

RubenSossa zei:
@Leo en Calibre: check deze gast. Benediktus Magnussen, de WR-houder deadlift: [Link niet meer beschikbaar]

Je kan toch niet van m zeggen, dat ie flink door zn benen gaat ofwel?
Ik ken het filmpje, heb er zelfs meer. Zoek ook maar 's op Svend Karlsen, een deadlift van 370 kg, nog erger, doet je gewoon pijn aan de ogen!
Maar goed, ik snap wat je bedoeld, had precies hetzelfde, maar feitelijk zijn dit nog maar kindergewichten die je nu lift. En eerlijk gezegd kun je dat niet vergelijken met een wereldrecord van 400+ kg he ;)

RubenSossa zei:
@all: Thx :)

@Leophyte: ik snap wat je bedoelt, maar ik ben van mening dat DL voornamelijk een onderrug oefening is en geen beenoef. Zoals ik ze nu doen, voelt voor mij natuurlijk aan, ook al gebruik ik minder mn benen.

Het is een compound...

Op een gegeven moment is je rug parallel met de vloer.. kan niet de bedoeling zijn.. Het grote verschil met die deadlift van Benny, buiten 250kg, is dat zijn rug in een bepaald positie start en zo blijft, zijn heupen komen mooi tegelijk met zijn rug tot de lockout.

Je begint op zich in redelijke positie, (hoewel de bar te ver van je lichaam is, maar dat weet ik niet zeker door de kwaliteit van het filmpje) maar zoals al gezegd lock je je benen al bijna, terwijl je rug de verkeerde kant op scharniert.

Niet om vervelend te doen, maar zou echt aan techniek werken. ;)

Techniek is idd punt voor verbetering. Lijkt haast wel een pull through die overgaat in een verkapte stiff legged deadlift.

Techniek is idd punt voor verbetering. Lijkt haast wel een pull through die overgaat in een verkapte stiff legged deadlift.

nou ja, pull through vind ik wel wat erg overdreven, maar de techniek moet zeker beter, ben ik het mee eens!

@MM: je hebt idd gelijk, ik mot mn kont meer naar beneden houden en mn rug meer rechtop houden! Ga er zeker aan werken! ;)

feli met je pr kerel! zeer netjes, je blijft hard gaan jij.

[edit] mijn opmerking over de techniek, paar pagina's terug geldt nogsteeds [edit]

Laatst bewerkt:
techniek kan ik niet goe beoordelen, maar dikke feli met je PR, man!

Terug
Naar boven