XXL Nutrition

Snakeman's Roaccutane-Log

Peniciline deed niks voor mij. Ik had dan ook een "kuur" van 2 weken.. en tot de 4e na het stoppen was ik vrijwel acne vrij maar daarna kwam het gewoon even hard terug.

Het is nu uit zichzelf al aan't verminderen dus ik ga geen roa gebruiken in de toekomst maar de peniciline is troep imo.

wanneer heb je eigenlijk genoeg puisten om het te mogen gebruiken? ik heb altijd wel een stuk of 5 joekels op mijn rug/schouders. verder heb ik een aantal (10+)kleintjes maar het meest vervelende vind ik de niet echt zichbare maar wel zeer goed voelbare "puntjes" op mijn rug. wat dat betreft zit ik wel helemaal onder die voelbare puntjes, maar die zijn niet echt zichtbaar.

ik ben vandaag ook begonnen met roa. de huisarts deed echt niet moeilijk, ik vroeg haar of het nodig was dat ik met roa begon en direct was haar antwoord: ik heb geen betere keuze voor jou :p moet ik dat nou beledigend oppakken ofniet ik weet het zelf niet. iig ben ik blij dat ik ermee kan beginnen!!
over een hogere dosis dan 20mg/dag was ze niet echt te spreken maar ik zie wel hoever ik sta binnen een maandje of 2, als ze dan niet wil verhogen ga ik wel naar de dermatoloog om hogere dosis te vragen.

ik vraag me nog altijd iets af, ik hoor veel mensen zeggen dat ze littekentjes hebben achter de behandeling en dat sommigen er met een laser laten overgaan.
wat houd dit in? een softlaserbehandeling ofzo, en hoeveel kost dit ongeveer? is het ook de moeite waard?
alvast bedankt jongens en veel succes met jullie roa kuur

• Topic Starter Topic Starter
Sorry Rob maar Peniciline is echt crap, blijf zeuren als je acne noemenswaardig is...

Roaccutane is het enige middel dat echt helpt...

Prelude; Je mag het gebruiken als jij echt last ondervind...Klaar...
Mijn huisarts zei ook dat ik matig hardnekkige acne had...Maarja, ik had het al 5 jaar en voelde me gewoon vies...Klaar...Psychisch deed het veel met me...

snakeman wat heb jij gedaan achter de roa? of ben je er nog altijd mee bezig?
en die vaseline is dat echt een must have?
vandaag is mijn 2e dag nogmaar roa en mijn neus begint precies al te vervellen :o maar ik heb een schaafwonde en kan ook vandat zijn natuurlijk :)

28 januari heb ik een afspraak bij de huidarts, heb al 1.5j last van acné (gezicht, rug) dus hoop dat hij ROA zal voorschrijven (heb al minocycline gekregen, een tijdje ging het dan ook beter, dan een paar maand gestopt en het was nog erger als ooit te voren...)

snakeman wat heb jij gedaan achter de roa? of ben je er nog altijd mee bezig?
en die vaseline is dat echt een must have?
vandaag is mijn 2e dag nogmaar roa en mijn neus begint precies al te vervellen :o maar ik heb een schaafwonde en kan ook vandat zijn natuurlijk :)

Ben al bijna een jaartje Roa en puistvrij... Soms wel nog een paar op mijn benen (raar maar waar, voorheen had ik daar nooit last).
Vaseline is zeker een must have, uitsluitend voor de lippen dan en evt. handen...

dikke stressweek, slecht eten en slapen....maar geen enkel puistje.

RoAccutane .... wat een lekker geil spulletje zeg.

Ben al bijna een jaartje Roa en puistvrij... Soms wel nog een paar op mijn benen (raar maar waar, voorheen had ik daar nooit last).
Vaseline is zeker een must have, uitsluitend voor de lippen dan en evt. handen...

zal zeker nodig zijn dan voor mijn handen..

en heb je littekens overgehouden? wat heb je er aan gedaan? of laat je het gewoon voor wat het is ?

zal zeker nodig zijn dan voor mijn handen..

en heb je littekens overgehouden? wat heb je er aan gedaan? of laat je het gewoon voor wat het is ?

Aangezien ik zelf een roa kuur genomen heb, zal ik wel een antwoord geven op jouw vraag. Ik heb geen littekens aan overgehouden, maar het kan van persoon tot persoon verschillen. Je krijgt geen littekens door roa, maar door de acne.

ik heb er wel littekens aan overgehouden, die komen idd ook door de acne. Maar het is wel acne die door de Roa naar buiten is gekomen (heb echt een 2tal maanden er behoorlijk erg bijgelopen), en waar ik daarvoor bijna geen puistjes had. Door ROA echt joekels. Maarja, zijn kleine littekentjes die erger lijken omdat het nog steeds een beetje rood is. Ach, als die puistjes maar ophouden dan kun je beter accepteren dat je wat plekjes hebt omdat de angst dat het nog 3 jaar zo doorgaat weg is.

Littekens... Who cares?

ahja nog iets, naast de roa heeft mijn huisdokter mij ook nog fucidinn voorgeschreven, is dit echt nodig ofniet om er nog een extra creme aan te doen?
het is niet tegen uitdroging ofzo het is een gewone creme tegen acne vulgaris.

Niet nodig imo.

waarom schrijft ze het dan voor??? ik ga het gewoon aandoen tot het op is en moet geen nieuwe meer hebben. kheb er nu toch voor betaald en ze is al open... anders ligt zehier toch maar te rotten

waarom schrijft ze het dan voor??? ik ga het gewoon aandoen tot het op is en moet geen nieuwe meer hebben. kheb er nu toch voor betaald en ze is al open... anders ligt zehier toch maar te rotten

Zelf weten, heb zelf zitten smeren totdat ik haast brandwonden had. Schrale lelijke plekken doordat de droge huid verdere uitdroging niet meer aankon. Pas hiermee op, vooral met tetrinoine-houdende zalfjes, zeker als je littekens vreest. In jouw stadium valt het nog mee, maar je huid zal snel droog worden.

ok ik laat die zalf wel voor wat het is :) mss dat ze later ooit vanpas komt. dat is toch wel een jaartje of 2 houdbaar geopend hoop ik?:p

heb vroeger ook 6m een roa kuur gedaan en heeft me werkelijk goed geholpen, heb soms nog last van acne maar in veel mindere mate. Wat ik nu wel heb is snel huidverhardingen en dat is ook wel lastig en doordat roa je talkklieren aanspreekt heb ik wel veeeeeel last van roos. Ook moet je je lever tijdens je roa kuur laten testen want je neemt infeite een overdreven hoeveelheid vitA in. Groetjes

Terug
Naar boven