AndroidHealthClinic

Rubensossa's trainingslog

Tot en met de 150kg begint het er nu goed uit te zien, je bouwt goed spanning op en heupen en schouders gaan tegelijk omhoog.
Bij de 160 zie je al dat je de heupen omhoog drukt waarbij de schouders niet mee omhoog gaan het eerste stukje, je slaagt er wel in de rug redelijk recht te houden nog.
Maar 160 is het randje voor wat betreft goede techniek.
175 krijg je wel nog omhoog maar is teveel om met juiste techniek te liften.
Hier slaag je er niet in om de spanning vast te houden en moet je met de rug hijsen.
Dus mijn advies, voorlopig ff niet toppen, maar trippels en dubbels met 140-150kg doen, en dan zoveel reps als je met een goede techniek halen kunt.
Dan ga je de techniek eigen worden en dan voel je ook of je een gewicht echt de baas kunt.

• Topic Starter Topic Starter
Powerblade zei:
Tot en met de 150kg begint het er nu goed uit te zien, je bouwt goed spanning op en heupen en schouders gaan tegelijk omhoog.
Bij de 160 zie je al dat je de heupen omhoog drukt waarbij de schouders niet mee omhoog gaan het eerste stukje, je slaagt er wel in de rug redelijk recht te houden nog.
Maar 160 is het randje voor wat betreft goede techniek.
175 krijg je wel nog omhoog maar is teveel om met juiste techniek te liften.
Hier slaag je er niet in om de spanning vast te houden en moet je met de rug hijsen.
Dus mijn advies, voorlopig ff niet toppen, maar trippels en dubbels met 140-150kg doen, en dan zoveel reps als je met een goede techniek halen kunt.
Dan ga je de techniek eigen worden en dan voel je ook of je een gewicht echt de baas kunt.

True.. Ik ga nu ook DE (speed+assistance) en ME dagen afwisselen. Bij ME zal ik me vooral op triples en dubbels richten! ;)

Thx voor het advies! :)

krijg die filmpjes van je deadlifts niet te zien, godverr iets met decompressor.

RubenSossa zei:
True.. Ik ga nu ook DE (speed+assistance) en ME dagen afwisselen. Bij ME zal ik me vooral op triples en dubbels richten! ;)

Thx voor het advies! :)

Dat gaat werken kerel, gegarandeerd!

Let ook goed op je hamstrings als je je dead wil verbeteren (good mornings is ook aan te raden)

succes

Vandaag; UB:

Pullups:
6xBW +5 kg
6xBW +5 kg
5xBW +5 kg
5xBW +5 kg
5xBW +5 kg
7xBW
6xBW> 40 reps totaal

easy.. volgende keer maar weer een ladder, wat meer volume..:D

Incline BP (met 2 sec. stop):
5x5x80 kg [Link niet meer beschikbaar]
15x50 kg

easy... moet deze week de 5x5x115 kg flat bp nog doen.. :cool:

Pendlay rows:
5x5x80 kg (pr) [Link niet meer beschikbaar]
15x50 kg

de 80 kg was toch wel zwaar. Laatste 2 sets moeite om ze netjes te doen..

Cable side raises:
5x10x10 kg

Barbell curls:
Opwarmen
7x50 kg [Link niet meer beschikbaar]
8x40 kg
10x30 kg [Link niet meer beschikbaar]

niks bijzonders.. vorige keer had ik meer power.. laatste reps van 50 kg licht gecheat..:D

Incline db curls ss. Incline tate presses: (@Adema: voor hypertrophy..:P)
12x12 kg/ 12x12 kg
12x12 kg/ 12x12 kg
12x12 kg/ 12x12 kg

Cable kickbacks:
12x10 kg
10x10 kg

Nice.. :D ... guns zijn weer heerlijk pumped, tight and loaded! :D

Done!

Cable kickbacks? ???
En maar één PR!? ???

:D

Leuk die vids, die incline ging easy :)

Incline bench koste niet zoveel moeite daarzo.
En de pendlays in het filmpje waren zeker eerste of 2e set, die gingen nog goed.

Incline bp ging idd easy, 1RM ligt ongeveer op 110-115 kg..

pendlay's waren idd eerste set..:D bij de 3de set werden ze lastiger..

mooie training weer! Ik heb nog steeds geen juiste decompressor hij opent hem bij mij in mediaplayer en het filmpje loopt maar ik heb geen beeld, iemand een oplossing? Erg jammer namelijk dat die videotjes niet te zien zijn.

Maar 2 sec stop bij incline bp, laat je hem dan 2sec op je borst rusten, of net boven je borst zweven?

zie daar zelfde inclines curls als in mijn log:D 12x12 is garantie voor huge guns:D

@g-men: vreemd.. als je VCL media player ff download kun je ze zeker afspelen! ;)
Incline BP is met 2 sec. stop, waarbij de bar op mn borst rust, maar met behouden van spanning.

@punani: hehe.. zoals ik al zei: bij mij zie je BB curls vooraf en ik superset mn inclines! Dus ik heb een goed excuus.. :D

Die tates zijn op z'n zachtst gezegd homo.

toch wel een nette training weer. Gewichten lijken voor jou doen wat aan de lage kant.

Na 3 maanden (vanaf begin November) via een UB/LB schema te hebben getraind, PL-style gericht, wil ik hier ff een update van mn stats neerzetten!

Ik begon met een lachwekkende workloadcapaciteit en naar mijn verhoudingen qua massa-kracht met een belachelijke krachtontwikkeling..:D

Mijn doel nu is voornamelijk massa EN kracht gainen, van de zomer 95 kg met bf van <10%, verder een BP van 150 kg, SQ van 140 kg en een DL van 200 kg.. :cool:

Hier komt ie dan!! (Stats gemeten 's morgens op nuchtere maag)

Stats op 4 November 2005:

Lengte: 1m80
Gewicht: 88 kg
BF%: 11-12%

Borstomvang: 126 cm
Schouderomvang: ?
Armomvang: 44,5 cm

Taille: 86 cm
Abdomen: 89 cm

Bovenbeenomvang: 65 cm
Kuitomvang: 41 cm

Stats op 31 Januari 2006:

Lengte: 1m80
Gewicht: 93 kg (+5 kg)
Vet%: 13-14%

Taille: 88 cm
Abdomen: 91 cm

Borstomvang: 128 cm
Schouderomvang: 138 cm
Armomvang: 45 cm

Bovenbeenomvang: 66,5 cm
Kuitomvang: 41 cm

Krachtstats 4 November 2005:

BP: 120 kg
SQ: 100 kg
DL: 140 kg

Krachtstats 31 Januari 2006:

BP: 140 kg
SQ: 125 kg
DL: 175 kg

Conclusie: In 3 maanden tijd ben ik 5 kg gegained, waarvan 3-4 kg VVM, daarnaast ben ik in kracht overall enorm vooruit gegaan en qua omvang hier en daar ook gegroeid! :D
Al met al zéér tevreden!! :)

Laatst bewerkt:
geweldig dat je alles hebt bij gehouden! had ik ook moeten doen. enige wat ik weet is dat ik begon met 94kg en nu 97kg weeg. en daarvan is ook geen bf stijging. heel mis 1%
je gaat goed kerel!

over je doel:
is erg ambiteus hoop voor je dat je hem haalt zal pittig worden!

Nette progressie dan!! mooi dat je het heb bijgehouden, geeft jezelf natuurlijk nog meer motivatie om weer vooruit te gaan werken!!

Succes met je doelen

netjes ruben, mare niet meer in me log zetten dat ik nette squats maak, terwijl ik niet gesquat heb! ;-)

gr

Mooie doelen.
Lijkt me ook wel haalbaar, squat moet zelfs naar 150 vind ik persoonlijk. En die deadlift ga je als het goed is wel eerder halen (ik iig wel ;))

Terug
Naar boven