MuscleMeat

Slaande ruzie met ouders over fitness.

heb al heel vaak gesprekken geveord en met mn pa kan dat wel maar met ma niet... die vindt gewoon alles wat zij niet heeft gedaan vroeger abnormaal.

Ik kook al vaak op andere tijdstippen maa rmijn moeder werkt niet en is dus vaak thuis...
ook kook ik altijd voor 4 dagen dus grofweg 2x per week. ...

Er is gewoon niet met haar te praten en als ik zeg; ik ruim alles op (en dat doe ik ook) gaat ze wat anders aanhalen om over te zeiken (dat het abnormaal is oid)

als je nou is iets gaat proberen wat hier allemaal voorgesteld word, en dan ons laten weten wat de reactie is/was. Want ik zie je alleen maar posten dat je weer niet mocht koken of eten...maar dat je een oplossing heb geprobeert zie ik niet?
ben benieuwd..

Op het moment dat mensen in een dominante positie komen (zoals je moeder) gaat het fout. Er is maar 1 oplossing, zelf in de dominante positie komen, dat geldt voor iedereen die problemen heeft. Dat betekent niet dat je iemand in elkaar moet slaan, maar altijd je eigen ding blijven doen, volhouden en rustig blijven.

wat erg joh,probeer jezelf niet te verdedigen.laat ze zeggen.eens zullen ze stoppen.(I HOPE FOR YOU)

ik laat jullie vanavond weten wat ik precies eet, heb momenteel pauze en moet mijn eten naar binnen werken, ik kies voor boterhammen omdat ik thuis NIET mag koken omdat ze het natuurlijk gekken werk vinden omdat ik zo veel eet. daarom kies ik voor boterhammen, snel kost weinig tijd en zitten toch aardig wat koolhydraten, als beleg kipfilet, wou gister nog eens 2 sneetjes van "hun" brood pakken, ojee, mn pa kwam al woedend aangerend en ik moest me echt uit de voeten maken voordat ik een slag kreeg :p stond gistet op het punt om te vragen of ik niet bij iemand andets kan komen eten? :p dit is echt belachelijk en elke dag maak ik het mee :@

als het echt op slaan aankomt gaat het te ver.... zowel van jouw kant uit als de kant van je vader. Je bent inderdaad geen kind meer dat je een draai om de oren kan geven.
Echt tijd dat je op eigen benen gaat staan. Dat kan figuurlijk.... door terplekke echt te gaan staan, je vader aan te kijken, en te vragen, wat ga je doen? slaan?..... het lijkt me erg twijfelachtig dat hij het dan nog doet.
Nu zijn jullie er een spelletje van aan het maken.... hij dreigen jij vluchten... zo gauw jij uit die rol stapt is het afgelopen

beste Rick

ik heb het zelfde probleem gehad ik sport nu ongveer iets langer dan 4 jaar, en ik heb sowieso de eerst 3 jaar moeten knokken om uberhaupt mijn supps in het huis te mogen laten staan.
Als mijn ouders iets zagen als bijv een whey shake met anabolic window ofzo werd het weg gepleurt......NEE ER ZITTEN ANABOLEN !!
en ik had in het begin een goede weigtgainer en goede voeding en kwam van 58kl naar 70kl in een jaar, en toen was het hek vd dam.. ik had volgens hun roids gebruikt hahaha elke dag ruzie's GA JE GVD NU ALWEER VRETEN!?

maar nu doen ze allang niet meer zo, het waait wel voorbij.. maar t ken even duuren ja

ik laat jullie vanavond weten wat ik precies eet, heb momenteel pauze en moet mijn eten naar binnen werken, ik kies voor boterhammen omdat ik thuis NIET mag koken omdat ze het natuurlijk gekken werk vinden omdat ik zo veel eet. daarom kies ik voor boterhammen, snel kost weinig tijd en zitten toch aardig wat koolhydraten, als beleg kipfilet, wou gister nog eens 2 sneetjes van "hun" brood pakken, ojee, mn pa kwam al woedend aangerend en ik moest me echt uit de voeten maken voordat ik een slag kreeg :p stond gistet op het punt om te vragen of ik niet bij iemand andets kan komen eten? :p dit is echt belachelijk en elke dag maak ik het mee :@

het moment dat je weg moet lopen om geen klap te krijgen heb ik ook wel eens gehad hij heeft het nooit echt gedaan maar het gaat erom dat hij je laat zien wie de baas is, mijn oplossing was èèn keer ertegenin gaan en toen het geluk gehad dat er vrienden van me tussen gingen staan. maar daar gaat het niet om hij moet weten dan hij niet meer de sterkste in huis is en dat als ie nu nog "de man" in huis wilt zijn dat hij dat dan moet worden door respect te krijgen en niet door jou bang te maken. ik denk dat dit mischien een oplossing is want ik denk dat je vader zich gewoon bedreigd voelt door je en dat probeert tegen te gaan door jou bang te maken en spullen toe eigenen

De volgende keer dat je pa uithaalt, gewoon rustig blijven, zijn arm blokkeren en vragen of het nu jouw beurt is. En er wel even bij vermelden dat je pa zelf doorheeft dat het voor hem een no-go is. Zo won ik de machtspositie van mijn pa onbedoeld :"). Niet dat het met een vergelijkbare situatie geschiedde, maar dat terzijde.

Gewoon ten alle tijde kalm blijven. Niet gaan ragen op je ouders als ze weer aan komen zetten met hun graaierige handjes. Je moet gewoon gaan trollen. Jat hun eten en verstop het, als ze zelf willen eten komen ze natuurlijk naar jou toe en dan moet je even vragen hoe het voelt als iemand anders hun eten afpakt. Met gelijke munt terugbetalen heet zoiets. Het liefst in lichtelijk overtreffende vorm.

Wat je ook kan doen is toegeven. Dan wacht je net zolang totdat je ouders een complimentje maken over het door hun geaccepteerde gedrag. Op dat moment zeg je dat je het hebt opgelost door orale anabolen te nemen. Uiteraard worden ze pissig en whatnot, maar als je dan kalm weet te blijven, zeg dan dat het niet waar is maar dat ze wel mogen kiezen tussen jouw laten eten of jij aan de anabolen.

Zo kan je nog wel wat andere manieren uit de mouw schudden, maar het belangrijkste is dat je het niet loslaat. Dus of volhouden en door blijven eten, of "veranderen" met uiteindelijke backfire naar je ouders.

Q

• Topic Starter Topic Starter
Dag heren, bedankt voor jullie vele reactie's! Ik ga er zeker een paar uitproberen, met name deze boven me.

Hier mijn voedingsschema waar jullie om vroegen.

06:00- 2 gekookte eieren, whey shake, kommentje brinta met warme melk, 3 dubbele boterhammen met kipfilet en pindakaas.

10:30- 4 dubbele boterhammen met kipfilet en een appel/banaan.

13:00- 4 dubbele boterhammen, met een bak kwarm van 500 gram.

17:00- 2 borden avond eten, wat de ouders maken, natuurlijk mag ik geen kipfilet als vlees, gewoon vlees,groente en aardappelen, als hun frites eten ga ik zelf wat maken, meestal macaroni.

hoeveel kcl ik binnen krijg? ik weet het echt niet, ik blijf momenteel steken zn 2 weken met dit voedingsschema, voorheen ging ik echt als een speer omhoog, ik ben in deze week bezig om sommige dingen aan te passen, denk dat het meer boterhammen worden :S.

18:00 - trainen, 2 schepjes jack3d + banaan.

20:30 - whey shake + 4 dubbele boterhammen met kipfilet.

23:00- vlak voor het slapen een bak kwark van 500 gram.

Ik drink alleen melk en water, zit op zn halve liter melk per dag, eventueel een idee om te verhogen?

Laatst bewerkt:
Zie dat je moker veel brood eet ^^! Geen oplossing, maar mss wel een temporary fix: misschien is het een idee als je wat minder volume eet? Hiermee bedoel ik dat het een stuk minder opvalt als jij een pak brinta/havermout weg hakt ipv een heel brood..

de enige optie is meppen. keihard meppen als een teefje

Wtf man. Je ouders moesten blij zijn als je ziet hoe sommigen van je leeftijd hun gezondheid en toekomst verkloten.

Volgens mij kan het wel wat meer variatie gebruiken, zoveel boterhammen is toch ook maar eentonig, niet? :)

+Wat anderen zeggen; van alles een beetje eten valt minder op dan het hele brood naar binnen werken.

Overweeg om op jezelf te gaan wonen voor de situatie uit de hand loopt,dat gezegt hebben je woont onder je ouders hun dak en hebt ze te respecteren en 1 raad ook al zou je een klap krijgen van je vader sla niet terug daar ga je eeuwig spijt van hebben.

Overweeg om op jezelf te gaan wonen voor de situatie uit de hand loopt,dat gezegt hebben je woont onder je ouders hun dak en hebt ze te respecteren en 1 raad ook al zou je een klap krijgen van je vader sla niet terug daar ga je eeuwig spijt van hebben.

jij mag hem niet slaan evenmin als hij jou dus als hij dit wel doet mischien moet hij dan eens op zijn plek gezet worden, je hoeft niet alles te pikken omdat het je vader is want als vader ben je gewoon triest als je je kind slaat

:roflol:
KEIhard terugslaan.

Ik heb zelf ook zo'n situatie, alleen wat minder. Ik sport nu een maand 3x in de week. Eerst begonnen me ouders te zeuren dat ik dat niet ga redden met school etc. Zulke dingen moet je gewoon negeren en doen! Het is juist goed voor je! Ik moest mijn weightgainer shake laten staan maar pak die er volgende week gewoon weer bij :) Je ouders zullen niet 1 2 3 veranderen, maar doe het stapje per stapje en uiteindelijk ben jij KING :) Mijn ouders kopen nu ook gewoon kwark voor me kipfilet etc. :P

Volgens mij zit er wat weinig vetten in je schema? Persoonlijk zou ik de kwark om 13:00 weghalen of verminderen en er wat noten bij gooien.

Volgens mij zit er wat weinig vetten in je schema? Persoonlijk zou ik de kwark om 13:00 weghalen of verminderen en er wat noten bij gooien.

Noten oid zijn zeker een goede toevoeging als je kcals en/of vetten tekort komt.
En in de situatie van de TS ook nog eens makkelijker omdat het overal te bewaren is ipv de koelkast en ook nog eens veel kcal met toch goede waarden met een klein volume zijn.

brood is er in iedergeval genoeg haha :p. Is die jack3d trouwens niet van de markt gehaald ? hoorde dat de doping lijst is aangescherpt en dat nu niet meer verkocht word.

Terug
Naar boven