AndroidHealthClinic

Skullcrush ellebogen

Datklopt

Cool Novice
Waardering
0
Beste DBBers,

Ik heb een vraagje over skullcrushers.

Hoe doen jullie de skullcrushers?
Wanneer ik me ellebogen naar binnen draai voel ik dat ik me veel meer focus op me triceps (dat wil ik ) maar van mensen op de gym hoor ik dat dat slecht kan zijn voor je gewrichten in je elleboog.

Hoe denken jullie er over?

Gr

Hoe ik erover denk: Het is per persoon verschillend.
Pak een ellebog wijdte wat voor jou goed aanvoelt en niet geforceerd. Voelt het niet goed dan moet je het niet doen.

Laatst bewerkt:
Draai ze zelf ook naar binnen, voel 'm dan persoonlijk ook meer in mijn triceps, oftewel, beter.

Hoe ik erover denk: Het is per persoon verschillend.
Pak een ellebog wijdt wat voor jou goed aanvoelt en niet geforceerd. Voelt het niet goed dan moet je het niet doen.

+1001 Pas de oefening aan naar je lichaam, niet je lichaam naar een oefening!

Ik krijg zelf last van mijn ellebogen als ik het met een vaste stang doe maar als ik ze met dumbbells doe en mijn schouders goed strak trek heb ik totaal geen last.

Bovenarmen in 1 lijn met schouders + stil houden, is wat ik doe.

Ik neem de halter (rechte barbell 1,75m) vrij breed (waar de grip begint), dit is misschien minder effectief maar boeit me eigenlijk niet, nooit last van schouders of ellebogen en mijn triceps blijven groeien (getuige daarvan weer nieuwe striemen :mad: )

Of hou em achter je hoofd.
Of op decline bank.
of combinatie hiervan :D

ik zelf pak ez bar small, en hou em achter mn hoofd

EZ-bar, smalle grip en ellebogen zo ver mogelijk naar binnen (ongeforceerd). Dit werkt voor mij het beste.

ez-bar op een schuine bank en de armen iets achter het hoofd gestrekt houden en dan diep gaan en armen op een onfeforceerde houding houden, bij mij evenwijdig met schouders en bij het zwaar gaan iets wijder.

Terug
Naar boven