AndroidHealthClinic

Slankere benen: cardio, kracht of beide?

oke.:o
adductie/abductie, allebei beetje nutteloze oefeningen imo. Alleen leuk voor mannen die er na kunnen kijken als een lekker wijf het doet. Voor de rest zijn er veel betere oefeningen voor je benen.

Wat zijn volgens jou de beste oefeningen voor slanke strakke benen?

Squats zo'n geloof ik wel erg goed? Alleen durf nog niet zo goed tussen al die brede mannen in het krachthonk te staan aangezien ik pas net begonnen ben een nog niet zo sterk :o ben der een paar x geweest maar er is daar nooit een vrouw te vinden.
Met welk gewicht zou je als beginnende vrouw kunnen beginnen?

Ik doe nu precies dezelfde oefeningen als To gewoon op de krachttrainingsapparaten :)

Maakt toch niet uit als je niet sterk bent? Ik ben ook begonnen met een bodypumpstang omdat gewone squats aan het begin te zwaar voor me waren. Vorm boven gewicht.
En lekker belangrijk wat die mannen ervan vinden.... de meeste mannen waarderen het veel meer wanneer je met heel weinig gewicht squat, dan wanneer je hetzelfde of meer gewicht dan hun hebt.

Zijn weinig gyms waar vrouwen te vinden zijn in het mannenhok.
Het is gewoon even doorbijten, iedereen moet ergens beginnen.
Vaak zijn er mannen genoeg die je willen helpen.
Aan squatten ed moet je niet alleen beginnen, als je een fout techniek hebt doet het niets voor je benen en zorgt het voor blessures.
Dus mijn tip, ga op zoek naar hulp!

Abfab, jij omschrijft wat ik bedoel :-D

Dat is dan wel het voordeel van waar ik sport. Fysio fitness. lekker rustig en ook vrouwen squatten daar wat meer. :)
Ik ben ook simpel met dumbbell begonnen. Nu doe ik squats met stang met 4 kg (2x2kg), ook maar heel licht omdat ik net begonnen ben daarmee. Maar heb wel eerst uitleg gevraagd van hoe het goed te doen. Voordeel is dat het fysiotherapeuten zijn bij ons die je dan advies geven. Is vaak wel handig als je ergens last van krijgt. Advies is dan gratis. Je betaald iets meer maar oke.. en ja.. het is maar klein daar... maar voor mij nu nog meer dan genoeg.
Vraag gewoon. Sommigen vinden het nog leuk ook om te helpen.

Dames, thanks voor de tips!
Ik denk dat ik me er toch maar overheen ga zetten wat die mannen allemaal wel niet zouden kunnen denken en me gewoon in het "mannenhok" ga wagen :)
Sport meestal gewoon alleen, minder afleiding en lekker flexibel in wanneer ik wil gaan sporten.
Zal kijken of ik de eerste paar x samen met mijn broertje en wat vrienden van hem kan squatten, zij sporten al een stuk langer dus zullen wel weten hoe het moet.

Ik denk dat ik me er toch maar overheen ga zetten wat die mannen allemaal wel niet zouden kunnen denken en me gewoon in het "mannenhok" ga wagen :)
Sport meestal gewoon alleen, minder afleiding en lekker flexibel in wanneer ik wil gaan sporten.
Zal kijken of ik de eerste paar x samen met mijn broertje en wat vrienden van hem kan squatten, zij sporten al een stuk langer dus zullen wel weten hoe het moet.
En als jij je er niet prettig bij voelt, dan bouw je toch eerst wat kracht met de legpress totdat jij je er wel fijner bij voelt? Ik begrijp dat taboe op machines niet hoor, niet te moeilijk doen :)

Squats zo'n geloof ik wel erg goed? Alleen durf nog niet zo goed tussen al die brede mannen in het krachthonk te staan aangezien ik pas net begonnen ben een nog niet zo sterk :o ben der een paar x geweest maar er is daar nooit een vrouw te vinden.

Ik doe nu precies dezelfde oefeningen als To gewoon op de krachttrainingsapparaten :)

+ cardio en op je voeding letten. Alleen kt gaat niet helpen, als je nog een laag vet hebt zie je er niet zoveel van.

Squat, legpress,.lunges, extensions, curls en kuiten niet vergeten.
Bekijk ook eens filmpjes op internet. En in de logs van de dames kun je ook oefeningen vinden/ideeën opdoen.

Niet focussen op gewicht, uitvoering is het belangrijkste.

Ik denk dat ik me er toch maar overheen ga zetten wat die mannen allemaal wel niet zouden kunnen denken en me gewoon in het "krachthok" ga wagen :)

Editje... :D

Wat hierboven al gezegd werd doe het gewoon, evt zonder stang maar met een kettlebel of een dumbel! stap over het idee heen van "wat moeten ze wel niet van mij denken!" geef je daarom voor wie ben je daar nu? voor je eigen! hup geen gezeur en starten! focus op de beweging zwaarte van het gewicht komt later!

En als jij je er niet prettig bij voelt, dan bouw je toch eerst wat kracht met de legpress totdat jij je er wel fijner bij voelt? Ik begrijp dat taboe op machines niet hoor, niet te moeilijk doen :)

Lieve schat, legpress en squat zijn niet vergelijkbaar ;) Maar idd, voel je je niet prettig tussen de mannen dan doe je gewoon wat anders.

Lieve schat, legpress en squat zijn niet vergelijkbaar ;) Maar idd, voel je je niet prettig tussen de mannen dan doe je gewoon wat anders.
Dat zeg ik ook niet ;)
Al vind ik dat je prima een goede beentraining kan neerzetten zonder te squatten..... Neemt niet weg dat het een hele goede oefening is.

Volgens mij mag je 2 jaar legpress doen, als je dan nog moet leren squatten voel je je toch even onwennig.
Korte pijn!

Je moet gewoon meteen beginnen met squatten en die legpress voorbij lopen.

:roflol:

Sjors :D

Het is nog een beetje vroeg voor mijn usual jihad Natty :o

bitchfight.
tumblr_m5ab9qGrDB1qeee3yo1_500.gif

---------- Post toegevoegd Sun 24 Mar 2013 om 12:25 ----------

Volgens mij mag je 2 jaar legpress doen, als je dan nog moet leren squatten voel je je toch even onwennig.
Korte pijn!

huh wat bedoel je met deze post? ???

Gewoon gelijk leren squatten, goede techniek onder de knie krijgen.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Mar 2013 om 12:28 ----------

Squats
Lunges
Legpress
SLDL
goodmornings
legextensions
evt. legcurls
Calve raises: staand/zittend

Gewoon er tussen gaan staan, went op gegeven moment vanzelf. Niks aantrekken van mannen die zeggen, spieren bij een vrouw is lelijk. Niks aantrekken van domme opmerkingen, gewoon muziek in en trainen :D

Die oefeningen gewoon laten zitten en voor het betere werk gaan..

Laatst bewerkt:
waarom wil je dunne benen niemand vind dat aantrekkerlijk hoor maar goed

voor dunne /droge benen/
ik zal lichte squats doen en walking lunges door sportschool heen lopen
licht gewicht hoge herhalingen verderest denk ik dat je benen all heeldun zijn
ivm ik weet niet of je heel veel kan squaten of heel lang een benen sport hebt gedaan
voetbal etc..
ik denk zelf dat je beter je benen dikker kan maken en je kont met squats.
denk ook dat genetish is bepaald

abducter train je je binnekant benen mee heeft niet veel zin leg pres worden je benen juist dikker van geloof ik

Ga weg.

Terug
Naar boven