XXL Nutrition

Slechte sfeer in de gym

Voel me dan altijd zo.. weet niet, ongemakkelijk. Heb iets van, de gym is toch voor iedereen?

Heb alleen zo nu en dan last van mijn vrouw die op de deur gaat tikken als mijn mooie muziek in haar opinie wat te hard staat. Snap het probleem niet zo, ga dan gewoon stofzuigen of zet tijdens het koken de afzuigkap op een hoge stand.

Heb alleen zo nu en dan last van mijn vrouw die op de deur gaat tikken als mijn mooie muziek in haar opinie wat te hard staat. Snap het probleem niet zo, ga dan gewoon stofzuigen of zet tijdens het koken de afzuigkap op een hoge stand.

misschien wou ze gewoon weer terug het huis in?

Oordopjes in en zorgen dat je hard genoeg bezig bent dat je er niet stoorbaar uit ziet denk ik.

Perfect verwoord!!! En als ze toch aandringen moet je met één hand een oordopje uitdoen en een beetje vies kijken en zeggen:"wat?", dan begrijpen ze meestal dat ze geen twee keer een vraag moeten stellen. Erger is als er stinkende mensen vragen om hen te spotten. Een ware nachtmerrie.

Hhahah, zo herkenbaar. Wil je je eventjes afzonderen om je "eigen moment " te hebben, enkeihard in de "zone" te trainen, en dan komen ze om de 5 minuten binnenspringen met een vraag, verzoek, slechts; een taak die je de volgende dag zal moeten uitvoeren,...
Werkt echt enorm op de zin om te trainen. NA 2 keer hou ik het voor bekeken.

Je gaat toch voor jezelf?
Ik zou juist moeten lachen als je alleen maar mensen met slechte zin ziet lopen haha!
Zolang je ZELF plezier er in hebt, wat maakt jou het dan uit hoe ANDERE erbij lopen?

Hhahah, zo herkenbaar. Wil je je eventjes afzonderen om je "eigen moment " te hebben, enkeihard in de "zone" te trainen, en dan komen ze om de 5 minuten binnenspringen met een vraag, verzoek, slechts; een taak die je de volgende dag zal moeten uitvoeren,...
Werkt echt enorm op de zin om te trainen. NA 2 keer hou ik het voor bekeken.
Zo erg is het gelukkig nog niet bij mij thuis.

Nieuw op het forum, maar al een paar jaartjes aan het trainen. Ideale situatie: dopjes in, hard knallen en vooral geen gezeur aan mijn kop.

Het valt me op dat de oudere garde gewoon stil en alleen wil trainen en dat de jongeren ook meer willen socializen. Ik vind BB in principe ook een saaie sport voor jarenlang 4-5x in de week.(in vergelijking met thaiboksen wat ik deed). Een beetje ouwehoeren vind ik wel prettig op zijn tijd en als ze te lang willen praten, start ik gewoon een nieuw setje en dan is t duidelijk. Geen vies aankijken voor nodig.

nieuwe senheizers binnen gekregen, kan niet wachten tot in de gym los kan! :D

Het valt me op dat de oudere garde gewoon stil en alleen wil trainen en dat de jongeren ook meer willen socializen. Ik vind BB in principe ook een saaie sport voor jarenlang 4-5x in de week.(in vergelijking met thaiboksen wat ik deed). Een beetje ouwehoeren vind ik wel prettig op zijn tijd en als ze te lang willen praten, start ik gewoon een nieuw setje en dan is t duidelijk. Geen vies aankijken voor nodig.

Eigenlijk heb je daar wel gelijk in. Ik deed vroeger extreem veel cardio, en vond dat veel leuker dan krachttraining. Maar omdat ik teveel cardio deed bleef ik mager. Nu zal ik echter blij zijn als ik de gewenste spiermassa heb zodat ik cardio kan gaan doen tijdens de cut.

Wat ik wel een probleem in de club vind is dat veel mensen niet begrijpen wanneer je verder wil doen. Vaak start je een setje en blijven ze tegen je praten, terwijl jij je net wil concentreren. Dus inderdaad, af en toe eens een woordje tijdens een set, tegen iemand waar je het goed mee kan vinden, kan ook leuk zijn en kan het zelf een motivator maken als je eens geen zin hebt om te gaan trainen.

Dat is nu al de tweede keer dat ik het met je eens ben. What the **** :)

Zijn jullie tegen elkaar aan het opbieden wie wel het meeste hardcore is? Misschien eens een idee om op de sportschool ook lekker jezelf te zijn? Vind het ook tamelijk asociaal als het overgrote deel oordopjes in heeft.

Volgens mij loopt het overgrote deel hier gewoon alles te papagaaien wat volgens DBB normen stoer is.

En niet meer kunnen praten als je deadlift en squat? Dan vraag ik mij af wat je in vredesnaam aan het doen bent.

Aan de topicstarter:

ik heb eens in een club getraind waar het de uitbater was die voor de slechte sfeer zorgde. Het was een relatief kleine club, hardcore (toen besefte ik niet dat dat eigenlijk de beste club was om beresterk te worden), maar de uitbater was zo'n asociale eikel die tevens met zijn partner achter de toog stond om drank en zo te serveren. Hij was super sympathiek tegen oud-bodybuilders en zo, maar tegen iedereen die geen 100 kilo woog sprak hij niet, gunde hij geen blik en moest je bijna smeken om een drankje. Nochtans, ik trainde daar als een beest. Zijn gedrag werd gekopieerd door andere +100kilo-beren. Jammer.
Een club daar niet ver van was veel beter: ook hardcore maar de uitbaters, pol en Linda, waren zeer sympathiek en behulpzaam. Eerste keer dat ik daar kwam vond ik het een vreemde sfeer omdat ik fitnesscentra gewoon was. Maar na twee keer was ik verslaafd aan de sfeer van broederschap tussen de leden. Iedereen hielp elkaar!

Zijn jullie tegen elkaar aan het opbieden wie wel het meeste hardcore is? Misschien eens een idee om op de sportschool ook lekker jezelf te zijn? Vind het ook tamelijk asociaal als het overgrote deel oordopjes in heeft.

Volgens mij loopt het overgrote deel hier gewoon alles te papagaaien wat volgens DBB normen stoer is.

En niet meer kunnen praten als je deadlift en squat? Dan vraag ik mij af wat je in vredesnaam aan het doen bent.

ik vind het heerlijk om ff anderhalf tot 2 uur "in rust" van mijn training en muziek te genieten

tuurlijk maak ik wel een praatje hier en daar, maar niks houd me beter aan de gang dan n goed album van Slayer

Waarom is het asociaal om oordopjes in te hebben? Je komt er toch voor jezelf?

:)

---------- Post toegevoegd Fri 8 Feb 2013 om 10:27 ----------

Ik vind het ook irritant al die dop-ridders. Ze zijn volkomen afgesloten en houden daardoor niet alleen dingen langer bezet, maar je kunt ook niet iets vragen zonder ze op de schouder te moeten tikken.
Echt een trend van de laatste jaren. Of die klote-telefoon of dopjes. Als je maar weg bent. Ik haaaat het.
Maar dat ligt aan mij hoor, ik hou er niet van om welk zintuig dan ook af te sluiten. Dat voelt eng :o

Waar ik mij nog meer over verbaas is wanneer 2 gasten samen trainen en dan alsnog oordopjes in hebben. Dan moet je haast wel autistisch zijn. Ik vind het trouwens pas asociaal worden als echt iedereen in die ruimte het doet, een paar maakt mij echt niet uit. Je besteedt er toch heel veel van je vrije tijd en bent er toch met een hoop mensen die dezelfde passie hebben. Zal natuurlijk ook wel heel erg per sportschool verschillen. Heb zelf nog nooit met eigen muziek op getraind.

Het is trouwens ook maar beter dat ik wat ouwehoer tussen mijn setjes door (en al helemaal als ik alleen train), anders heb ik veel te veel de neiging om mensen op hun uitvoering te corrigeren. Dat wordt ook niet altijd op prijs gesteld :p

Daar ben ik het wel mee eens, als je met zijn 2en traint dan lijkt me dat inderdaad wel asociaal.
Maar voor de rest zou me het helemaal niets uit maken en doet iedereen maar lekker zijn ding.

Heb altijd mijn muziek mee, want als er salsa gedraaid wordt dan wordt het niks met de training. Totaal niet motiverend.

Terug
Naar boven