XXL Nutrition

Rutger's training log

Goed bezig, keep it up :thumbs:

nice:D
bench begint er al aardig op te lijken man!
lekker blijven knallen zo :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Helaas door een bespreking met de grote baas, geen tijd meer voor sporten:eek:

Liep allemaal uit enzo, en zo moet ik alweer weg... Beetje rare week gehad maja. Volgende week dan maar weer, misschien dat k nog ergens een gaatje kan vinden waardoor het uiteindelijk weer klopt...

Ben de laatste tijd ook een beetje futloos, eten gaat wat minder en slapen ook. Zal wel combinatie zijn van het warme weer en de aanloop naar dit gesprek van vandaag :D

Gelukkig is hij goed gelopen! Ging melden dat ik komend jaar niet meer fulltime ga werken als beveiliger maar graag een 0-uren contract wil omdat ik Bewegingswetenschappen ga studeren in Amsterdam:cool:

Laatst bewerkt:
Max Effort Upper Body

Deze week ga ik meer trainen, want vorige week heb ik maar 1x getrained.. Shame on me! Dus dat moet ingehaald worden! Dus dat wordt vreten tot ik kapot ga, trainen als een beest en uitrusten wanneer het maar kan....

Helaas voel ik me de afgelopen dagen futloos, en heb ik nu getrained met het gevoel alsof ik een dikke after dinner dip heb en me eten in me strot zat.... Ik hoop dat door vandaag getrained te hebben ik me morgen beter voel! Jammer genoeg ga ik wel me nachtdiensten in, dus over paar uur ga ik proberen een aantal uur te slapen.....

Vandaag nieuwe oefeningen voor "Max Effort Upper Body Day"

Incline Bench Press:
2x5x 20
5x 30
1x 40
5x 50
1x 60 kg.

Het was een beetje uitproberen, want dit was de 1e keer dat ik incline bench press. 5x 50kg ging prima, daarom nog 1x 60kg gedaan. Sowieso een PR:D

Flat DB Flyes:
3x10x 12 kg

Chest Supported Rows:
2x15x 20 kg
15x 30 kg
10x 30 kg

Volgede keer ga ik naar de 10 reps en dan met 30 kg.

Seated DB "Power Cleans":
3x12x 8 kg

Aparte oefening, wel zwaar...

Decline Weighted Crunches:
3x15x 10 kg

Laatst bewerkt:
weer een nette training rap!
en wat dat eten betreft,heb ik ook gehad,ik ben wat lichter gaan eten voor me training en dat scheelt echt wel.
met een flinke bak macaroni achter de kiezen b.v gaan squatten beviel me ook niet echt hahaha:kots:

weer een nette training rap!
en wat dat eten betreft,heb ik ook gehad,ik ben wat lichter gaan eten voor me training en dat scheelt echt wel.
met een flinke bak macaroni achter de kiezen b.v gaan squatten beviel me ook niet echt hahaha:kots:

hahah nee dat bunkeren voor de training heb ik ook snel opgegeven... niets voor mij :D Maar nu had ik 2 broodjes met 2 gekookte eieren.. 1 uur voor de training, valt dus best mee... wel een eiwit shake er nog bij een half uur voor de training.

Best apart, misschien komt het omdat ik sinds een week ZMA bij me supplementen heb gedaan... Maar lijkt mij juist dat het een positief effect moet hebben.... Misscien icm melatonine werkt het extra zwaar qua slapen ofzo... ik ga wel proberen met de helft aan melatonine hoe ik me dan voel... wellicht is het overdone!

zou best kunnen dat t een beetje overdone is,of juist een kwestie van wennen.
ff experimenteren dus. :D

Lower Body Max

Begonnen met wat opwarm oefeningen voor de rug, gluten en hammies:
  • Floor Bridges
  • Supermans
  • Hipflexors

Front Squat:
2x5x 20
5x 35
1x 55
1x 65
3x 75 kgPR!

Nieuw PR'tje, 5 kg zwaarder dan vorige keer. Helaas geen 5 reps kunnen maken want dan zou ik de barbell verliezen. Toch lekker een PR hierop!:D

Speed Skater Squats:
3x15x BW

Besloten om hem deze keer zonder DB's te doen. Wat een zware oefening zeg! Liters zweet verloren haha, vol in die verzuring. Kon ook amper lopen na afloop.

Leg Curls:
3x10x 30 kg

DB Holds:

26 kg dumbbells: 60s, 30s, 15s.

HIIT: 3x interval 60s:30s

Voor het eerst sinds uhm... jaren dat ik vol de verzuring ben ingegaan met me benen.. pff het braken stond me eerder bij dan het lachen haha:D Maar wel een heerlijke workout weer!

Repetition Day

Regular Push-up:
38x
15x
10x

Heerlijk zeg dat ouderwetse opdrukken :D

Rope Push Down:
3x10x15

Pull-up:

Weet niet meer hoeveel, maar pff zwaar man. Wel op de machine gedaan, maar wel nog zo zwaar dat ik niet de 12x per set redde.

BB Shrugs:
3x15x 50 kg

Deze nu 2x in de Smith Machine gedaan, maar ben hier niet tevreden over... ik heb helemaal geen spierpijn dus voortaan gewoon een losse BB

Hammer Curls:
3x10x10

Abdominal Circuit:
Side Bends 15x 26 kg DB
In apparaat voor buikspieren 15x Op de zwaarste stand
Hanging Leg Raises 15x

Max Effort Upper Body

Incline Bench Press:
2x5x 20
5x 30
5x 40
5x 50
9x 60 kg. PR!

Helaas hielp naar mijn idee de spotter een beetje mee. Want die eerste paar reps gingen erg simpel. Ben wel doorgegaan tot ik helemaal niets meer kon wegdrukken. Dit voelde wel lekker, alleen echt zelf heb ik het niet gedaan. Geen PR waar ik nou echt trots op ben...Wel sowieso wat meer volume in me warming-up gedaan...

Flat DB Flyes:
3x10x 12 kg

Hier kunnen volgende keer wel 2 kg bij.

Chest Supported Rows:
3x10x 30
1x10x 35

Ging lekker, maar heb bij deze oefening niet echt het gevoel dat ik mijn rug train... Of ik doe hem fout, of nog niet zwaar genoeg...Misschien gooi ik deze er wel uit...

Seated DB "Power Cleans":
3x12x 8 kg

Nog steeds een aparte oefening vind ik

Decline Weighted Crunches:
3x15x 10 kg

HIIT: 3x interval 60s/30s

Volgende keer weer nieuwe oefeningen! :D Lekker varieren:wl:

Repetition Upper Body

Bodyweight Dippen: (tot max, 60s rust)
19x
10x
6x

SkullCrushers:
1x10x 10
3x10x 15

Uitgevoerd met EZ-bar, die is niet meegerekend in gewicht... Is die 7,5 kg ofzo?

Lat Pulldowns:
2x12x 37.5
3x12x 42.5

dumbbell Shrugs:
3x15x 24

Reverse Curls:
3x10x 10

Dit was niet zwaar, deze oefening met een normale barbell uitgevoerd, de één na kleinste ofzo. Hierbij ook het gewicht daarvan niet mee gerekend..

Abdominal Circuit:
Decline Weighted Crunch 10x 10 kg
Revers Crunch 10x
Hanging Leg Rais 20x

HIIT 5x interval 60s rust / 30s sprint

heb je ook de mogelijkheid om extra gewicht aan je belt te hangen met dippen?
:thumbs:

Lower Body

Deadlift:
5x 20
5x 40
5x 60
1x 80
1x 100
4x 125 kg. PR!

Hoogste wat ik hiervoor heb gehaald is: 5x120 en 1x135. Dus een leuke vooruitgang. Wellicht zat de 5e er ook nog in, maar ik merk dat ik hem dan veelsteveel op me rug zou pakken dus toen ben ik gestopt. Merk dat mijn zwakke punt net boven de grond ligt. Het eerste stukje gaat prima en dan word het zwaar, kom ik daarboven dan gaat het weer makkelijk. Voor RackPulls daar dus me aandacht op leggen...

Singele leg Squats, back leg elevated:
4x8x 20 kg. =olympic bar

Weer zo'n lekkere oefening op 1 been :D Ze zijn zwaar maar heerlijk! Hier kan volgende keer wel wat kg bij, maar niet te veel. Merk dat me linkerbeen zwakker is maar vooral ook minder goed is in evenwicht houden.

Glute-ham Raises:
3x10x 10 kg.

Wrist Curls + Reverse Wrist Curls:
5 kg, 3x om en om gedaan tot ik niet meer kon....

==========================================

heb je ook de mogelijkheid om extra gewicht aan je belt te hangen met dippen?

Ja deze mogelijkheid heb ik zeker :D Dippen met gewicht komt terug in de "Max Effort Upper Body dag". Dan ga ik tot 5 reps en alleen 1 set. Volgens mijn schema moet ik op de "Repetition Day" gewoon tot max reps gaan. Of zou het beter zijn, omdat ik de 1e keer zoveel reps haal om dat met gewicht te doen en dan de andere setjes wel BW te doen?

Laatst bewerkt:
Nette training RAP!

Ja deze mogelijkheid heb ik zeker :D Dippen met gewicht komt terug in de "Max Effort Upper Body dag". Dan ga ik tot 5 reps en alleen 1 set. Volgens mijn schema moet ik op de "Repetition Day" gewoon tot max reps gaan. Of zou het beter zijn, omdat ik de 1e keer zoveel reps haal om dat met gewicht te doen en dan de andere setjes wel BW te doen?

ok, dan blijf ik je logje wel volgen!

nette GHr's kerel!

je kunt ook pyramide doen, dus omhoog in gewicht en reps verminderen, tot je max, en daarna weer terug in gewicht en reps vermeerderen!
;)

gefeliciteerd met je deads gozer

aardig wat tags heb je trouwens :P

Repetition Upper Body (inhaaldag)

Dippen: (tot max, 60s rust)
16x BW+10 kg.
12x BW
6x BW

SkullCrushers:
4x10x 15 kg.

Lat Pulldowns:
4x12x 42.5 kg.

Dumbbell Shrugs:
3x15x 26 kg.

Reverse Curls:
3x10x 15 kg.

Abdominal Circuit:
Decline Weighted Crunch 10x 10 kg
Revers Crunch 10x
Side Bends 15x 26 kg.

================================================

gefeliciteerd met je deads gozer

aardig wat tags heb je trouwens :P

Tnx man:D haha ja leuk he die tags!

ok, dan blijf ik je logje wel volgen!

nette GHr's kerel!

je kunt ook pyramide doen, dus omhoog in gewicht en reps verminderen, tot je max, en daarna weer terug in gewicht en reps vermeerderen!
;)

Danku! Ja idd, heb ik nu ook gedaan zoals je kan zien... Nog steeds best veel reps eruit gehaald, dus ik ga idd dat doen met gewicht. Eerst 10 kg, dan 5 en dan BW. En dan langzaam verhogen in gewicht!

Vandaag nieuwe supplementen binnen gekregen :cool:

Me Lean Gainer 2 is op en ik wilde wel iets nieuws proberen... EN ik kom er net achter dat de eiwit shake die ik wel is neem voor het sporten al een half jaar over datum is :eek: te bizar gewoon.

Nu heb ik het volgende in huis gehaald:

XXL Nutrition:
  • Protein Instant
  • Dextro Juice
  • Caseine

De post workout shake wordt dus Instant+Dextro en de voor-het-slapen-gaan-shake word Caseine.

Ben benieuwd hoe alles smaakt :meal:

Terug
Naar boven