AndroidHealthClinic

Seksschandalen & Zedenzaken

Nou dat is het leuke dat weten we vaak dus wel.
Screenshot_20240528_204440_Word.jpg

Screenshot_20240528_204458_Word.jpg

Leuk maar ik kan van de buitenkant vaak niet zien welke afkomst iemand is en ook haal je iets aan dat mbt Nederland is, 16 jaar oud is en gaat het om verdachten. ie degenen die zijn gepakt.

Wat dan precies, je doet het nu voorkomen als of 1 op de 3 mannen verkrachters zijn.

Nee, 1 op de 3 mannen hebben enige vorm van 'lastigvallen van vrouwen' gedaan. Van seksuele opmerkingen, tot stalken, tot verkrachten, tot achtervolgen en intimidatie tot moord.

Michael P is een Nederlander.
Meeste pedofielen zijn Nederlanders.
Ik heb zelf het meeste last gehad van Nederlanders.

Serieus. Ras maakt niks uit. Geslacht maakt wel uit.
In Nederland wonen nu eenmaal opvallend veel... Nederlanders. Dat komt vast als een schok. Weet je zeker dat je ethniciteit van daders hierbij wilt betrekken?

En ik weet ook wel dat op festivals, waar de bezoekers in grote meerderheid roomblank zijn, vriendinnen en vrouwelijke kennisen liever voor me staan dan naast me zodat ze minder betast worden.

Dat 33% cijfer zegt niet dat 1/3 van de mannen stelselmatig en ernstig de fout ingaat, dat aantal is, vermoed ik, veel kleiner.

In Nederland wonen nu eenmaal opvallend veel... Nederlanders. Dat komt vast als een schok. Weet je zeker dat je ethniciteit van daders hierbij wilt betrekken?

En ik weet ook wel dat op festivals, waar de bezoekers in grote meerderheid roomblank zijn, vriendinnen en vrouwelijke kennisen liever voor me staan dan naast me zodat ze minder betast worden.

Dat 33% cijfer zegt niet dat 1/3 van de mannen stelselmatig de fout ingaat, dat aantal is, vermoed ik, veel kleiner.

Kan. Het kan meer of minder dan 1 op de 3 zijn. Het is wel vrijwel altijd een man.

Vriendin van me kreeg allerlei vragen van 'woon je alleen?' en 'ben je getrouwd?'. LIKE WTF.
(Was taxi chauffeur)

Ik ben daar wellicht te nuchter voor. Het is telkens gebeurt tijdens nachtelijke uren in een uitgaansgebied met alcohol in mijn lichaam. De eerste keren daarna in zo'n soortgelijke setting ben je natuurlijk wel wat meer op je hoede, maar ik extrapoleerde dat niet naar onvergelijkbare situaties zoals een paar dagen later als ik van de ene naar de andere college zaal liep en voor mij onbekende mannen met eenzelfde migratieachtergrond tegen kwam.
Klinkt gezond.
En wat nou als je veel minder onderscheid kon maken tussen mannen omdat het mannen waren die je kende.

Dat 33% cijfer zegt niet dat 1/3 van de mannen stelselmatig en ernstig de fout ingaat, dat aantal is, vermoed ik, veel kleiner.

Veel en veel minder. En minder heftig.
Dat weet ik niet, ik denk wel dat een man veel gevallen de vrouw fysiek de baas kan waardoor het dus minder intimiderend is en de man achteraf denkt, ach ik ben in elk geval aangeraakt/gezoend/betast door een vrouw dus waarom zou ik moeten klagen.

Maar welke vromen van lastigvallen gaan we allemaal mee nemen in die 1/3 dan?
Als ik gewoon een vrouw uitmaak voor domme snol (wat ik wel eens heb gedaan en nog wel eens zal doen) omdat ze een domme opmerking maakt of zich onbehoorlijk gedraagt. Want dan worden mannen veel vaker lastig gevallen. Ik maak een man namelijk veel vaker uit voor papz*k, hersendooie aap, zwakkzinnige idioten en ga zo maar door.

Vrouwen vallen ook mannen lastig, alleen mannen ervaren dat in veel minder gevallen als bedreigend.
Er zijn verschillende soorten delicten. De mannen die worden misbruikt door vrouwen zien dat veelal toch anders. Tegen je zin in handelingen uitvoeren (of buiten bewustzijn) of verstijven van angst is iets dat sporen achterlaten. Ook gevoelens van schaamte omdat van een man niet wordt verwacht dat hij zich door een vrouw kan laten overmeesteren. Ook opmerkingen van mannen dat het dan vast lekker was vallen doorgaans niet super goed. Het gaat dan ook om iets heel anders tijdens zo’n situatie waarin het misbruik heeft plaatsgevonden.

ach ik ben in elk geval aangeraakt/gezoend/betast door een vrouw dus waarom zou ik moeten klagen
Dit is in een zeker opzicht een heel nuttige opmerking. Het laat zien hoezeer vrouwen verschillen qua denkwijze ten opzichte van mannen in deze.

Valt imho een beetje samen met de uitspraak:

"Men can't believe women are single by choice because men are almost never single by choice".

Er zijn jaren geleden uitzendingen geweest van inmiddels volwassen mannen die voor de camera braken toen het over het misbruik ging door de kerk. Het liet op een heel integere wijze zien waarmee die inmiddels volwassen mannen worstelden.

Terug
Naar boven