- Waardering
- 1
Dag mensen van het DutchBodybuilding forum,
Ik ben 19 jaar oud en kom uit omgeving Haarlem. Toen ik 15 was ben ik begonnen met fitness en dit is in de loop der jaren steeds fanatieker geworden. Vervolgens ben ik gaan trainen voor de officieren opleiding Korps Mariniers. Alle testen gehaald en toen door een grapje dat ik wilde uithalen is me knie naar de kloten gegaan. Kuitbeengewricht uit de kom, knie zwaar gekneusd en het ergste nog... Een gedeelte van me voorste kruisband dat aan het bot vastzit is losgescheurd... Nou hieraan ben ik toen geopereerd en met goede fysio was ik er redelijk snel weer bovenop. Maar de opleiding kon ik iig dat jaar wel vergeten. Dus toen maar naar het buitenland, ik ben gaan backpacken door Australie, Nieuw Zeeland en Thailand. Dit heb ik 7 maanden gedaan en sinds April 2007 ben ik weer terug. Toen omdat ik in dikke geld nood zat ben ik de hele zomer 7 dagen per week 14 uur per dag gaan werken. Het resultaat hiervan en van mijn wereldreis ( geen training, slechte voeding, veel alcohol ) 10 kilo spier kwijt. Mijn gewicht was toen 65 kilo en ik ben 1,74 meter. Nu weeg ik 67 kg en het komt er maar niet bij. Dit heeft ook te maken met mijn werk, ik werk als beveiliger en draai ploegen diensten, dus een vast slaap en eet ritme heb ik niet.
Ik houd al een tijdje mijn trainingen bij, maar dit was op de engelse variant Als je interesse heb dit is de link: Rutger on Rippetoe - Page 2 - Bodybuilding.com Forums
De gewichten die ik neer zet zijn in kilogram en incl. barbell want the squat-bar die ik gebruik is 25 kg. Dus om verwarring te voorkomen
Oja ik train nu volgens het schema van Mark Rippetoe en dan de versie die hij in zijn sportschool traint.
Mijn vorige training:
Vr 18-01 #31
Voor het eerst ga ik op de vrijdag Reverse Barbell Curls doen en Skullcrushers...
Back Squat:
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
3x5x 72,5 kg. [+2,5]
Bench Press:
2x5x bar
1x5x 20
1x1x 30
1x1x 40
3x5x 54 kg. [+2,0]
Chin:
1x6x Body Weight (BW) +10
1x4x BW+10 kg. [+0]
Dip:
1x6x BW+17,5
1x6x BW+17,5 [+2,5]
Reverse Barbell Curl:
1x8x 10
1x6x 15
1x6x 15 kg.
Het lukte me niet om gewoon 3x8 te doen want dat kon mijn linker pols niet aan. Kan deze oefening ook met een EZ-bar of train je dan een andere spier? Of is het gewoon een kwestie van sterker worden...
Skullcrusher: 3x8x 10 kg.
Ik ben 19 jaar oud en kom uit omgeving Haarlem. Toen ik 15 was ben ik begonnen met fitness en dit is in de loop der jaren steeds fanatieker geworden. Vervolgens ben ik gaan trainen voor de officieren opleiding Korps Mariniers. Alle testen gehaald en toen door een grapje dat ik wilde uithalen is me knie naar de kloten gegaan. Kuitbeengewricht uit de kom, knie zwaar gekneusd en het ergste nog... Een gedeelte van me voorste kruisband dat aan het bot vastzit is losgescheurd... Nou hieraan ben ik toen geopereerd en met goede fysio was ik er redelijk snel weer bovenop. Maar de opleiding kon ik iig dat jaar wel vergeten. Dus toen maar naar het buitenland, ik ben gaan backpacken door Australie, Nieuw Zeeland en Thailand. Dit heb ik 7 maanden gedaan en sinds April 2007 ben ik weer terug. Toen omdat ik in dikke geld nood zat ben ik de hele zomer 7 dagen per week 14 uur per dag gaan werken. Het resultaat hiervan en van mijn wereldreis ( geen training, slechte voeding, veel alcohol ) 10 kilo spier kwijt. Mijn gewicht was toen 65 kilo en ik ben 1,74 meter. Nu weeg ik 67 kg en het komt er maar niet bij. Dit heeft ook te maken met mijn werk, ik werk als beveiliger en draai ploegen diensten, dus een vast slaap en eet ritme heb ik niet.
Ik houd al een tijdje mijn trainingen bij, maar dit was op de engelse variant Als je interesse heb dit is de link: Rutger on Rippetoe - Page 2 - Bodybuilding.com Forums
De gewichten die ik neer zet zijn in kilogram en incl. barbell want the squat-bar die ik gebruik is 25 kg. Dus om verwarring te voorkomen

Oja ik train nu volgens het schema van Mark Rippetoe en dan de versie die hij in zijn sportschool traint.
Mijn vorige training:
Vr 18-01 #31
Voor het eerst ga ik op de vrijdag Reverse Barbell Curls doen en Skullcrushers...
Back Squat:
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
3x5x 72,5 kg. [+2,5]
Bench Press:
2x5x bar
1x5x 20
1x1x 30
1x1x 40
3x5x 54 kg. [+2,0]
Chin:
1x6x Body Weight (BW) +10
1x4x BW+10 kg. [+0]
Dip:
1x6x BW+17,5
1x6x BW+17,5 [+2,5]
Reverse Barbell Curl:
1x8x 10
1x6x 15
1x6x 15 kg.
Het lukte me niet om gewoon 3x8 te doen want dat kon mijn linker pols niet aan. Kan deze oefening ook met een EZ-bar of train je dan een andere spier? Of is het gewoon een kwestie van sterker worden...
Skullcrusher: 3x8x 10 kg.
Laatst bewerkt:

Vandaag ben ik gelijk na mijn nachtdienst gaan trainen. Ik was nieuwsgierig wat nou beter ging. Of na mijn nachtdienst en daarna gaan slapen ( ik zou dus nu moeten slapen
maar heb iets te veel koffie gedronken dus stuiter zo naar bed haha ) of eerst slapen en dan als ik wakker ben gaan trainen. Ik denk dat als ik me leefritme ff omgooi dat t prima werkt maar nu ben ik wel gewend geraakt aan eerst slapen. Eigenlijk mijn enige routine is dat ik ca. 2 uur na het wakker worden ga sporten, eerst goed ontbijten, uitbuiken en sporten. Maar op zich ging het sporten nog redelijk goed. De Squat en de OverheadPress heb ik perfect kunnen doen dus ik heb niets te klagen

en ongeveer 2 uur later ga ik sporten
. Mocht dat bijv. 3 uur worden dan drink ik nog un WeightGainer shake (2 schepjes ipv 4 want die 4 scheppen die moeten vind ik te veel) Dan na het trainen, eerst even sauna 15 min. en dan drink ik een WeightGainer shake. Dan tot een uur na me training ga ik. Dit verschilt van gebakken/ gekookte eieren tot opwarm maaltijden van de HEMA tot gewone broodjes met beleg (uiteraard bruinbrood). En dan is het meestal zo dat ik pas uren later eet tijdens me werk. Ik neem broodjes mee en dan eet ik af en toe een broodje. Meestal heb ik 10 boterhammen bij me. Maar wat het is, soms ben ik zo druk bezig ivm allemaal inbraakalarmen dat ik gewoon niet aan het eten denk en soms heb ik gewoon echt geen honger....
Maar we blijven vrolijk door dippen.