AndroidHealthClinic

Snakeman's Roaccutane-Log

interessante log... Zal ff mijn bijdrage leveren.

Slik zelf al een maand 20mg/per dag. Voor mij is het echt een wondermiddel. Ik krijg nauwelijks nieuwe puistjes erbij en op de meeste plekken begint het zelfs glad te worden. Oja verder alleen beetje last van droge huid/lippen en van mijn onderrug.

23-05-2007 Dag 31. Net pilletje 60 ingenomen.
Ik hou graag een slag om de arm, want ik ben al zo vaak teleurgesteld als ik dacht dat ik van mijn puistjes verlost was. Maar toch even goed om te vermelden dat ik geen enkel puistje meer heb vandaag. Hopen dat het zo blijft, want mijn huid moet nu goed gaan herstellen :) Nogmaals, ik hou een slag om de arm, want anders kan het alleen maar tegenvallen.

Hoe staat het bij jullie?

Dag 13, 19e pilletje.

Het is al een stuk beter, hoop dat het zogoed blijft gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Ik hou graag een slag om de arm, want ik ben al zo vaak teleurgesteld als ik dacht dat ik van mijn puistjes verlost was. Maar toch even goed om te vermelden dat ik geen enkel puistje meer heb vandaag. Hopen dat het zo blijft, want mijn huid moet nu goed gaan herstellen :) Nogmaals, ik hou een slag om de arm, want anders kan het alleen maar tegenvallen.

Gefeliciteerd bro! Volhouden!

Ben nu een maand roa-vrij...
Het is nog steeds weg, ook ik hou een slag om de arm...

@Bassie: Netjes, volhouden!

Hallo iedereen,

Ik heb zelf ook redelijk last van puistjes/acne op mijn gezicht, rug en beetje op mn borst (dat zijn meer een soort rode stipjes maargoed).

'K heb er nu al een paar jaar last van en durf me bijna niet buiten zonder shirt te vertonen, want ik schaam me er echt dood voor. Deze zomer wil ik lekker kunnen genieten van de zon en zonder mij te schamen aan een mooi meertje kunnen liggen..

Ik heb af en toe al wel wat geprobeerd als clearasil, maar dat helpt niet echt goed, helaas. Maar roa is wel een erg grote stap vind ik..

Dus is er niet iets dat tussen clearasil en roa inzit?

KJD.

Ik zou even naar de huisarts en eventueel daarna naar de dermatoloog gaan.

Sowieso zou ik als je 15 bent geen roa gebruiken.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo iedereen,

Ik heb zelf ook redelijk last van puistjes/acne op mijn gezicht, rug en beetje op mn borst (dat zijn meer een soort rode stipjes maargoed).

'K heb er nu al een paar jaar last van en durf me bijna niet buiten zonder shirt te vertonen, want ik schaam me er echt dood voor. Deze zomer wil ik lekker kunnen genieten van de zon en zonder mij te schamen aan een mooi meertje kunnen liggen..

Ik heb af en toe al wel wat geprobeerd als clearasil, maar dat helpt niet echt goed, helaas. Maar roa is wel een erg grote stap vind ik..

Dus is er niet iets dat tussen clearasil en roa inzit?

KJD.

Minocyline (slikken) en tretinoïne (smeren).
Bedenk wel dat minocyline vaak tijdelijk helpt net als het tretinoïne smeren (als dat al helpt). Roa is het meest effectief, maarja probeer het andere zou ik zeggen heb ik zelf ook gedaan alvorens Roa.

Ga idd zo snel mogelijk naar de huisarts. Dan kun je het traject 'aflopen' van milde naar zwaardere middelen. Mocht het allemaal niet helpen krijg je gewoon meteen die RoAccutane voorgeschreven.

heey...effe vraagje...kan je zonder doorverwijzing van je huisarts naar een dermatoloog gaan?

thanx already

ja, en ze zijn er alweer. :rolleyes:
Volhouden, over een week ga ik kijken of ik de dosis opschroef naar 60mg.

29-05-2007 Dag 37. Pil 72 ingenomen.
Zo de dokter bellen, wil de dosis -in overleg- opschroeven naar 60mg.

29-05-2007 begonnen met 60mg (3x20) per dag.
Nu 31 mei (dag 39): net na middernacht pil 80 ingenomen.

06-06 40mg.
dag 27, 43ste pilletje. Kan wel zeggen dat het nu weg is, nog wat rode plekjes, maar geen acne.

10-06-2007. Dag 49. Zit nu bijna 2 week op 60mg. Ik begin 'em echt een beetje te knijpen want het lijkt alleen maar slechter te worden. Sterker nog: zo erg is het nog nooit geweest. Ik kijk het even aan nog, maar anders stop ik ermee want dit is verre van aangenaam. In de zon kan ik trouwens prima liggen. Tussen 12 en 3 beetje oppassen, maar vandaag toch van 11 tot 12.30 en van 3 tot 5 in de zon gezeten.

Laatst bewerkt:
10-06-2007. Dag 49. Zit nu bijna 2 week op 60mg. Ik begin 'em echt een beetje te knijpen want het lijkt alleen maar slechter te worden. Sterker nog: zo erg is het nog nooit geweest. Ik kijk het even aan nog, maar anders stop ik ermee want dit is verre van aangenaam. In de zon kan ik trouwens prima liggen. Tussen 12 en 3 beetje oppassen, maar vandaag toch van 11 tot 12.30 en van 3 tot 5 in de zon gezeten.

voordat je gaat stoppen wel ff langs je huisarts/ dermatoloog.

ik zou het gewoon doorzetten. je bent pas 1,5 maand bezig. sommige moeten wel 4-6 maanden aan de roa zitten voordat het resultaat geeft.

trust me, kerel. niet stoppen, gewoon doorgaan. je gaat er geen spijt van krijgen. roa is topspul.

Terug
Naar boven