AndroidHealthClinic

Sneeuwpop's trainingslog Rippetoe

• Topic Starter Topic Starter
Het begint al mooi zwaar te worden:
Squat 3x5x60 
Standing MP/overhead press:
3x5x35Deadlift
1x5x55Pullups 1x5, 1x4, 1x4 daarna was de koek op. 

Qua gewicht stelt het nog geeneens veel voor denk ik, dus ik heb nog veel te winnen. Als ik vastloop op een onderdeel dan hoef ik alleen deze maar te deloaden toch? Misschien domme vraag maar ik stel m toch maar even ;-)

60kg squat en 55kg deadlift? Dan squat je ofwel niet diep genoeg, ofwel gebruik je te weinig gewicht bij deadlift.

60kg squat en 55kg deadlift? Dan squat je ofwel niet diep genoeg, ofwel gebruik je te weinig gewicht bij deadlift.

Met de deadlift kan ik inderdaad meer pakken, maar ik voel dat ik moeite heb met rechtstaan als ik deadlift. Dus met omhoogkomen met een rechte rug en blik vooruit. Ik let enorm op techniek dus daar zal het niet aan liggen.
Ik moet erbij zeggen dat mijn hamstrings zwak zijn en die hoop ik met de deadlift goed aan te pakken.

Squatten doe ik diep, beneden parrallel (bovenbenen vloer), het verraste me dat ik toch best soepel ben.

Maar je hoort meer te deadliften dan te squatten toch?

Ik heb twee minuten pauze tussen de sets door. Mag dat ook meer zijn? Of is twee minuten de max?

Qua spierpijn en algehele vermoeidheid valt het mee, ik herstel redelijk snel.

Voeding wordt steeds beter. Het is niet altijd schoon, maar ik eet boven mijn onderhoud.
Voedingsschema heb ik nog niet, ik ben redelijk chaotisch.
Ik eet veel rijst, kip, drink veel magere melk, bananen, brood met vlees als beleg en eet hier en daar noten. Ook tonijn en magere kwark gooi ik erin.

Vanavond weer trainen, heb er zin in... ;-)

Met de deadlift kan ik inderdaad meer pakken, maar ik voel dat ik moeite heb met rechtstaan als ik deadlift. Dus met omhoogkomen met een rechte rug en blik vooruit. Ik let enorm op techniek dus daar zal het niet aan liggen.
Ik moet erbij zeggen dat mijn hamstrings zwak zijn en die hoop ik met de deadlift goed aan te pakken.

Squatten doe ik diep, beneden parrallel (bovenbenen vloer), het verraste me dat ik toch best soepel ben.

Maar je hoort meer te deadliften dan te squatten toch?

Ik heb twee minuten pauze tussen de sets door. Mag dat ook meer zijn? Of is twee minuten de max?
Ach ja, let goed op je uitvoering, en dat zal wel rechttrekken. Op een bepaald moment zal je waarschijnlijk bij deadlift meer gewicht kunnen bijvoegen dan bij squat en hem inhalen.

Het mag meer dan 2 minuten rust zijn hoor, dat steekt niet zo nauw.

Ok.. Squat was net aan. Bij set 2 bleef ik bijna hangen.
Set 3 ging wel goed.
BOR en BP gingen goed.

Moet ik met de BOR diep buigen (pendlay row) of moet mijn bovenlijf een hoek van
45 graden maken met de vloer?

Voel mij wel moe vandaag. Met voeding schiet het er wat bij in.
Vanavond wat meer eten.

Laatst bewerkt:
Ok... door onvoorziene en minder leuke omstandigheden kan ik morgen pas weer
trainen. Pauze van vier dagen (!) Klote dus.

Gewoon verder gaan waar ik was of ietsjes deloaden dus gewicht verminderen?

Succes met jullie training :-)

Ondanks de pauze van vier dagen ; mooie resultaten. Gewoon doorgegaan waar ik was gebleven.

Squat 3x5x70
MP 3x5x40
Deadlift 1x5x60
Pullups 2x5, 1x4

Ging best wel goed. Ondanks slechte eetgewoontes afgelopen dagen, lees bbq.
Gewoon maar doorgaan...

Ok... Vastgelopen op de squat: 1x5x75, 1x4x75 en 1x3x75
BP 3x5x60
BOR 3x5x45
gingen goed..

Wat nu met de squat? Nog een keer proberen de volgende keer? Of direct deloaden?

Ik ga snel SS doorlezen, lijkt me verstandig.

Graag feedback..

Dips tussen twee bankjes gingen ook goed,
3 x bodyweight x10.
Misschien verzwaren met extra gewicht volgende keer?

Goed idee! :) Meestal kan je op die oefening echt zwaar gaan hoor.

Terug
Naar boven