MuscleMeat

Rutger's training log

RAP

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
1
Dag mensen van het DutchBodybuilding forum,

Ik ben 19 jaar oud en kom uit omgeving Haarlem. Toen ik 15 was ben ik begonnen met fitness en dit is in de loop der jaren steeds fanatieker geworden. Vervolgens ben ik gaan trainen voor de officieren opleiding Korps Mariniers. Alle testen gehaald en toen door een grapje dat ik wilde uithalen is me knie naar de kloten gegaan. Kuitbeengewricht uit de kom, knie zwaar gekneusd en het ergste nog... Een gedeelte van me voorste kruisband dat aan het bot vastzit is losgescheurd... Nou hieraan ben ik toen geopereerd en met goede fysio was ik er redelijk snel weer bovenop. Maar de opleiding kon ik iig dat jaar wel vergeten. Dus toen maar naar het buitenland, ik ben gaan backpacken door Australie, Nieuw Zeeland en Thailand. Dit heb ik 7 maanden gedaan en sinds April 2007 ben ik weer terug. Toen omdat ik in dikke geld nood zat ben ik de hele zomer 7 dagen per week 14 uur per dag gaan werken. Het resultaat hiervan en van mijn wereldreis ( geen training, slechte voeding, veel alcohol ) 10 kilo spier kwijt. Mijn gewicht was toen 65 kilo en ik ben 1,74 meter. Nu weeg ik 67 kg en het komt er maar niet bij. Dit heeft ook te maken met mijn werk, ik werk als beveiliger en draai ploegen diensten, dus een vast slaap en eet ritme heb ik niet.

Ik houd al een tijdje mijn trainingen bij, maar dit was op de engelse variant Als je interesse heb dit is de link: Rutger on Rippetoe - Page 2 - Bodybuilding.com Forums

De gewichten die ik neer zet zijn in kilogram en incl. barbell want the squat-bar die ik gebruik is 25 kg. Dus om verwarring te voorkomen :)

Oja ik train nu volgens het schema van Mark Rippetoe en dan de versie die hij in zijn sportschool traint.

Mijn vorige training:

Vr 18-01 #31

Voor het eerst ga ik op de vrijdag Reverse Barbell Curls doen en Skullcrushers...

Back Squat:
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
3x5x 72,5 kg. [+2,5]

Bench Press:
2x5x bar
1x5x 20
1x1x 30
1x1x 40
3x5x 54 kg. [+2,0]

Chin:
1x6x Body Weight (BW) +10
1x4x BW+10 kg. [+0]

Dip:
1x6x BW+17,5
1x6x BW+17,5 [+2,5]

Reverse Barbell Curl:
1x8x 10
1x6x 15
1x6x 15 kg.

Het lukte me niet om gewoon 3x8 te doen want dat kon mijn linker pols niet aan. Kan deze oefening ook met een EZ-bar of train je dan een andere spier? Of is het gewoon een kwestie van sterker worden...

Skullcrusher: 3x8x 10 kg.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Di 22-01 #32

Zow daar is dan me eerste officiele post in mijn log :D Vandaag ben ik gelijk na mijn nachtdienst gaan trainen. Ik was nieuwsgierig wat nou beter ging. Of na mijn nachtdienst en daarna gaan slapen ( ik zou dus nu moeten slapen :eek: maar heb iets te veel koffie gedronken dus stuiter zo naar bed haha ) of eerst slapen en dan als ik wakker ben gaan trainen. Ik denk dat als ik me leefritme ff omgooi dat t prima werkt maar nu ben ik wel gewend geraakt aan eerst slapen. Eigenlijk mijn enige routine is dat ik ca. 2 uur na het wakker worden ga sporten, eerst goed ontbijten, uitbuiken en sporten. Maar op zich ging het sporten nog redelijk goed. De Squat en de OverheadPress heb ik perfect kunnen doen dus ik heb niets te klagen:cool:

Overhead Press:
2x5x bar
1x1x 10
1x1x 24
3x5x 36 kg. [+2,0]

Normaal begin ik natuurlijk met de SQ, maar helaas waren er 2 mannen bezig met het SQ-rek. Na 20 min fietsen werd ik het zat en heb maar eerst de OP gedaan en daarna de SQ. De OP ging prima, goeie snelheid, lekker explosief. Het hoogste wat ik gehaald is 3x5x40 kg. Dus daar gaan we snel overheen:rolleyes:

Squat:
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 45
1x1x 55
3x5x 75 kg. [+2,5]

Ik was bang dat hij minder zou gaan omdat ik uit me nachtdienst kwam en eerst OP heb gedaan, maar niets was minder waar. Hij ging heerlijk!

De Chins en Dips gingen niet lekker, ik had geen energie meer over en ik denk dat ik iets te snel zwaarder ben gegaan, dat de sprongen te groot waren. Volgende training zal ik deze beide 2,5 kg. lichter maken en als ik 2x8 red dan ga ik verzwaren met 1 kg. per keer.

Succes jongen!

Wel klote dat van je knie idd :), heb ook gesoliciteerd voor Korps Mariniers (Officieren-opleiding). Was door de eerste tests heen maar heb besloten om het toch maar niet te gaan doen -> Wilde me vriendin en sociale leven niet opgeven, dit aangezien je daar intern zit en 5 dagen per week + 3/4 weekenden niet thuis bent.

Ik zou zeggen, probeer toch een voedingsschema te pakken en hem aan te houden, hoe moeilijk dat ook kan zijn met je shifts. En hoe doe je dat met trainen dan? ook onregelmatig?

Voeding

Succes jongen!

Wel klote dat van je knie idd :), heb ook gesoliciteerd voor Korps Mariniers (Officieren-opleiding). Was door de eerste tests heen maar heb besloten om het toch maar niet te gaan doen -> Wilde me vriendin en sociale leven niet opgeven, dit aangezien je daar intern zit en 5 dagen per week + 3/4 weekenden niet thuis bent.

Ik zou zeggen, probeer toch een voedingsschema te pakken en hem aan te houden, hoe moeilijk dat ook kan zijn met je shifts. En hoe doe je dat met trainen dan? ook onregelmatig?

Eej bedankt voor de reactie :cool: Trainen doe ik onregelmatig maar ook weer een beetje niet. Ik zorg dat ik 7-8 uur slaap heb gehad, dan ga ik gelijk heel goed ontbijten :meal: en ongeveer 2 uur later ga ik sporten:wl:. Mocht dat bijv. 3 uur worden dan drink ik nog un WeightGainer shake (2 schepjes ipv 4 want die 4 scheppen die moeten vind ik te veel) Dan na het trainen, eerst even sauna 15 min. en dan drink ik een WeightGainer shake. Dan tot een uur na me training ga ik. Dit verschilt van gebakken/ gekookte eieren tot opwarm maaltijden van de HEMA tot gewone broodjes met beleg (uiteraard bruinbrood). En dan is het meestal zo dat ik pas uren later eet tijdens me werk. Ik neem broodjes mee en dan eet ik af en toe een broodje. Meestal heb ik 10 boterhammen bij me. Maar wat het is, soms ben ik zo druk bezig ivm allemaal inbraakalarmen dat ik gewoon niet aan het eten denk en soms heb ik gewoon echt geen honger....

Normaal zou ik nu nog in bed moeten liggen aangezien ik veelste weinig heb geslapen, maar las smsje van me vriendin en die heeft haar rijbewijs gehaald dus daar ga ik zo naar toe voor un vreugde dansje :D

Morgen ga ik weer 's avonds trainen en dan horen jullie wel weer hoe dat is gegaan! De groeten!

Do 24-01#33

Eeej mensen, hier mijn workout! IK heb er net 5 nachtdiensten op zitten en dat merk ik gelijk. 2 hoofd oefeningen lukken wel, maar dan chins en dippen is hopeloos. Vandaag ook weer... ben er niet trots op... Gelukkig heb ik nu een week geen nachtdiensten (wel avond diensten maar die zijn geen probleem)en daarna er maar 4:cool: Dus we gaan er weer tegenaan en met goede vooruitgang.

Light Squat: (80% van vorige SQ)
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 45
1x1x 55
3x5x 65

Voelde wel zwaar aan, iets wat ik niet verwachtte omdat het 10 kg minder dan dinsdag. Zal wel door de nachtdiensten komen....

Bench Press:
2x5x bar
1x5x 20
1x1x 30
1x1x 40
1x5x 56
1x8x 56 met assistentie
1x8x 56 met assistentie

Ik denk dat ik morgen naar de sportschool ga ipv een dag rust, aangezien het dan weekend is en ik ongetwijfeld beter morgen presteer dan dat ik zaterdag doe.

Groeten!

We 30-01#36

Back Squat:
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
3x5x 77,5 [+2.5]

Overhead Press:
2x5x bar
1x5x 10
1x1x 24
3x5x 38 [+2]

Deadlift:
2x5x bar
1x5x 65
1x1x 85
1x1x 105
1x5x 125 [+5]

Pull-up:
1x8x BW
1x6x BW

Dips:
1x7x BW+15
1x5x BW+15

Abs: 4x25

Opmerkingen:
Back Squat ging goed, voelde wel erg zwaar aan. Volgende oefening ga ik niet verhogen met 2,5 kg en dan 3 setjes doen, maar dan eerst 1e setje verhogen met 2,5 kg en dan de keer daarna 2x een setje met 2,5 kg erbij enz. Althans dit lijkt mij de beste manier om toch door te blijven gaan en gemotiveerd te blijven...

Overhead Press was erg zwaar... Die viel niet mee in ieder geval, maar wel een machtig gevoel als ik hem boven me hoofd had gekregen:D Vanaf nu zal ik hem met 1 kg gaan verzwaren.

Deadlift was ook erg zwaar, ik moest na 3x ook even een paar seconden ademhappen... Wat me trouwens is opgevallen is dat ondanks dat ik de grootste schijven gebruik ( 22 kg) ik erg laag moet wezen om hem te pakken. Hiermee bedoel ik dat mijn bovenbenen bijna horizontaal zijn en me rug ook helemaal naar voren is. Volgens mij pak ik hem hierdoor veel meer op mijn rug dan zou moeten?! Misschien een optie om de barbell iets op te hogen met schijven eronder ofzo??

Pull-up is weer even een techniek die ik me eigen moet maken. Ik ben overgestapt op deze ipv de Chin-up omdat ik hoorde dat deze meer je onderarmen mee pakt. Klopt dat? Aangezien me onderarmen best een zwak punt zijn...

Ik hoop wat reacties en tot snel :D

Laatst bewerkt:
Vrijdag 01-02-2008 #35

Back Squat:
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
1x5x 80[+2.5]
2x5x 77,5

Bench Press:
2x5x bar
1x5x 20
1x1x 30
1x1x 40
3x5x 57 [+1]

Pull-up:
1x8x BW
1x7x BW

Dips:
1x7x BW+15
1x6x BW+15

Revers barbell curl:
3x8x 15

Skullcrusher: (EZ-bar)
3x8x 15

Daarna nog 13x Reverse bb. curl met de EZ-bar gedaan. En 10x8 kg hammercurls.

Opmerkingen:​
Back Squat ging prima, alleen de snelheid is er wel uit..

Bench Press ging gewoon goed, had verwacht dat hij zwaarder zou voelen.

Pull-up lukt nog steeds niet om 2x8x BW te doen. Best vreemd, misschien volgende week...

Dips is nog steeds niet gelukt om 2x8x BW+15 te doen, misschien zit ik in een dip-dipje :p Maar we blijven vrolijk door dippen.

Revers bb. curl ging stukken beter in vergelijking met vorige keer. Toen kon ik geen 3x8x 15 doen omdat me linker pols dat niet aan kon en nu ging het wel goed :D Dat maakt mij blij!

Skullcrusher ging prima, voelde alleen wel me linker elleboog tijdens deze oefening. Misschien me ellebogen meer uitelkaar ofzo.

Nou mensen de groeten en laat toch is wat van je horen zeg:eek:

Di 05-02 #36 Supertraining!

Eigenlijk had ik gister moeten sporten, maar toen kwam opeens me vriendin langs. Dus dan maar vandaag. Ik heb 4 nachtdiensten gehad en tot mijn verbazing was ik niet kapot te krijgen deze laatste nacht. Geen dipje gehad en zelfs nog overgewerkt. Toen kwam ik thuis en nog steeds niet moe dus ik denk eeej daar moeten we gebruik van maken.. Weight Gainer shake in me mik, ff wachten en toen naar de sportschool. Nou wat un heerlijke work-out, echt 1 van mijn beste :D Vervolgens na het sporten nog ff un WG shakey en de sauna en toen ben ik gaan slapen.

Back Squat:
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
1x5x 80[+0]
1x5x 80[+2.5]
1x5x 77.5[+0]

Overhead Press:
2x5x 0
1x5x 10
1x1x 24
3x5x 39[+1]

Pull-up:
1x7x BW
1x8x BW

Dips:
1x7x BW+15
1x6x BW+15

Back Squat ging erg goed:cool: Ik had nog het gevoel dat ik iets niet goed deed. Na een zooi filmpjes gekeken te hebben, zag ik dat om omhoog te komen de kont naar voren word gebracht op het laatst. Dit deed ik nooit, nu heb ik dit geprobeerd en het maakt de Squat een stuk fijner voelen:D

Overhead Press ging super :wl:Ik had hem wel met 2 kg kunnen verhogen, het is dat ik het wel prima vind en liever langzaam vooruit blijf gaan ipv snel vooruit en dan doodlopen...

Pull-up blijft moeilijker dan ik dacht. Ik bedoel dat het minder snel vooruit gaat dan ik dacht.

Dip nog steeds niet voorbij de 15 kg gekomen, maar hij blijft lekker. Lekker dippen.

Abs voelt nog steeds lekker, maar ik wil iets met gewicht. Misschien cabel crunches?

Omega-3 en -6

Vandaag heb ik bij de HEMA een potje Omega-3 en -6 gelcapsules gekocht. 100 stuks voor 5,- euro. Mooie prijs toch :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Tweemaal daags 1 softgel bij de maaltijd. Softgel in z'n geheel doorslikken met (bron)water. Niet met warme vloeistof innemen. De aanbevolen dagdosering niet overschrijden. Droog, donker, koel en buiten bereik van kinderen bewaren. Een voedingssupplement is geen vervanging van een gevarieerde voeding. Bevat géén suiker, conserveermiddelen, kleur- en smaakstoffen, gist, gluten en lactose. Samenstelling per 2 softgels: Visolie 2000 mg (waarin: EPA 18%* en DHA 12%*), Borageolie 400 mg (waarin: GLA 18%*), Vitamine E 20 mg. (*relatieve vetzuur percentages).

Update

Ben btw nu 68 kg:D Ik word eindelijk wat zwaarder, alleen volgens mij word ik ook wat dikker door de Weight Gainer. Daarom heb ik besloten als hij op is om over te gaan op Lean Gainer 2 van Interactive Nutritions. Ook omdat hier geen creatine in zit. De creatine ga ik weer zoals voorheen sochtends met een glas vruchtensap nemen. Want nu neem ik hem onregelmatig in waardoor het effect van creatine ook verloren gaat.

Ook ga ik een vetpercentage meter kopen, die van xxl nutrition. Zodat ik goed kan bijhouden wat me vooruitgang is. Gewicht erbij wil ik, maar geen vet:rolleyes:

Me Squat zit trouwens nu ook boven me oude gewicht waar ik niet voorbij kwam. Dus dat is erg fijn:D Vandaag ga ik als hoofdsetjes 1x5x82.5 en 2x5x80 doen. Nu zit ik dus 119% van me Bodyweight. Best lekker:wl:

Ik had eerst het plan om ongeveer nu over te stappen op de Texas Method, maar na wat aanpassingen gaat dit schema nogsteeds heel lekker. Dus ik blijf dit volhouden tot ik op ongeveer 150% van me bodyweight zit. Als ik zo blijf doorgaan dan zal dat over 3 maanden zijn. We zullen het zien:p

Mazzel,

Ben btw nu 68 kg:D Ik word eindelijk wat zwaarder, alleen volgens mij word ik ook wat dikker door de Weight Gainer. Daarom heb ik besloten als hij op is om over te gaan op Lean Gainer 2 van Interactive Nutritions. Ook omdat hier geen creatine in zit. De creatine ga ik weer zoals voorheen sochtends met een glas vruchtensap nemen. Want nu neem ik hem onregelmatig in waardoor het effect van creatine ook verloren gaat.

Ook ga ik een vetpercentage meter kopen, die van xxl nutrition. Zodat ik goed kan bijhouden wat me vooruitgang is. Gewicht erbij wil ik, maar geen vet:rolleyes:

Me Squat zit trouwens nu ook boven me oude gewicht waar ik niet voorbij kwam. Dus dat is erg fijn:D Vandaag ga ik als hoofdsetjes 1x5x82.5 en 2x5x80 doen. Nu zit ik dus 119% van me Bodyweight. Best lekker:wl:

Ik had eerst het plan om ongeveer nu over te stappen op de Texas Method, maar na wat aanpassingen gaat dit schema nogsteeds heel lekker. Dus ik blijf dit volhouden tot ik op ongeveer 150% van me bodyweight zit. Als ik zo blijf doorgaan dan zal dat over 3 maanden zijn. We zullen het zien:p

Mazzel,

je gaat goed:)

Workout van vrijdag

Eeej mensen, hier nog me training van vrijdag!

Back Squat:
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
1x5x 82,5[+2.5]
1x5x 80[+0]
1x5x 80[+2.5]

Overhead Press:
2x5x 0
1x5x 10
1x1x 24
3x5x 41[+2]

Pull-up: 2x8x BW

Dips:
1x8x BW+15
1x7x BW+15

Reverse Barbell Curl: 1x8x 17, 2x8x 15

SkullCrusher: 3x8x 17

Daarna nog wat hammercurls en statichold gedaan tot verzuring.

=================================

BSQ ging goed. Wel zwaar. Ik heb mezelf verplicht om extra te verzwaren, dit omdat ik woensdag niet ben wezen sporten. Foei:eek: Precies, dus dit was me "straf" :p

OP ging heerlijk, dit is echt mijn favoriete oefening! Het gevoel als je die stang boven je hoofd heb :wl:, geweldig :D. Normaal zou ik met 1 kg. verhogen maar de vorige training ging zo makkelijk dus daarom met 2 kg verhoogd en het ging prima.

Pull-up is eindelijk gelukt zeg. 2x8x BW. Nu wil ik eerst kijken of ik de volgende training 2x9x BW kan doen. Lukt dat dan ga ik 2x8x BW+2.5.

Dips blijft maar niet lukken... Het word tijd om weer een stapje terug te nemen om vooruit te kunnen. Volgende training ga ik 2,5 kg lichter in de hoop dat ik weer wat vooruit kan komen.

Rev. bb. Curl ging op zich wel goed, maar 17 kg was weer is te zwaar voor me linker pols. Nu hoop ik dat de volgende training dit wel lukt.

SkullCr. ging prima, niets op aan te merken.

Abs ging makkelijk, ben eigenlijk op zoek naar een goede oefening met gewichten. Roman Chair hebben we niet:(

Netjes die overhead press

gaat nog steeds goed hoor beetje geduldig wil je dan spam in je log?:P

mja, maart helpt al als je in logs van anderen kijkt, en hun motiveert, ze zullen dan ook eerder terugdoen;)

mja, maart helpt al als je in logs van anderen kijkt, en hun motiveert, ze zullen dan ook eerder terugdoen;)

Ben bezig:cool:

--------------------------------

Heb trouwens doorgekregen dat ik op de dagen dat ik niet werk, dus in principe een normaal slaap en eet ritme heb. Best goed eet. Het zijn alleen die dagen dat k werk dat het eten er vaak bij in schiet... Heb gister voor de gein bij gehouden wat ik heb gegeten:

11.30
  • 3 volkoren boterhammen
  • 3 eieren waarvan 2 incl. dooier
  • 1 tomaat
  • 1 handjevol belegen kaas

13.15
  • Brinta met magere melk en 2 zoetjes

15.00
  • Liga koek

16.20
  • Klein bordje bami met babi pangan
  • 2 geroosterde volkoren boterhammen

17.00
  • WeightGainer Shake

17.30 Training
  • Post-workout een WG Shake

20.30
  • 2 borden spaghetti

Gaat lekker jongen :)...

Gewoon jezelf blijven voorbij streven! En goed blijven vreten! Dan zit je zo op die 150% ^^.

Die vetmeter van xxl nutrition, heb je daar een link van ofzo? of de prijs? moet ook een nieuwe hebben :D.

xxl nutrition vetmeter

Gaat lekker jongen :)...

Gewoon jezelf blijven voorbij streven! En goed blijven vreten! Dan zit je zo op die 150% ^^.

Die vetmeter van xxl nutrition, heb je daar een link van ofzo? of de prijs? moet ook een nieuwe hebben :D.

Tnx man:cool:

vetmeter

Heb trouwens bij mezelf vetpercentage van 14% gemeten. Alleen af en toe komt er ook een andere waarde uit. Volgende maand maar weer is meten en hopen dat t minder is.

Terug
Naar boven