1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

Ontzet Notitie

Sticky Schouderproblemen?... Lees deze artikels eens!

Topic in 'Herstel en blessures' gestart door chunky, 16 jan 2007.

Fitness Seller Blessure en Preventie

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. chunky

chunky Huge Freak +10 jaar member Topic Starter

Leuk Bevonden:
    51
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    118kg
  2. mass_builder

mass_builder Ripped Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    thx mr. sakdiejev!!!!

3. deurklink

deurklink Ripped Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    deze heeft mij erg geholpen... een aanrader!

4. Sephirothsnake

Sephirothsnake Colossal Veteran +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    32
    Geslacht:
    Man
    Zeer interessant!
    Maar upright rows ga ik wel niet laten.

5. bartjeh

bartjeh Dutch Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Prachtig die schouder artikelen. Paar jaar terug toen ik ook trainde heb ik mijn rechterschouder verkloot. Weinig mensen in Nederland die je dan kunnen vertellen wat je fout doet. Zelfs fysiotherapeuten weten er niets van. Kwalijke zaak vind ik. Ben er nu achter dat het vooral komt doordat je niet in balans ben, fysiek. En het verkeerd uitvoeren van oefeningen natuurlijk. Maar ik hoor veel mensen zeggen dat je op de powerlift manier moet benchpressen, maar als bodybuilder is het volgens mij toch echt beter om 'elbows flared' te doen.

6. wazzup

wazzup Gargantuan Beast +15 jaar member

Leuk Bevonden:
    1.452
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Kan iemand dit verplaatsen naar Blessures en gezondheid ? Heeft uiteraard niets met wetenschap en onderzoek van doen. Mag van mij wel een sticky worden trouwens.

7. downloadking23

downloadking23 Freaky Bodybuilder Elite Member +15 jaar member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Veel mensen lopen met schouderklachten... mooi dat dit een sticky is geworden !

8. The Rock

The Rock Monstrous Giant Elite Member +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    238
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m94
    Massa:
    118kg
    Kan dit er ook ergens bij?

Dit heeft mij van mijn schouderklachten afgeholpen. Ben 1,5 jaar bezig geweest met fysio en sportarts etc., maar niks hielp. Ik deed dit wat weekjes en heb nu nooit meer last.

Vincenzio vindt dit leuk.
  9. downloadking23

downloadking23 Freaky Bodybuilder Elite Member +15 jaar member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Is dit artikel nou de beschrijving van wat ze "dislocates" noemen?

10. builderB

builderB Colossal Veteran +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    99
    Geslacht:
    Man
  11. maurice86

maurice86 Ripped Bodybuilder +15 jaar member

Leuk Bevonden:
    30
    Geslacht:
    Man
    nog een:

[Link niet meer beschikbaar]

12. Jesaja

Jesaja Colossal Veteran +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    343
    Geslacht:
    Man
    Ja.

13. Bjerner

Bjerner Cool Novice +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Ik loop ook al jaren met pijn in mn rechter schouder.. heb het 5 jaar terug gekregen door zwaar trainen in combinatie met darten. Verschillende fysio's gehad.. Nu loop ik weer bij een fysio, moet mn rechterschouderblad trainen door wat kleine oefeningetjes te doen, maar heb tot nu toe alleen maar meer last. Het trainen heb ik in die 5 jaar heel licht gedaan in de sportschool (geen schouderoefeningen) en zelfs periodes zonder trainen, meer rust kan ik niet nemen om het te laten herstellen denk ik zelf. En nog even dit: tijdens een inspanning gaat de pijn nog wel, alleen de dagen erop heb ik erg veel last. Bovenop mn schouder, waar dat uitstekende bot zit zeg maar heb ik dan veel last, lijkt wel iets van slijmbeursontsteking..?? Hebben jullie nog tips of ervaringen? Dat stukje in t engels wil ik wel proberen, alleen kan ik niet alles letterlijk lezen/vertalen!

Thanks

14. The Rock

Leuk Bevonden:
    238
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m94
    Massa:
    118kg
    Het is dus de bedoeling dat je met een grote (opgerolde) handdoek of een lange bezemsteel te werk gaat. Je begint met een erg wijde grip, en je hebt je handdoek of bezemsteel voor je, gewoon laten rusten op je bovenbenen. Nu ga je met je armen gestrekt (dus niet buigen) naar boven, naar boven je hoofd, en vervolgens richting je rug, net zo lang tot je bij je onderrug uitkomt. Dit alles moet met gestrekte armen gebeuren. Als het makkelijk gaat, moet je een smallere grip nemen. Probeer elke keer als je het goed een smallere grip te nemen, ook al is het maar 0,5 cm aan beide kanten. Bouw dit op naar 50 herhalingen, zo'n 3x per week. Doe het niet 2 dagen achter elkaar, dat kan te belastend zijn. Mij heeft het serieus van m'n schouderklachten afgeholpen. Ik kon eerst niet eens incline bankdrukken, laat staan military presses uitvoeren. Nu kan ik zonder moeite zware military presses doen, en heb nergens meer last van.

McMetronome vindt dit leuk.
  15. Bjerner

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Bedankt voor de snelle reactie!
    Wat ik alleen niet begrijp.. op het moment dat je je armen gestrekt boven je hoofd hebt kan ik echt niet verder! Alleen door tijdens de beweging mn handen te laten glijden zodat ik een nog wijdere grip krijg, weet niet of dat de bedoeling is..? heb ook een elastisch ding (van de fysio). Misschien kan ik het daarmee proberen, die rekt dan iets uit ipv dan dat mn handen verschuiven over de handdoek..

16. Bjerner

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Ik zie het al, moet hem gewoon nog wijder pakken.. mn schouderflexibiliteit is niet 'je van het'.. maar wat wil je met een pijnlijke schouder..

@ the rock: Wat voor schouderklachten had jij precies? Ik heb dit slechts 2x uitgeprobeerd.. ik denk alleen dat mn schouder echt kreupel is na veel herhalingen van deze oefening.. dat wil ik ook weer voorkomen natuurlijk :(

17. The Rock

Leuk Bevonden:
    238
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m94
    Massa:
    118kg
    Je moet hem gewoon zo wijd pakken als dat nodig is :) Al heb je je bezemsteel helemaal aan het einde vast, het maakt niet uit, als het voor jou maar zo smal mogelijk is.

Mijn schouder was instabiel, als ik m'n arm naar boven en beneden deed "schokte" het een soort van, omdat de schouder niet op z'n plek werd gehouden. Ik had last van pijn in de voorkant van m'n schouder, maar wel van binnen zeg maar.

18. Mikeh18

Mikeh18 Freaky Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    11
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m69
    Massa:
    63kg
    Vetpercentage:
    12%
    Zéér herkenbaar The Rock. Zal eens doen wat jij uitlegt in een eerdere post, thx.

19. The Rock

Leuk Bevonden:
    238
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m94
    Massa:
    118kg
    Ik hoop dat je er wat aan hebt. De eerste keer dat je het doet denk je echt van: Godsamme, en dit moet 50 keer??!! :D De eerste keer dat ik het deed lukte het me ook geen 50 keer, kwam echt tot 12 ofzo, toen deed het echt ****ing pijn. Het gaat onwijs branden, overal in je schouders en traps. Maar werken doet het zeker :thumbup:

20. Sculpture

Sculpture Competitive Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    45
    Geslacht:
    Man
    Ik heb ook last van de schouders aan de rechter in 2004 geopereert nu begint
    de linker weer merkte ik zojuist met bankdrukken!
    Ben echt witheet! voor een RSI-scan kan ik weer maanden wachten eer je aan de beurt bent.Dus in die tussen tijd niet trainen om de boel niet te verergeren. Dan ook maar afwachten wat de uitslag is van die scan.......
    2004 was het 1 injectie om de 2 maanden,uiteindelijk kijkoperatie.

Het niks doen,stilstaan dat frustreerd enorm

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie