MuscleMeat

Snel vetverliezen, hoe?

ychh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
92kg
Hey,

Ineens mijn eerste topic :)

Ik ben bijna 20 jaar, woon sinds enkele maanden alleen.
Ben nooit een van de slankste geweest, ben wel redelijk groot, 1.90m op het moment denk ik.. Dus dat compenseert wel :p
Niet dat ik echt dik ben ofzo, maar er mag wel wat af..

Helaas nu ik alleen woon, eet ik vaak junkfood, laat ik vaak aan huis leveren.. (je kent het wel..) Daarbij komt dat ik een bureaujob heb op kantoor dus....

Ik probeer per dag wel wat oefeningen te doen, sowieso niet voldoende, ook omdat ik niet gemotiveerd ben, omdat ik de moed een beetje ben verloren..

Ik heb momenteel ook niet echt de middelen, tijd, enz voor elke dag gezond te koken ed.

Mijn vriendin zegt wel dat er helemaal niets aan de hand is ed.
Maar ik voel me niet lekker in m'n vel, ik trek constant men buik in als ik enkel tshirt aan heb, wat tegenwoordig zelden is, liever sweater aan en 30* buiten..

Hierbij 2 fototjes van enkele dagen geleden, zodat je de 'current state' kan zien, waar ik dus ver van blij mee ben.
http://i52.tinypic.com/6ymann.jpg
http://i54.tinypic.com/2ni1i7c.jpg

Graag had ik dus wat advies, misschien zijn er mensen die zowat in de zelfde situatie hebben gezeten?
Wil dus graag snel wat afvallen, daar komt het op neer, zeker die fcking lelijke minimanboobs moeten eraf of ik spring uit m'n raam :x
Is AAS een oplossing voor me? Maar dan moet je nog steeds heel strak eetschema hebben?
Of moet ik me gewoon elke dag te pletter trainen?

Ik zie het effe niet meer zitten :(
Ik wil me eindelijk eens lekker in men vel voelen en ook eens in men fav. tshirts aandoen als het zonnetje schijnt :p

PS; ik inline skate wel ongeveer 1x per week, heel lang en intensief, zodat mijn kleren uitgewrongen kunnen worden, wat natuurlijk wel geen bal helpt lol.

Je moet altijd op je voeding letten, niet meer eten dan je mag hebben. Om te beginnen als je honger hebt savonds ofzo geen zak chips pakken of dergelijke!!! en probeer echt goed op gezonde voeding te letten, dan kom je al een heeel eind met afvallen.
(Lees eens wat topics door hier op het forum ook kwa voeding, kun je erg veel van leren ook!!)
Je sport dus 1x in de week intensief, kun je hier iets meer van maken of af en toe even hardlopen? 's avonds wat push ups doen of dergelijke(val je natuurlijk niet echt vanaf:P)

Hey,

Ineens mijn eerste topic :)

Ik ben bijna 20 jaar, woon sinds enkele maanden alleen.
Ben nooit een van de slankste geweest, ben wel redelijk groot, 1.90m op het moment denk ik.. Dus dat compenseert wel :p
Niet dat ik echt dik ben ofzo, maar er mag wel wat af..

Helaas nu ik alleen woon, eet ik vaak junkfood, laat ik vaak aan huis leveren.. (je kent het wel..) Daarbij komt dat ik een bureaujob heb op kantoor dus....

Ik probeer per dag wel wat oefeningen te doen, sowieso niet voldoende, ook omdat ik niet gemotiveerd ben, omdat ik de moed een beetje ben verloren..

Ik heb momenteel ook niet echt de middelen, tijd, enz voor elke dag gezond te koken ed.

Mijn vriendin zegt wel dat er helemaal niets aan de hand is ed.
Maar ik voel me niet lekker in m'n vel, ik trek constant men buik in als ik enkel tshirt aan heb, wat tegenwoordig zelden is, liever sweater aan en 30* buiten..

Hierbij 2 fototjes van enkele dagen geleden, zodat je de 'current state' kan zien, waar ik dus ver van blij mee ben.
http://i52.tinypic.com/6ymann.jpg
http://i54.tinypic.com/2ni1i7c.jpg

Graag had ik dus wat advies, misschien zijn er mensen die zowat in de zelfde situatie hebben gezeten?
Wil dus graag snel wat afvallen, daar komt het op neer, zeker die fcking lelijke minimanboobs moeten eraf of ik spring uit m'n raam :x
Is AAS een oplossing voor me? Maar dan moet je nog steeds heel strak eetschema hebben?
Of moet ik me gewoon elke dag te pletter trainen?

Ik zie het effe niet meer zitten :(
Ik wil me eindelijk eens lekker in men vel voelen en ook eens in men fav. tshirts aandoen als het zonnetje schijnt :p

PS; ik inline skate wel ongeveer 1x per week, heel lang en intensief, zodat mijn kleren uitgewrongen kunnen worden, wat natuurlijk wel geen bal helpt lol.

Haal dat snel maar uit je hoofd! Motivatie is essentieel en je moet gewoon tijd maken om gezond te gaan koken en anders je vriendin lief aankijken... Ipv junkfood zou je altijd nog nasi, bami, spagetti, etc kunnen inkopen.

3 x intensief sporten per week is al een mooi begin, dus hup naar de gym!

• Topic Starter Topic Starter
Je moet altijd op je voeding letten, niet meer eten dan je mag hebben. Om te beginnen als je honger hebt savonds ofzo geen zak chips pakken of dergelijke!!! en probeer echt goed op gezonde voeding te letten, dan kom je al een heeel eind met afvallen.
(Lees eens wat topics door hier op het forum ook kwa voeding, kun je erg veel van leren ook!!)
Je sport dus 1x in de week intensief, kun je hier iets meer van maken of af en toe even hardlopen? 's avonds wat push ups doen of dergelijke(val je natuurlijk niet echt vanaf:P)

Ik probeer elke avond voor slapen een 10 tal keer te pompen en een 30 tal pushups.
Ook heb ik halters met 10kg, waar ik dan ook elke keer 10 reps per arm doe voor en na push/situps.

dus mijn avond is in principe (als ik er me aan hou..)

10x reps link
10x reps rechts
30 tal situps
10x pushups (al faal ik hier vaak in -_-)
-minuutje pauze- (bed klaarleggen ofzo)
10x reps link
10x reps rechts

Mijn benen die ik eig. niet veel aan, ben ik best tevreden mee, zal wel door dat skaten komen, enkel als ik effectief zit is er vet te merken aan dijbeen, maar lijkt me normaal.

Haal dat snel maar uit je hoofd! Motivatie is essentieel en je moet gewoon tijd maken om gezond te gaan koken en anders je vriendin lief aankijken... Ipv junkfood zou je altijd nog nasi, bami, spagetti, etc kunnen inkopen.

3 x intensief sporten per week is al een mooi begin, dus hup naar de gym!

Vriendin kan wel koken, ik ook, maar ik heb bv. geen fornuis :p Enkel Combi oven & stoommachine ding ;D
Wat zou ik moeten doen @ gym? Heb geen id van goede programma's..
Ik heb er een over mijn appartement.. Die kost 160 euro voor 10 beurtenkaart ofzoiets, geen id van prijzen van gyms eigenlijk

Laatst bewerkt:
ik zal even wat uitleggen.

als je snel vet wilt verbranden is dat mogelijk. (weinig eten en veel bewegen)
Maargoed, hoe sneller je afvalt, hoemeer vvm je verliest..
Daarom zeggen de meeste bbérs ook, hoe langzamer je vet% verliest, hoemeer vvm je vasthoud.

Aan jou de vraag is wat je wilt.
Als ik jou was en ik zo jou vet% zie, ben je toch wel dik half tot 3 kwart jaar bezig om VEILIG te cutten, met zo min mogelijk vvm verlies.

Je hebt sportscholen vanaf 15 euro pm, en sommige van 36 euro pm. gewoon een binnenlopen of op internetzoeken bij jou in de buurt.

Hmm dat is netjes, zorg wel dat je het verdeeld in alle spiergroepen, en 2 dagen rust voor de desbetreffende spiergroep die je net hebt getraind voor het beste effect.
Dus niet alleen biceps doen ofzo?!?!

Als je niet naar de sportschool gaat veel cardio en op je eten letten!!!!

Wat is vvm? :$

Bumpje, hoe meer advies hoe beter, dit motiveert me ook :$:D

Snel vet verliezen gaat gewoon niet. En is ook niet gezond
Wat ik afleid uit jouw verhaal is dat je eigenlijk vet rond de buikstreek weg wilt.
'k moet je teleurstellen, Vet plaatselijk wegkrijgen gaat niet. Erger nog de buikstreek is de allerlaatste plaats waar je vet kwijt krijgt.

Wat de meeste hier als tip zullen geven is dat je es goed moet kijken om een voedingsschema te volgen + regelmaat in je cardio steken 3/4 keer per week wat sporten :)

Probeer misschien ook een gym buddy te vinden? Ik heb altijd wel iemand bij me die motiveert en andersom! Geeft je ook een beetje verantwoordelijkheidgevoel in de ochtenden als je eigenlijk kats geen zin hebt, maar toch moet voor de ander!

Probeer misschien ook een gym buddy te vinden? Ik heb altijd wel iemand bij me die motiveert en andersom! Geeft je ook een beetje verantwoordelijkheidgevoel in de ochtenden als je eigenlijk kats geen zin hebt, maar toch moet voor de ander!

Ja, goed idee ;)
Alleen lastig dat ik net alleen ben gaan wonen en hier eigenlijk vrij weinig mensen ken :/

Imo snelste manier om vet kwijt te raken is een combinatie van intermittent fasting+krachttraining+boksen (of een andere vorm van HIIT)

Klinkt misschien ''kinderachtig'' maar bij de sportschool kun je ook groepslessen volgen, RPM en Spinning verbrand je erg veel cal mee. Bodypump een beetje maar is vooral voor de spieren. Bodycombat is ook een goede fatburner:)

Klinkt misschien ''kinderachtig'' maar bij de sportschool kun je ook groepslessen volgen, RPM en Spinning verbrand je erg veel cal mee. Bodypump een beetje maar is vooral voor de spieren. Bodycombat is ook een goede fatburner:)

Spinning ken ik, wat is RPM (buiten rounds per minute :p)

inderdaad ga lekker spinnen, en een buddy heb je zo, 3 maandjes 3 x per week naar de gym en je kent iedereen.

verder zou je bij je KT supersets kunnen aanhouden, dan blijft je hartslag lekker hoog en verbrand je meer, vind ik persoonlijk beter te doen dan 45 min crosstrainer.

maar goed het begint natuurlijk bij motivatie en we wil om door te zetten.

Spinning ken ik, wat is RPM (buiten rounds per minute :p)

Verschilt niet zo heel veel van elkaar, RPM is ipv 1 uur 45 minuten, en is een stuk intensiever, met veel wisselingen.

Vind het zelf erg fijn, heb alleen RPM gedaan en nog nooit spinning dus kan mn favoriet niet aanwijzen...

alvast 1 advies wat betreft je voeding, die kan je zeker wel aanscherpen man, zelfs met kantoorbaan/op je zelf wonen.

je kan mij niet wijsmaken dat je niet ff de tijd hebt om een flinke pan rijst en een kilo kip te bakken ( duurt misschien half uurtje max dude ! ) , hier kan je zeker 4 avond maaltijden van maken ;) verder is het gewoon een kwestie van doorzetten en realiseren waar je het voor doet. Ik was zo'n 3-4 jaar geleden ook 110 kilo met nauwelijks spiermassa, nu zit ik op 92-93 kilo met slechts 11-12% vet. alles is mogelijk zolang je in jezelf gelooft. :)

alvast 1 advies wat betreft je voeding, die kan je zeker wel aanscherpen man, zelfs met kantoorbaan/op je zelf wonen.

je kan mij niet wijsmaken dat je niet ff de tijd hebt om een flinke pan rijst en een kilo kip te bakken ( duurt misschien half uurtje max dude ! ) , hier kan je zeker 4 avond maaltijden van maken ;) verder is het gewoon een kwestie van doorzetten en realiseren waar je het voor doet. Ik was zo'n 3-4 jaar geleden ook 110 kilo met nauwelijks spiermassa, nu zit ik op 92-93 kilo met slechts 11-12% vet. alles is mogelijk zolang je in jezelf gelooft. :)

Toch wel, momenteel heb ik enkel een combi(micro)oven en zon stoofding om eten klaar te maken, geen fornuis :(

Nou dan lijkt het me duidelijk wat jou eerste stap richting een gezonder lichaam gaat zijn toch? ;)

Terug
Naar boven