XXL Nutrition

smal bankdrukken hoe doe jij het?

Mijn normale bench greep is pink net binnen de ring.
Smal bench greep is voor mij normaal gesproken pink op het de binnenste overgang van glad naar gegroefd gedeelte.

Deed hem eerst stug met mijn handen tegen elkaar, maar zo rond de 100 kg begint dat toch pijntjes te veroorzaken in de polsen, dus dat doen we maar niet meer :D

Dat is 40cm ofzo...weet niet maar zelfs ecto's zijn nagenoeg altijd wel 40cm breed...Feitelijk armen gewoon recht naar voren steken en die breedte hanteren, handje smaller kan ook nog...en de lenige onder ons kunnen nog smaller pakken...

Zo doe ik het ook; armen recht omhoog steken, "afmeten" en daar de stang vastpakken.

je hebt op die ol stangen in het midden zon stukje met grip, daarnaast 2 grip loze delen, en dan de rest grip... ik pak em met mijn wijsvingers op het griploze gedeelte. (lekker duidelijk...) ========|---===---|======== (de rechte streepjes zijn zeg maar waar ik men wijsvingers heb)

ik doe hem vaak zo als starter, soms iets breder. Maar smaller lukt me ook echt niet. Snap niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen met een rechte OL bar:scratch:

idem zoals hierboven :)
smaller voelt ook heel onstabiel aan ..

Met Starter's excellente visuele verduidelijking als uitgangspunt heb ik dus mijn pinken op dat rechte streepje liggen :D

• Topic Starter Topic Starter
maar wat zijn nu de voordelen van de manier van starter als je die tegenover de andere grip zet?

stabiliteit is een punt
maar welke zou de beste krachtoverbrenging hebben voor je bank/ohpress?

Ook die starter aangeeft, langere bewegingsbaan, meer gewicht en minder kans op pols blessure's. Ciko moet je gewoon niet serieus nemen, gast post alleen maar onzin.

oh god daar gaan we weer, handen bij je schouders is gewoon een bench althans bij mij weet niet hoe ji bencht
Ik bench redelijk netjes. Het is geen 7x270 squat, natuurlijk, maar toch wel okay. Er zijn van mij hier trouwens WEL filmpjes te vinden die mijn claims geloofwaardig maken. Kijk daar eens.

P.S.: mijn benchbreedte is heel erg smal voor een PLer vanwege een gescheurde pec vroeger.

en ik doe altijd zo 10 a 15 cm handen van elkaar en nergens last van noch van me pols

u do the math
:D
Okay, en de math is: op die manier beperk je je ROM en zal je niet het maximale nut uit de oefening halen. En gefeliciteerd dat je nog geen polsblessure hebt. Zodra je opgroeit is de kans groot dat dat alsnog komt, daar het een bijzonder onnatuurlijke houding is.

maar wat zijn nu de voordelen van de manier van starter als je die tegenover de andere grip zet?

stabiliteit is een punt
maar welke zou de beste krachtoverbrenging hebben voor je bank/ohpress?

Altijd datgene wat er zo dicht mogelijk in de buurt ligt qua uitvoering en houding. Dus voor je bench is dat dus smaller dan normaal, maar niet extreem veel smaller. Dito voor OH.

Ik heb al keer gezien dat olympic pressers van vroeger de close grip bench met een overhead press grip pakten. Lijkt me een goede compromis van maximale load tov aanspraak triceps.

je vind nergens een oh press of bench press waar je je handen 15cm van elkaar hebt staan. Dus wat Ciko aanbeveeld is klinkklare onzin.

Handen gewoon schouderbreedte, zodat je enigzins nog prettig kan drukken en ook wat gewicht kan gebruiken. Anders wordt je nooit sterk als je met een 40-50 kg close grip bench blijft spelen (bij grip van 10-15cm).

• Topic Starter Topic Starter
nog meer goede uitgevoerde filmpjes?

Terug
Naar boven