AndroidHealthClinic

Sasquatch's log

voorkant schouders krijgt vaak al genoeg aandacht
2 voorkant
1 achterkant
1 zijkant
en eventueel traps
dan zit je altijd goed

Suc6 gozer! Je bent wel goed sterk, damn!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt

Over kracht op press oefeningen heb ik niets te klagen, mag altijd wel sterker natuurlijk maar op pull oefeningen vind ik mezelf zwak. Mijn rug vind ik behoorlijk zwak ( bor's, db rows, deadlift). Ik heb altijd gezeik met mijn knieën, daardoor heb ik nog niet zo veel gedeadlift en benen getraind. Als mijn knieën dan even inorde zijn, knal ik altijd wel door zodat mijn benen niet of nauwelijks achterlopen. Na zo een "pauze" heb ik ook veel last de juiste vorm te vinden voor te squaten. Ik heb nogal korte hams. Deze rek ik dan op met de oefeningen op stronglifts.com. Ik ga vanavond benen proberen te trainen en zien of de pijn meevalt. Ik wil het ook niet verergeren!

squatten en deadlift zijn oefeningen waar niet echt een techniek voor is die voor iedereen werkt. Je moet goed analyseren waar bij jou de bottleneck ligt, en hiermee rekening houden met je techniek. Gewoo op zoek naar de beste methode voor jou. ;)

Ja ik weet het, ik denk echt dat het mijn hams zijn die niet genoeg rekken. Ik probeer nu dagelijk 3*30 sec squat strech te doen. En we zien wel. Nu voel ik mijn knie niet meer zo fel als ik de strech doe, dus ben op de goede weg met mijn herstel.

Ik had niet zoveel tijd, ben ook vroeger geweest. Geprobeerd om benen te trainen en wat triceps. Squat bewust overgeslagen. Dips vergeten.

45° leg press
10*140
10*160
8*180
6*200

Leg extension
10*45
8*50
8*55 (vrij zwaar, fullstack is hier 75)

lying leg curl
10*30
8*35
8*40

Donkey calf raise
10*120
10*150
10*170

Pushdown (v-bar)
10*80
10*85
8*90

Barbell triceps ext
10*30
10*35
8*40

trainingsduur: 43min
gemid.hartslag: 134
max. hartslag: 162
cal. verbruikt: 634

Lichte training, ik moet er terug inkomen. Laag volume, lage intensiteit. Alles op zijn tijd!

Je poten zijn sterk. Ik geloof dat ik dat al riep. Ik zou er op de leg ext en curl nog een setje bij doen 10, 8, 8, 6 net als de press. Goed gewerkt gap!

Prettig weekend

Ja ik weet het, heb bewust licht getraind met weinig volume ivm mijn knie. Het lukte aardig, had er weinig last van. De spierpijn zit er goed in, altijd als je weer start met benen. Ik ga het volume en de intensiteit licht opvoeren de komende weken en zien om de wat zwaardere oef te doen zoals squat en stiff leg deadlift.

Ik heb eens uitgerekend wat ik nu precies binnenkrijg van de producten die ik eet. Mijn avondeten is wel gevarieerd, maar ik eet altijd vrij veel groente, 150g vlees of meer en geen of heel weinig aardappelen, rijst of pasta.
dan kom ik op een:
2050 Kcal
250g e
82g k
70g v

Sterke trainingen!
knie blessure is altijd om te janken, ik ben er ook net vanaf.
een paar keer rustig trainen en altijd goed opwarmen dan komt het wel goed.
ik denk wel dat wanneer je eenmaal een knie belssure gehad hebt, je er altijd extra `gevoelig` voor blijft.

Ga zo door!

Sterke trainingen!
knie blessure is altijd om te janken, ik ben er ook net vanaf.
een paar keer rustig trainen en altijd goed opwarmen dan komt het wel goed.
ik denk wel dat wanneer je eenmaal een knie belssure gehad hebt, je er altijd extra `gevoelig` voor blijft.

Ga zo door!

Jep dat is zo! Ik heb elk jaar wel wat aan mijn knie. Op mijn verjaardag 16feb begon de miserie dit jaar.
We waren gaan feesten. Wou ik van het podium stappen, val ik eraf en knal ik met mijn knie tegen de rand: 3maand erg veel last van gehad.
Nu 20 juli zak ik door een paar rotte houten balken en knal ik met mijn knie tegen de rand van de put (beton). Stomme ongelukjes waardoor je lang out bent.

Zeker sterke poten , is de leg extension one leg? Anders lijkt het me een beetje weinig , kan door de machine komen ook.

Maar zeker een nette training! Ook veel eiwitten 2000 kcals is wel niet zoveel... dat is voor mensen die niet sporten imo :')

Zeker sterke poten , is de leg extension one leg? Anders lijkt het me een beetje weinig , kan door de machine komen ook.

Maar zeker een nette training! Ook veel eiwitten 2000 kcals is wel niet zoveel... dat is voor mensen die niet sporten imo :')

Het is met beide benen en echt zwaar! Dit toestel gaat tot 75 en dat heb ik nog niet veel mensen zien nemen...Denk dus dat het per toestel afhangt.

2000 is niet veel maar mijn onderhoud is iets rond de 2300, en ik probeer wat te cutten.

onderhoud rond de 2300 is dat exclusief bewegen op een dag?
Heb je dat meegepakt?

Juist borst getraind.

Benchpress
Opwarming
10*60
6*80
2*90
2*100
Toen zei men spotter dat het heel makkelijk leek en ik ineens 120 moest nemen. Ik wou eigenlijk 110 en dan misschien 120 proberen. Ik had niet moeten luisteren!
0*120 heel close
Natuurlijk viesgezind en kwaad op mezelf dat ik niet 110 had genomen.

Incline flyes
10*18
8*20
8*22

Incline Press
10*50
10*60
8*70
5*80 pr denk ik

Fly machine
10*70
10*75
8*80 fullstack
6*85

trainingsduur: 52min
gemid. hartslag: 118
max. hartslag: 150
cal. verbruik: 610

Ik was, ben echt viesgezind, ik had echt gehoopt een pr te zetten op de bench. Ik had al eens 110 gehaald op decline bench.
Volgende keer beter zeker. Iemand eigenlijk een idee wat een goede opbouw is voor te maxen?

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:33 ----------

onderhoud rond de 2300 is dat exclusief bewegen op een dag?
Heb je dat meegepakt?
Ik heb het berekend zoals in de sticky staat; basaal energie verbruik berekenen.
Zonder bewegen dus. Dan kom ik uit op 2375 kcal om precies te zijn. Te weinig?
Heb me trouwens net gewogen op de fitness; 112! Ik kom van 117 een maand of twee geleden zoiets. 25 juli woog ik 115.

Onzin, gewicht is leuk maar niet belangrijk. Met een oefening als leg extension gaat het om intensiteit.

Juist borst getraind.
Ik heb het berekend zoals in de sticky staat; basaal energie verbruik berekenen. Zonder bewegen dus. Dan kom ik uit op 2375 kcal om precies te zijn. Te weinig? Heb me trouwens net gewogen op de fitness; 112! Ik kom van 117 een maand of twee geleden zoiets. 25 juli woog ik 115.

Je eet te weinig. Ik ken de sticky niet maar lees het nog eens opnieuw je moet natuurlijk de activiteiten zoals krachttraining en overdag`s erbij optellen. Als je te veel onder je onderhoud gaat zitten ga je ook spieren gaan verliezen dat is niet de bedoeling. Wat belangrijk is is de goede verhouding k/e/v

Het is met beide benen en echt zwaar! Dit toestel gaat tot 75 en dat heb ik nog niet veel mensen zien nemen...Denk dus dat het per toestel afhangt.

2000 is niet veel maar mijn onderhoud is iets rond de 2300, en ik probeer wat te cutten.

Zal idd van het toestel afhangen :). Vond het gewoon een beetje uit de toon vallen bij andere , veel brutere gewichten zeg maar.

Je mag best wat meer eten, 2300kcals en dan met je sport erbij zal je zeker nog altijd afvallen.

Onzin, gewicht is leuk maar niet belangrijk. Met een oefening als leg extension gaat het om intensiteit.

Je eet te weinig. Ik ken de sticky niet maar lees het nog eens opnieuw je moet natuurlijk de activiteiten zoals krachttraining en overdag`s erbij optellen. Als je te veel onder je onderhoud gaat zitten ga je ook spieren gaan verliezen dat is niet de bedoeling. Wat belangrijk is is de goede verhouding k/e/v

Dus dan zou ik 2300+600(training)+500 ofzo(gewoon overdag)=3400kcal als
onderhoud hebben? Daar dan 300kcal gaan onderzitten om te cutten, dus een dikke 3000 kcal, damn! Dus eet ik 1/3 te weining! Het probleem is eigenlijk dat ik daarvoor nooit zo veel at per dag, dus als ik dat nu ga eten zal ik volgens mij niet veel afvallen omdat mijn lichaam dat ook niet gewoon is, of ben ik zo verkeerd in mijn redenatie? Alvast bedankt, raad is altijd welkom! Miss ook een idee hoe ik het best kan maxen?

Dit is de link naar de sticky: http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/

Terug
Naar boven