Fitness Seller

Rubensossa's trainingslog

Sluit me aan bij de kritiek op je techniek. Sumo-style kan je idd helpen die te verbeteren. Maar toch feli met je PR!

die deadlifts ga je zker redden. vergeet niet dat squaten al veel energy kost!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag; UB:

Pavel’s ladder pullups:
1,2,3,4,5,6
1,2,3,4,5
1,2,3,4
1,2,3
1,2
1> 56 reps binnen 15 min.
6,5,5,3> totaal 75 reps binnen 20 min. (mag ik wel een pr noemen..:D)

hehe.. lats voelen weer heerlijk volgelopen.. de pomp zat er goed in. Denk dat ik deze volume ladders er zeker in houd, naast de weighted ladder pullups..:)

Flat bench:
opwarmen
5x5x110 kg (pr) (78,5% van mn 1RM) :cool:

Whoeee!! Lekker.. ging goed, kracht zat er goed in en alle reps explosief kunnen uitstoten!
Ook geen last meer gehad van mn linker-elleboog!

Pendlay rows:
opwarmen
5x5x75 kg (pr) :)

Nice, rows waren goed te doen..

L-side raises:
5x12x10 kg

Incline db curls ss. Tate presses:
7x17 kg/ 7x17 kg
7x17 kg/ 7x17 kg
7x17 kg/ 7x17 kg
5x17 kg/ 5x17 kg
10x12 kg/ 10x12 kg

hehe.. toch nog ff die guns afvuren! :D
Normaal deed ik biceps bij mn LB-dag, maar heb gemerkt dat ik ze best bij mn UB dag kan doen.. dat ik ook rug heb getraind, merk ik niks van! :cool:

Done!

lekkere training ruben. vind supersets triceps,biceps op het einde ook wel lekker.is ook bter voor je herstel dan bij de lb training denk ik persoonlijk. 5x5 110 is ook niet verkeerd

Goede training.
Ook nog even terugkomen op DL techniek.
Er is een wezenlijk verschil tussen jouw vid en die van Sven.
Bij Sven zie je dat het omhoogbrengen van de heupen erin resulteert dat het gewicht van de vloer komt, en dan pas gaat hij zijn rug strekken.
Jij strekt je benen, maar het gewicht blijft liggen tot je benen bijna gestrekt zijn, dan pas ga je genoeg spanning in je rug opbouwen om het gewicht van de grond te liften.
Feitelijk moet je die spanning al op je rug hebben voordat je begint met de lift, zodat als je de benen gaat strekken en je heupen omhoog komen het gewicht ook diezelfde afstand van de vloer komt.

@punani: thx!

@PB: Thx, ja, ik heb het zelf nu ook gezien. Het moet idd één vloeiende beweging worden en het moet idd vanuit mn heupen komen. Op het filmpje gaat mn kont omhoog, waardoor mn benen bijna gestrekt zijn en dan hef ik met mn onderrug, lijkt meer op een SLDL!

ga morgen nog wat deadliften, en dan zal ik flink op mn techniek letten. Zal ook wel weer ff een filmpje maken! :D

nice chins, al heb je al eens een hoger volume gehaald :D

Die BP is wel erg lekker hoor, daar moet ik ook naar toe! 5 x 110, mooi doel.
Maar eerst 100 kg MP :D
row's rule en RC werk is goede toevoeging aan je schema!

nice training ruben, straks haal je me nog in :P

wow, sterke training ruben! vooral die bench: netjes!

@all: Thx! :)

wat betreft de bench: volgende week is de 5x5x115 kg aan de beurt..:D
de 110 ging me nog goed af , terwijl dit t.o.v. vorige week een verhoging is van 5 kg! :eek: Maarja, zo is het schema dus...

Mieten pendlays, rubiceps.

I don't need big guns to look good ;)

Ff een vraagje ruben, die bench is dat met 2 sec. stop op borst. Na de examens ga ik dit ook proberen 5x5 en daarna 3x3 om mn bench te verhogen.

@Yoeri: Nee, de bench is niet met 2 sec. stop. Wel tik ik mn borst lichtjes aan en stoot ik explosief omhoog. De excentrische fase doe ik gecontroleerd en niet te snel!

vasthouden verlies je ook kracht

jep daarom vroeg ik, vondet ook al raar om met 90-95 proent een stop te doen. Bedankt ruben

Vandaag:

Deadlift (vooral techniek):
Opwarmen
1x120 kg [Link niet meer beschikbaar]
1x140 kg [Link niet meer beschikbaar]
1x150 kg [Link niet meer beschikbaar]
1x160 kg [Link niet meer beschikbaar]
Fx175 kg [Link niet meer beschikbaar]

damn.. die 175 kg kreeg ik net niet fatsoenlijk uit gelocked! Ook kwam ik hier meen ik iets teveel met mn kont omhoog.. :D

Verder graag kritiek en commentaar op mn techniek. Ik dacht zelf dat het er redelijk oké eruit zag..

Done!

qua been/heup/rug techniek redelijk, beweging kan mooier.

wat me het meest opvalt is de kleine flexie van je onderarm, je lijkt het gewicht iets te roeien. Pas hier absoluut mee op! (niet doen dus! zeker jij wil geen scheur in je biceps :D)

Terug
Naar boven