AndroidHealthClinic

Rug trainen met verkeerde vorm

peterdunnam

Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
8%
Hallo DBB-ers,

Ik heb problemen met gewicht en de goede uitvoering ervan.
Ik doe een barbell row en de vorm gaat helemaal verkeerd als ik meer gewicht gebruik. Als ik minder gewicht gebruik en goede vorm groeit mijn rug ook niet, en word ook niet sterker. Als ik minder gewicht gebruik blijft het gewicht altijd hetzelfde en mijn rug groeit ook niet, t.o.v. de rest van mijn lichaam. Ook oefeningen als cable rows en T-Bar rows gaan helemaal verkeerd, met cable rows kan ik het gewicht niet de ellebogen langs lichaam krijgen en T-Bar rows hetzelfde, maar op oefeningen als de deadlift ga ik per keer zomaar weer 5 kilo omhoog en mijn onderrug, hamstrings, glutes krijgen meer massa en vorm ervan. En als ik precies goede vorm probeer te gebruiken op de rows met hoger gewicht kan ik hem maar half tillen.

Maar eerlijk gezegd merk ik de oefeningen meer in mijn armen dan in mijn rug, enige tips om mijn rug sterker en gespierder te maken. Gespierder maakt me op zich niet heel veel uit, maar meer de kracht.

Voedingsschema zit goed, trainingsschema verder ook (Madcow Bill Starr 5x5)

Hoop dat iemand mij er mee kan helpen, alvast bedankt! :D

Greetzz

Abo, ik heb hetzelfde probleem (zij het in mindere mate).

Dumbbell rows op een bankje dan ?

Als je geen goede vorm hebt is het gewicht gewoon te hoog, blijf gewoon even volhouden met trainen.

Goed je schouderbladen naar elkaar brengen met BOR en andere rows.
Probeer dat een paar weken en kijk dan of je nog steeds geen pomp krijg.

ik heb het ook bij sommige oefeningen dat mjin vorm kak word als ik te zwaar ga,
als je toch graag die oefening wil doen is dropsets zeker wat voor jou
niet continu, maar heerlijk om er af en toe doorheen te gooien

Hallo DBB-ers,

Ik heb problemen met gewicht en de goede uitvoering ervan.
Ik doe een barbell row en de vorm gaat helemaal verkeerd als ik meer gewicht gebruik. Als ik minder gewicht gebruik en goede vorm groeit mijn rug ook niet, en word ook niet sterker. Als ik minder gewicht gebruik blijft het gewicht altijd hetzelfde en mijn rug groeit ook niet, t.o.v. de rest van mijn lichaam.

En over welke tijdsperiode heb je dat vergeleken?

Ook oefeningen als cable rows en T-Bar rows gaan helemaal verkeerd, met cable rows kan ik het gewicht niet de ellebogen langs lichaam krijgen en T-Bar rows hetzelfde, maar op oefeningen als de deadlift ga ik per keer zomaar weer 5 kilo omhoog en mijn onderrug, hamstrings, glutes krijgen meer massa en vorm ervan. En als ik precies goede vorm probeer te gebruiken op de rows met hoger gewicht kan ik hem maar half tillen.

Te hoog gewicht dus, en nogmaals over welke periode? Van 5kg meer de deadliften krijgt je onderrug niet ineens meer massa.

Goed je schouderbladen naar elkaar brengen met BOR en andere rows.
Probeer dat een paar weken en kijk dan of je nog steeds geen pomp krijg.

Wat heeft pomp ermee te maken?

• Topic Starter Topic Starter
Over de tijd van op hetzelfde gewicht blijven, een halfjaar, daarna met halve kilo's geprobeerd maar zelfs dat werkt niet. Ik laat mijn vorm wel door instructeur bekijken maar hij zegt dat ik meer biceps moet trainen, terwijl mijn rug juist het probleem is en mijn armen het kunnen tillen. Alhoewel had de instructeur hele grote biceps maar wel een klein rug. Helpt dus ook geen **** :P

Wel bedankt voor de reacties en hulp :) Hoop dat ik zo kom te weten wat ik fout doe.

Over de tijd van op hetzelfde gewicht blijven, een halfjaar, daarna met halve kilo's geprobeerd maar zelfs dat werkt niet. Ik laat mijn vorm wel door instructeur bekijken maar hij zegt dat ik meer biceps moet trainen, terwijl mijn rug juist het probleem is en mijn armen het kunnen tillen. Alhoewel had de instructeur hele grote biceps maar wel een klein rug. Helpt dus ook geen **** :P

Wel bedankt voor de reacties en hulp :) Hoop dat ik zo kom te weten wat ik fout doe.

En hoeveel ben je aangekomen in dat half jaar?

5 kilo

Ik ga dan deloading doen, schema heb ik net 2 week dus denk niet dat 't daar aan ligt, maar hoor mensen hele goede gains maken met Madcow's schema, ik maak er ook gains op, behalve op mijn rug. maar ik zal deloaden proberen BlaRock. Bedankt voor de info iedereen. Als het niet werkt post ik over een tijdje opnieuw.

Groetjes

Ik ga dan deloading doen, schema heb ik net 2 week dus denk niet dat 't daar aan ligt, maar hoor mensen hele goede gains maken met Madcow's schema, ik maak er ook gains op, behalve op mijn rug. maar ik zal deloaden proberen BlaRock. Bedankt voor de info iedereen. Als het niet werkt post ik over een tijdje opnieuw.

Groetjes

Wut. Geef het even tijd man, na 2 weken kan je toch niet zeggen dat je niet groeit. Madcow is (uit het hoofd) toch ook niet beginnen op je max, dus hoe kan je dan na 2 weken weten of je meer kracht hebt of niet?

Ik heb ook vaak bij rugoefeningen dat ik vooral me armen voel, denk gewoon toch nog iets lichter trainen

Heb zelf ook veel moeite met het goed uitvoeren van rows.
Zit ook al enige tijd vast op 1 gewicht en heb ook idee dat ik meer me armen voel dan me rug.

Rows zijn al niet de beste oefeningen voor mij omdat ik lange armen heb en dus flinke ROM maak elke keer. Ga dit miss wat korter doen en meer spanning vasthouden maar dan kan gewicht ook moeizaam omhoog.

Miss dat jij ook kan toepassen. Zijn toch ook oefeningen die je niet kan missen ofzo voor sterke grote rug!
Zijn ook oefeningen waarop gewicht naar mijn mening totaal niet het belangrijkste is maar dat je vooral goed moet voelen iin je rug. Sqeeuzen van de spier enzovoort.
Mjaa je wil ook progressie in gewicht zien;p

Concentreer je voor de verandering eens op de beweging van je elleboog en niet op de beweging van de dumbbell/barbell.

Terug
Naar boven