Fitness Seller

Sticky Series & Docu's Kritiek & Review Topic

The Wire moet je echt even de tijd gunnen, wat een goede serie is dat zeg. Ik heb nu net de laatste aflevering van Southland gezien, ook een leuke politieserie echter komt het niet in de buurt van The Shield en The Wire. Toch een aanrader!

True, niet overdreven, erg raw. Vind het een erg brute serie:)

Als je ook wat meer leest over de makers en hoe het tot stand is gekomen waardeer je het ook meer. Zoveel is geïnspireerd op eigen ervaringen, zowel bij de agenten als de criminelen van de straat. Het is eigenlijk ook 1 verhaal over Baltimore, verdeeld over 5 seizoenen. Zeer realistisch; hoe wordt beschreven 'hoe het nou is' in de echte wereld, en daar verschillende aspecten van belichten: Op straat niveau, de grote drugs import, het politieke systeem en de hiërarchie bij de politie ( statistieken vs 'laten we nou eens wat oplossen'), het schoolsysteem en de invloed van de media; en vooral hoe elke positie uiteindelijk gewoon wordt ingevuld door een persoon, met zijn eigen belangen, ideeën etc, en niet door een machine die altijd voor het algemeen belang kiest.

Maar als je interesse daar totaal niet in ligt en je liever naar een prison break kijkt oid, dan snap ik erg goed dat je afhaakt. Maar anders moet je het echt even de tijd geven, en dan zal je uiteindelijk een eeuwig in gat in je hart zijn dat er nooit meer een serie komt die zo goed de realiteit weet te bevatten als 'The Wire'.

The Wire is echt een van de beste series all-time. Goed opgebouwd, goede diepgang en heel realistisch. Je moet er inderdaad wel even inkomen. Dit duurt wat langer dan bij de snellere - en makkelijker wegkijkende series.

Ik heb nog een paar Zomerseries die de moeite waard zijn

Ray donovan ( eigenlijk 30juni eerste ep maar is al te vinden. Vond de eerste ep niet geweldig maar na het zien van de trailer van ep 2 weet ik zeker dat het awesome gaat worden)

King & Maxwell ( eerste ep was geweldig leuke humor en het verhaal steekt voor wat ik gezien heb aardig in elkaar )

Heb ze beide maar eens bekeken. Ray Donovan lijkt me wel goed, King & Maxwell heb ik na 15minuten afgezet, vond dat echt niks.

Heb onlangs nog Rectify and Orphan Black gekeken.

Rectifiy is een drama die heel traag is, het is zeker niet slecht maar het mag van mij wel wat vlotter. Hoofdpersoon is best interesant, heeft wat weg van Tom Hardy vind ik.

Orphan Black kijkt wel lekker weg, een leuk verhaaltje maar ik zie niet echt hoe lang dat interesant blijft. Seizoen 2 is wel al in aantocht.

Heb ze beide maar eens bekeken. Ray Donovan lijkt me wel goed, King & Maxwell heb ik na 15minuten afgezet, vond dat echt niks.

Ray donovan kan wat worden, ben nu ep 3 aan het downloaden. King & Maxwell, is iets waar je van moet houden vind het persoonlijk leuker dan de gemiddelde detective.

vandaag nieuwe episodes van:

dexter
falling skies
ray donovan
true blood

Ray Donovan gaat ook bij mij op het lijstje!
Best wel redelijk weer wat goede series de laatste tijd.

als je van aliens houd wel ja.

Falling skies is nice
Defiance... Wat een bagger serie is dat

Heb laatst in een week 3 seizoenen van Haven gekeken. Vermakelijk :)

Ik ben net begonnen met Falling Skies, eerste episode zit wel redelijk in elkaar maar wel vol met cliches. Even afwachten hoe het verder is.

Idd, jammer dat het zo ondergewardeerd word. Er zat heel wat potentie in.

Algemene vraag:

Is falling skies de moeite om te kijken?
Falling skies is een moeilijk geval.
De special effects zijn slecht, de verhaalllijn is niet super, maar ook niet slecht. Noah Wyle is overtuigend, maar zijn commandant is dat niet. Er zijn dus veel elementen die storend zijn.
Laat ons zeggen dat ze slechts het niveau halen van sereis zoals the 4400, jericho, Invasion,... Soms mss net iets beter.
Kijk eens een paar afleveringen en beslis zelf; Ik heb tot nu toe alle afleveringen gezien maar moest ik er eentje missen, zou ik er niet wakker van liggen. Dexter en zo daarentegen, no way to miss even 5 minutes.

''Laat ons zeggen dat ze slechts het niveau halen van sereis zoals the 4400, jericho, Invasion,... Soms mss net iets beter. ''

Dit zeg je goed, al vond ik Jericho vrij goed, dat was zomaar gecanceled toch?

yesss s7 true blood bevestigd:D

Under the Dome is redelijk. Het idee is goed maar het kon zoveel beter worden uitgewerkt.

under the dome wordt een grote flop, het is nu al een saaie drama.

Terug
Naar boven