XXL Nutrition

Sticky Schouderproblemen?... Lees deze artikels eens!

Bezoekers in dit topic

Mjah .... een hoop informatie .. toch ben ik nog een beetje blijven zitten met een schoudervraag : ik nu wat RC-werk erbij enzo en het gaat allemaal een stuk lekkerder weer ..

Er zit nog een licht zeurende pijn aan het "uiteinde' van mijn trapezius midden in de schouder ... HEt word wel heel langzaam minder, maar het genezen ervan gaat wel erg langzaam.. trainingen gaan steeds beter.. de pijn trekt dan als het ware langs mijn sleutelbonk richting de keel..

Als ik vooral met het RC werk bezig ben krijg ik na een aantal herhalingen echt die verzurende melkzuurpijn oop op dat gebied.. Wat kan dit nog zijn ?? nogmaals het herstelt wel, maar erg traag ... Kan ik er misschien een oefening ofzo voor doen ?
Ik ben namelijk eigenlijk zo goed als genezen, maar ben als de dood om mijn schouder weer te "vernaggelen"



Situeerde die pijn zich zo naar het uiteinde toe bovenaan aan je trapezius, zo net naast je ac-gewricht? Ik zeul nu ook al een tyd lang met pijn hierbovenop, zeker in rust.
 
Fijne oefening met die bezemsteel ;-) hij brand echt! Ik heb ook veel last van mn rechterschouder en ik ben juist te elastisch in mn gewrichten, maar deze oefening moet ik ook heel breed pakken. Ik heb ook gelezen dat het te maken kan hebben dat je spieren sneller groeien dan botten en dat je daardoor pijn kan krijgen. Ik ga de bezemsteel oefening voorlopig doen en hopen dat het verbeterd!
 
Thanx, zeer leerzaam! Morgen eens beginnen met die handdoek oefening.
 
Laatst bewerkt:
is gewoon heel erg ~!!!
 
Het is dus de bedoeling dat je met een grote (opgerolde) handdoek of een lange bezemsteel te werk gaat. Je begint met een erg wijde grip, en je hebt je handdoek of bezemsteel voor je, gewoon laten rusten op je bovenbenen. Nu ga je met je armen gestrekt (dus niet buigen) naar boven, naar boven je hoofd, en vervolgens richting je rug, net zo lang tot je bij je onderrug uitkomt. Dit alles moet met gestrekte armen gebeuren. Als het makkelijk gaat, moet je een smallere grip nemen. Probeer elke keer als je het goed een smallere grip te nemen, ook al is het maar 0,5 cm aan beide kanten. Bouw dit op naar 50 herhalingen, zo'n 3x per week. Doe het niet 2 dagen achter elkaar, dat kan te belastend zijn. Mij heeft het serieus van m'n schouderklachten afgeholpen. Ik kon eerst niet eens incline bankdrukken, laat staan military presses uitvoeren. Nu kan ik zonder moeite zware military presses doen, en heb nergens meer last van.

thanks man, deze ga ik proberen!
 
Ik ga deze ook dagelijks doen, ik houd met zware sets vaak een kutgevoel over in mijn linker elleboog/biceps met lowbar squats. Mijn linkerschouder is ook een probleem geweest in het verleden. Ik hoop door met een touw/bezem in de weer te gaan de lowbar gewoon goed te kunnen uitvoeren, ook omdat ik nu veel te veel bezig ben met de positie van de bar.
 
OP mag bijgewerkt worden. Geen enkele link werkt meer. Is daardoor eerder een normaal topic geworden ipv een sticky.
 
OP mag bijgewerkt worden. Geen enkele link werkt meer. Is daardoor eerder een normaal topic geworden ipv een sticky.

Idd, en er mogen ook wat meer video's toegevoegd worden, met tekst alleen is het soms moeilijk te begrijpen hoe men de oefeningen precies moeten uitvoeren.
 
Het is dus de bedoeling dat je met een grote (opgerolde) handdoek of een lange bezemsteel te werk gaat. Je begint met een erg wijde grip, en je hebt je handdoek of bezemsteel voor je, gewoon laten rusten op je bovenbenen. Nu ga je met je armen gestrekt (dus niet buigen) naar boven, naar boven je hoofd, en vervolgens richting je rug, net zo lang tot je bij je onderrug uitkomt. Dit alles moet met gestrekte armen gebeuren. Als het makkelijk gaat, moet je een smallere grip nemen. Probeer elke keer als je het goed een smallere grip te nemen, ook al is het maar 0,5 cm aan beide kanten. Bouw dit op naar 50 herhalingen, zo'n 3x per week. Doe het niet 2 dagen achter elkaar, dat kan te belastend zijn. Mij heeft het serieus van m'n schouderklachten afgeholpen. Ik kon eerst niet eens incline bankdrukken, laat staan military presses uitvoeren. Nu kan ik zonder moeite zware military presses doen, en heb nergens meer last van.
Hoi ik heb dit ook geprobeerd met een vrij lange stok en vanaf ik aan mijn hoofd ben kan ik mijn armen nietmeer volledig strekken, is dit een probleem?
 
Kijk bij een schouderblessure anders eens naar dit product: https://schaper-sport.com/product/ice-pack-compressie-schouder/
advertising-amp-quot-fail-amp-quot_o_2523525.jpg
 
Ik heb al een hele tijd last van de linkerschouder. Kinesist, MRI, niks helpt. Ze denken dat het om een verzuring in een pees gaat, maar ze stellen geen oplossing voor.. Ik ga dit eens proberen
 
Door de jaren heen meerdere keren last gehad van de schouders, en niets lijkt het voor de lange termijn op te lossen. Misschien helpt dit..
 
Back
Naar boven