Fitness Seller

Slaande ruzie met ouders over fitness.

18 is een prima leeftijd om op jezelf te gaan. Al die idiote reacties van dominantie tonen slaan echt helemaal nergens op, die mensen hebben wat teveel boekjes over mannelijk zijn gelezen volgens mij. Maar als je er niet uitkomt met je ouders dan wordt het tijd om op eigen benen te staan.
Wat is je argument?

ach dominantie....

ik zou zeggen laten zien dat je je eigen keuzes maakt.
Niet zozeer, dominantie tonen tegenover je ouders
maar wel onder de plak uitkomen, op je eigen benen gaan staan
en van hun kant uit... loslaten
als je dat kan in het huis van je ouders, mooi
zo niet.... schep dan wat meer afstand door een eigen plek te zoeken

Hij geeft toch aan dat hij niet het huis uit wilt?

dan zal hij dus moeten zorgen dat hij er met zijn ouders uit komt

oorlog- of diplomatie

beide kunnen gebruikt worden om zelfstandigheid te bewerkstelligen.... zijn keus

Ik heb het tegenovergestelde probleem. Ik ben op dieet al hele jaar door, en als ik op bezoek ga bij me moeder, komt ze met lekkere verse broden, pannenkoeken en vettige voedsel mij verleiden haha.
Maar de OP heeft een wat ernstiger probleem, zo iets heb ik nog nooit gehoord :O
Je hebt een normaal gewicht en je bent heel lang. Als het maar niet regelmatig mcdonalds maaltijden zijn, dan is het allemaal wel goed dat je goed eet. (behalve zelfdwang, wat mishandeling en mensen dik en lelijk maakt LOL)

Neem niet de advies hier over respectloosheid tegen je ouders. Los het gewoon verstandig op.

Neem niet de advies hier over respectloosheid tegen je ouders. Los het gewoon verstandig op.

Dit.

Probeer het ook eens allemaal te bezien vanuit het perspectief van je ouders. Hebben ze misschien moeite de spreekwoordelijke eindjes aan elkaar te knopen? Dan kan ik me ook voorstellen dat het ze frustreert dat je zoveel eet. Gewoon samen oplossen. Je relatie met je ouders is belangrijker dan het perfecte fitness regime volgen, neem dat maar van mij aan.

Laatst bewerkt:
Iedereen in je leven is een passant. Zelfs je ouders.

Ik heb het tegenovergestelde probleem. Ik ben op dieet al hele jaar door, en als ik op bezoek ga bij me moeder, komt ze met lekkere verse broden, pannenkoeken en vettige voedsel mij verleiden haha.
Maar de OP heeft een wat ernstiger probleem, zo iets heb ik nog nooit gehoord :O
Kunnen jullie anders niet van ouders ruilen? :D

Misschien is het handig als je even opschrijft wat je PRECIES eet op een dag?

"eet zn anderhalf brood op een dag, 2 shakes, appels bananen kilo kwark en 2 eieren en nog eens 2 borden middag eten, (zal vast dingen vergeten zijn)"

ook even erbij zetten hoeveel gram/ml bij rijst/melk, brood beleg etcetc
misschien kunnen we je helpen "anders" te eten en alsnog aan de hoeveelheid kcals te komen zodat het wat "normaler" oogt..

maar misschien eet je ook wel gewoon teveel?
"ander half brood + 2 borden middag eten + appels en bananen etcetc.."

daarom vindt ik het een beetje raar dat niemand nog heeft gevraagd om precies even alles op te schrijven wat je nu echt op een dag eet.
ik ben benieuwd.

Ik zou gewoon een bus pepperspray kopen en elke keer als ze aangerend komen en je eten afpakken eventjes flink in die ogen sprayen zodat je rustig kunt eten...

laat je ouders eens een opvoedingsboek kopen ofzo.
sorry dat ik het zeg hoor maar echt idioten.
Mijn moeder deed eerst altijd moeilijk over het koken, het was altijd zon gesmeer volgens haar..
Na een tijdje werd dat wel minder als ze zag dat ik gewoon alles netjes achterliet...

maar dit verhaal van jou slaat echt alles. Vervelende aan veel ouders is dat ze denken dat ze alles weten, terwijl ze waarschijnlijk geen **** weten van bodybuilding.

een stevig gesprek zou toch wel moeten helpen?

overigens'; te strenge ouders creëren sneaky kinderen ;)

Ik zou gewoon een bus pepperspray kopen en elke keer als ze aangerend komen en je eten afpakken eventjes flink in die ogen sprayen zodat je rustig kunt eten...

:rolleyes: en ik zou in jouw geval, gewoon niks posten....

ik denk dat het grootste probleem is, de "manier" wáárop je dit ter sprake brengt.
je geeft zelf te kennen dat ze een goede baan hebben, cq. mijns inziens hebben zij dan ook een behoorlijk EQ, waarvan het inlevingsvermogen aangesproken moet worden.

probeer eens rustig voor jezelf en voor je ouders, die je in de discussie wilt betrekken, eens in "jip-en-janneke-taal" het stappenplan uit te schrijven.

men verbruikt een x aantal kcal op de dag.
men berekent zijn basis behoefte kcal.
(leg daarbij uit wat een sporttoelage is)
men maakt overzicht van product inhoudelijke info over kcal
men maakt onderscheidt in E/K/V
diversiteit en kwantiteit maakt de samenstelling en dus de daaraan gekoppelde dagelijke behoefte
dat vertaal je naar een eetschema en dan komen de besproken hoeveelheden in het daglicht. wellicht dat dit wat meer begrip opwekt. en dus ook jouw beweegreden duidelijk maakt als het aankomt op de hoeveelheden.

dusnoods maak je een powerpoint of zo, maak er een huiswerkopdracht van.
vraag het je ouders en leg het hun eens rustig voor. de daarmee gepaarde moeite die je daarvoor doet (ipv voor je pa gaan staan en al die alfa beuk adviezen hier:rolleyes:) laat ook blijken dat je serieus bezig bent, met de sport die je beoefent.
nogmaals het gaat mij denk ik, 90% op de manier wáárop jij communiceert met je ouders in tegenstelling tot het daadwerkelijke onderwerp.

laat je ouders eens een opvoedingsboek kopen ofzo.
sorry dat ik het zeg hoor maar echt idioten.
Mijn moeder deed eerst altijd moeilijk over het koken, het was altijd zon gesmeer volgens haar..
Na een tijdje werd dat wel minder als ze zag dat ik gewoon alles netjes achterliet...

maar dit verhaal van jou slaat echt alles. Vervelende aan veel ouders is dat ze denken dat ze alles weten, terwijl ze waarschijnlijk geen **** weten van bodybuilding.

een stevig gesprek zou toch wel moeten helpen?

overigens'; te strenge ouders creëren sneaky kinderen ;)

naïefiteit is geen domheid, meer ontwetendheid, of erger nog "het niet willen weten".
conclusies trekken, zoals jij dat doet, over zaken cq mensen waarin jij geen persoonlijk inzicht of ervaring mee hebt, valt mijns inziens onder domheid.

Laatst bewerkt:
Haha, bij ons wordt andermans eten gewoon opgegeten, als je daar 2 frikandellen broodjes een dag laat liggen zijn ze binnen 3 uurtjes op.:mad:
Wordt ook op het werk belachelijk gemaakt omdat ik zoveel eet.
Ondertussen win ik de strijdt al op het werk maar hier thuis zit het nog niet zo mee.

Gewoon zyzz pose doen en zeggen: you mirrin mom? En als ze wat wilt zeggen je hand op haar mond leggen en zeggen: yeah u mirrin.

En daarna gewoon verder eten.

ZOJUIST ook weer gezeik met ma....

"ER WORDT HIER NIET MEER GEKOOKT, GESMEER ALTIJD DE HELE DAG AAN HET KOKEN BALBALBLABLALB"
"JE DOET ALSOF JE EEN PROFESSIONAL BODYBUILDER BENT, JE BENT GEEN TOPSPORTER JE SLAAT HELEMAAL DOOR"

wat moet ik hier nou mee?...
Heb net boodschappen gedaan maar ik kan echt niet gaan koken nu.

Met mijn moeder valt echt niet te praten en ze begint alleen maar te schreeuwen. mijn pa daarentegen is wel gewoon mee te praten...

Kook dan gewoon 1x in de week een grote pan, doe in bakjes en elke dag in magnetron. Loop je ook niet hele tijd te koken

Maar als je ma over gesmeer begint denk ik ook dat het haar niet om het bodybuilden gaat maar om wat anders :roflol: . Mijn zusjes mogen hier thuis ook niet meer koken omdat die er altijd een t*fus bende van maken

Idd.

En de TS gaat nog naar school, toch? Probeer dan gewoon te koken op tijdstippen dat je ouders er niet zijn. Hoe minder last ze ervan hebben, hoe minder gezeik. Ik kan me voorstellen dat zn ma over de zeik is als ze wil koken, maar er niet bij kan omdat de TS er bezig is.

Hoi,

Even in het kort, ik kijk al langer mee op dit forum maar post zelf nooit wat tot vandaag.
Ik ben sinds mn 17e begonnen met fitnes en ben nu 18 jaar, train al zn anderhalf jaar, sinds 6 maanden geleden heel fanatiek, 5x in de week + een voedingschema. Ben begonnen met 73 kilo en weeg nu 87 kg. ben 1.94 lang.

Nu is mijn volgende probleem, ik heb sinds 2 maanden flinke ruzie met mijn ouders op het ''doorgeslagen'' eten, ze vinden dat ik mij doe ''vet'' mesten, terwijl ik niet drink, niet rook, geen fastfood eet en alleen maar gezonde dingen binnen krijg, eet zn anderhalf brood op een dag, 2 shakes, appels bananen kilo kwark en 2 eieren en nog eens 2 borden middag eten, (zal vast dingen vergeten zijn), nu hebben mij ouders tegen me gezegt dat ze maar maximaal 4 dubbele sneetjes maken op een dag en wat ik meer wil moet ik maar zelf kopen.

Weten jullie een oplossing wat ik kan regelen met mijn ouders?, ik wordt echt helemaal gek. Telkens als ik 2.5 uur na het avond eten wat te eten ga maken komen ze al aangerend en zitten ze me het eten af te pakken.
Ik ben echt ten einde raad, what to do??
Nog meer bij mensen waar het thuis zo gaat?

Mvg Rick

1,5 brood is ook wel erg veel en die kilo kwark ook.
Maak een tabel met vergelijkingen. Laat ze alles opschrijven wat ze eten in een week. Maak hier een schema van en houd hem naast die van jouw. Laat zien hoe ongezond zij eten. En hoeveel beter jouw schema is uitgewerkt.

Jij koopt met 18 je eten zelf. Dat is persoonlijk bezit. Afpakken mag helemaal niet meer je bent geen kind meer.

Uit huis gaan lijkt mij een goede optie.

---------- Post toegevoegd Mon 1 Oct 2012 om 15:29 ----------

"ER WORDT HIER NIET MEER GEKOOKT, GESMEER ALTIJD DE HELE DAG AAN HET KOKEN BALBALBLABLALB"
"JE DOET ALSOF JE EEN PROFESSIONAL BODYBUILDER BENT, JE BENT GEEN TOPSPORTER JE SLAAT HELEMAAL DOOR"

Met mijn moeder valt echt niet te praten en ze begint alleen maar te schreeuwen. mijn pa daarentegen is wel gewoon mee te praten...

Wat is een topsporter? Moet je perse een BNer zijn om topsporter te zijn? Leg haar uit dat dit wel jouw doel is ;)

doe nou eens wat mensen die je willen helpen van je vragen.
schrijf op wat je precies eet en hoeveel en wanneer.
heb je nu al eens met je ouders om de tafel gezeten om te zeggen wat nou je bedoeling is en waarom je dit allemaal doet?

• Topic Starter Topic Starter
ik laat jullie vanavond weten wat ik precies eet, heb momenteel pauze en moet mijn eten naar binnen werken, ik kies voor boterhammen omdat ik thuis NIET mag koken omdat ze het natuurlijk gekken werk vinden omdat ik zo veel eet. daarom kies ik voor boterhammen, snel kost weinig tijd en zitten toch aardig wat koolhydraten, als beleg kipfilet, wou gister nog eens 2 sneetjes van "hun" brood pakken, ojee, mn pa kwam al woedend aangerend en ik moest me echt uit de voeten maken voordat ik een slag kreeg :p stond gistet op het punt om te vragen of ik niet bij iemand andets kan komen eten? :p dit is echt belachelijk en elke dag maak ik het mee :@

Dan te bedenken dat mijn ouders gewoon mijn supps ook betalen :roflol:

Maar goed, snap eigenlijk het probleem niet als je het zelf betaald.. Zouden zij zich toch niet mee moeten bemoeien?

Ik zou ze echt serieus de wind van voren geven als ze mij zo zouden behandelen :o

Terug
Naar boven