XXL Nutrition

Snoobs log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

02/08/2018
Scap push-up
2*15

Supine bridge
2*15

Band pull-apart (external rotation )
10*high + 10*medium + 10*low

Bench press
10*40
5*67.5
3*77.5
8*85

Military press
5*10*30

Seated cable row ( close grip )
5*10*50

Seated DB curl
3*10*9

Tricep pushdown
3*20*50

Face pull
3*10*41

Véééééél te warm
 
06/08/2018
Standing leg curl
3*10*17.5

Deadlift
5*60
5*100
5*140
2*170
1*190
2*200

Tbar row
15*20
3*10*40

Machine pullover
30*20
30*30
30*45

Tricep pushdown
20*37.5
2*20*57.5

Rear delt fly
30*17.5

Plate side bend
25*20 per kant


Dit weekend geen tijd gehad om te trainen, volgend weekend nog minder, vanaf volgende week terug normaal werkritme. Vandaag in nieuwe gym ( hero gym gent ) getraind, eens kijken, beviel me wel. Voor deadlift men elbow wraps over men schenen getrokken zodat ik de bar tegen me kan trekken zonder men schenen open te halen, scheelt een pak. Houden zo :)
 
Laatst bewerkt:
Hoho 200 dl. Doe je wel voorzichtig?
 
Hoho 200 dl. Doe je wel voorzichtig?
Ja hoor :) men schenen zijn beetje overgevoelig door lidtekens/vroeger veel op te vallen :) hield de bar dus van men schenen af, met die rehbands rond men schenen kan ik mooi de bar tegen me trekken en voelt de lift 10x makkelijker.
 
Ik zie alweer een smooth 2x200 pull, nice man! Mooie techniek ook, veel beter dan hoe je ze vroeger deed.
 
Ik zie alweer een smooth 2x200 pull, nice man! Mooie techniek ook, veel beter dan hoe je ze vroeger deed.
Thanks, ja de kunst zal zijn mobility onderhouden/verbeteren en no form breakdown :)
Gym trainingen zijn er om sterker te worden, niet om men lijf naar de kloten te helpen
 
10/08/2018
Heel touches
2*20*L + 2*20*R 1 blok
10*L + 10*R 2 blokken

Pull apart ( light band )
10*high + 10*front + 10*low

Rackpull ( pin 18, laagste onder knie )
5*70
5*120
5*170
2*220

Pulldown ( wide parallel )
10*50, 10*59, 10*68

Good morning
3*10*50

Seated cable rows ( parallel close grip )
10*50, 10*59, 10*68

Posterior chain work, glutes activeren terug, schouderbladen terug wat naar beneden & schouders naar achter. Rackpull op men sticking point, met 220kg voelde ik rechts men lies wat zeuren, lichaam is zware gewichten nog niet gewoon. Voor de rest lekker getraind.

Hoop morgen of zondag wat tijd te hebben om eens men 1RM te testen op bench / OHP zonder te forceren, kracht komt goed terug :)
 
Je kracht komt gauw terug, dat zeker! Maar maak je niet te grote sprongen in gewicht? Van 170 naar 220 vind ik toch een flinke increase, zo'n 30% zwaarder. De vorige keer toen je de reguliere deadlift deed, bouwde je wat rustiger op.
 
In! Je krachtstats ben je wel enorm snel terug aan het opbouwen.

Wat waren je beste krachtstats voor je stopte?
 
Je kracht komt gauw terug, dat zeker! Maar maak je niet te grote sprongen in gewicht? Van 170 naar 220 vind ik toch een flinke increase, zo'n 30% zwaarder. De vorige keer toen je de reguliere deadlift deed, bouwde je wat rustiger op.
Wou es testen wat ik kon houden, heel gecontroleerd ook.
Maar voor werksetjes zou ik rond de 160-180kg blijven voor rack-pulls ja :)
 
In! Je krachtstats ben je wel enorm snel terug aan het opbouwen.

Wat waren je beste krachtstats voor je stopte?
MP: 100kg
BP: 155kg met slechte schouder
SQ: 230kg op diepte
DL: 300kg

Yoke: 15m met 400kg
Farmers: 12m met 175kg
Stones: 170kg op 1m30
Logpress: 130kg
Axle C&P: 3x125kg
 
19/08/2018
Logpress
3*5*55
3*3*70

Farmer's walk
20m*55
18m*95 ( links gaf op )
20m*105 ( straps )
20m*125 ( straps )

Sled harnass sprint
20m*50
20m*100

Box jump
5*tire
5*tire + 1 pallet
1*tire + 2 palletten
1*tire + 3 palletten

Atlas stones
3*70
2*95
3*110

Na weekje niet trainen ( sinusitis/bronchitis ) terug es sterkste man training gedaan bij Jimmy. Logpress voelde onwennig, voelde beter om door te rollen ( viper press ) ipv strict press. UB kracht is nog pak werk aan, Farmer's walk ging vlotjes echter linkerhand gaf op met 95kg na 18m, nog aan 't herstellen, vorige week geklemd gezeten bij verzetten van crash barrier. Dan maar met straps, tot 125kg gegaan, lopen ging vlotjes.
Box jump tot ongeveer 1m hoog gegaan. Was leuk om terug eens te doen, ga het regelmatig blijven doen :)
 
Ik hoorde al iemand fluisteren dat jij weer aan het loggen was en dan zelfs trainen bij Jimmy... De oude garde terug op wedstrijd binnenkort?
 
Ik hoorde al iemand fluisteren dat jij weer aan het loggen was en dan zelfs trainen bij Jimmy... De oude garde terug op wedstrijd binnenkort?
Time will tell :) Gisteren niet gemerkt dat ik overreden ben door een vrachtwagen, echter wijst het ochtendgevoel hier wel op
 
24/08/2018
Pull apart
30*light

Military press
8*30
5*50
3*60
3*70
4*70 legdrive

Barbell row
10*70
3*10*80

Seated cable row
10*50
10*59
10*68
10*77
8*86

Straight arm pulldown
4*20*36

DB curl
3*6*20

Reverse grip pulldown
10*50
8*59
8*68
6*77

easy
 
Nice die BOR
 
Al een tijdje niet meer gepost, door het trainen terug wat zaken aan het licht gekomen waar ik mee sukkelde.
  • Rechterenkel onstabiel --> peroneus longus die verkort en verkrampt zit.
  • lower crossed syndroom waardoor men rechterknie last heeft en klikt en kraakt doordat ie naar binnen valt.
  • heup flexoren te kort door lower crossed syndroom
  • de onstabiliteit in men rechterknie en -enkel zorgen voor last in men rechterheup
  • rechts is men lower trap onderontwikkeld/vuurt niet goed dus men rechter upper traps doen het meeste werk --> altijd verkrampen en verkort
  • upper crossed syndroom --> verkorte pectoralis / te zwakke rhomboideus/lower traps
  • links last van men elleboog ( bovenkant )
Ben al x-tal weken bezig met dit te proberen verhelpen, men knie en enkel heb ik al grotendeels opgelost gekregen door men voeten los te maken en enkelmobiliteit te verbeteren, hierdoor staan men knieën terug recht en heb ik geen pijn meer in men heupen. ( Jeuj! :) )
Aan men lower traps ben ik aan het werk in de kiné en men schouders zijn al wat naar achter/onder komen te staan, maar nog veel werk aan

23 september doe ik mee aan truckpull wedstrijd ter herdenking aan Eddy Gillis in Aalter, tot dan ga ik proberen elke dag men lijf terug rechter en rechter te krijgen met het volgende:
  • voeten en kuiten uitrollen + enkel mobility
  • pecs losmaken met blackball + borst en biceps stretchen
  • quads / hip flexors / psoas stretchen
  • banded GM ( +hip circle )
  • hip circle side step
  • lower trap activatie ( prone raise + prony Y )
  • scapular wall side
  • high banded row
  • banded face pull
  • seated Y raise ( met band )
  • one arm DB row ( zonder steun )
  • DB romanian deadlift
  • ab wheel rollout
Indien ik er de tijd voor heb overhead walk.
 
Laatst bewerkt:
Als je al zo snel (opnieuw) al die blessures hebt, dan is er toch iets mis met je schema of je intensiteit; terwijl dat het net was dat je probeerde te voorkomen.
 
Als je al zo snel (opnieuw) al die blessures hebt, dan is er toch iets mis met je schema of je intensiteit; terwijl dat het net was dat je probeerde te voorkomen.
Niet echt, dit waren zaken waar ik al last van had ( en al dan niet bewust van was ) en veronderstelde dat ze zouden "bijtrekken" door te trainen, niet dus.
Moet wel zeggen dat gerichte (p)rehab oefeningen enorm veel effect hebben dus das positief!

Men postuur is gewoon bagger, bureauwerk tijdens de week en in 't weekend uren rechtstaan, dit corrigeren doet al veel
 
Back
Naar boven