XXL Nutrition

Schouders. Groeien met alleen presses!

probeer je ellebogen ten alle tijden hoger te houden dan je hand, je arm nét niet gebogen te houden en de spanning onderin erop te houden. Goed rechtop staan en bovenin even vasthouden, wedden dat jij ze voelt?? en de volgende dag ook;)!

Nog een goede oefening is side raises met de kabel, pak ze dan voorlangs 1 voor 1. Hier kun je wel een 100% volledige beweging maken aangezien de kabel ervoor zorgt dat de spanning op de spier blijft.

Als je alleen maar presses gaat doen, en al helemaal als je zoveel setjes gaat doen ga je zeker de voorkant overtrainen! Je zijkant en achterkant zal zeker gaan achterlopen, dit kan mogelijk vroeg of laat tot blessures lijden.

---------- Toegevoegd om 18:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:56 ----------

je hebt op de db side raises op deze manier niet meer dan 4 á 5 kg nodig btw;)

probeer je ellebogen ten alle tijden hoger te houden dan je hand, je arm nét niet gebogen te houden en de spanning onderin erop te houden. Goed rechtop staan en bovenin even vasthouden, wedden dat jij ze voelt?? en de volgende dag ook;)!

Nog een goede oefening is side raises met de kabel, pak ze dan voorlangs 1 voor 1. Hier kun je wel een 100% volledige beweging maken aangezien de kabel ervoor zorgt dat de spanning op de spier blijft.

Als je alleen maar presses gaat doen, en al helemaal als je zoveel setjes gaat doen ga je zeker de voorkant overtrainen! Je zijkant en achterkant zal zeker gaan achterlopen, dit kan mogelijk vroeg of laat tot blessures lijden.

---------- Toegevoegd om 18:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:56 ----------

:roflol: Geweldig. Volgens mij heb jij in je leven nog nooit geen DB aangeraakt, 'danoontjepower'

bent over raises vind ik ook best een moeilijke oefening om goed uit te voeren, ik heb vaak het gevoel meer me rug te gebruiken :(
maarja met laag gewicht lukt het dan meestal wel.

Persoonlijk vind ik ze beter met cables. Kan me beter concentreren op de rear delts, met losse gewichten smijt ik teveel.

Wat ik ook voel aan mijn zijkant schouders: Dumbbell shoulder presses zonder rugsteun, ook nog eens goed voor je core!

Natuurlijk zijn ze ook wel voor de front delt...

Een vriend van mij heeft ook vaak dat ie oefeningen niet voelt en dan wil die ze daarom niet doen.
Ik zeg: gewoon doen, denk je nou echt dat het geen werking heeft als je die gewichten optilt?
En trouwens, sinds ik side raises doe...

Ik heb een hekel aan isolatie oefeningen voor de schouders. Op de 1 of andere manier voel ik ze gewoon niet goed, en heb ik het gevoel dat ik geen goede spiercontractie krijg met side raises of bent over raises.

Nu dacht ik eraan om voor de schouders gewoon 2/3 press oefeningen te doen per training, dus een totaal van 12-15 setjes met 8-12 reps.

Hierna volgt er nog een oefening voor de traps.

Iemand?

de meeste grote bodybuilders in het heden en het verleden hebben juist door variatie toe te passen hun schouders gevormd , en dat doen ze ook met side/front lateral/bent over / div cable raises - en nu zeg jij dat je geen spiercontratie krijg met side raises of bent over laterals :rolleyes:

typisch nietwaar

mp
dumbbell press
bent over sideraises/front raises (1set bent over, 2e set front, 3e set bent over, 4e set weer front)

werkt perfect voor mij.

Succes

Je neemt duidelijk ''uitvoering is belangrijk'' iets te serieus... Uitvoering is zeker belangrijk maar doe alles goed strikt in je beginsetjes en ga dan op het einde wat cheaten, dan haal je er tenminste alles uit.

Je neemt duidelijk ''uitvoering is belangrijk'' iets te serieus... Uitvoering is zeker belangrijk maar doe alles goed strikt in je beginsetjes en ga dan op het einde wat cheaten, dan haal je er tenminste alles uit.
ik had t al verwacht, zulke reacties...
Geloof me, t werkt als je tenminste intensief traint met niet meer dan 30 sec. rust tussen de setjes. Als je na je superzware presses binnen 30 sec aan de db's zit en daar 15 hh side raises mee maakt in een perfecte uitvoering met een gewicht van 4 kg kun je het volgende setje niet meer gewicht gebruiken dan 4 kg als je tenminste die korte rust aan houdt! probeer het maar;)

En ik hoef geen opmerkingen van, jij hebt je hele leven nog geen db aangeraakt, dat slaat natuurlijk nergens op. Daarnaast probeer ik alleen iets in te brengen.

grtz

---------- Toegevoegd om 10:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------

mp
dumbbell press
bent over sideraises/front raises (1set bent over, 2e set front, 3e set bent over, 4e set weer front)

werkt perfect voor mij.

Succes
en waar is de zijkant? zdoe ipv die front raises side raises, de voorkant pak je immers al met 2 oefeningen.

---------- Toegevoegd om 10:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:35 ----------

:roflol: Geweldig. Volgens mij heb jij in je leven nog nooit geen DB aangeraakt, 'danoontjepower'
Dat betekent dus dat ik altijd een db aanraak??

Dan mag jij me eens uitleggen in welk opzicht je in hemelsnaam achterkant schouder mee pakt met een overhead press oefening, behind de neck of niet.

ik doe altijd bent over cable voor achterkant schouders, maar die doe ik wanneer ik rug train......kan toch ook?!

Zelf doe ik bent over reverse fly's,voor de achterkant.
Verder ga ik t ook niet uitleggen van hoe in vredesnaam je dat dan doet.
Laat ik zeggen dat ik zo advies heb gekregen,en dat word weer dan een oneindige discussie.

Laatst bewerkt:
Neck press.

Voor de rest rugtraining.

Dit klopt echt voor geen meter hoor, neck press is helemaal niet voor de achterste kop bedoeld. Die andere oefeningen die worden opgesomd zijn ook volstrekt geen rugtraining. Lees je eerst in aub vooraleer je zo'n dingen begint te zeggen aub...

---------- Toegevoegd om 10:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:12 ----------

Je bent ongeveer even groot en even zwaar dan mij, dus ik vraag me af hoe jij met 5 kg een degelijke training afwerkt? Hoelang moet je die dumbbelltjes dan bovenaan vasthouden? Klein kwartiertje? Nu overdrijf ik misschien wat, maar je advies hier zou moeten zijn zo zwaar mogelijk zonder correcte vorm te verliezen op side raises.

Plus, bij ons staan die schattige zilverkleurige gewichtjes in het dans-, zumba en Borst Billen gedeelte. No way dat ik hetzelfde gewichtje ga gebruiken waarmee die grieten een volledig uur zumbaën... :D

Dit klopt echt voor geen meter hoor, neck press is helemaal niet voor de achterste kop bedoeld. Die andere oefeningen die worden opgesomd zijn ook volstrekt geen rugtraining. Lees je eerst in aub vooraleer je zo'n dingen begint te zeggen aub...

---------- Toegevoegd om 10:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:12 ----------

Je bent ongeveer even groot en even zwaar dan mij, dus ik vraag me af hoe jij met 5 kg een degelijke training afwerkt? Hoelang moet je die dumbbelltjes dan bovenaan vasthouden? Klein kwartiertje? Nu overdrijf ik misschien wat, maar je advies hier zou moeten zijn zo zwaar mogelijk zonder correcte vorm te verliezen op side raises.

Plus, bij ons staan die schattige zilverkleurige gewichtjes in het dans-, zumba en Borst Billen gedeelte. No way dat ik hetzelfde gewichtje ga gebruiken waarmee die grieten een volledig uur zumbaën... :D
haha, je moet het natuurlijk zelf weten, maar als mijn uitvoering bij een side raise perfect is, dus dan bedoel ik ook met laag hangende schouders en 0,0 % momentum kan ik gewoonweg niet meer dan 5 kg gebruiken. Dat is dan wel kort na een paar zware setjes presses. Als jij meer gewicht kunt gebruiken met deze uitvoering ben je gewoon sterker.

Terug
Naar boven