MuscleMeat

Rubensossa's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
@punani: zo slecht vind ik mn deads niet, al helemaal niet nu dat ik daar pas 2 maanden mee bezig ben!

Damn, ik heb vandaag vrij veel last van mn rechterlies, althans dat denk ik. Ik heb lichte pijn/irritatie aan het insertiepunt van mn been in mn heup, dus aan de binnenkant van mn kruis, maar ook aan de buitenkant. Dus denk dat het mn lies is. Deze pijn onstond gister tijdens mn 100 kg full back squat. :(

Ik kan er gewoon mee lopen, maar ik voel het wel met elke stap. Wat denken jullie? Moet ik mn aankomende LB-training cancellen of gewoon op 50% doen??

graag jullie advies! :)

Misschien een training high rep voor herstel (bij oefeningen waar je lies bij betrokken is). Je kan niet voorzichtig genoeg zijn, vraag maar aan Frenkpie.

Edit: ik bedoel dan 25 tot 50 reps en heel laag in gewicht

50 reps is imo wat overdreven - maar een training een stapje terug kan geen kwaad idd. Doe anders een zware oefening die minder belastend is op je benen(bijv. overhead squats), door de lage load.

Hoezo is dat overdreven? Voor herstel is dat juist goed. Gewoon 20 a 30KG en reppen maar.

Uit mijn ervaring zijn 25 rep-trainngen wat productiever dan 50 rep-trainingen; maar dat is mijn mening idd..

voor 2maanden is dat zker niet slecht nee. maar het komt ook omdat je curl gewoon extreem goed is.grts

@Corazon, Edje en Adema: Ik ga gewoon 4 setjes van 25 reps doen voor squats de volgende LB-training, met 30 of 40 kg. :thumb:

Hoop wel dat het snel over is, wat mn lies betreft! :(

Vandaag, 16 Nov. 05

Flat bench press:
15x40 kg (warm up)
10x60 kg (warm up)
5x95 kg
5x95 kg
5x95 kg
5x95 kg
5x100 kg (easy..:D)

Chins:
5x4 BW +10 kg (1 rep hoger dan vorige training)

BOR:
10x60 kg (warm up)
5x85 kg (pff, vandaag ff te zwaar voor me..)
5x80 kg
5x80 kg
5x80 kg
5x80 kg

Upright Rows:
8x40 kg (warm up)
5x50 kg
5x50 kg
10x40 kg
8x40 kg

Tate DB presses:
15x12 kg (warm up)
9x17 kg
7x17 kg
8x17 kg
6x17 kg

Ik begon lekker deze training. Bench presses gingen goed en de laatste set met 100 kg viel me niet echt zwaar. Daarna kreeg ik al snel last van vermoeidheid en zelfs wat duizeligheid.:( De BOR's vielen me erg zwaar, daarom ben ik maar niet voor de 85 kg gegaan. Verder was ik met de upright rows ook niet echt op mn sterkst. Ach ja, volgende UB-training weer flink knallen!

That's all fooks! ;)

Lekkere bench kerel! Volgende week 5x5 met 100 kg?

Wel goed gegeten?
Bench die loopt goed.
Je bent mischien nog moe van de deads waardoor bor minder ging.

Waarom neem je deadlift eigenlijk bij LB?

Tjah het is natuurlijk een compound oef waarbij zowel benen als rug als schouders als biceps als onderarmen gebruikt worden. Hangt natuurlijk ook nog van je uitvoering af, hoe diep je door je benen gaat. Maar is het niet voornamelijk rug?

eq_909 zei:
Lower back word ook tot de lower body gerekend vandaar.

Aha, thanks voor die verduidelijking. Behoren buikspieren dan tot LB of UB? Of geeneen van de twee. Wie weet train ik ook wel eens in de toekomst met dit principe.

Gewoon fullsquats, deadlifts staande presses etc. Pak je genoeg core mee :D.

Volgens mij ook bij lower body ja, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Buikspieren kan je gerust wel vaker trainen. Wat je overigens wel vaker ziet is oefeningen voor je traps (shrugs, power shrugs, ed.) bij lower body.

Terug
Naar boven