MuscleMeat

Schoonheidsideaal, buiten de muren van de sportschool

Cpt

Cool Novice
Waardering
30
Lengte
1m64
Massa
64kg
Vetpercentage
25%
Het is een crossfitartikel, dus het is vrij ongenuanceerd ;).

https://www.boxrox.com/crossfit-chicks-paradox/

Toch wil ik het delen, omdat ik hiet zelf regelmatig mee geconfronteerd word (ik doe crossfit + extra powerlift). Binnen de box is echt mijn comfortzone, maar daarbuiten gelden toch andere schoonheidsidealen bij veel dames. Spieren bij vrouwen zijn nog steeds taboe, helaas.

Nu is het met bb natuurlijk zo dat je wel degelijk op uiterlijk beoordeeld wordt, dat is bij crossfit anders. Hoe zien jullie bb dames dit? Lopen jullie hiet ook tegenaan buiten de sportschool?

Lijkt me prettig om wat ervaringen uit te wisselen, want soms voel ik me daar vrij alleen in staan :(

image.jpg
Ben jij zo gespierd als bijv Camille?

Aan de gemiddelde vrouwelijke gym bezoeker zitten niet zo veel spieren ;)

En sowieso schijt hebben aan wat mensen van je vinden

Je maakt je zorgen om niets, de gemiddelde man kan een crossfit chick figuurtje zeker wel waarderen :D

Bodybuilding vrouwen is dan weer een heel andere discussie

• Topic Starter Topic Starter
Ik kom van heel ver ;) en nu beginnen de spieren wel zichtbaar te worden. Los van hoe gespierd ik nu ben: mijn schoonheidsideaal is niet "slank", mijn schoonheidsideaal is gespierd. Als ik het daar dan over heb, kan bijna geen vrouw dat begrijpen. Dat is waar ik tegenaan loop, niet het feit dat ik op dit moment wel/geen zichtbare spieren heb.

Het is moeilijk om uit te leggen dat ik train om gespierder te worden ipv heel slank.

Ik kom van heel ver ;) en nu beginnen de spieren wel zichtbaar te worden. Los van hoe gespierd ik nu ben: mijn schoonheidsideaal is niet "slank", mijn schoonheidsideaal is gespierd. Als ik het daar dan over heb, kan bijna geen vrouw dat begrijpen. Dat is waar ik tegenaan loop, niet het feit dat ik op dit moment wel/geen zichtbare spieren heb.

Het is moeilijk om uit te leggen dat ik train om gespierder te worden ipv heel slank.

Gewoon zeggen dat je 'afgetraind' wilt worden

Je maakt je zorgen om niets, de gemiddelde man kan een crossfit chick figuurtje zeker wel waarderen :D

Bodybuilding vrouwen is dan weer een heel andere discussie

Dat verschil lijkt me voor bb vrouwen nog veel groter. Vandaar dat ik die vraag hier ook stel. Ik ben wel benieuwd.

Wanneer mensen oordelen over iemand komt dit toch wel voort uit hun eigen slechte zelfbeeld.
Iemand die zelf goed in zijn vel zit, begrijpt dat ieder mens doet wat hij/zij zelf wil.
Dus stoor je niet aan dat soort types, het is jouw lichaam, jouw eigen verlangens.
Iedereen heeft wel altijd een mening klaar, dat hoeft jou daarom geen parten te spelen.
Je leeft toch niet voor een ander of wel?

• Like
Waarderingen: Cpt
Bij mij speelt ook mee dat ik begonnen ben met trainen om af te vallen (inmiddels 50 kg lichter). Conclusie van veel mensen is dat ik dus automatisch ook slank en tenger wil zijn.

Echter: die 50 kg moest er echt af om gezondheidsredenen (voorstadium diabetes, astma etc). Nu is dat er af en kan ik eindelijk ook serieus gaan werken aan mijn ideaalbeeld. Ben ik opeens "doorgeslagen" volgens mensen.

"Je bent zoveel afgevallen, maar door die spieren ben je nog steeds niet echt slank. Je hebt nog steeds brede schouders".

Nu zal dit alles niet veel veranderen aan mijn doelen, maar het is wel jammer dat ze hun ideaal zonder twijfel op mij projecteren.

Vrouw zijnde kan ik dit bevestigen, niemand admireert mijn swole :(

Bij mij speelt ook mee dat ik begonnen ben met trainen om af te vallen (inmiddels 50 kg lichter). Conclusie van veel mensen is dat ik dus automatisch ook slank en tenger wil zijn.

Echter: die 50 kg moest er echt af om gezondheidsredenen (voorstadium diabetes, astma etc). Nu is dat er af en kan ik eindelijk ook serieus gaan werken aan mijn ideaalbeeld. Ben ik opeens "doorgeslagen" volgens mensen.

"Je bent zoveel afgevallen, maar door die spieren ben je nog steeds niet echt slank. Je hebt nog steeds brede schouders".

Nu zal dit alles niet veel veranderen aan mijn doelen, maar het is wel jammer dat ze hun ideaal zonder twijfel op mij projecteren.

Reden te meer om verder te doen, jouw gezondheid heb je al een nieuwe kans gegeven.
Nu jouw dromen nog. Hoezo doorgeslagen? Je begint pas... :)
Denk dat je nu ook wel zal gaan ondervinden wie er echt om je geeft en wie niet.
Onthoud dat veel mensen je altijd het "beste" wensen hoor, alleen niet beter dan hen...

• Like
Waarderingen: Cpt
Doorgeslagen omdat iedereen had ingeschat dat ik dat trainen wel zat zou zijn nu al die kg er af zijn. Dat ik verder train, is blijkbaar gelijk aan doorslaan.

Ik train 6x per week, vroeg in de ochtend. Twee dingen die weinig mensen in mijn omgeving begrijpen :o

13339708_10154263412379451_3892293596425616532_n.jpg

Doorgeslagen omdat iedereen had ingeschat dat ik dat trainen wel zat zou zijn nu al die kg er af zijn. Dat ik verder train, is blijkbaar gelijk aan doorslaan.

Ik train 6x per week, vroeg in de ochtend. Twee dingen die weinig mensen in mijn omgeving begrijpen :o

Dat heb je altijd in het begin. Heb ik zo vaak gehoord. Nu weet omgeving dat het erbij hoort en iets is wat ik leuk vind

Je doet het voor je zelf. Je kunt ook vragen waarom anderen niet sporten en zich vol eten met snacks :P

Inderdaad; onbekend maakt onbemind.

ik denk dat het sowieso wel meevalt hoe gespierd je als vrouw zonder AAS kan worden

Je doet het voor je zelf. Je kunt ook vragen waarom anderen niet sporten en zich vol eten met snacks :P

Inderdaad, je doet het voor jezelf en dat is het belangrijkste! Daarnaast is het ook niet alleen bij oordelen over vrouwen (die veel krachttraining) zo.

Over het algemeen noemen mensen (die niet aan krachttraining doen en totaal niet op voeding letten) "veel sporten en op voeding letten" doorslaan. Niet sporten en snacken is voor vele toch gewoon normaal. :dunno:

Inderdaad, je doet het voor jezelf en dat is het belangrijkste! Daarnaast is het ook niet alleen bij oordelen over vrouwen (die veel krachttraining) zo.

Over het algemeen noemen mensen (die niet aan krachttraining doen en totaal niet op voeding letten) "veel sporten en op voeding letten" doorslaan. Niet sporten en snacken is voor vele toch gewoon normaal. :dunno:

Overeten is voor heel veel mensen gewoon normaal. bourgondisch leven noemen ze dat tegenwoordig.

Het is een crossfitartikel, dus het is vrij ongenuanceerd ;).

https://www.boxrox.com/crossfit-chicks-paradox/

Toch wil ik het delen, omdat ik hiet zelf regelmatig mee geconfronteerd word (ik doe crossfit + extra powerlift). Binnen de box is echt mijn comfortzone, maar daarbuiten gelden toch andere schoonheidsidealen bij veel dames. Spieren bij vrouwen zijn nog steeds taboe, helaas.

Nu is het met bb natuurlijk zo dat je wel degelijk op uiterlijk beoordeeld wordt, dat is bij crossfit anders. Hoe zien jullie bb dames dit? Lopen jullie hiet ook tegenaan buiten de sportschool?

Lijkt me prettig om wat ervaringen uit te wisselen, want soms voel ik me daar vrij alleen in staan :(

Artikel klopt als een bus. In mijn omgeving vindt het overgrote deel mij veel te gespierd (terwijl ik écht niet zo gespierd ben vind ik zelf) en vindt dit te mannenlijk/lelijk.

Zoals nu in de zomer met een hempje of shirtje aan krijg ik wel vaak "commentaar". Dan denk ik, godsfuck :') a) Ik ben niet zo gespierd en b) het is beter mijn inziens om gespierd te zijn dan gewoon vet :').

Ik kom van fucking 98kg met een BF van rond de 35/40%. Nu zit ik op 78kg met een BF van rond de 20/21%. Hallo, doe eens ff normaal allemaal :P

Ik snap TS wel, want ook hier is niet het schoonheidsideaal een tightgap maar gewoon bitchass quads waar je u tegen zegt. En dat snappen weinig mensen. Idem dito met biceps. Ik deed laatst een bicepsflex op facebook... ik kreeg tientallen reacties dat het too much was :') *zucht*

De enige vrouwen die het echt snappen zijn die in de gym. Ik ga wel in de gym wonen.

Terug
Naar boven