XXL Nutrition

SBB will become massive warrior (de analytische benadering)

• Topic Starter Topic Starter
getraind, net heftig, wel lekker.

tumblr_mcd2ifZ6Ub1rex2nqo1_400.jpg

tumblr_mcd2kiVy391rex2nqo1_400.jpg

tumblr_mcd2j9IGAI1rex2nqo1_400.jpg

Vandaag ook overdag rijst op. Namelijk door sushi te maken. Eigenlijk heel gemakkelijk te bereiden. En dan tenminste een alternatief voor boterhammen. Blijvertje.

Verder tijdens deze training tot een inzicht gekomen, calf raises kunnen ook met kabel en dipping belt. Scheelt veel werk om die zware barbell voor te bereiden. Blijvertje.

Voel me verder erg goed. Misschien omdat ik tegenwoordig heel bewust overdag ook zo veel mogelijk groente eet: koude paprika, tomaten en worteltjes.

vanmiddag getraind, heel kort. dus doe het ff zo:

pulls met 40kg.bench tot 87,5 kg. setjes van ong. 8. MP. barball curls.

was nog een beetje zuur van gisteren, dus dit was meer om de doorbloeding te bevorderen. Morgen denk ik weer trainen :-)

---------- Post toegevoegd Wed 24 Oct 2012 om 18:46 ----------

ben tegenwoordig trouwen helemaal into sushi. Lekker makkelijk veel rijst wegwerken! beter dan brood!

Netjes die laatste trainingen, valt me op dat je wel altijd een stuk onder je max lift. Doe je dit express om de form goed te houden of simpelweg om blessures te voorkomen? -of je bicep niet te veel te belasten waar je een blessure aan had?

Of ga je wel geregeld near failure?

Biceps blessure lijkt over. Was dus waarschijnlijk een verreking.

Qua gewicht doe ik nu ff rustig aan omdat; vorm idd belangrijk is, ik iedere dag train en vaak nog zuur ben, weer wil opbouwen na een week rust, sowieso zware en lichte dagen heb, soms simpelweg te weinig energie en concentratie heb.

Bench gisteren was net 87kg. Da's bijna mijn max. Dus sommige oefeningen gaan nu al redelijk zwaar.

Tof dat je me blijft volgen!

---------- Post toegevoegd Thu 25 Oct 2012 om 05:19 ----------

Tot failure trainen doe ik niet vaak. Als ik dat doe raak ik vaak overtraind, blessures, herstel ik niet snel. Daarom train ik liever iets vaker, iets minder intensief. Met die aanpak boek ik nu een al een enige tijd goede resultaten.

Lekker vroeg op man:p Maar snap wel dat je niet zwaar wilt als je elke dag traint, is ook niet nodig voor hypertrophy, beperkt waarschijnlijk alleen je krachtstats wat.

Zometeen weer slapen :-)

Training vandaag; heel kort. Bench platte bank tot 80kg. Gisteren was Incline. Barbel Curl. Wiper. Sit up. Oh een paar pulls.

Morgen probeer ik netjes te loggen.
Rust wel.

Morgen vroeg op. Alleen dan werkt het drukke bestaan. Best lekker vroeg ritme.

gisteren getraind. Heel kort weer. en niet netjes gelogd. toch maar weer ff zo:
pulls, rond de 50kg
decline bench.
squats
met medicijn bal rondjes maken.
babell curls (biceps)

s'avonds een feestje gehad. Ben nu verre van fit.

Vandaag niet trainen. Misschien morgen weer..

training vandaag. na benen was ik te moe om verder te trainen. trainingsduur was 30 minuten. had vannacht ook geen goede nachtrust (kleine wakker).

morgen hopepelijk weer trainen.

let op; overlap in plaatjes.

tumblr_mcq2bxPX421rex2nqo1_400.jpg

tumblr_mcq2cftyFo1rex2nqo1_400.jpg

Lekkere trainingen man!

Toch lekkere training ondanks dat je moe was. Verwijt het je niet als je na zoveel setjes squatten stopt, na 5 setjes kun je mij al van de grond schrapen :p.

Vandaag best wat spierpijn in de benen. Dus was toch een goede training.

Vandaag niet getraind. Morgenochtend wss weer, met een flinke doses assault achter de kiezen!

Vandaag ook rijst mee naar mijn werk (als sushi hapjes) en gebakken kip.

Morgen mix maken van rijst en kip of andere vlees en die dan in een blad rollen. Is best snel te maken als je onder de knie hebt. Verder ga ik nu ook mijn voedsel wegen, is met deze sushi methode goed te doen. Geen brood meer voor mij!

In rijst zitten veel meer koolhydraten per 100 gram dan bij brood. Nl 80 vs 60 Gr.

Nog steeds spierpijn in mijn benen!

Vandaag sushi gemaakt met tonijn (uit blik), tomaat, mayo, rijst. In een blad rollen en klaar. Verder bakjes gekocht en extra snijplanken.

Training vandaag.ong. 20 minuten. Par setjes pulls, underhands met 60 kg. En paar setjes db bench met 30 kilo (denk ik). Verder gezwommen met de kleine, schoolslag met de jongste op mijn rug.

Morgen weer een goede training hopelijk.. En dan zal ik netjes loggen..

---------- Post toegevoegd Thu 1 Nov 2012 om 20:40 ----------

Oh ja, ben bang dat biceps toch nog niet helemaal is hersteld. Uitkijken met de isolatie oefeningen.

Verder was de kleine wakker, dus slechte nachtrust, straks naar bed..

Die voeding klinkt lekker! Ben dat brood eigenlijk ook zat, mja kan niet ech anders bij mij..

Waarom zit je vast aan brood?

Woon nog thuis en ouders supporten me niet echt. Worden dus gek als ik de hele dag door voor mezelf ga koken en rijst ga eten etc. Brood is altijd in huis, en is makkelijk mee te nemen naar school, m'n ma koopt nu eigenlijk alles.. Als ik elke keer rijst met kip zou willen eten zou ik veel meer extra zelf moeten betalen. Dus stap is me te groot, en qua voedingswaarde verschilt brood niet zoveel van rijst.

Dat klopt niet rijst verschilt veel qua voedingswaarde. Kan je checken op sites.

Begrijp je reden heel goed trouwens.

Ik denk wel dat rijst eten goedkoper is, zeker vanwege de betere voedingswaarde. 100gram rijst is gelijk aan veel boterhammen..

Ja klopt, maar brood is relatief gezien ook niet heel duur. Vind afwisseling het beste. Voor 3 uur 's Middags krijg ik echt nog geen rijst door m'n keel :p, en veel eenzijdig eten gaat vervelen dus neem het nu gewoon af en toe.

Sinds dit artikel gelezen te hebben eigenlijk ook anders tegen carbs aan gaan kijken, je kent het wellicht is hier al eens meerdere malen gepost op de site.

http://www.simplyshredded.com/the-science-of-nutrition-is-a-carb-a-carb.html

Komt er op neer dat carbs eigenlijk vrij weinig verschillen van elkaar qua werking op het lichaam en dat het onzin is altijd de meest complexe carbs te moeten nemen (zilvervlies rijst bijv.). Eet de laatste tijd sowieso niet zo heel clean meer, denk dat 20-30% toch wel opgevuld wordt met ander minder clean voedsel. Merk er weinig van qua gains, uiteindelijk is een Kcal toch een Kcal.

Interessant artikel (op eerste gezicht), later helemaal lezen.

Ik merk persoonlijk dat ik makkelijk 100gram koude zachte rijst makkelijk weg krijg vooral s'ochtends. Terwijl 6 à 7 boterhammen meer inspanning vergt. Logisch want in rijst zitten meer koolhydraten dan in brood, per 100 gram.

Maar wat je zegt is ook waar, variatie is key!

Vwb, complexe koolhydraten e.d. Ik vind het grote voordeel van onbewerkt voedsel (vaak complex), dat het vezelrijker is. Goede stoelgang zorgt voor voldoende voedselopname capaciteit.

Verder ga ik minder bewerkte boterham worst zoals palingworst e.d eten en meer tonijn, zalm, gekookte kip e.d. Zodat ik ook hier per gram voedsel dat naar binnen gaat voldoende eiwitten en goede vetten eet.

Hierdoor geloof ik echt dat eten minder tijdrovend en inefficiënt wordt.

Ben verkouden.... Als ik weer beter ben zal ik een flink aantal trainingen moeten inhalen.

Ik ga weer met multivit supplementeren en overdag veel meer groente eten. Dit moeten we niet te vaak hebben...

Ben verkouden.... Als ik weer beter ben zal ik een flink aantal trainingen moeten inhalen.

Ik ga weer met multivit supplementeren en overdag veel meer groente eten. Dit moeten we niet te vaak hebben...

Iets met visolie erin helpt bij mij altijd goed voor een sterke weerstand :)

Terug
Naar boven