XXL Nutrition

SBB will become massive warrior (de analytische benadering)

• Topic Starter Topic Starter
Zo training van zojuist.

leg extension high rep sets met 60kg
leg curls high reps met 50kg
squats 10 reppers met 60kg.

triceps.
underhand cable staand, 10kg, high reps
cable met touw staand triceps, zonder gewicht.
underhand cable staand, 10kg, high reps
cgbp, 30kg, high reps.

meer volume.

vooral benen was heftig. tot mijn verbazing waren ze al hersteld.

biceps zijn nog zuur, borstspieren ook.

wordt ff afwachten wat ik morgen kan trainen. als UB nog niet is hersteld pak ik weer LB en ga ik die overloaden. Wil natuurlijk niet van die kippepootjes onder mijn bovenlijf...

Veel tricepwerk man!

• Like
Waarderingen: SBB

Ja, idd, die had ik maandag niet meegenomen. Dus wilde die nog ff flink oppompen.

Ik werk me alleen schema technisch een beetje in de problemen.

Biceps gaan nog even nodig hebben om te herstellen. Dus volgende training geen rug (of het moet deadliften en gestrekte armen pulls worden).

Door de herstellende triceps wordt het dan ook geen borst.

en benen kan lastig worden omdat ik deze vandaag heb getraind.

Ik denk dat het de volgende keer toch maar weer benen wordt (overloaden), incl. deadlift.

Ik geloof namelijk wel in het overload principe dat Nick Nilsson beschreef in zijn e-book. Dit pas ik soms toe om later weer over te gaan naar UB/LB.

Verder geloof ik ook in de 100s die hij beschrijft (enerzijds als muscle confusion, anderzijds als voorbereiding op zwaar werk).

Laatst bewerkt:
goede training die laatste op volume, hoeveel reps/sets pak je dan?

3x8 ong.

Ik ga vanaf nu weer netjes loggen met mijn iPhone app. Ik krijg nu redelijk wat bezoekers op mijn log en ik heb weer wat meer tijd.

Vandaag niet trainen, had een gebroken nacht en ga vandaag de kerstboom halen en optuigen.

Kwam bij het opruimen nog een artikel tegen over het trainen van schouders/delts.

Ga binnenkort eens alle mogelijkheden uitproberen.

Had ook nog op de planning staan metingen te doen om zicht te krijgen op natuurlijke gain mogelijkheden. Als de 3e is geboren zal ik minder zwaar kunnen trainen vanwege de slechte nachtrust. Dan zijn dit mooie dingen om te doen. Zo blijven we ons ontwikkelen.

Jou trainingen zien er ook goed uit. Wel flink wat oefeningen soms per training, maar dat valt allemaal wel goed te combineren. Zal wat vaker in je log kijken, vind jou aanpak wel motiverend! :)

Da's prettig om te horen! Motiveert mij weer om mijn trainingen netjes bij te houden en dit log op andere manieren interessant te maken.

Deadlifts!

Ok, mth****ers! Today was a heavy deadlift day!

Toen ik nog in sissy mode zat ik heb ik de techniek film bekeken:

http://www.youtube.com/watch?v=1nRRlk6264I

ok, techniek duidelijk. Paar setjes met laag gewicht gedaan. Ok, in orde.

Toen moest het toch echt gebeuren met de zwaardere gewichten. Motivatiefilm opgezet. Volume maximaal!

http://www.youtube.com/watch?v=aziTM8dIEnc

yeah, just entered beast mode!! :mad: :mad:

Sweater aan, helemaal afzonderen,

tumblr_mf0xphg5fk1rex2nqo1_500.jpg

Alle mogelijke agressie in me oproepen.. Lets bring out Mr Hyde!! Yeah, were in Warrior mode!

Resultaat qua e-stats:

tumblr_mf0xmv0Zwz1rex2nqo1_400.jpg

Maar **** e-stats!! Gewicht zegt niets. Dus daarom een foto geschoten.. van Mr Hyde mth****ers :mad: :mad:

tumblr_mf0xxsA6my1rex2nqo1_250.jpg

Erg mooie DL man!

Da's prettig om te horen! Motiveert mij weer om mijn trainingen netjes bij te houden en dit log op andere manieren interessant te maken.

Mooi zo! Een log bij houden motiveert zeker wel, en je kan je vooruitgang weer terug bekijken :)

Je DL's zijn echt lekker gegaan, doe ik je (nog) niet na. :p Je hebt ook wel beste quads zo te zien.

• Like
Waarderingen: SBB
Mooi zo! Een log bij houden motiveert zeker wel, en je kan je vooruitgang weer terug bekijken :)

Je DL's zijn echt lekker gegaan, doe ik je (nog) niet na. :p Je hebt ook wel beste quads zo te zien.

Thanks! Die stats ga je vast ook neerzetten. Al zijn stats maar stats. Het fysieke resultaat is wat telt. Als je dat met minder gewicht en betere vorm behaalt is dat alleen maar beter.

Quads zijn bij mij sterk omdat ik zware leg extensions kan doen (multi reppers met 90 a 100kg). Hams zijn daarentegen zwak. Daarom is mijn focus tegenwoordig vooral Squats.

Thanks! Die stats ga je vast ook neerzetten. Al zijn stats maar stats. Het fysieke resultaat is wat telt. Als je dat met minder gewicht en betere vorm behaalt is dat alleen maar beter.

Quads zijn bij mij sterk omdat ik zware leg extensions kan doen (multi reppers met 90 a 100kg). Hams zijn daarentegen zwak. Daarom is mijn focus tegenwoordig vooral Squats.

Moet zeker wel lukken, heeft alleen zijn tijd nodig. Dat is ook zo, stats zijn meer voor de e-hero's. Fysiek komt vanzelf wel met de juiste inzet! ;)

Nice, die optie heb ik helaas niet. Romanian DL pak je wel lekker je hams mee, zou je wellicht eens kunnen proberen.

ff voor mezelf zodat ik het niet vergeet. Morgen dips doen.

Sterke DL ! Hoe lang doe je al DL ?
En welke straps heb je en waar gekocht ?

Thanks!

Ik deadlift een jaar of 4 denk ik. Mischien minder. Maar mijn progressie zegt niets. Ik heb heel drukke perioden gehad waardoor mijn herstel erg slecht was.

Straps en sweater heb ik bij een body en fit bestelling gekregen. Ik ben een grootafnemer.

ik heb nooit DL gedaan in 2j :o
Maar ben nu de 2de week bezig met DL en zit op 3x100kg :)
Ok staan vershillende straps op de site, maar door straps neemt de belasting op de onderarm af zeker ?

Netjes! Naar zoals gezegd, stats zijn maar stats. Gaat er om of spieren ontwikkeld. Het zijn de looks die tellen.

Straps zorgen dat de barbell niet uit je handen glijdt. Bij hoge gewichten wordt dat erg lastig, vind ik.

Ik deadlift overigens niet zo vaak. Ben meer van de pulls (high variant), zodat ik de onderkant van mijn lats kan targetten (aandachtsgebied).
Rug dikte vind ik nu prima en bij DL pak je ook flink bovenkant rug mee. Zit al ruim goed vind ik.

Maar DL is samen met de squat nog steeds de master oefening qua activatie van spiervezels, dat wel.

Ik slaap in een Pyama van de Hema! Daarnaast train ik daar ook nog in. Echt fijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven