MuscleMeat

Slankere benen: cardio, kracht of beide?

Nee, dat weet niet iedereen. Want toen ik zei dat je geen LP nodig hebt als je squats en lunges doet, werd ik bijna virtueel gelynched.

Lp blijft goede oefening;)

Nee, dat weet niet iedereen. Want toen ik zei dat je geen LP nodig hebt als je squats en lunges doet, werd ik bijna virtueel gelynched.
Arme meid, gelynched nogwel.
Dat de ts op dat moment beperkte mogelijkheden had en je eigen formulering, had er zeker niets mee temaken? Maargoed, ik zie niet in wat dit ermee temaken heeft. Zal wel aan mij liggen :)

Arme meid, gelynched nogwel.
Dat de ts op dat moment beperkte mogelijkheden had en je eigen formulering, had er zeker niets mee temaken? Maargoed, ik zie niet in wat dit ermee temaken heeft. Zal wel aan mij liggen :)

Het ligt wel een beetje aan jou ja.
Maakt niet uit, side bends erover?

Dames dames dames

Wow, ik heb echt heel wat gemist toen ik even niet online was :p

Anyways iedereen bedankt voor de reacties op mijn vragen ook al was ik niet de TO :D
Ik ga vanmiddag even uitzoeken wat alle genoemde oefeningen zijn (ben niet zo bekend met die namen).
Hoewel ik me al langer verdiep in voeding ben ik een redelijk newbie als het op krachttraining aan komt :) Zeker trainen met losse gewichten is voor mij helemaal nieuw (m.u.v. jaren gelden enkele maandjes bodypump)
Maar jullie hebben gelijk ik kom daar voor mezelf en moet mij niet zo veel aantrekken van wat de mannen in het krachthonk wel niet zouden kunnen denken :cool:

Overigens zijn mijn benen in tegenstelling tot bij de TO in verhouding al mijn "sterke punt" heb zelf meer problemen met mijn core :( Maar niks mis met sterke punten nog sterker maken :D

Laatst bewerkt:

Niet

De leg press is een zeer populaire oefening om de benen te trainen maar geen oefening die ik zou aanraden! Ik weet dat in ieder sportcentrum deze machine staat maar het is absoluut geen vervanging van de squat en de kans op een hernia is zeer groot door deze oefening!

Elke keer sta ik weer vol verbazing te kijken hoe de meeste sporters altijd de makkelijkste manier van trainen verkiezen boven effectieve oefeningen die wel zorgen voor resultaat en niet voor een blessure! Een goed voorbeeld daarvan is de leg press; veel sporters hebben de squat niet in hun training opgenomen maar daarvoor in de plaats wordt wel de populaire leg press gedaan. Deze oefening kun je relatief gezien met veel gewicht uitvoeren en dit ziet er natuurlijk indrukwekkend uit ...... maar is totaal niet effectief! Bron:http://www.pt-nijmegen.nl/squat.htm

Och squats zijn sowieso overbodig.. daar is iedereen het tegenwoordig wel over eens

Ik heb met legpresses in de cut dikkere benen gekweekt dan met squats & lunges in de bulk

let that sink in..

haha ga de discussie weer aanwakkeren.
Voor iedereen werkt het weer anders, squatten is in iedergeval goed voor meer dingen dan alleen je benen. Balans, core etc.

legpress001.jpg

haha ga de discussie weer aanwakkeren.
Voor iedereen werkt het weer anders, squatten is in iedergeval goed voor meer dingen dan alleen je benen. Balans, core etc.

Extra reden om toch te gaan squatten :D

Verder meng ik me als beginneling niet in de discussie vind dat er door verschillende mensen nuttige tips zijn gegeven en de legpress was volgens mij als reactie op mijn ik wil nog niet tussen alle brede mannen in het krachthok gaan staan :P

Maar liever niet ten koste van squats.

Ik heb met vooral squaten slanke gespierde benen gekweekt in de cut ;)

Terug
Naar boven