MuscleMeat

Samu's battle vs himself

  • Topic starter Samu
  • Startdatum
  • Reacties 921
  • Weergaven 27K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

Volume ??? Of heb je meer gedaan en niet opgeschreven (want zoiets leid ik af uit je ding over luc).

Je zwakke punt (chinnen) niet supersetten!

toch veel pr's :D
 
Veel meer gedaan uiteraard. Gewoon hoogtepuntjes...
En dat chinnen mag ik idd niet blijven supersetten, is alleen zo leuk. :p
 
Waarom zou je het niet mogen supersetten?
 
je deadlift veel meer dan ik, maar je bench is zwakker.. Komt wel goed, want ik zie je wel steeds pr's halen!

Aangezien ik denk dat je er wel wat verstand van hebt, hoe kan ik mijzelf het beste oly's aanleren? Op mijn sportschool zie ik nou nog niet echt iemand die mij dit kan leren ofzo.. Bedankt!
 
Nice training dude! Feli met je PR's!
 
eq_909 zei:
Waarom zou je het niet mogen supersetten?
Af en toe wel, maar niet altijd... Ze waren trouwens overhands die chins, vergeten bijzetten. :)

18fitie zei:
geen olympic lifts :eek:, al pr's :thumb:
Mmm mja, vrijdag weer. :)

Supertom zei:
je deadlift veel meer dan ik, maar je bench is zwakker.. Komt wel goed, want ik zie je wel steeds pr's halen!
Ja komt zeker goed. Bench en squats zijn echt superzwakke punten. :)
Aangezien ik denk dat je er wel wat verstand van hebt, hoe kan ik mijzelf het beste oly's aanleren? Op mijn sportschool zie ik nou nog niet echt iemand die mij dit kan leren ofzo.. Bedankt!
Snatch: eerst leren powersnatchen uit hang en oh-squatten, daarna dropsnatch, dan snatch. Ga binnenkort zelf beginnen dropsnatchen, dus laat wel nog weten hoe het gaat.
Clean & jerk: Powercleanen (uit hang) en frontsquatten met oly grip. Dan steeds minder hoog pullen en leren om onder die stang te kruipen (hetzelfde bij snatch trouwens). Wat de jerk betreft: kan je imo direct mee beginnen, zijn niet echt tussenstappen voor. Wel zorgen dat je niet te vlug in split springt. Ik sta soms al in split en lock dan, da's verkeerd. :p
Voor de rest: Stang vastnemen met hookgrip (duim tussen de stang en je wijs-/middenvinger steken, zal in het begin pijnlijk zijn), bij het pullen goed opstrekken, zodat je ook met je bovenbenen tegen de stang komt en ook je schouders shruggen... En veel geduld hebben. Film af en toe es wat lifts, kunnen we er naar kijken.
Internet is echter niet ideaal, zou es zoeken of er niemand je wat uitleg irl kan geven. Kan hij/zij direct wat dingen meegeven.

RubenSossa zei:
Nice training dude! Feli met je PR's!
Thx.
 
dank je voor je uitleg man! Zal gaan oefenen! bookmark van deze pagina, dus dat komt helemaal goed :D
 
Vrijdag 10/03/06
Rustig dagje vandaag. Had m'n pols wat bezeerd tijdens de bewegingsles. Geen geplande powersnatch met 40 en geen dropsnatches dus. :(

Powersnatch tot 1x35

C&J tot 1x45. Tussendoor es 5x3xBW chins, onderhands weer (vorige 2-3 keren waren nog es pronated). Allemaal strikte reps dus eigenlijk een PR. :p

Pendlay rows:
5x20
3x30
3x40
3x50
3x55 evenaring PR
3x60 PR

Seated DB cleans en lateral raises met handpalmen voorwaarts (hoe noemt die oefening nu weeral ???)
20x4 PR en 15x4 PR
20x4 PR en 15x4 PR

Nog wat facepulls.

Highrep squats krijgen trouwens een schopje naar woensdag en assistance ééntje naar vrijdag. (vandaag niet gesquat btw)
 
Hehe. Ze waren wel niet zo strict meer. Kon er nog een paar maar dat zou echt met slechte uitvoering zijn (lees: vol die onderrug gebruiken :p)
 
Hehehe.. beetje brak is ie wel :D.

@Samu
Goed bezig man.
 
leuke rows. klote forum :D (just kidding ofcourzzz)

ik las dat je een handstand moet kunnen? Wat lukt er nog niet zo goed?
 
18fitie zei:
Delete die dubbele es, spammer. :p
DumphuiZ zei:
Hehehe.. beetje brak is ie wel :D.

@Samu
Goed bezig man.
Thx.
builderB zei:
leuke rows. klote forum :D (just kidding ofcourzzz)

ik las dat je een handstand moet kunnen? Wat lukt er nog niet zo goed?
Het inschatten van hoe ver ik m'n benen moet zwaaien en het kaarsrecht staan. :) Bijna alles dus. :D
 
Ik had wat gepost, maar zoals 18fitie het zo mooi kan verwoorden, het forum deed ff irri.

Zoals ik zei: goeie pendlay rows & die lateral raises die je bedoelt, zijn het front raises :rolleyes:

18fitie probeert gewoon zijn aantal posts omhoog te krijgen, niet op letten.
 
oke, oefen em tegen de muur.

een beginregel: je handen NIET te dichtbij zetten. Dat is imo de meest gemaakt fout. Het ziet er a. niet uit en b. de beweging is 10 keer zo moeilijk.
ga voor de muur staan, rechtop! strek je armen voor je uit, maak een grote pas, handen neer zetten (rechte armen!), speelbeen (vrije been) opzwaaien, door de kleine hoek in het standbeen en de kleinere hoek van het standbeen tov het lichaam is het opzwaaien veel makkelijker. als je staat, jezelf wegdrukken van de grond.
Ook een leuke oefening voor de handstand: helemaal gestrekt op je buik gaan liggen met je armen langs je oren, je handpalmen naar de grond wijzend. Je trainingsmaat pakt je bij je enkels en tilt je in handstand. -> Lichaamsspanning pur sang. Je moet dus als het ware een plank zijn die op zn kopse kant wordt gezet!

succes.

en ohwja: 5 x per dag oefenen, paar reps. Grease that groove mister!
 
Thx dudes.
@ B: Ja dacht ook eerst wat te oefenen tegen muur, moet alleen geschikte plek vinden. Is overal nogal harde ondergrond hier. :)
 
Back
Naar boven