MuscleMeat

Rutger's training log

Mooi man! Goede gelegenheid om de techniek aan te leren. :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
Cursus Gewichtheffen #2

WAC-2
  1. 1 Power High Pull Wide
  2. 2 Push Press
  3. 3 Overhead Squat
  4. 4 Lunge
  5. 5 Hang Pull Small
  6. 6 Deadlift

Vandaag was ff zwaarder :wl: dan vorige keer. t*ring zeg :D Stond te tollen op me poten, maja ben ook niets meer gewend.

Dit was het circuitje wat we deden.. Eerst WAC-1 als warming-up 10 reps. En daarna deze. De "Power High Pull Wide" en "Hang Pull Small" zijn heerlijke oefeningen, maar ik moet nog veel oefenen. Aangezien ik telkens me juweeltjes raak ghehe :eek:

Vervolgens nog 3x10x40 kg Back Squatten en toen nog 3x10x40 kg Front Squatten. En als toetje Lunges met 40 kg.. pff dat ging even wat minder goed haha.

Voor volgende week ga ik proberen 2x te trainen, zodat ik de techniek beter beheers en niet meer bang ben om me juweeltjes te raken...

Volgende week gaan we vooral op core-werk trainen, dus ben benieuwd!!

Gewichthef cursus #3/4

Vorige week eindigde ik na 15 min vertrek op de vluchtstrook :eek: AUTOPECH jahoor! Lekker k*t weer, training 3 dus gemist. Daarom nu WAC 3 en 4 tegelijk.

WAC-3
  1. 1 Drop Snatch
  2. 2 Clean Press
  3. 3 Drop Lunge
  4. 4 Power Pull Small
  5. 5 Back Squat Jump
  6. 6 Romanian Deadlift

Total nr. bodysquats each round +/- 40

WAC-4
  • 1 Dead Hang Stretch Snatch
  • 2 Hang Snatch Pull
  • 3 Front Squat
  • 4 Power Clean
  • 5 Power Press
  • 6 Split Jumps
  • 7 Good Morning

Total nr. bodysquats each round +/- 50

Lachuh om steeds meer naar de snatch en voorslaan toe te werken:d en als toetje mochten we WAC 4 t/m 1 achter elkaar doen zonder rust en 6-10 reps... KILLING:wl: maar lekker! Dit gaan we wel voelen morgen haha

Gewichthef Cursus #5

Zo dames en heren, hier weer een update van de cursus:D

Vandaag was het nog niet tijd voor WAC-5, maar was het tijd voor het leren van de Clean&Jerk :wl: Gaaf om die complete oefening te doen gek!

We begonnnen met WAC-4 als warming-up en nog wat andere dingen die je zelf mocht bepalen. Toen langzaam naar de Clean toe gewerkt, en daarna de Jerk. Echt een heerlijk gevoel om nu die bar explosief naar boven te werken :cool:

Als afsluiter nog een hele zooi Pull bewegeningen gedaan en toen DL till you drop! Toen zittend en liggend met een schijf van 10kg allemaal twist bewegingen en als toetje 100x Bankdrukken zegmaar :p

Gister was ik nog even weze oefenen en heb ik iets te fanatiek me lichaam tegen de bar gegooid. Dus dat was al beurs voordat de cursus begon. Nu heb ik er maar een icepack omheen gegooid, want hij is wat dik en rood:rolleyes: Zal er wel bijhoren :D

...Ja morgen zullen we wederom deze training weer voelen :eek: haha!...​

Training 03-10-3008

Vandaag had ik lekkere spierpijn van het gewichtheffen van woensdag. Maandag wil ik me gaan richten op de techniek van Clean&Jerk en Snatch en op vrijdag richt ik me vooral op groter en sterker maken van de benen/onderrug. Dus was het tijd om de benen en onderrug aan te pakken :eek:

Ben eerst begonnen met 10 min fietsen om de spieren wat wakker te schudden en toen ben ik de boel wat flexibeler gaan maken. Als ik deze oefeningen doe dan heb ik het gevoel dat me techniek veel beter is.
  • Floorbridges
  • Supermans
  • Hipflexors
  • Squatstretch
  • Shoulderdislocations
  • Legswings

Overhead Squat:
8x 20
10x 20
12x 20 kg

Front Squat:
8x 55
10x 45
12x 35 kg

Back Squat:
8x 45 kg

Wilde eigenlijk nog doorsquatten, maar me rug was nog vermoeid van woensdag en dan begon ik nu te voelen. Volgende keer beter! OverheadSquat kan volgende keer ook iets zwaarder (30/25/20), Frontsquat was behoorlijk zwaar dus die laat ik zo.

Deadlift: pronated grip
3x6x 65 kg

Extra:

Shrugs: met straps
3x10x 65 kg

Reverse Crunch: 3x10x10 kg

Gewichthef cursus

Gister avond was een bijzondere training haha! Met de Snacht was de opdracht van de trainer dat ik harder en explosiever moest Pullen. Nou dat deed ik! Beetje jammer dat me hoofd in de weg zat:eek:

Het bloed gutste eruit en heb de rest van de training met een icepack op me hoofd gezeten.... Heb nog geprobeerd te trainen maar het ging weer open... Na de training gelijk naar de EHBO geweest en daar hebben ze t gelijmd... Gelukkig mag ik gewoon doortrainen:wl:

[afbeelding niet meer beschikbaar] [afbeelding niet meer beschikbaar]

Gewichthefongelukjegelijmdzoom.jpg

:roflol:

sorry Rutger, maar als het mezelf zou overkomen zou ik er ook om lachen (achteraf dan) ;)

Training 14-10-2008

Helaas kon ik vandaag pas trainen en morgen weer gewichtheffen dus kon niet lekker stuk gaan... Maar toch wat gedaan...

OHSQ:
3x10x 20

FSQ:
8x 30
8x 40
8x 50
2x3x 60

Back Shoulder Press:
10x 20
10x 35

Overhead Press:
7x 35
3x 35 (cheat)

Bicep BB Curl:
3x10x 15

Skullcrushers:
2x10x 20

Revurse curls:
3x10x 10

Shrugs:
3x10x 60

Gewichthef Cursus #7

Vandaag zonder verwondingen kunnen trainen haha :D

We hebben veel gepulled en veel cleans en snatches en varianten daarop... Volgende week alleen maar snatches en clean&jerk.. heb er zin aan :D

Het was nu heel veel conditietraining en pas op het laatst wat pure kracht. Met 60 kg Pullen, maar 2x3x en toen OHSQ-en met 40 kg.. 3x was me max dat ik haalde, best zwaar! Daarna BSQ-en met 40 kg tot ik niet meer kon, lekker die verzuring in haha.

Heb vandaag een abbo genomen op t USC, dus ik hoop dat ik vanaf nu beter kan trainen op gewichtheffen en dat ook weer de fun terugkomt ipv de sportschool waar ik nu zit... Vrijdag is het zover...

post je je trainingen niet meer?

post je je trainingen niet meer?

Nee niet echt... tijd weer aan lopen k*tten...Druk met de studie en na 2,5 jaar is t ook nog is uit met me meissie... Dus ik had andere dingen aan me hoofd...

Maar ik heb wel een nieuw schema, gericht op gewichtheffen.... en 8 Januari ga ik beginnen met Kravmaga en dan ga ik deze 2 combineren. 2 a 3x in de week gewichtheffen en 1x in de week Kravmaga.

Maar momenteel maak ik zulke kleine voorderingen dat het niet echt interessant is voor andere. Tenminste dat is mijn mening, mocht je geintresseerd zijn dan wil ik best wel even me schema planten :D

Maar momenteel maak ik zulke kleine voorderingen dat het niet echt interessant is voor andere. Tenminste dat is mijn mening, mocht je geintresseerd zijn dan wil ik best wel even me schema planten :D

Waarom niet? Periodes dat het wat minder gaat horen er ook bij, is dan juist leuk om later terug te zien toch..

Waarom niet? Periodes dat het wat minder gaat horen er ook bij, is dan juist leuk om later terug te zien toch..

Mijn voordering is zo dat ik over een maand 10 kg vooruit ben gegaan:p

Het is nu nog vooral de techniek, want de snatch techniek blijft lastig...

Training 26-01-2009

Zo daar ben ik weer! Het is een tijd geleden, maar ik vind het wel weer tijd om iets neer te zetten.

De training van vandaag:

-Ik doe alles met 1 gewicht.
-Ik heb geen ingeplande rust dus het is doorgaan doorgaan doorgaan tot ik echt ff moet rusten voor een paar seconden...
- Het principe is de 4 oefeningen en dan doe ik een oefening tot failure en dit herhaal ik nog 2x (3x totaal dus) Na afloop doe ik nog 2 buikspieroefeningen.

Het gewicht van vandaag was 30kg.

• Snatch: 3 reps
  • Clean&Jerk: 4 reps
  • Clean Pulls: 6 reps
  • Front Squat: 6 reps
chin-up tot failure
push-up tot failure
back squatten (20 kg) op een onstabiele ondergrond tot failure
Leg raise tot failure
Cruches met een medicin ball tot failure

==============================
Ben trouwens vandaag begonnen met creatine, zit nu in de preload fase van monohydraat.
Voor de training had ik vandaag voor t eerst SuperCharge van Labrada, maar merkte geen verschil. Had 1 schep, morgen maar 2 scheppen proberen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven