Kom net van de huisarts en hij was niet zo enthousiast over mijn roaccutane plannen. Hij vond mijn probleem niet ernstig genoeg om met middelen als roaccutane aan de slag te gaan. Grootste reden was voor hem het risico op onvruchtbaarheid en het feit dat ik nog geen middelen als penicilline heb gebruikt.
Hij mocht zelf roaccutane voorschrijven maar wou dit voor mij niet doen. Hij heeft me wel een verwijzing naar een dermatoloog gegeven waar ik helaas pas 4 januari terecht kan. Hopelijk zijn ze daar wat makkelijker.
Hebben jullie eigenlijk de kans op onvruchtbaarheid wel overwogen? Ik vind dit namelijk een beetje onduidelijk feit waar de meningen over lijken te verschillen:
Zijn er ook beperkingen voor het gebruik van Roaccutane door aanstaande vaders?
Neen. Door het gebruik van Roaccutane worden de zaadcellen niet beschadigd. Bovendien wordt de kans op aangeboren afwijkingen bij het kind niet vergroot en wordt de vruchtbaarheid bij mannen door het gebruik van Roaccutane niet beïnvloed.
bron:
Welkom bij Roche Nederland B.V. (niet geheel onpartijdig lijkt me)
- Het gebruik van Roaccutane is niet van invloed op uw vruchtbaarheid. Eén maand nadat u bent gestopt met het gebruik van Roaccutane is het niet meer aanwezig in uw lichaam en zal het geen effect hebben op uw vermogen gezonde kinderen te baren.
BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR MANNELIJKE PATIËNTEN
Uit onderzoek is gebleken dat de behandeling met Roaccutane niet van invloed is op de aanmaak en de kwaliteit van sperma. U hoeft niet bang te zijn dat de behandeling met Roaccutane uw vermogen om gezonde kinderen te verwekken, zal aantasten.
Aangeboren afwijkingen
bron:
Een website voor uw praktijk, hagro, coöperatie?
Veel meer kan ik er zo niet over vinden. Maar heeft mijn huisarts nu gewoon verkeerde info? Hij had het over blijvende onvruchtbaarheid...?