Heel veel mensen proberen iedere week te verhogen in gewicht om zo sterker te worden.
Op een gegeven moment lukt dat niet meer, en dan nemen ze een "pauze" een "deload weekje oofzo"
Daarna begin je weer met een gewicht dat je in staat stelt iedere week te verhogen zodat je weer helemaal opnieuw meer kracht ((en massa trouwens als je de rep range daar op aanpast zoals in "HST" trainingen (Hypertrophy Specific Training)) zal winnen.
Bij het powerlifting is het natuurlijk ook belangrijk dat je op het juiste moment je peak hebt, namelijk op de wedstrijd!
Er geeft niemand om wat je op je training ooit eens hebt gedaan, alleen op de wedstrijd dag is het interesant wat je doet.

Ik snap je wel hoor.
Ik stond gisteren ook naar mijn schema te kijken van: moet ik nou zo licht beginnen..?
Ik had al opgewarmd tot 120kg en moest mijn werksets met 95 doen om over 8 weken op de wedstrijd 170 te drukken.
Ik heb het maar gedaan omdat ik toch niet echt fit was na mijn nachtdiensten, maar ik had ook liever setjes gedrukt met 150 ofzo eigenlijk.
Wat ik wel durf te doen is wanneer ik me hersteld voel, gewoon de eerstvolgende training wat eerder te doen.
Zo kun je wel 3 weken van het schema in 1 week doen bij wijze van spreken.
En dan schiet je wel lekker op natuurlijk, maar moet je weer wel oppassen dat je niet je peak bereikt voor de wedstrijd is!
Dat had ik dus de laatste keer éh....

In mijn training mooi 3x160 doen, en daarna nog een keer 165, en dan op de wedstrijd stranden op 160 vanwege allerlei minder slimme beslissingen en toestanden...
Dat willen we niet hebben.
Maar een schema is maar een leidraad natuurlijk.
Je hebt wel wat ruimte om je eigen ding te doen.
Lat pull down enzo kun je gewoon als assistance beschouwen en doen zoals je wilt, maar niet helemaal tot het uiterste eigenlijk.
Maar als je het niet kan laten, laat je ons toch zien dat jij het op die manier wel kan.
Triceps moet je na/naast het bankdrukken flink zwaar pakken als je dan toch assistance wilt doen.
Maar wel in de reprange voor kracht in de "push" bewegingen (CGBP/Board press enz.), zeg van 3 tot 6 reps voor de "push" bewegingen.
En voor de "extension" bewegingen wat hoger, 5 tot 20 ofzo.
Deze al eens gezien..?
http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0
---------- Toegevoegd om 13:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------
ik deadlift niet, en pullups gaat niet meer door die kloteschouder...
wordt dus latpulldown, of one arm dumbbellrow..
Prima oefeningen Skinnie.
Gewoon er bij blijven doen.