Fitness Seller

Snakeman's Roaccutane-Log

ben 6 weken bezig op 30 mg. de eerste 2 weken waren een hell en ik zag er als een melaatse uit door een enorme opflakkering alleen in mn gezicht.. 2 weken pure hel, daarna ging het snel beter, gezicht zag wel goed rood, 2 weken verder geen enkel puistje meer op mijn gezicht maar wel nog op rug en borst, nu weer 2 weken verder minder op borst en rug maar nu begin ik er terug op mijn gezicht te krijgen.. over 2 weken heb ik een afspraak en hoop ik dat ik op 40 mg mag gaan want die 30 is te weinig vind ik..

Yo peepszz het is heel lang geleden dat ik hier heb gereageerd,
wil even mededelen dat ik nu 7 maanden zonder roaccutane zit,
de eerste 6 maanden was ik helemaal glad kreeg af en toe natuurlijk wel 'n puistje hier en daar, maar nu begint het erg te worden krijg nu opeens overal puistjes, het zijn mischien wel 8 kleine puistjes maar de afgelopen 6 maanden heb ik dit niet meegemaakt...

heeft iemand hier ervaring mee, moet ik weer naar de arts gaan?

Let me know..

Thanx alvast..

Ik zou het nog even aankijken en als het erger wordt, toch weer aan de roaccutane gaan.

Zou dat misschien kunnen komen door het zonnen? Heb namelijk wel eens wat acne op mn triceps gehad en in die periode ging vrij veel onder de zonnebank, zijn nu nog steeds kleine donkere plekjes.

Wat dat betreft een goede waarschuwing, zal dus ook rustig aan doen met zonnen na mn kuur. Want oeps, wanneer was dat ook alweer? Precies inderdaad boogie, je bent ****ing klaar met die scheisse!!!

Binnenkort geen droge lippen meer en afgelopen met dat smeren, heerlijk. Nu hopen met heel mijn hart dat het wegblijft.

Succes allemaal bro's! Ik hou jullie op de hoogte.

Inmiddels 10 dagen off the tane elixer! Nog geen puistjes, wel een droge huid, maarrrr lippen zijn een stuk beter. Nog 2x per dag wat vaseline erop, maar thats it. Is wel eens >10x per dag geweest. Hoop dat de rode vlekjes in de komende maanden aanzienlijk minder zullen worden, huid herstelt immers beter als er weer wat vocht/vit in zit. Ook een wat donker tintje zal helpen (was echt een melkbus). Heb nu 1x zonnebanksessie erop zitten en volgens mij is het al wat beter.

Overigens ben ik, zonder daarmee mezelf op de borst te kloppen, aanspraak te willen maken op de troon of wat dan ook, gewoon de man. danku danku!

Mooi resultaat kerel, hier gaat het ook prima. Ook nog wat rode vlekjes, maar verder niets. Ben ook gestopt trouwens, al een week of 3.

Zal wel beter worden met de tijd.

Nog steeds geen puistje, echt helemaal niets. Hoef ook niets meer te smeren.
Nog steeds wat rode vlekjes en littekentjes, maar zal nog wel even duren.

Inmiddels 40 dagen off the tane!

Ok, morgenvroeg half 9 afspraak bij de huisarts om een verwijzing te fixen voor een dermatoloog. Ik heb het gehad met acné. Bij mij is het voornamelijk eens in een tijd een flinke ontsteking op het voorhoofd. Erg irri en het lijkt ook niet echt minder te worden. Dan aantal weken (bijna) nergens last van, dan weer keeje wakker worden met 1 of meerder lastige ontstekingen. Veel gelezen over roaccutane en het is tijd dat ik eens af ga rekenen met die shit.

Ik zie er tegenop dat ik 5 maanden met droge lippen en ogen en misschien erger moet rondlopen. Ik zie er helemaal tegenop om die tijd niet te drinken. Maar ik kijk uit naar een mooie droge huid.

Ik hoop te beginnen op 40 mg per dag. Dan na week of 4 a 6 te verhogen naar 60, en als dat goed gaat na week of 4 a 6 weer te verhogen naar 80. Als alles beetje mee zit heb ik na 24 weken ruim 10 gram roaccutane binnen (80 kg x 125 mg per kg). Ik ga zeker door tot ik die dosis binnen heb zodat de kans op chronisch goede huid de rest van mijn leven het hoogste is.

Ik zal in dit log bij houden hoe de gang van zaken is.

Ik had niet constant droge lippen, gewoon af en toe een tijdje, valt best mee. Zou wel wat spul voor je lippen kopen, ogen vielen bij mij ook best mee.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, morgenvroeg half 9 afspraak bij de huisarts om een verwijzing te fixen voor een dermatoloog. Ik heb het gehad met acné. Bij mij is het voornamelijk eens in een tijd een flinke ontsteking op het voorhoofd. Erg irri en het lijkt ook niet echt minder te worden. Dan aantal weken (bijna) nergens last van, dan weer keeje wakker worden met 1 of meerder lastige ontstekingen. Veel gelezen over roaccutane en het is tijd dat ik eens af ga rekenen met die shit.

Ik zie er tegenop dat ik 5 maanden met droge lippen en ogen en misschien erger moet rondlopen. Ik zie er helemaal tegenop om die tijd niet te drinken. Maar ik kijk uit naar een mooie droge huid.

Ik hoop te beginnen op 40 mg per dag. Dan na week of 4 a 6 te verhogen naar 60, en als dat goed gaat na week of 4 a 6 weer te verhogen naar 80. Als alles beetje mee zit heb ik na 24 weken ruim 10 gram roaccutane binnen (80 kg x 125 mg per kg). Ik ga zeker door tot ik die dosis binnen heb zodat de kans op chronisch goede huid de rest van mijn leven het hoogste is.

Ik zal in dit log bij houden hoe de gang van zaken is.

Goede keuze imo, veel succes ermee! Alle begin is eng maar het gaat helemaal goedkomen bro! Fijn dat je ons hier op de hoogte houdt!

Kom net van de huisarts en hij was niet zo enthousiast over mijn roaccutane plannen. Hij vond mijn probleem niet ernstig genoeg om met middelen als roaccutane aan de slag te gaan. Grootste reden was voor hem het risico op onvruchtbaarheid en het feit dat ik nog geen middelen als penicilline heb gebruikt.

Hij mocht zelf roaccutane voorschrijven maar wou dit voor mij niet doen. Hij heeft me wel een verwijzing naar een dermatoloog gegeven waar ik helaas pas 4 januari terecht kan. Hopelijk zijn ze daar wat makkelijker.

Hebben jullie eigenlijk de kans op onvruchtbaarheid wel overwogen? Ik vind dit namelijk een beetje onduidelijk feit waar de meningen over lijken te verschillen:

Zijn er ook beperkingen voor het gebruik van Roaccutane door aanstaande vaders?
Neen. Door het gebruik van Roaccutane worden de zaadcellen niet beschadigd. Bovendien wordt de kans op aangeboren afwijkingen bij het kind niet vergroot en wordt de vruchtbaarheid bij mannen door het gebruik van Roaccutane niet beïnvloed.
bron: Welkom bij Roche Nederland B.V. (niet geheel onpartijdig lijkt me)

- Het gebruik van Roaccutane is niet van invloed op uw vruchtbaarheid. Eén maand nadat u bent gestopt met het gebruik van Roaccutane is het niet meer aanwezig in uw lichaam en zal het geen effect hebben op uw vermogen gezonde kinderen te baren.
BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR MANNELIJKE PATIËNTEN
Uit onderzoek is gebleken dat de behandeling met Roaccutane niet van invloed is op de aanmaak en de kwaliteit van sperma. U hoeft niet bang te zijn dat de behandeling met Roaccutane uw vermogen om gezonde kinderen te verwekken, zal aantasten.
Aangeboren afwijkingen
bron: Een website voor uw praktijk, hagro, coöperatie?

Veel meer kan ik er zo niet over vinden. Maar heeft mijn huisarts nu gewoon verkeerde info? Hij had het over blijvende onvruchtbaarheid...?

edit

Laatst bewerkt:
Is je rep beter met paar lappen vel aan je b**kes dan met wat balsem dan? :D

• Topic Starter Topic Starter
Kom net van de huisarts en hij was niet zo enthousiast over mijn roaccutane plannen. Hij vond mijn probleem niet ernstig genoeg om met middelen als roaccutane aan de slag te gaan. Grootste reden was voor hem het risico op onvruchtbaarheid en het feit dat ik nog geen middelen als penicilline heb gebruikt.

Hij mocht zelf roaccutane voorschrijven maar wou dit voor mij niet doen. Hij heeft me wel een verwijzing naar een dermatoloog gegeven waar ik helaas pas 4 januari terecht kan. Hopelijk zijn ze daar wat makkelijker.

Hebben jullie eigenlijk de kans op onvruchtbaarheid wel overwogen? Ik vind dit namelijk een beetje onduidelijk feit waar de meningen over lijken te verschillen:

Zijn er ook beperkingen voor het gebruik van Roaccutane door aanstaande vaders?
Neen. Door het gebruik van Roaccutane worden de zaadcellen niet beschadigd. Bovendien wordt de kans op aangeboren afwijkingen bij het kind niet vergroot en wordt de vruchtbaarheid bij mannen door het gebruik van Roaccutane niet beïnvloed.
bron: Welkom bij Roche Nederland B.V. (niet geheel onpartijdig lijkt me)

- Het gebruik van Roaccutane is niet van invloed op uw vruchtbaarheid. Eén maand nadat u bent gestopt met het gebruik van Roaccutane is het niet meer aanwezig in uw lichaam en zal het geen effect hebben op uw vermogen gezonde kinderen te baren.
BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR MANNELIJKE PATIËNTEN
Uit onderzoek is gebleken dat de behandeling met Roaccutane niet van invloed is op de aanmaak en de kwaliteit van sperma. U hoeft niet bang te zijn dat de behandeling met Roaccutane uw vermogen om gezonde kinderen te verwekken, zal aantasten.
Aangeboren afwijkingen
bron: Een website voor uw praktijk, hagro, coöperatie?

Veel meer kan ik er zo niet over vinden. Maar heeft mijn huisarts nu gewoon verkeerde info? Hij had het over blijvende onvruchtbaarheid...?

Dat is naar mijn weten en informatieverschaffing een verouderd probleem. Wij als mannen hoeven daar (volgens mijn arts en bijschriften) geen rekening meer mee te houden. Wel hebben vrouwen te maken met kans op misvormde babies gedurende de zwangerschap etc. Als je geen kinderen in de planning hebt zou ik me niet druk maken over die paar maandjes roaccutane. Echt uitsluitsel kan ik niet geven over mogelijke risico's van onvruchtbaarheid (behalve dat bijsluiters en arts zeggen dat dit niet aanwezig is). Mijn maatje is in ieder geval meer dan in orde;) Je moet niets onderschatten, maar overschatten is ook een kunst. Tevens werkt antibiotica maar tijdelijk. Gezien jou worstelen, give it a try... Stoppen kan altijd!

Ja stoppen ga ik sowieso niet doen, ik wil dit gewoon doen en maak het ook af. Het is ook niet dat ik echt op zie tegen de sides. Maar mijn huisarts had het over beschadiging van je sperma en dat je dus sowieso tijdens de kuur geen kinderen moet krijgen. Dat staat niet in de planning dus maakt geen probleem. Maar hij had het over een kans dat je zaad na de kuur niet meer hersteld en je dus je leven lang rond loopt met een zooitje misvorm sperma. Ik had dit niet eerder gehoord en schrok er wel een beetje van. Maar ik kan er geen enkele wetenschappelijke bevestiging van vinden. Die huisarts is sowieso van de oude stempel dus ik denk ook dat het achterhaalde info is.

Permanente beschadiging van ja sperma is bullshit, want anders zouden mannen ook geen roa mogen nemen. Alleen als je van plan bent om een kind te nemen, zou ik geen roa nemen.

dokters zijn ****ing voorzichtig met roaccutane, irritant is dat.
Maar eigenlijk wel beter dat je naar de dermo mag, die hebben er gewoon veel meer verstand van. Heeft je huisarts nog een boodschap doorgegeven aan de dermatoloog?
Want mocht dat niet het geval zijn en jij bent zeker van je zaak dan moet je het verhaal gewoon overdrijven. Dat het nu even heel goed is, je huid, maar dat het morgen weer helemaal een drama kan zijn. Dat je er mee gepest ben en er nu wel een keer klaar mee bent, je bent verdomme ruim in de 20.

Dat soort werk. Alleen als je zeker weet dat je ht wilt he.
Niets gevaarlijks aan met dat continue bloedprikken. **** man, je hebt toch aan de prohormonen gezeten? Dan valt accutane wel mee, op je lippen na dan.

Pfff, ok net terug van de dermatoloog. Zal je net zien dat als je een zooitje roa wil gaan scoren je huid even een rustig moment heeft.

Eerst een jong vrouwtje, ze zet de spot op mijn hoofd en ik zie haar al zo kijken. Mja, het was niet echt ernstig. Wat had ik allemaal nog meer geprobeerd? Ja niets dus. Tretinoïne creme een keertje. Ze wou me geen roaccutane geven, dat was echt te overdreven oor iemand met mijn klachten. Ik ben nog even met haar in discussie geweest en toen ging ze er een andere dermatoloog bij halen. Die kwam binnen en trok binnen 3 seconde dezelfde discussie. Ik heb nog meerdere malen verteld dat het nu rustig is maar morgen weer oorlog kan zijn. Dat het een sociale impact op me heeft, dat soort dingen.

Met een hamer een mug dood slaan was een beetje de zin die elke 5 seconde om mijn oren vloog. Naja, na 20 minuten discussie met 2 dermatologen liep ik naar buiten met een recept voor:

3 maanden 100 mg Minocycline hydrochloride per dag (penecilinne)
Eryacne gel voor smorgns
Differin gel voor savonds

Deze shit 3 maanden gebruiken en dan terug komen.

Mja ik baal er natuurlijk wel een beetje van. Maar wie weet helpt dit wel, laten we het hopen...

Nog steeds geen puistje, echt helemaal niets. Hoef ook niets meer te smeren.
Nog steeds wat rode vlekjes en littekentjes, maar zal nog wel even duren.

Inmiddels 40 dagen off the tane!

nu 58 dagen clean. Nog geen puistje gehad en rode plekjes beginnen nu echt weg te trekken, zal nog wel zo'n 3 maanden duren voor ze helemaal weg zijn, maar goed, ik ben tot nu toe enorm content :)

Terug
Naar boven