XXL Nutrition

Skinnie's zielige 4 x 8 systeem

Mage monster training ! Hoppa !! :hornyna:

Het is dat ik niet met je mee durf te trainen, maar anders... :rolleyes:

Het lijkt mij echt vet om een keer met Skinnie te trainen.
(misschien je werk van maken en dit geld voor vragen)
Dan met zijn tweeen brullen zodat iedereen bang word en in de broek poept.

Mage monster training ! Hoppa !! :hornyna:

Het lijkt mij echt vet om een keer met Skinnie te trainen.
(misschien je werk van maken en dit geld voor vragen)
Dan met zijn tweeen brullen zodat iedereen bang word en in de broek poept.

images?q=tbn:ANd9GcQR-W3PB6pSRR_qXOVH5IZcG7ZqCvIr6kCWFkL-UBtA8qM1gPLy.jpg

Zo'n training?

Lijkt mij ook vet trouwens.

Ah, mijn wow personage (alleen mannelijke undead dan) verward met MEGA... foutje :o

Ik vond het wel wat... zo'n training met vuurballen enzo :D

Een training met Skinnie zijn ballen..?
Lijkt me eng... :o

maar wat is nou het verhaal voor powerlifters/strongmen dat ze niet tot falen mogen trainen? (ok, dat ze dan niet sterker worden heb ik vaker gehoord))

A lot of gym lifters train to failure. But powerlifters generally don't. Why not? A Dr. Squat thread tackles that question.

Answers include:
Form gets sloppy. On exercises such as squats you don't want your stabilizer muscles getting too fatigued yet they'll fatigue long before the quads.

Also, it's hard on the central nervous system.

And the third stike against training to failure is it cuts into the body's recuperative energy. Excessive volume does too though.

Training to failure is OK for bodyparts like forearms but even there it's just not necessary. You're not going to maximize gains by doing so.

A lot of gym lifters train to failure. But powerlifters generally don't. Why not? A Dr. Squat thread tackles that question.

Answers include:
Form gets sloppy. On exercises such as squats you don't want your stabilizer muscles getting too fatigued yet they'll fatigue long before the quads.

Also, it's hard on the central nervous system.

And the third stike against training to failure is it cuts into the body's recuperative energy. Excessive volume does too though.

Training to failure is OK for bodyparts like forearms but even there it's just not necessary. You're not going to maximize gains by doing so.

Kijk/lees blood and guts van dorian yates

• Topic Starter Topic Starter
denk dat hummer over mijn vraag heen gelezen heeft, maar jij hebt toch ook een ongelofelijke vooruitgang met je BP gehad het laatste jaar?
hoe zag jou opbouwschema eruit?

ja, maar dat komt omdat ik pas 2 jaar train en het eerste jaar 5x gebankdrukt heb ofzo :o dus ik doe eigenlijk maar wat, gewoon zware dubbels en triples maken en proberen van falen weg te blijven

Maakt dat uit met betrekking tot belasting CNS en kans op blessures?
Jja, BB'ers trainen vaak split en PL'ers niet... wat vaak betekent dat bij een BB'er de spieren meestal meer rust krijgen dan bij een PL'er. Ook is het zo dat hoe dichter je bij je 1rm komt het zwaarder wordt voor je CNS. Aangezien PL'ers dicht bij hun 1rm trainen (dubbels en triples of zelfs singles) belast je je CNS sowieso al zwaarder en wil je dus wegblijven van fails.

Helder, thnx!
(ook meteen duidelijk waarom je ook als PL'er weg moet blijven van fails)

Sorry Skinnie ik had inderdaad over je vraag heen gelezen.
Maar het is je wel al een beetje duidelijk denk ik.
Er is ook nog zoiets als het mentale aspect van een training voor kracht (imo)
Bij BB is het de bedoeling je spieren compleet af te raggen, en hoeveel reps en sets en gewichten je daar voor nodig hebt is van geen belang eigenlijk.
Natuurlijk heb je in het BB ook wel te maken met repranges voor Hypertrophy e.d. maar je snapt wel wat ik bedoel neem ik aan.
Als je als PL faalt op een bepaald gewicht, geeft dat nou niet echt een goed gevoel zeg maar.
Als je zoals ik eigenlijk in je hoofd al hebt besloten om 170 te drukken op een wedstrijd en het lukt niet, heb je echt een slechte dag, en zou het zo maar eens aan je zelfvertrouwen kunnen gaan knagen...
Ik zie dit op de wedstrijden geregeld gebeuren eigenlijk.
Nu is een wedstrijd er ook om eens een gokje te durven nemen (na 1 of 2 goede beurten!) maar tocht. ;)
In een training zul je vanzelf wel eens tegen een fail aanlopen, maar je moet 'm niet opzoeken vind ik.
En als je faalt heb je soms ook wel eens een goed gevoel, zo van: de volgende keer pak ik die wel.
Dan lijkt het positieve effect van een fail een beetje bewezen, maar als je hem dan de volgende keer weer niet pakt...
Dan is het effect des te heftiger. ;)
Amerikanen kunnen er soms zo zweverig over doen, maar ze hebben wel gelijk als ze zeggen: don't set yourself up for failure.
Gewoon maar niet (te vaak) doen dus.
Succes.

maar wat is het nut van de eerste weken behoorlijk licht dan? zo'n 75 % van mijn 1RM?

en als ik nou toch voor kracht ga, kan ik dan niet beter met bv de CGBP hetzelfde doen?
en zal het nut hebben om bv bij de latpulldown hetzelfde te doen?

Je hoeft niet continu op 90% van je 1rm te zitten om sterker te worden. En je wil focussen op 1 oefening op een dag, en de rest als assistance beschouwen. Idee: je main oefening doe je zwaar en lage reps, je assistance minder zwaar en hoge reps want anders belast je je CNS teveel. Dus als jij je latpulldown als main oefening beschouwt (wat niet handig is want daar wil je liever een zware compound voor gebruiken), kun je er lage reps in doen. Maar pak dan liever weighted pullups ofzo, al zal een PL-er altijd een grote lift nemen (bench, squat, deadlift).

Je hoeft niet continu op 90% van je 1rm te zitten om sterker te worden. En je wil focussen op 1 oefening op een dag, en de rest als assistance beschouwen. Idee: je main oefening doe je zwaar en lage reps, je assistance minder zwaar en hoge reps want anders belast je je CNS teveel. Dus als jij je latpulldown als main oefening beschouwt (wat niet handig is want daar wil je liever een zware compound voor gebruiken), kun je er lage reps in doen. Maar pak dan liever weighted pullups ofzo, al zal een PL-er altijd een grote lift nemen (bench, squat, deadlift).

ik deadlift niet, en pullups gaat niet meer door die kloteschouder...:(

wordt dus latpulldown, of one arm dumbbellrow..

Heel veel mensen proberen iedere week te verhogen in gewicht om zo sterker te worden.
Op een gegeven moment lukt dat niet meer, en dan nemen ze een "pauze" een "deload weekje oofzo"
Daarna begin je weer met een gewicht dat je in staat stelt iedere week te verhogen zodat je weer helemaal opnieuw meer kracht ((en massa trouwens als je de rep range daar op aanpast zoals in "HST" trainingen (Hypertrophy Specific Training)) zal winnen.
Bij het powerlifting is het natuurlijk ook belangrijk dat je op het juiste moment je peak hebt, namelijk op de wedstrijd!
Er geeft niemand om wat je op je training ooit eens hebt gedaan, alleen op de wedstrijd dag is het interesant wat je doet. ;)
Ik snap je wel hoor.
Ik stond gisteren ook naar mijn schema te kijken van: moet ik nou zo licht beginnen..?
Ik had al opgewarmd tot 120kg en moest mijn werksets met 95 doen om over 8 weken op de wedstrijd 170 te drukken.
Ik heb het maar gedaan omdat ik toch niet echt fit was na mijn nachtdiensten, maar ik had ook liever setjes gedrukt met 150 ofzo eigenlijk.
Wat ik wel durf te doen is wanneer ik me hersteld voel, gewoon de eerstvolgende training wat eerder te doen.
Zo kun je wel 3 weken van het schema in 1 week doen bij wijze van spreken.
En dan schiet je wel lekker op natuurlijk, maar moet je weer wel oppassen dat je niet je peak bereikt voor de wedstrijd is!
Dat had ik dus de laatste keer éh.... :o
In mijn training mooi 3x160 doen, en daarna nog een keer 165, en dan op de wedstrijd stranden op 160 vanwege allerlei minder slimme beslissingen en toestanden...
Dat willen we niet hebben.
Maar een schema is maar een leidraad natuurlijk.
Je hebt wel wat ruimte om je eigen ding te doen.
Lat pull down enzo kun je gewoon als assistance beschouwen en doen zoals je wilt, maar niet helemaal tot het uiterste eigenlijk.
Maar als je het niet kan laten, laat je ons toch zien dat jij het op die manier wel kan.
Triceps moet je na/naast het bankdrukken flink zwaar pakken als je dan toch assistance wilt doen.
Maar wel in de reprange voor kracht in de "push" bewegingen (CGBP/Board press enz.), zeg van 3 tot 6 reps voor de "push" bewegingen.
En voor de "extension" bewegingen wat hoger, 5 tot 20 ofzo.

Deze al eens gezien..?
http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0

---------- Toegevoegd om 13:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------

ik deadlift niet, en pullups gaat niet meer door die kloteschouder...:(

wordt dus latpulldown, of one arm dumbbellrow..

Prima oefeningen Skinnie.
Gewoon er bij blijven doen.

tis niet allemaal even makkelijk...
mijn 20ste na laatste vraag:

als ik dus dat BP schema van jou doe, maakt het niet uit als ik als 2de oefening incline pak er daar gewoon op los ga?
heeft die eerste oefening dan nog het effect waar het voor bedoelt is?

Terug
Naar boven