- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In dat boek "Starting Strength" staan ook allemaal tips enzo waar je aan moet denken, die kleine dingetjes waar je zelf nooit aan zou denken maken het toch allemaal iets makkelijker.
Me salaris is binnen dus ook ff kijken of ik van de week die Ironworks II aan kan schaffen!Vandaag voel ik voor de 2e keer heel erg mijn onderrug en het voelt niet als een gevoel van "goh gister was goed". Eerder het gevoel van shit, dit zit niet goed en er moet iets veranderen. Eerst heb ik hier geen last van gehad, maar waarschijnlijk omdat ik nu zwaarder ben gaan squatten kom ik erachter dat me techniek niet goed genoeg is. Ik ben onderstaande artikelen gaan lezen en goed gaan nadenken. Toen ik in mijn keuringen zat voor de Korps Mariniers is geconstateerd dat mijn hamstrings te kort zijn. Nu rek ik al aardig wat na me squatten en deadliften, maar blijkbaar niet voldoende. Als ik nu na ga dat idd mijn onderrug bolt als ik voorbij de 90 graden ga, komt dit idd door die tekorte hamstrings en wordt het tijd om hier iets aan te doen.
Vervolgens als ik omhoog kom uit de squat dan doe ik dit als eerste met mijn kont. Wat dus blijkbaar gevolg heeft dat ik de squat laat veranderen in een goodmorning en dat willen we niet.... Als ik dan bij me na ga hoe ik de oefening uitvoer, knijp ik nooit me billen samen wat dus ook een grote fout schijnt te zijn.
Oftewel mijn hamstrings moeten langer/losser, me buik moet sterker, ik moet leren mijn kont aan te spannen, moet leren om niet als eerste met me kont/heupen omhoog te komen....
Nu zijn er volgens mij de volgende oefeningen die me zouden kunnen helpen:
- 3x10 Birddogs
- 3x10 Floor bridges
- 4x30 sec. Squat stretch
- 3x10 Hipflexor stretch
- 3x10 sec. Supermans
- Goodmornings
- Front squats
- Overhead squats
Alleen heb ik geen idee hoe ik dit in een schema zou kunnen verwerken waardoor ik mijn problemen kan oplossen en ondertussen nog wel krachttraining kan uitvoeren....
Dit is mijn schema wat ik nu volg:
- Ma= Squat, (bench)press, chin-up
- Wo= Squat, (bench)press, deadlift, dips
- Vr= Squat, (bench)press, pull-up
How to Avoid Leaning Forward on Squats | StrongLifts.com
Why Your Lower Back Hurts on Squats & How to Fix it | StrongLifts.com
How You Can Avoid Lower Back Pain On The Overhead Press | StrongLifts.com
5 Reasons Your Lower Back Hurts When Doing Deadlifts | StrongLifts.com
Front Squats vs. Back Squats | StrongLifts.com
Why Your Lower Back Rounds During Squats & How to Fix it | StrongLifts.com
How to Squat with Proper Technique & Fix Common Problems | StrongLifts.com
Why You Should Always Squeeze Your Glutes | StrongLifts.com

is dat ding nog ergens goed voor haha!
lees: harder dan lopen haha. Nu 20 minuten. Eerst even een eiwit shakey en toen gaan hardlopen. Me rug voelt goed, ik voelde hem alleen wat met het hardlopen maar voorderest voel ik hem niet meer. Na het hardlopen ben ik even gaan rekken en strekken:
Lean Gainer 2
Alleen ben ik net begonnen, jij bent er al flink vooruit mee gegaan zie ik. Ik moet me nog instellen op dat 3x5 (heb neiging meer reps te doen) en de techniek van het squatten en deadliftenHoi, wij doen idd hetzelfde schema.Alleen ben ik net begonnen, jij bent er al flink vooruit mee gegaan zie ik. Ik moet me nog instellen op dat 3x5 (heb neiging meer reps te doen) en de techniek van het squatten en deadliften
Die link die je gaf heb ik wat aan ja, ik weet nu beter waar ik op moet letten met squatten. En al die stretches die je doet helpen dus wel? Cool, dan ga ik die ook maar doen...
Maar wat bedoel je met Spinal decompression, hoe doe jij dat?

ey beest goed trainen, lenigheid is ook belangrijk maar vooral blijven knallen
Maak je daar maar geen zorgen om! Morgen 43 kg Overhead Press
heb er zin aan! Nu vooral letten om me buik aan te spannen, zodat ik me rug minder belast... Op zich ben ik wel "blij" met dat ik nu een beetje last van me rug had, want nu heb ik me derin verdiept en weet ik waarop ik allemaal moet letten. Ik ben een stukje wijzer
En nu ga ik op dinsdag en donderdag een stukje hardlopen, ook niets mis mee. En ik ga varieren met de Back Squat, Front Squat en Overhead Squat, wel leuk wat variatie in de nederlandse keuken
Morgen Overhead Squat ben benieuwd! Miss voor in het vervolg niet zo handing om OHSQ en OP op 1 dag te doen? Maar morgen is uitprobeer dag 
wel lekker maar fieuw zwaar. Deze heeft ook effect gehad op mijn resultaten op de Overhead Press dus in het vervolg niet meer op dezelfde dagen. Deze blijf ik voorlopig zonder gewicht doen want de bar is al zwaar genoeg en eerst maar de techniek goed krijgen, want je flikkert zo achterover 
Altijd fijn om te horen. Vandaag (dus een dag later) idd ook helemaal geen last van mijn rug en dat is erg lekker. Lette ook extra op mijn techniek, dus van te voren het hele rijtje af van let op:
Dit komt door de Overhead Squat die natuurlijk al wat van mijn armen gevraagd heeft... Nu heb ik ook geen last van mijn rug, heb tijdens de oefening vooral gelet om mijn benen wat wijder uit elkaar te zetten en de billen aan te spannen en ook mijn buik vol aan te spannen.

dan ben ik echt de blits
haha
eeey rap,vette stappertjes bro!
waarom zou je niet gelijk de draad oppakken met de creatine,aangezien je t toch niet elke dag genomen heb?
Dus ik ken nog wel even door haha
maar toch 183% van me bodyweight dus opzich best netjes....
Als dat zo is moet ik alles aanpassen.
Hoi, gaat best lekker he! Je doet best zware deadlifts als ik dat zo zie (stuk meer dan mij iig)
Maar ik zie met BP, dat je eerst losse bar doet, en dan 20kg. Is dat dan zonder de bar (20kg) meegerekend? Want ik reken altijd alles inclusief bar. Is het normaal om zonder te rekenen?Als dat zo is moet ik alles aanpassen.
En na je uitleg over spinal decompression, heb ik maar een chin-up bar gekocht via internet, goed voor spinal decompression en kan ik ook gelijk chinups doen
Suc6 met trainen verder!