MuscleMeat

Rubensossa's trainingslog

Powercleans is vooral explosiviteit, ze belasten je volledige lichaam omdat het een opeenvolging van een squatbeweging, DL lockout, calfraise en een powershrug is.
Je traint er ook goed je zenuwstelsel mee, omdat coördinatie en balans vereist zijn.
Je traint ze het best met een licht gewicht van 20-25kg in het begin, begin met de eerste stap van de beweging en voeg telkens een stap toe.
Als je de complete keten van bewegingen onder de knie hebt kun je het gewicht gaan verhogen.

• Topic Starter Topic Starter
Thx!!

Nog een vraagje: Hoe breed staan jullie meestal met squatten??

Ik sta toch iets breder dan schouderbreedte met de tenen licht naar buiten wijzend!

Ik weet natuurlijk niet hoe breed jullie schouders zijn, maar persoonlijk sta ik liever wat smaller, omdat ik dan mijn knieen niet voel, ik kan dan lekker buigen en mijn knieen in een 1 rechte lijn naar voren brengen, anders gaan ze toch altijd wat naar binnen buigen, ook al kan je dat merendeels voorkomen door je tenen naar buiten te wijzen

Dat ik een weekje weg ben betekent niet dat je als een wijf mag trainen!

Vandaag, 13 Nov. 05

Incline barbell bench presses: (doel: 5x5 90 kg)
15x40 kg (warm-up)
8x60 kg (warm-up)
5x90 kg
5x90 kg
5x90 kg
5x90 kg
5x90 kg

Chins: 5x3 BW +10kg (laatste set 6 reps geknald)

B-Rows: (doel: 5x5 85 kg)
10x60 kg
5x90 kg (goddamn, veel te zwaar..:mad:)
5x85 kg
5x85 kg
5x85 kg
5x85 kg

Behind the neck barbell presses: (doel: 5x5 60 kg)
15x30 kg (warm up)
5x60 kg (klote, ook te zwaar)
5x55 kg
5x55 kg
5x55 kg
5x55 kg

Close grip bench presses: (80 kg)
10x50 kg (warm up)
5x80 kg (te zwaar, merk dat ik vooral op borst pak..)
5x70 kg
5x70 kg
7x75 kg (failure)

Tate DB presses:
12x12 kg
7x17 kg
7x17 kg
6x17 kg

In totaal 90 min getraind met mn trainingspartner. Training verliep vrij vermoeiend. Voelde me erg leeg en zwak, omdat ik slecht gegeten had en gister te veel gezopen had. Ondanks heb ik toch op een paar oef. Meer gewicht kunnen gebruiken. De barbell rows waren het zwaarst. De Tate presses gingen lekker! :D

That’s all fooks! :thumbs:

Laatst bewerkt:
Volgens mij mis ik een set bij de BOR's?

Anyway ik snap niet dat als je 5x5x85 wilt doen dat je dan 5x5x90 gaat doen :D.

Houdt je trainingen zwaar maar verstandig, 1 tot 2 reps tot falen will do the trick!

Verder goeie training :thumbs:

eduardjanssen zei:
Volgens mij mis ik een set bij de BOR's?
Anyway ik snap niet dat als je 5x5x85 wilt doen dat je dan 5x5x90 gaat doen :D.
Houdt je trainingen zwaar maar verstandig, 1 tot 2 reps tot falen will do the trick!
Verder goeie training :thumbs:

Eén setje vergeten erbij te zetten. had gewoon dus 5 werksetjes gedaan! :D

Maar heb het al aangepast!

Zie vaak te zwaar erbij staan.
Dat je verkeerd inschat is goed mogelijk, en het is dan ook goed dat je het gewicht bijstelt en niet door gaat proberen te rammen.
Ben je met close grip echt tot failure gegaan, dat je 7e rep niet meer ging of je 8e, of merkte je dat de 7e zwaar ging, maar hem wel haalde en daarna gestopt bent.
Het laatste is goed, het eerste dien je eigenlijk te vermijden.
Want dat merk je bij je volgende UB training.

RubenSossa zei:
In totaal 90 min getraind met mn trainingspartner. Training verliep vrij vermoeiend. Voelde me erg leeg en zwak, omdat ik slecht gegeten had en gister te veel gezopen had. Ondanks heb ik toch op een paar oef. Meer gewicht kunnen gebruiken. De barbell rows waren het zwaarst. De Tate presses gingen lekker! :D
That’s all fooks! :thumbs:
Geloof me, een stapje terug doen in gewicht is echt niet het einde van de wereld. Wat deze keer niet lukt, komt volgende keer wel.

Slecht eten en teveel zuipen... Tsk, tsk, tsk :finger: ! Eten en rusten zul je! Naughty boy!

Vandaag, 14 Nov. 05

Back squats (full):

12x40 kg (warm up)
8x60 kg (warm up)
5x85 kg
5x85 kg
5x85 kg
5x90 kg
3x100 kg (pr):D (eerste 2 reps alleen, full, laatste rep kwam ik klem te zitten onderin..geluk dat ik ff mn trainingspartner gevraagd had op te letten, dus hij heeft me geholpen weer omhoog te komen!!)

Zercher squats (full):
5x60 kg
5x60 kg
5x65 kg
5x65 kg
5x65 kg

Deadlift: (letten op techniek, schouders achter de bar, elke rep als enkel rep uitgevoerd)
10x60 kg (warm up)
6x80 kg (warm up)
5x100 kg
5x110 kg
5x110 kg
5x110 kg
4x120 kg (pr) (whoeee!!!:banana: Heerlijk, ging goed, niet tot failure en geen last van mn polsen..mixed grip..:D)

Alternate DB curls:
12x12 kg (warm up)
6x30 kg (pr) :P(laatste cheat rep)
6x28 kg
9x22 kg

Barbell curls: (wide grip)
12x30 kg
10x30 kg
8x30 kg

Heerlijke training, ondanks dat ik redelijk slecht gegeten had van te voren. 3 Pr-tjes, dus daar ben ik wel blij mee. Vooral de 120 kg deadlift was lekker om te doen. Heb wel lichte last van mn rechterlies, na de 100 kg squat, dus dat moet ik ff in de gaten houden. Morgen lekker rustdagje en dan woensdag weer de volgende UB-training! :thumbs:

That’s all fooks! :wave:

goede gedaan kerel.

alternate dummbell curl, is dat gewoon de normale staande dummbell curl?

Nice pr`s!
Dumbbell curls damn =) (je verwacht ook niets anders bij de biceps freak ;) )

Brute curls en sissy deads :D

Terug
Naar boven