MuscleMeat

Snakeman's Roaccutane-Log

• Topic Starter Topic Starter
Trainen gaat lekker zonder Roa, hoewel het verschil miniem te noemen is merk ik het wel al. Iets meer pomp en minder pijntjes. Kan uiteraard ook psychologisch zijn;)

Dag 6, pilletje 13.

Heb vandaag klein half uurtje (rondom 3-en) in de zon gezeten, dat is goed te doen. Moet me wel flink insmeren met crèmes want mijn huid schilfert flink op mn hoofd. Ook lippen worden nu droger. Maar het belangrijkste zijn natuurlijk de puistjes. Wel, ik wil niet voorbarig zijn, dus hecht nog niet teveel waarde aan mijn constateringen. Desalniettemin is er de laatste 2/3 dagen mss 1 puistje bijgekomen. De 'oude' zijn over het algemeen veel minder geworden, sommige wat roder en dus vallen ze wat meer op. Maar all in all ziet m'n huid er nu na een kleine week toch zeker een stukje beter uit. Vertrek morgen voor 6 dagen naar het Oosten (Berlijn en Praag) en mag helaas niet drinken. Ik heb het er echter graag voor over want deze tussenstand motiveert me enorm :)

Dag 6, pilletje 13.

Heb vandaag klein half uurtje (rondom 3-en) in de zon gezeten, dat is goed te doen. Moet me wel flink insmeren met crèmes want mijn huid schilfert flink op mn hoofd. Ook lippen worden nu droger. Maar het belangrijkste zijn natuurlijk de puistjes. Wel, ik wil niet voorbarig zijn, dus hecht nog niet teveel waarde aan mijn constateringen. Desalniettemin is er de laatste 2/3 dagen mss 1 puistje bijgekomen. De 'oude' zijn over het algemeen veel minder geworden, sommige wat roder en dus vallen ze wat meer op. Maar all in all ziet m'n huid er nu na een kleine week toch zeker een stukje beter uit. Vertrek morgen voor 6 dagen naar het Oosten (Berlijn en Praag) en mag helaas niet drinken. Ik heb het er echter graag voor over want deze tussenstand motiveert me enorm :)

Netjes! Zoals ik het nu lees gaat het dezelfde weg. Het zal langzaam gaan afnemen totdat je na 2,5 maand ineens denkt: Ja, nu heb ik eigenlijk geen acne meer...

Leuk man Berlijn en Praag, zonder drank toch ook erg leuke steden! Fijne trip Bro!

ik denk dat ieder huidtype ook verschillend reageert op zonlicht tijdens Roa-kuur. Ik heb een licht getinte huid en een wat dikkere huid en ik heb nog nooit last gehad van de zon of zonnebank tijdens roa gebruik.

OT
He snakeman! Hoe is ie? Nog plannen voor vandaag. Ik heb al een klein weekje niet getraind. Morgen weer knallen.
Greetz

ik denk dat ieder huidtype ook verschillend reageert op zonlicht tijdens Roa-kuur. Ik heb een licht getinte huid en een wat dikkere huid en ik heb nog nooit last gehad van de zon of zonnebank tijdens roa gebruik.

OT
He snakeman! Hoe is ie? Nog plannen voor vandaag. Ik heb al een klein weekje niet getraind. Morgen weer knallen.
Greetz

Ik verbrand dus levend...

Off topic: Hey Smoothie! Pak je rust...Mijn hok is vandaag dicht:( dus het wordt woensdag aangezien ik moet ''werken'' morgen...Kan niet he...Vandaag op ons koninginnedagje maar even mijn stad in. Wat jij beest?

nu naar amsterdam

fijne dag!

Update: Gaat lekker, roa vrij en nog geen puist gezien op mijn oude ''puist-area's'' hopen dat het zo blijft...

11-05-2007 Dag 19. Net pilletje 36 ingenomen. Waar ik een vliegende start leek te maken, valt dat nu tegen. Krijg nog steeds puistjes. Ze drogen wel snel uit, maar ze blijven onverminderd komen. Verder af en toe wel hinder van droogheid, moet echt constant blijven smeren. Zeker tijdens de intensieve vakantie in Praag en Berlijn was dit vervelend. Toen merkte ik ook wel dat ik verschrikkelijk moet oppassen met de zon. Omdat het even kan duren eer ik resultaten moet gaan merken, blijf ik geduldig. Toch een tikkeltje teleurgesteld :) Over circa 2 weken kijken of 40 mg volstaat.

Hoe staat het bij jullie?

11-05-2007 Dag 19. Net pilletje 36 ingenomen. Waar ik een vliegende start leek te maken, valt dat nu tegen. Krijg nog steeds puistjes. Ze drogen wel snel uit, maar ze blijven onverminderd komen. Verder af en toe wel hinder van droogheid, moet echt constant blijven smeren. Zeker tijdens de intensieve vakantie in Praag en Berlijn was dit vervelend. Toen merkte ik ook wel dat ik verschrikkelijk moet oppassen met de zon. Omdat het even kan duren eer ik resultaten moet gaan merken, blijf ik geduldig. Toch een tikkeltje teleurgesteld :) Over circa 2 weken kijken of 40 mg volstaat.

nog 2 weken and i'm done with it. Altijd 30 mg genomen. Beste resultaat was van 2.5 maand tot 3 maand maar nu ik werk en niet meer train en minder eet en drink verslechterd het terug :( Toch blijft het het beste tegen de vele puistjes wat er is!!!

Volhouden kerel je bent pas 19 dagen bezig:D Na twee maanden kon ik pas zeggen dat ik aardig puistvrij was. Met mij gaat het prima, ben nog steeds roa-loos en puistvrij. Hoop dat het zo blijft...
Leuke vakantie gehad voor de rest?

nog 2 weken and i'm done with it. Altijd 30 mg genomen. Beste resultaat was van 2.5 maand tot 3 maand maar nu ik werk en niet meer train en minder eet en drink verslechterd het terug :( Toch blijft het het beste tegen de vele puistjes wat er is!!!

Vaagjes, zou juist zeggen dat het dan beter zou moeten gaan? Misschien dat het nog beter wordt als je ermee stopt ivm herstel van je huid?

Yeah, ga zeker door. Even doorzetten nu! Thanks :)
Vakantie was trouwens gruwelijk. Praag is een sprookje, Berlijn alleen maar alto's gezien op Arbeiterstag :D Super!

Hallo

Sinds mijn vijftiende (de afgelopen 9 jaar) heb ik steeds last gehad van acne.
Hoewel, het was geen echte acne in de zin van felle rode ontstekingen. eerder de variant met de witte pukkeltjes op voorhoofd, neus en kin.

Op mijn verjaardag (24) heb ik mij voorgenomen om ten koste van alles verlost te raken van dat gedoe.
ik ben dan op 17 oktober naar de dermatoloog gestapt en vervolgens heb ik gedurende 4 maanden 20 mg per dag genomen.

Rekening gehouden met mijn lichaamsgewicht (80 kg) gaf dit meteen een zeer goed resultaat.
ik kreeg wel vrij snel last van een geweldige kloof in mijn bovenlip, die volgens mij te voorkomen was als ik op tijd was begonnen met er het één en ander aan te smeren.

ik ben er dus mee gestopt op 17 februari in de hoop dat het een tijdje goed zou blijven.

na twee maanden (sinds half april) zie ik de oude problemen echter terugkomen. Vooral mijn huid begint opnieuw vetter te worden.
Omdat ik geen zin had om meteen weer naar de dermatoloog te lopen, heb ik dit proberen op te vangen met Vichy Control.
Dit bieddt echter onvoldoende resultaat.

Ik heb nu dus maar een afspraak gemaakt bij de dermatoloog. Ik wil dat dit gedoe echt definitief afgelopen is.

Ik heb wel de volgende tips en opmerkingen:
- is een tweede kuur werkelijk een oplossing?
- volgens mij was de eerste kuur onvoldoende gelet op mijn lichaamsgewicht

Wat supplementen betreft: het is inderdaad zo dat melk bestaande acne verergert. Ikzelf gebruik shakes die gebaseerd zijn op melk (whey en caseïne).
Ik ga alvast de melkwhey shake vervangen door een shake gebaseerd op geitenmelk ipv koeiemelk.

In verband met creatine, spierpijn enz.: ik heb sinds het begin van de roa kuur glucosamine genomen en geen creatine gebruikt.
ik heb er met de gym owner eens over gesproken en die raadde mij aan een leverzuiverend middel te nemen. Hij deed me zelf de naam van een medicijn aan de hand, maar zoals jullie waarschijnlijk wel weten bestaan er hier ook supplementen voor.
mijn leverwaarden zijn steeds goed geweest, maar als ik opnieuw met roa moet beginnen, denk ik er toch over om eventueel iets voor de lever te nemen.

Graag jullie reacties.

Mvg

DM

@ Dietmar1210: volgens de begin dosering gelet op je lichaamsgewicht zou je op een start van ROA kunnen zitten van 40 mg per dag.
En wat betreft je vraag omtrent een lever zuiverend middel kan ik je niet verder helpen, hier toch ook maar naar vragen bij de dermatoloog!?

dag 3, pilletje 3, 20mg per dag.

Het is eigenlijk al bijna weg:eek:

dag 3, pilletje 3, 20mg per dag.

Het is eigenlijk al bijna weg:eek:

:roflol:...

@Dietmar: Ik heb zelf totaal geen ervaring met hetgeen jij zegt. Ben wel erg benieuwd of de acne bij mij dan wel wegblijft...Misschien is een tweede kuur inderdaad wel de oplossing, maak deze dan af tot een totale inname van 120mg/per kilo lichaamsgewicht. En over die leverzuiverende middelen, imo niet nodig je kan het proberen...

Hey een bekende forum titel!

Ik heb zelf erg last gehad van acnee.
Rond me 15e levensjaar was ik het echt helemaal zat, kon geen tas meer over me schouder doen ivm met de aanwezige pukkels. Geen wit tshirt meer aan ivm met pukkels die open konden gaan en bloeden noem het maar op...

Voor mij was het echt een wonder middel ik had het niet alleen op me schouders maar ook op me gezicht.
Alle acne is helemaal verdwenen, alleen lieten zij wel grote littekens bij mij achter, maar daar is mee leren te leven.

Als iemand nog vragen heeft erover stel gerust via pb, en wens iedereen die het gebruikt suc6 :)

Mvg,

Joshua

Hey een bekende forum titel!

Ik heb zelf erg last gehad van acnee.
Rond me 15e levensjaar was ik het echt helemaal zat, kon geen tas meer over me schouder doen ivm met de aanwezige pukkels. Geen wit tshirt meer aan ivm met pukkels die open konden gaan en bloeden noem het maar op...

Voor mij was het echt een wonder middel ik had het niet alleen op me schouders maar ook op me gezicht.
Alle acne is helemaal verdwenen, alleen lieten zij wel grote littekens bij mij achter, maar daar is mee leren te leven.

Als iemand nog vragen heeft erover stel gerust via pb, en wens iedereen die het gebruikt suc6 :)

Mvg,

Joshua

Thnx:) Goed te horen dat het weg is gebleven bij jou Joshua!

Binnekort maar eens langs de huisarts, die moet je toch eerst doorverwijzen?

Terug
Naar boven