Fitness Seller

Sticky Schouderproblemen?... Lees deze artikels eens! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mjah .... een hoop informatie .. toch ben ik nog een beetje blijven zitten met een schoudervraag : ik nu wat RC-werk erbij enzo en het gaat allemaal een stuk lekkerder weer ..

Er zit nog een licht zeurende pijn aan het "uiteinde' van mijn trapezius midden in de schouder ... HEt word wel heel langzaam minder, maar het genezen ervan gaat wel erg langzaam.. trainingen gaan steeds beter.. de pijn trekt dan als het ware langs mijn sleutelbonk richting de keel..

Als ik vooral met het RC werk bezig ben krijg ik na een aantal herhalingen echt die verzurende melkzuurpijn oop op dat gebied.. Wat kan dit nog zijn ?? nogmaals het herstelt wel, maar erg traag ... Kan ik er misschien een oefening ofzo voor doen ?
Ik ben namelijk eigenlijk zo goed als genezen, maar ben als de dood om mijn schouder weer te "vernaggelen"
 
Heb ook last van rechter schouder (een "krakje" bij pressen), ben es benieuwd of ik hier de oplossing vind...
 
ik lijk dat schokken ook te hebben wanneer ik side raises doe en dan terugkom "schokt" m'n schouder. lijkt net alsof ie scheef staat en dan weer recht komt in de normale houding. instabiliteit neem ik aan. ik heb de stukjes gelezen en neem nu een aantal oefeningen mee in men trainignsschema. hopelijk ben ik binnen een niet al te lange periode weer blessurevrij..
 
Er zit nog een licht zeurende pijn aan het "uiteinde' van mijn trapezius midden in de schouder ... HEt word wel heel langzaam minder, maar het genezen ervan gaat wel erg langzaam.. trainingen gaan steeds beter.. de pijn trekt dan als het ware langs mijn sleutelbonk richting de keel..

Als ik vooral met het RC werk bezig ben krijg ik na een aantal herhalingen echt die verzurende melkzuurpijn oop op dat gebied.. Wat kan dit nog zijn ?? nogmaals het herstelt wel, maar erg traag ... Kan ik er misschien een oefening ofzo voor doen ?
Ik ben namelijk eigenlijk zo goed als genezen, maar ben als de dood om mijn schouder weer te "vernaggelen"

Ik weet bijna zeker dat dit met je houding te maken heeft en eventueel stress ?
 
Ik ben gister begonnen met de serratus anterior te gaan trainen en kreeg commentaar van zo'n grote aso die mij weleens zou vertellen dat ik gewoon beter recht op moet lopen en me rug moet trainen. Dus ik vertel hem op mijn beurt dat ik mijn rug goed train en recht op loop, maar dat dit kleine maar o zo belangrijke spiertje waarschijnlijk uit balans is geraakt met de rhomboids. Waarop hij antwoordt "Hoe kom je daar nou weer bij?". Toen heb ik maar gezegd dat de fysio mij dat gezegd heeft, zodat ik niet langer in discussie met die leeghoofd hoefte te zijn.

Wat zijn sommige mensen mongolen zeg, en dan wel geloven als ik het woord "fysio" laat vallen. Kuddedier!


edit: keb ook thoracic stretches gedaan (shoulder savers deel?) en voel nu onder me ribben een beetje spierpijn, was volgens mij wel effe nodig hehe
 
Welke oefeningen doe jij voor je serratus anterior
 
Mjah .... een hoop informatie .. toch ben ik nog een beetje blijven zitten met een schoudervraag : ik nu wat RC-werk erbij enzo en het gaat allemaal een stuk lekkerder weer ..

Er zit nog een licht zeurende pijn aan het "uiteinde' van mijn trapezius midden in de schouder ... HEt word wel heel langzaam minder, maar het genezen ervan gaat wel erg langzaam.. trainingen gaan steeds beter.. de pijn trekt dan als het ware langs mijn sleutelbonk richting de keel..

Als ik vooral met het RC werk bezig ben krijg ik na een aantal herhalingen echt die verzurende melkzuurpijn oop op dat gebied.. Wat kan dit nog zijn ?? nogmaals het herstelt wel, maar erg traag ... Kan ik er misschien een oefening ofzo voor doen ?
Ik ben namelijk eigenlijk zo goed als genezen, maar ben als de dood om mijn schouder weer te "vernaggelen"

Volgens mij heb ik echt precies hetzelfde als jij.. het gaat wel over maar heel erg traag.. Nu na ruim 4 jaar nog steeds last van.. 2x fysio gehad wat de pijn wat minder maakte. Ook de oefening gedaan die hier op de 1e pagina staat beschreven (grote handdoek oprollen en met gestrekte armen vanaf je buik, over je hoofd naar je onderrug). Dat heeft de pijn (nu na 1,5mnd) ook iets verlicht..

Wat ik je aanraadt.. de oefening doen die ik ook heb gedaan, heel veel geduld hebben.. als je schouder beter aanvoelt niet te hard van stapel lopen met je training, dan krijg je het de volgende dagen weer extra pijnlijk.. (tenminste ik dan!)

succes
 
Welke oefeningen doe jij voor je serratus anterior

scap push-up
supine 1-arm dumbbell protraction
gewone push-up

high reps, tussen de 15-20

Ben ook weer de bezem/handdoek gaan doen en benchpress er effe uitgegooid. M'n schouder werd weer wat gevoeliger :(
 
ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die al positieve vorderingen hebben met de handoek manier.. heb zelf ook al een tijdje een krak/ schok in mijn linker schouder bij de latpulldown.. kom er maar niet vanaf

toch maar eens gaan proberen met de handdoek
 
ipv handdoek heb ik het met een jump stretch band gedaan, ideaal. Ik merkte wel dat ik onwijs weinig flexibel in de schouders was.
 
Mij heeft dat met die bezem zeer goed geholpen, had het niet verwacht, heb zoals velen die pijn in mijn voorkant maar dan vanbinnen. is gekomen door het bankdrukken, ik had dan de oefening met de armen 90 graden van je lichaam gedaan. Nu doet het geen pijn meer maar ik blijf het toch een paar keer per week doen. Ik doe die oefening trouwens zonder iets maar gewoon met losse armen.
 
Woensdag weer naar het ziekenhuis met heel veel angst eerlijk gezegt!
Ik kan zeker nog steeds niet trainen geestelijke combie lichamelijke pijn
 
Geen spuit niks,alleen advies niet meer trainen!!
Kon meteen door naar de afdeling psygiatrie bij wijze van spreken.

Tja rest niets anders dan een andere sport te gaan doen zei ''het'' nonchalant, atletiek iets voor je?

Nou nee eerder de schietsport ik kom binnenkort ff langs,ff oefenen:D

Wordt ander ziekenhuis/(sport)Arts
 
Ik loop nu ook alweer sinds september met schouderklachten rond. Heb het hele riedeltje van fysio/artsen/chiropractor al voorbij zien komen en niks hielp.

Nu blijkt het een vorm van RSI te zijn. Mijn kleine borstspier (pectoralis minor) is verkort en verhard door training/houding/computerwerk en deze knelt mijn zenuwbaan naar de arm af. Hier kreeg ik dus problemen mee, het zogenaamde thoraric outlet syndrome. Dit hielt in dat ik erge steken kreeg in de zenuwbaan , maar ze waren niet van dien aard dat trainen onmogelijk was.
Het ergste is dat mijn pectoralis minors zo verkort zijn dat ze mijn beide schouders uit hun positie trekken en ik hierdoor schouderklachten heb. De enige remedie ertegen is massage, veel rekken en de achterkant schouders extra sterk maken. Al met al een lang proces :(, en omdat 80% van de fysio's dit probleem niet kent loop ik er nog steeds mee :mad:
 
De aanhouder wint!!

Ik word geopereert aan mijn schouder,zo zie je maar weer dat je je nooit moet neerleggen bij de beslissing van 1 Arts!

Meerdere ziekenhuizen bezoeken,second opinion,third opinion kan mij wat schelen ik wil een oplossing voor het probleem!

De weg van de minste weerstand trainen zit er voor u niet meer in weiger ik te geloven,wil ik niet geloven,ik wil het niet horen gewoon!!

Opereren fysiotherapie bij een fysiotherapeut die helemaal bekend is met BB sport,en dan kom ik weer terug!!:)

Ze schepen nogal gauw mensen af met de doodoener helaas we kunnen niets voor u betekenen beter om een andere sport te kiezen

Ze kunnen het lazerus krijgen,rot op ik train al me hele leven met gewichten wat denk jij nu!
 
ik lijk dat schokken ook te hebben wanneer ik side raises doe en dan terugkom "schokt" m'n schouder. lijkt net alsof ie scheef staat en dan weer recht komt in de normale houding. instabiliteit neem ik aan. ik heb de stukjes gelezen en neem nu een aantal oefeningen mee in men trainignsschema. hopelijk ben ik binnen een niet al te lange periode weer blessurevrij..

Dit heb ik ook nog steeds. Laat eens horen hoe het ermee gaat, of je verbetering ondervind enzo. Zou ik erg fijn vinden!
 
@Sculpture, houd er wel rekening mee dat het herstel erg lang kan duren. Laat het je niet ontmoedigen. Na ongeveer een jaar na mijn operatie kon ik pas behoorlijk trainen en heb nog wel beetje last van mijn schouder.

Ik hoop dat het bij jou wat sneller gaat ;)
 
Dat is id zo LangeMan in 2005 heb ik een kijkoperatie gehad voor de rechterschouder.
Het duurd id enige tijd voor je uberhaupt wat kan gaan doen,en dan begin je weer met de fysiothearapeut,trainen met elastiekjes.
Schouder weer sterk maken etc ik heb dat proces al is doorstaan,maar uiteindelijk na lange tijd kon ik weer pittig trainen.
Welliswaar sloeg ik heel veel oefeningen over de pure angst het weer te forceren. Dus geen schouderoefeningen,Dips etc.

Ik heb het er voor over al moet ik heel diep gaan!
Nooit meer trainen,dan pak je een deel van mijn leven weg!
Dat klinkt theatraal maar zo voelt dat voor mij!
 
Ik heb ook een kijkoperatie gehad om een stukje bot af te schuren om zodoende meer ruimte te creëren.

Wat hebben ze nou precies bij jou gedaan en wat gaan ze nu doen ?
 
Ruimte maken van binnen dus hetgeen eigenlijk wat jij beschrijft.
Je ligt er 2 dagen voor in het ziekenhuis,eer dat je weer goed en wel echt aan trainen toekomt ben je al weer gauw een jaar verder.

Dat ik bepaalde oefeningen zoals eerder beschreven niet meer kan doen kan ik mee leven,immers met bankdrukken pak je ook je schouders aan.
Schuin bankdrukken word alweer tricky,flyes etc gaat allemaal weer wel.

Het is balen dat nu mijn andere schouder het begeeft,het gaat ermij om dat ik me niet neer hoef te leggen bij de dingen en dat er '''hoop'' is voor de toekomst.
Heb gelukkig ook een fantastische fysiothearapeut deze is thuis in het BB wereldje oa, ik zit niet verlegen om iemand die diep in zijn hart zijn neus ophaalt voor de BB sport.
Revalideren gebeurt gewoon in de sportschool zelf met zijn begeleiding dat is perfect!
 
Back
Naar boven