Fitness Seller

Slaap problemen, welke slaappillen?

Ikzelf heb temazepam gebruikt. Werkte wel (na dubbele dosis, maar was in overleg met arts) maar verslaving viel bij mij wel mee, geen last van gehad. Ben er nu vanaf. Voor mij werkte het omdat het alleen was om mijn slaapritme op de goede weg te krijgen.
Was dat niet een driedubbele dosis :p

adhd/add?

Benzo's zoals diazepam, worden vaak in verband gebracht met het vroegtijdig dement worden. Ik zou voor wat melatonine gaan + maatregelen nemen; niet sporten na 16:00, om 20:00 voor de beeldscherm weg, zet rustige muziek op (klassiek?), mediteer, brand kaarsen, eet een banaan en drink warme melk voor het slapen gaan, nodig desnoods een leuke dame waarmee je samen in slaap kan vallen, en kap met het nemen van stimulaten (caffeine, ritalin).
Als je door het piekeren niet in slaap kan vallen, dan raad ik je aan om al die pieker gedachtes op te schrijven.
Volg je trouwens een dieet? Low-carb dieet wordt vaak in verband gebracht met slaapproblemen. Misschien wat meer (complexe) koolhydraten tot je nemen? Wat mij helpt is om ook een zware maaltijd net voor het slapen gaan te nuttigen. Als ik met dat lastige hongergevoel op bed ga liggen, staar ik over twee uur nog naar het plafond (cortisol?). Wat mij wel heeft geholpen, is het nemen van sint janskruid. Gebruikershoeveelheid (1600mg dacht ik), en ik sliep als een roos. Stress is ook een dooddoener, en hier kan je veel aan doen. Dus ga opzoek naar de oorzaak van het probleem, en los die op. In de tussen tijd zou ik voor melatonine en sint janskruid gaan. Bij zwaardere slaaproblematiek moet je hulp zoeken, en dan krijg je waarschijnlijk medicijnen in combinatie met therapie. Dementie is niet het enige probleem met slaappillen zoals flunitrazepam, maar de afkick schijnt erg vervelend te zijn. Plus het heeft vaak nare bijwerkingen.

Trazodone! Binnen het halfuur lig je half verlamd in je bed

Visolie of Cal + Magnesium werkt goed bij mij voel me hierdoor ook stuk ontspannender door op een dag waardoor beter slaap:)

L-tryptofaan voor het slapen gaan......

Ik heb ook veel geprobeerd om te slapen. Tryptofaan, melatonine, sleep support en vele homeopatische/natuurlijke middelen en allen zonder resultaat. UIteindelijk ben ik bij de zopiclon gekomen tijdelijk maar dat is een verslavend slaapmiddel. Dat mag je niet lang slikken. Nu had ik een tip gehad wat betreft een lage dosis seroquel. Echt de minimale dosis. Mijn huisarts schreef me na dit besproken te hebben amitriptyline voor. Minimale dosis van 25 mg. Ik neem nu 1/4 tabletje daarvan. Na 12 jaar maar 2 a 3 uur per nacht slapen zit ik nu op 5 a 6 uur per nacht. In het weekend zelfs wat langer. Misschien het proberen waard. Vraag dan wel op 10 mg tabletjes. Want die krengen in 4 en hakken is ellende.

Twee a drie uur per nacht? Zat je overdag dan niet half te slapen?

Twee a drie uur per nacht? Zat je overdag dan niet half te slapen?
nee... gek genoeg niet. Het heeft denk ik wel veel invloed op "niet lukken om aan te komen" gehad....
Het brak me pas op toen ik 2 weken bijna helemaal niet heb geslapen.. door omstandigheden...afgelopen juni... toen kon ik niet meer en heb ik slaaptabletten geprobeerd. Ik merkte toen pas hoeveel het me gekost heeft om zo weinig te slapen ...

Laatst bewerkt:
En je hebt je ook volledig laten onderzoeken? Want dit houdt een mens toch niet vol? Wel beter dat je iets hebt gevonden, waardoor je nog wat slaap krijgt. Ik weet wel, dat toen ik nog 5kg zwaarder was en gewoon nog veel at, toen kon ik makkelijker, dieper en langer slapen dan nu. Nu slaap ik dus zo'n 5 uur per nacht, omdat ik continue gewoon wakker ben. Heeft volgens mij met mijn koolhydraten inname te maken.

Valeriaan tabletten helpen ook nog welleens in hogere dosering. Kun je gewoon bij kruidvat homeopatisch middel. Was er eerst ook skeptisch over maar word er goed doezelig van, neem wel een stuk meer dan de dosering op de gebruiksaanwijzing

Ik heb ook veel geprobeerd om te slapen. Tryptofaan, melatonine, sleep support en vele homeopatische/natuurlijke middelen en allen zonder resultaat. UIteindelijk ben ik bij de zopiclon gekomen tijdelijk maar dat is een verslavend slaapmiddel. Dat mag je niet lang slikken. Nu had ik een tip gehad wat betreft een lage dosis seroquel. Echt de minimale dosis. Mijn huisarts schreef me na dit besproken te hebben amitriptyline voor. Minimale dosis van 25 mg. Ik neem nu 1/4 tabletje daarvan. Na 12 jaar maar 2 a 3 uur per nacht slapen zit ik nu op 5 a 6 uur per nacht. In het weekend zelfs wat langer. Misschien het proberen waard. Vraag dan wel op 10 mg tabletjes. Want die krengen in 4 en hakken is ellende.

Hier nog zo een; ik heb al jarenlang flinke slaapproblemen, die nagenoeg niet serieus genomen werden door mijn voormalig huisarts, wat resulteerde in een staat van chronische vermoeidheid.

Na overstap op een andere huisarts ben ik er echter achter gekomen dat ik een bril nodig had en dat mijn tussenschot van mijn neus scheef staat en daarbij vervormd is. Jarenlang over geklaagd, maar alles werd afgedaan als stress.

Ik word nog steeds zo'n 30 keer per nacht wakker. Dagelijks functioneren is er nauwelijks daardoor.
Gelukkig word ik spoedig geopereerd aan mijn neus :)

En je hebt je ook volledig laten onderzoeken? Want dit houdt een mens toch niet vol? Wel beter dat je iets hebt gevonden, waardoor je nog wat slaap krijgt. Ik weet wel, dat toen ik nog 5kg zwaarder was en gewoon nog veel at, toen kon ik makkelijker, dieper en langer slapen dan nu. Nu slaap ik dus zo'n 5 uur per nacht, omdat ik continue gewoon wakker ben. Heeft volgens mij met mijn koolhydraten inname te maken.
Ja onderzoeken heb ik genoeg gehad. Het begon toen ik ziek werd en vanaf toen was het af en aan ziekenhuis. dus ja.. ben binnenstebuiten gekeerd... jarenlang controles... en lichamelijk waren mijn organen gezond. Mijn gewicht was alleen veel te laag toen. Maar nu nog slaap ik net zo slecht.
Wat ik wel weet nog van jaren terug is dat toen ik op gewicht was ik goed sliep. Was tien ca 5 kg zwaarder dan nu. Maar nu eet ik veel meer dan toen.
Wat ik wel weet is dat als ik goed eet voor het slapen ik beter slaap... maar al sik teveel eet ik enorme zweetbuien ervan heb snachts. Maar goed. Ik ben dolblij met mijn 5 uurtjes. :)

---------- Post added 14 September 2013 at 19:49 ----------

Hier nog zo een; ik heb al jarenlang flinke slaapproblemen, die nagenoeg niet serieus genomen werden door mijn voormalig huisarts, wat resulteerde in een staat van chronische vermoeidheid.

Na overstap op een andere huisarts ben ik er echter achter gekomen dat ik een bril nodig had en dat mijn tussenschot van mijn neus scheef staat en daarbij vervormd is. Jarenlang over geklaagd, maar alles werd afgedaan als stress.

Ik word nog steeds zo'n 30 keer per nacht wakker. Dagelijks functioneren is er nauwelijks daardoor.
Gelukkig word ik spoedig geopereerd aan mijn neus :)
Fijn dat er nu wat uitgekomen is wat het veroorzaakt. Ik hoop dat het je veel goed zal doen en dat je dan weer wat kan slapen. Niet slapen is een hel.

Het is wel weer opvallend dat het weer om een dokter/arts gaat die iemand niet serieus neemt. Té herkenbaar helaas... :( steeds meer artsen hebben gewoon zoiets als ze het niet weten van laat maar... dan is het stress oid. Er zijn er steeds minder die zo gedreven zijn eens echt door te zoeken. Maar gelukkig heb jij nu wel een goeie arts getroffen. Had ik eerder een goeie arts gehad had dat me misschien wel jaren ellende kunnen schelen. Maar ja.. terugkijken heeft geen zin. Dus vooruitkijken dan maar! :) Eten, trainen en nu eindelijk ook slapen. ;)

Neem slaappillen op natuurlijke basis, werken goed

Bij mij werkt 6mg melatonine nemen prima voor het slapen gaan.

Bij mij werkt 6mg melatonine nemen prima voor het slapen gaan.

+1 , tegenwoordig wel proberen te minderen met die pillen. Ook al jaren iedere dag 5-6mg, maar de laatste drie weken niksbgebruikt. Niet op de laptop, niet te dicht bij de tv, te fel scherm van mobiel echt laag zetten helpen nog het beste.

+1 , tegenwoordig wel proberen te minderen met die pillen. Ook al jaren iedere dag 5-6mg, maar de laatste drie weken niksbgebruikt. Niet op de laptop, niet te dicht bij de tv, te fel scherm van mobiel echt laag zetten helpen nog het beste.

Neem het ook maar heel af en toe :)

Eert het probleem vinden dan pas er wat aan doen.

Terug
Naar boven