AndroidHealthClinic

Rubensossa's trainingslog

snelle reply en een onbekende oef voor mij, ga ik ook eens proberen de volgende keer als in thuis train.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.382
Binnenkort begin ik ook met een 3x per week FB schema en dit is wat ik in gedachten had:

Day 1:
Fullsquats 5x5
Towel Chinups 3x8
Clean and press 3x3
GM's 4x6
Incline benchpress 4x6
Seated db cleans 3x8
Tate presses 4x6
Incline curls/hammer curls 4x6
Calf raises 5x6-20

Day 2:
Deadlifts 3x3
Snatch/OHsquat 10x2
Parallel BB rows 5x5
GHR's 4x6
Dips 5x5
Hanging leg raises 3x10
Calf raises 5x6-20

Day 3:
Clean and press 4x6
Pullups 50 reps
Parallel Squats 6x4
Seated db cleans 3x8
Bench press 5x5
Calf raises 5x6-20
Barbell curls 5x5

Wellicht dat ik tussendoor op rustdagen nog wat extra snatches oefen.

Graag commentaar en tips!

Laatst bewerkt:
Ga je dit het hele jaar door doen?
Ik train nu met een sterkste man team mee en daar doen we dus twee maal per jaar een 2 maand durende routine die uit 3x per week fullbody training bestaat (waarbij zij wss ook nog buiten trainen met stones of strength, tire flips etc.). Maar dit is dus bewust maar vier maanden in een jaar, de rest van het jaar zijn er lichtere schema's zoals een 2/3 dags split + 2 dagen 'buiten' trainen. Dit omdat 3x per week fullbody met veel zware compounds als squat & dl's heel erg zwaar voor je lichaam is (pezen, gewrichten etc.), zeker voor iemand die naturel is. Hoe sta jij hier tegen over?

• #1.384
@AlexT: regelmatig wisselen van schema vind ik erg verstandig, vooral om gewenning te voorkomen. Nee, ik ga dit schema niet het hele jaar doen, het is namelijk vooral bedoeld voor tijdens de 'cut'. Misschien dat ik na een paar weken overga op een 4x per week FB, maar dat moet ik nog zien. Wanneer ik weer serieus ga bulken (rond september/oktober) dan zal ik wellicht weer van schema veranderen, maar er bestaat een grote kans dat ik FB blijf trainen.

waarom zijn dag 1 en 2 zo overheersend UB?

@Rubensossa: Wat ik bedoelde was dat 3x per week fullbody op hoog volume sowieso erg zwaar is en dat bij ons de rest van het jaar bewust met minder frequency wordt getrained, dus alles hoog uit 2x per week omdat je anders je lichaam te zwaar belast en aangezien jij zelf toch wel op dit frequency niveau of zelfs hoger het hele jaar wil trainen wou ik weten hoe jij daar over dacht.

• #1.387
  • #1.388
AlexT zei:
@Rubensossa: Wat ik bedoelde was dat 3x per week fullbody op hoog volume sowieso erg zwaar is en dat bij ons de rest van het jaar bewust met minder frequency wordt getrained, dus alles hoog uit 2x per week omdat je anders je lichaam te zwaar belast en aangezien jij zelf toch wel op dit frequency niveau of zelfs hoger het hele jaar wil trainen wou ik weten hoe jij daar over dacht.

3x per week FB is goed te doen, zelfs 6x per week FB, mits je gebruik maakt van micro-cycles en volume plus intensiviteit erop aanpast. Daarom bij mij ook de vele variaties in reprange! ;)

dag 1 en 3 zijn een beetje uit verhouding met push/pull imo. Misschien kan je daar nog wat aan veranderen door een beetje te wisselen met een paar oefeningen.

Qua oefenings keuzes ziet het er wel goed uit, ben benieuwd hoe je het er van af gaat brengen met 3xpw fb :)

gaat lekker he! zat ff je filmpjes te bekijken alleen kuiten hard aanpakken heb je nog niet echt zin in he:D

verder zie ik gruwelijke trainingen!ga zo door!

RubenSossa zei:
3x per week FB is goed te doen, zelfs 6x per week FB, mits je gebruik maakt van micro-cycles en volume plus intensiviteit erop aanpast. Daarom bij mij ook de vele variaties in reprange! ;)

Heb ik ook met ze over gehad, maar het is dus de vraag of je lichaam dit op lange termijn trekt, of je over 5 jaar nog overreind staat. Deze gasten trainen toch al 15-20 jaar, eentje heeft een top DL van 370 en verschillende sterkste man titels gewonnen, ik twijfel dus niet aan wat ze zeggen. Ik wil niet proberen je van een goed schema af te houden ofzo maar mischien toch iets waar je over na moet denken.

• #1.392
Jopske zei:
dag 1 en 3 zijn een beetje uit verhouding met push/pull imo. Misschien kan je daar nog wat aan veranderen door een beetje te wisselen met een paar oefeningen.
Qua oefenings keuzes ziet het er wel goed uit, ben benieuwd hoe je het er van af gaat brengen met 3xpw fb :)

Het is geen push/pull schema, maar FB. Maar voor de duidelijkheid:

dag 1 heeft 4 pulls (chinups, GM's, curls en seated db cleans), 4 presses (squat, bench, tate en calf raises) en 1 pull/push (clean and press).

dag 3 heeft 3 pulls (pullups, curls en seated db cleans), 3 presses (bench, calf raises en squats) en ook weer 1 pull/push (clean and press).

Zoals ik het zie exact in verhouding! ;)

Day 1:
Fullsquats 5x5 Push
Towel Chinups 3x8 Pull
Clean and press 3x3 Push/pull
GM's 4x6 Push
Incline benchpress 4x6 Push
Seated db cleans 3x8 pull
Tate presses 4x6 push
Incline curls/hammer curls 4x6 pull
Calf raises 5x6-20 Push

5 push om 3 pull bij mij. Hoezo is GM pull bij jou? Je duwt het gewicht toch omhoog? Dag 3 is inderdaad wel goed :D had me vertelt.

tja zo kan je het ook bekijken ja :p Ik heb het altijd tot push gerekend ;) Maar technisch gezien is het inderdaad pull dan.

• #1.396
Onderscheid maken in LB tussen push en pull is niet te doen. Bij bijna alle LB oefeningen gebruik je ook ham/glutes.

Push/pull kun je eigenlijk alleen voor UB toepassen, dus dan heb je 3 pulls (chinups, dumbbell cleans en curls), 2 presses (bench en tate's) en 1 pull/push.

Nu aub commentaar waar ik wat aan heb. Bovenstaande klopt gewoon, basta.

Hey Ruben, jij ook aan de FB ? :D Clean and press roeleert!:hedbang: Succes ermee!

Wat zijn GM's ?

• #1.398
@Marsel: ja, FB rules! GM's zijn Goodmornings en GHR's zijn Glute Ham raises.

Oké dan, hier mn final schema:

Maandag:
Fullsquats 5x5
Towel Chinups 3x8
Clean and press 3x3
GM's 4x6
Incline benchpress 4x6
Seated db cleans 3x8
Tate presses 4x6
Incline curls/hammer curls 4x6
Calf raises 5x6-20

Woensdag:
Snatch/ohsquat 10x2
Deadlifts 3x3
Parallel BB rows 5x5
GHR's 4x6
Dips 5x5
Hanging leg raises 3x10
Farmer walks 100 m

Vrijdag:
Clean and press 4x6
Pullups 50 reps
Parallel Squats 6x4
Seated db cleans 3x8
Bench press 5x5
Calf raises 5x6-20
Barbell curls 5x5
Crunches 100 reps

Laatst bewerkt:
Crunches & leg raises vervangen voor statische core oefeningen, iets als 1 arm deads, side presses, staande overhead presses etc. Dit omdat je met jouw doelen niet veel aan dynamische kracht hebt in je abs, maar statische kracht nodig hebt. (credits to Adema:D)

en post #1393 van mij lezen, weet niet of je er goed aan gaat doen het hele jaar op hoge frequentie en volume te trainen.

Laatst bewerkt:
AlexT zei:
Crunches & leg raises vervangen voor statische core oefeningen, iets als 1 arm deads, side presses, staande overhead presses etc. Dit omdat je met jouw doelen niet veel aan dynamische kracht hebt in je abs, maar statische kracht nodig hebt. (toch iets van Adema geleerd:D)

en post #1393 van mij lezen, weet niet of je er goed aan gaat doen het hele jaar op hoge frequentie en volume te trainen.

Maar leg raises zijn weer goed voor Heup flexor strength..

http://www.elitefts.com/documents/hip_flexors.htm

Terug
Naar boven