XXL Nutrition

Snoobs log

  • Topic starter snoob
  • Startdatum
  • Reacties 970
  • Weergaven 88K
  • Volgers 25

Bezoekers in dit topic

18-03-2024 Comp prep week 5 day 1
Clean & push press ( from blocks / 1xsquat clean / log / 1-2-X-2)
5*110
3*122,5
1*135 (2F)

Press ( olympic style press / standing / log / 2-4-X-0 )
3*80
3*90
3*100
2*105

Lat pulldown ( pronated / wide / 3-0-1-1 )
6*80
6*90
6*100

Hier gekapt met training, linkerheup zat nog niet goed, legdrive voelde kut. Doch bijna mijn all-time 1RM op log geëvenaard. Strict presses voelden dan weer ok.

 
Gisteren werd plotsklaps aangekondigd dat Benelux Strongest niet doorgaat, de reden waarom weet ik niet ( heb wel een vermoeden ).
Ik keek hier eigenlijk wel naar uit, om eens te testen wat ik al terug zou kunnen na die hernia/operatie. Echter merk ik dat men lichaam nog meer basiskracht & tijd nodig heeft om op te bouwen naar waar ik wil raken.
4 reps met 260kg DL vlot, 3 reps 250kg deficit, 2 keer 135kg overhead gepresst op log, 140kg log gecleant, 140kg zandzak gaat terug ( al dan niet moeizaam ). Stones voelen ok. Echter op zaken zoals yoke voel ik dat men linkerheup nog werk nodig heeft.
Voor mij is het misschien goed dat de wedstrijd niet doorgaat, kan ik dit jaar wat verder bouwen aan men glutes / core en zorgen dat ik nog een pak sterker word...
Ga nu een weekje rust inlassen en men arm laten genezen, daarna bespreek ik wel met coach wat plan van aanpak wordt.

1711624757346.png
 
Aan de ene kant kut, zeker voor iedereen die in prep zit. Maar idd aan de andere kant voor jou mss wel 'gezonder' dat je nog gewoon ff kan door bouwen. Maar begrijp wel dat je eens wou zien waar je staat. Enzo zou mss een wedstrijd diendag organiseren in de plaats? Kun je mss mee doen aan 95% ipv aan 110 te gaan? Of lukt dat niet? :p
 
Aan de ene kant kut, zeker voor iedereen die in prep zit. Maar idd aan de andere kant voor jou mss wel 'gezonder' dat je nog gewoon ff kan door bouwen. Maar begrijp wel dat je eens wou zien waar je staat. Enzo zou mss een wedstrijd diendag organiseren in de plaats? Kun je mss mee doen aan 95% ipv aan 110 te gaan? Of lukt dat niet? :p
Ja tis jammer, maar in men achterhoofd weet ik dat ik beter nog maandje of 6 doorbouw zodat ik terug 100% ben.
Indien er iets anders in de plaats komt ga ik passen, ken mezelf genoeg op dat gebied. Competitie draaien aan 90% ga ik niet doen, dan beter meehelpen met organisatie ofzo.
 
Ja tis jammer, maar in men achterhoofd weet ik dat ik beter nog maandje of 6 doorbouw zodat ik terug 100% ben.
Indien er iets anders in de plaats komt ga ik passen, ken mezelf genoeg op dat gebied. Competitie draaien aan 90% ga ik niet doen, dan beter meehelpen met organisatie ofzo.
Snap ik volledig. Je kan wel zeggen ik geef niet alles maar eens je er in zit....
 
09/04/2024 rebuild fase 2 week 1 day 1
Warmup
- Back Bridge/Foam Roller for spine: 5 mins
- Plantar fascia release on dowel: 5 mins
- Massage Gun: 5-10s on each body part
- Unilateral balance: 2x 30s (Eyes closed on floor or foam/airex pad)
- Releve: 2x 10-30 reps

Iso Clam SS Fly ( isometric hold | yielding / banded / unilateral / X-0-X-45 + swiss ball / bilateral / unrolling / DB / 2-1-1-0 )
1*blauw + 15*5
1*blauw + 20*3
1*blauw + 20*3

Back squat AS Leg curl ( 1&quarter / high bar / oly / heels on 2.5kg plates / shoulder width / barbell / 3-1-1-0 + 1&quarter / seated / toes inwards / plantarflexed / bilateral / 3-0-1-1 )
8*70 + 6*60
8*70 + 6*60
8*70 + 6*60

Step up AS Incline back extension ( DB to side / Petersen / 2-0-1-0 + across collarbone / 40° incline / DB / 2-0-1-1 )
8*L*BW+2 + 8*R*BW+2 + 20*BW
12*L*BW+2 + 12*R*BW+2 + 15*BW
10*L*BW+2 + 10*R*BW+2 + 12*BW

Supine leg raise AS calf raise ( bilateral / knees bent / 1-0-1-2 + seated / toes neutral / bilateral )
12*BW + 20*50
12*BW + 20*50
12*BW + 20*50

Besloten om stapje terug te zetten gezien wedstrijd niet doorgaat in mei. Terug naar 3x per week trainen ( met wat oefeningen thuis op off-days ), doel is nu terug stabiliteit in benen / heupen opbouwen. Na evaluatie van kiné & coach blijkt dat men onderbenen / heup etc echt nog niet terug in orde zijn. Dus nu terug 8 weken Norwegian block method met focus op de zwakke puntjes.

 
Laatst bewerkt:
Weet jij of g-men hoe het gaat met Tom Janssen, traint ie nog of ?
 
Back
Naar boven