Fitness Seller

Rubensossa's trainingslog

eq_909 zei:
Volgens mij ook bij lower body ja, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Buikspieren kan je gerust wel vaker trainen. Wat je overigens wel vaker ziet is oefeningen voor je traps (shrugs, power shrugs, ed.) bij lower body.

Hehe nu maak je het ingewikkeld :D.

• Topic Starter Topic Starter
oke, en bij deze is de LB discussie gesloten.

@calibre: als je nog vragen hebt, stel die dan in de Training en Oefeningen-sectie!!

volgende keer 5x5 met 100 he ruben!!

Yep, volgende training wordt het 5x5 met 100 kg, daarna een deload-weekje en dan ga ik voor 3 weken een 3x3 schema volgen om uiteindelijk mn 1RM te weerleggen naar 130 kg!! :D

DL: 120 kg (4 reps)
SQ: 100 kg (3 reps)
BP: 120 kg

doel binnen 1/2 jaar:
DL: 190 kg
SQ: 160 kg
BP: 140 kg

Je beseft zelf volgens mij nog niet hoeveel rek er nog in je squats en deads zit. Je hebt jaren(?)lang je UB de overhand gegeven, en nu zal je LB betrekkelijk snel bijkomen, verwacht ik. Verder kun je met 4x120kg deads nu al wel bijna 150 trekken. Succes!

Hey ruben

Hoe is je Zink avontuurtje af gelopen?

Vandaag, 17 nov. 05

Speed squats (full):
20x stang (warm up)
6x40 kg
5x50 kg (voel mn lies weer..)
5x50 kg
5x50 kg
5x50 kg (lies doet te zeer om door te gaan.. k*t..:mad: )

Powercleans:
8x30 kg
5x50 kg (pr, nooit eerder gedaan)
5x50 kg
5x50 kg
5x50 kg
5x50 kg (ging lekker!:cool: )

Incline 30 degree DB curls:
30x 10 kg stang (warm up)
10x 17 kg
9x17 kg
7x17 kg (+4 partial reps)
5x17 kg (+2 partial reps)
10x12 kg (+4 partial reps)

Hammer curls:
10x22 kg
8x22 kg
7x22 kg
6x22 kg

So, that was it. Redelijk korte training, ongeveer 60 min. De squats gingen shit, omdat ik bij de 2de set al weer mn lies begon te voelen. Geen stekende pijn, maar wel licht irriterend, vandaar dat ik maar één beenoefening heb gedaan. Hoop echt dat het volgende week voor goed als weg is, maar betwijfel het.. :(

De powercleans gingen lekker, maar weet niet zeker of de techniek goed was. Zal het ff uitleggen: Begon als deadlift, en wanneer ik bijna volledig uitgestrekt ben (met speed) sla ik het gewicht (soort swing) voor en zet mn ellebogen eronder. Hierbij maak ik ook enigszins gebruik van mn heupen. Ook vind ik het makkelijker als ik dan mn rechtervoet 10 cm naar achteren zet. Ik weet niet of dit mag, maar het voelde normaal. Heb ook ff geprobeerd de 50 kg uit te stoten boven mn hoofd en dit ging erg gemakkelijk. Vertel me aub of ik het zo goed doe, want dan kan ik nog snel mn techniek aanpassen. Powercleans zijn dus de eerste 2 stappen van gewichtheffen of hoe moet ik dit zien?? ???

Verder nog ff biceps geblast met mn favo oef. , de incline curls. Daarna nog ff volpompen met Hammers en dat was het dus weer. :D

That’s all fooks!! :wave:

Powerclean is gewoon het cleanen(voorslaan), maar dan zonder de squat erin.

De eerste pull van de powerclean is eigenlijk een soort deadlift, maar dan met je schouders over de bar; wanneer de bar je knieen gepasseerd is, je traps shruggen, en je kuiten aanspannen(op je tenen gaan staan). Een powershrug doen, dus. In dit deel van de powerclean(2nd pull) kun je erg veel snelheid genereren, omdat die 2 spiergroepen gigantisch veel load aankunnen. Daarna is het een zaak van je ellebogen onder de bar door krijgen.

Adema zei:
Powerclean is gewoon het cleanen(voorslaan), maar dan zonder de squat erin.
De eerste pull van de powerclean is eigenlijk een soort deadlift, maar dan met je schouders over de bar; wanneer de bar je knieen gepasseerd is, je traps shruggen, en je kuiten aanspannen(op je tenen gaan staan). Een powershrug doen, dus. In dit deel van de powerclean(2nd pull) kun je erg veel snelheid genereren, omdat die 2 spiergroepen gigantisch veel load aankunnen. Daarna is het een zaak van je ellebogen onder de bar door krijgen.
Zou zelfs zeggen: als de bar ver aan je heupen is, anders ga je al shruggen als je net voorbij je knieën bent.

Ja, ok - niet helemaal duidelijk geformuleerd misschien.
Je lichaam strekken, en dan shruggen + calfraisen idd.

jammer van je lies, hopen dat het snel weer weg is.
toch nice training.
bij powercleans overigens ook schouderbladen naar binnen houden in de start! (niet zoals bij DL)

Laatst bewerkt:
Zijn die speedsquats niet te hoog in reps? ik dacht dat je die altijd met 2 reps moest doen, bij een bepaald percentage (weet niet meer hoeveel).

Wel een nice training mr.Biceps ;). Hoop dat je blessure snel voorbij is.

Inderdaad 2 reps op 50/60% speed zijn zat voor LB anders is de speed er toch uit.

builderB zei:
jammer van je lies, hopen dat het snel weer weg is.
toch nice training.
bij powercleans overigens ook schouderbladen naar binnen houden in de start! (zoals bij DL)

Bij DL's juist niet je schouderbladen 'vastzetten' ???

Die squats komen wel weer. Gewoon even (= een paar trainingen) rustig aan blijven doen. Ik weet niet of een speed squat (tov een normale snelheid) aan te raden is als je nog last hebt van je lies...

Om even terug te komen op een oude vraag: bij een squat sta ik een stuk breder van schouderbreedte, maar niet zo breed als bij sumo, ergens ertussen in. Mijn teentjes wijzen vrij ver naar buiten (zo'n 45 graden), omdat anders mijn knieen naar binnen buigen en ik geen kracht meer heb. Dit geldt bij mij ook voor deadliften.

Cleans zijn leuk, he? :D

Terug
Naar boven