MitchelE
Cool Novice
- Waardering
- 4
- Lengte
- 1m70
- Vetpercentage
- 10%
Sorry

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Zoals denk ik bekend heb ik er jaren geleden voor gekozen om schouders op te delen in voorkant bij borst, achterkant bij rug en zijkant bij armen.
1 van de beste beslissingen die ik gemaakt heb (in m'n training) en die ik iedereen die l iets langer traint aanraad.
Voor mensen die nog niet zo lang trainen, ALLE presses belasten voornaamlijk het voorste deel van de schouder. Alleen presses traint is imo dus nooit een optimale schoudertraining.
Achterkant komt idd bij de meeste rows goed aan bod, maar zijkant loop meestal achter (of is het de voorkant die voorloopt) en moet imo dappart getraint worden.
en waar is de zijkant? zdoe ipv die front raises side raises, de voorkant pak je immers al met 2 oefeningen.
Intressant.
Alleen 1 opmerking, je traint voorkant schouder na borst neem ik aan? Dat houdt bijgevolg in dat je shoulder presses nooit meer voluit kunt doen. Jij ondervindt hier geen hinder/minder gains van?
Zoals denk ik bekend heb ik er jaren geleden voor gekozen om schouders op te delen in voorkant bij borst, achterkant bij rug en zijkant bij armen.
1 van de beste beslissingen die ik gemaakt heb (in m'n training) en die ik iedereen die l iets langer traint aanraad.
Voor mensen die nog niet zo lang trainen, ALLE presses belasten voornaamlijk het voorste deel van de schouder. Alleen presses traint is imo dus nooit een optimale schoudertraining.
Achterkant komt idd bij de meeste rows goed aan bod, maar zijkant loop meestal achter (of is het de voorkant die voorloopt) en moet imo dappart getraint worden.

Waar kan ik jouw boek kopen 3XL? Ik wil met deze discussie niet beweren dat jij het verkeerd hebt, maar deze "meneer" weet dus niet waar die over praat of wil je dat niet duidelijk maken?
Intressant.
Alleen 1 opmerking, je traint voorkant schouder na borst neem ik aan? Dat houdt bijgevolg in dat je shoulder presses nooit meer voluit kunt doen. Jij ondervindt hier geen hinder/minder gains van?
Mijn idee nu als ik niet beter wist zou nl. zijn dat de voorkant gigantisch en overontwikkeld moet zijn vergeleken met zij- en achterkant door al die zware presses, maar dat valt in real life heel erg mee, toch n beetje maf vind ik
dus presses pakken de voorkant schouder aan/mee, rows e.d. de achterkant mee...is er dan ook n categorie of n losse grote zware oefening die de zijkant flink meepakt, of geldt hiervoor toch alleen de side raise?