Fitness Seller

Rutger's training log

• Topic Starter Topic Starter
1e pagina vol

Owja ik heb de 2 pagina's bereikt :D lol :clap:

Hehe, wel voor jezelf blijven trainen he :D

Hey RAP, good luck ermee, we zitten zowat in hetzelfde schuitje denk ik, al zijn mijn stats toch wel een pak minder... ik weeg iets minder ook en mijn vet% ligt ook wel hoger, maar allez :lol:

Cheers van bij de zuiderburen en doe het goed hé, zal proberen je wat te volgen ;)

Training ma 11-02 #39

Back Squat:
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
1x5x 82,5[+0]
1x5x 82,5[+2.5]
1x5x 80[+0]

Bench Press:
2x5x bar
1x5x 20
1x1x 30
1x1x 40
3x5x 59[+2]

Pull-up: 1x8, 1x6

Dips:
1x7x BW+12.5[-2.5]
1x6x BW+12.5[-2.5]

Abs: 4x25

-----------------------------------------------
BSQ voelde wel zwaar, maar ging wel goed. Heb vandaag wel spierpijn in mijn onderrug.... herkend iemand dit? Merkte wel dat ik erg ver naar voren leunde tijdens de squat en dat als ik om hoog kwam ook nog kracht moest zetten om me rug weer recht te krijgen....

BP voelde zwaar maar wel lekker, volgende training gewoon 1 kg erbij dan gaat het helemaal goed komen.

Pull-up gaat maar niet beter zucht.

Dippen zelfs met 2,5 kg lichter lukte niet, volgende training weer 2,5 minder dus BW+10kg dippen..

Abs weer hetzelfde gedaan, heb nu ook geen spierpijn meer de volgende dag bij me buikspieren.. iemand die een goede buik oefening weet voor krachttrainen?

Nu ga ik ff in bad om me spieren en vooral me onderrug te laten ontspannen... Groeten!

Abs

Voor abs ben ik de laatste tijd bezig met wat nieuwe oefeningen, doe ik als toevoegingen bij me DC schema.

Paar die ik wel goed merkte:

Push Crunch
Barbell Push Crunch

Leg hip raise
Weighted Hanging Leg-Hip Raise

Jack knife sit-up
Weighted Jack-knife Sit-up

en af en toe hammer abs machines :).

TNX man :D Ik ga ze vanaaf ff doornemen. Heb net wat verschillende dingen geprobeerd maar niks was van wow:eek:

Wat ik gedaan heb vandaag komt ook nog later, nu ga ik naar Amsterdam toe om met me meissie te winkelen:cool:

Training woensdag 13-02

Light Back Squat:
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 45
3x5x 65

Overhead Press:
2x5x bar
1x5x 10
1x1x 25
1x5x 42
1x4x 42 1 rep gemist
1x4x 42 1 rep gemist

Deadlift:
2x5x bar
1x5x 65
1x1x 85
1x1x 105
1x5x 65

Hyperextensions: 3x12

En nog wat buikspier oefeningen, maar nergens het gevoel van dat voelt lekker...

====================

Vorige training heb ik iets te nonchalant gesquat denk ik. Heb thuis nog even gekeken voor de spiegel en als ik me niet focus op het "krom trekken van de rug" dan gaat mijn onderrug bollen. Dus vandaag nog spierpijn in mijn onderrug en daarom besloten om de deadlift rustig aan te doen en aan te vullen met wat hypers. De squat ging trouwens prima, goed explosief en voelde me rug niet.

Overhead Press neit 3x5 gehaald helaas. Heb wel al spierpijn van het bankdrukken dus wie weet heeft dit invloed gehad. Iig zijn me borstspieren nu helemaal gesloopt. Agja who cares :p. Volgende training niet verzwaren en dan gewoon makkelijk die 42 kg. pressen :wl:

Die overhead press is wel sterk in vergelijking met je bench press. :thumbs:

Probeer bij je pullups eens te varieren in grip, dat kan helpen. Handen naar je toe of weg, smal of breed...

Gaat goed, gewichten groeien en zo moet het!

Tnx gasten!

Die overhead press is wel sterk in vergelijking met je bench press. :thumbs:

Probeer bij je pullups eens te varieren in grip, dat kan helpen. Handen naar je toe of weg, smal of breed...

Bedankt :D Ja die overhead press vind ik heerlijk! En bedankt voor de tip voor de pullups ik zal het eens uitproberen.

Gaat goed, gewichten groeien en zo moet het!

Tnx man! Ik doe me best ;)

-----------------------------------------------
Vandaag trainen zit er trouwens niet in :( Werd vanacht gebeld waar ik bleef door me werk... Had verkeerd gekeken en moest dus eigenlijk werken... Was wel een jammer einde van me Valentijnsdag zeg, was heerlijk uit eten geweest met me meisje... Dus heb maar 2 uur geslapen en zo ga ik weer me bed in... Mazzel!

Gelezen in Practical Programming

Ik ben het boek "Practical Programming" van Rippetoe en Kilgore aan het lezen en ben wat tegen gekomen wat ik ga verwerken in mijn schema.

Hij schrijft over pull-ups en chin-ups dat het beter is om ze 3-5 setjes te doen tot failure (max 15 reps) omdat het assistence is. Pas als je alle setjes boven de 15 komt dan gewicht toevoegen. Ook heeft hij als voorbeeld schema, op de maandag chin-ups en dan op de vrijdag pull-ups. Nu doe ik alleen 1 van de 2 elke workout.

Mijn schema komt er dan als volgt uit te zien:

-------------------------------------------

Maandag
Back Squat: 3x5
Overhead Press / Bench Press: 3x5
Chin-ups: 3xfailure (max 15)
Dips: 2x8???
Abs

Woensdag
70% Back Squat: 3x5
Deadlift: 1x5
Abs

Vrijdag
Back Squat: 3x5
Pull-ups: 3xfailure (max 15)
Reverse Curls: 3x8???
Skull Crusher: 3x8???
Abs

--------------------------------

Zoals je ziet heb ik nog wat vraagtekens... Ik heb niets over Dips gelezen en de andere assistence oefeningen. Nu vraag ik me af of ik Dips wel elke work-out zal doen of dan alleen op de woensdag en of ik die dan ook 3xfailure (max 15) zal doen.

En dan de Reverse Curls en de Skull Crushers nog.. die dan ook 3xfailure (max 15) of die verhogen naar 3x12 ofzo?

succes kerel , je volgt een goed schema........;)

Training Maandag 18-02-2008

Zo heren en dames, het was vandaag weer tijd om wat gewichten te verplaatsen :D

Back Squat:
2x5x bar
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
1x5x 82,5 [+0]
1x5x 82,5 [+0]
1x5x 82,5 [+2.5]

Ging prima, eigenlijk simpeler dan ik had gedacht...

Overhead Press:
2x5x bar
1x5x 10
1x1x 25
3x5x 42 [+0]

Vorige week lukte het niet om dit 3x5 te doen, vandaag wel...

Chin-up:
1x9x BW
1x6x BW
1x3x BW

Ik had er wel meer uit kunnen halen, maar als ik merkte dat me techniek verkeerd werd stopte ik ermee. Dus kin helemaal boven de lat! Voelde wel lekker, want nu begon ik ook me onderarmen te voelen omdat ze me langer vast moesten houden.

Weigthed Sit-up:
1x10x 0
1x10x 2,5
1x10x 5

Ben nu hier naar overgestapt. Beentjes over een bankje en een schijfje op de borst. Denk dat ik naar 3x15 ga.

Dit was het weer! De groeten!

netjes rap,maar weet je al of die benchdips,curls etc toegevoegd kunnen/mogen worden?

Volgens Koef kunnen ze wel, maar niet en en weetjewel. Dus geen chin/pull én dips doen...

In Practical Programming staat het volgende schema gegeven door Rippetoe:
Maandag: Squat, (Bench)Press, Chin-up
Woensdag: Squat, (Bench)Press, Deadlift
Vrijdag: Squat, (Bench)Press, Pull-up

Dus dat hou ik maar aan, alleen doe ik dan nog dips op woensdag erbij. Wel 3x failure max 15 reps. En vooral niet overdrijven, want vastlopen daar hebben we niks aan.

achja met pullups en benchen neem je biceps/triceps ook aardig mee.
ben er nog niet helemaal over uit of ik weer split ga doen of eerst rippetoe.
me bench zuigt nog steeds aardig dus denk wel dat t nodig is.
rest van mn spiergroepen gaan als een banaan,borst moeilijk snap dat niet

Misschien dat ie juist niet lekker gaat omdat de rest zo goed gaat.. Klinkt dat logisch? :P

Maar het schema van Rippetoe wat ik doe dat is 1 van de Rippetoe schema's he. Misschien handig om de boeken Starting Strength en Practical Programming van hem te kopen, is erg leerzaam. Maar er is ook een schema, die eigenlijk meer mensen gebruiken.
Het is volgens het A/B/A B/A/B principe:
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Overhead Press
3x5 Power cleans / Pendlay Rows

Dat heb ik eerst ook gevolgd, maar ging na een tijdje niet meer zo lekker dus wilde iets anders.

Terug
Naar boven