AndroidHealthClinic

Snow Cut Log 2

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Dat is inderdaad wel een flinke sprint jeetje☺ snap goed dat het op een gegeven moment een hilljog wordt😉
 
26-10-2020

- 1 banaan
- 1 bord garnalen + mais + ketjapsaus
- 500gr. magere kwark/yoghurt aarbeien smaak
- 1 bord aardappels + bloemkool + varkenshaas + saus
- 400ml. halfvolle melk + 1 banaan + 1 scoop whey + brinta
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: :)

27-10-2020


- w.u:
3 min. handbike
elbow + wrist mobility

band assisted wide grip pull ups
8x purple
5x purple
5x purple
5x purple
5x purple

TRX rows
10x
10x
10x
10x
10x

TRX reversed flyes
10x
10x
10x
10x
10x

db curls (arms stretched eccentrics)
10x 6kg
10x 6kg
10x 6kg

crossbody twist curls
10x 6kg
10x 6kg + 10x 6kg arms stretched eccentrics db curls + 10x 6kg db curls

Comment: mn training zullen wat minder leuk worden om te lezen denk ik, omdat het nu vooral veel ben met "bodybuilding" om ondanks mn blessures en cut zoveel mogelijk spier te behouden. Gezien alle pijntjes let ik veel meer op uitvoering dan op weights. Bijv. die pull ups: ik kan ze ook wel zonder assistance, maar zo kan ik de form nog beter doen en mijn lats nog beter voelen. Hopen dat uitkomen op mijn "target weight" dalijk ongeveer gelijk valt met semi blessure vrij zijn. Dan langzaam wel weer enkele krachtoefeningen invoegen (denk aan trap bar deadlift, clean varianten, zwaardere bench press, etc.) maar wel met goede warming up (eventueel zelfs later in de training) en met form tweaks :)
 
27-10-2020

- 1 banaan
- 1 proteine bar
- 1 bord rundertartaar + kidneybonen + 1 plakje cheddar kaas
- 500gr. magere kwark/yoghurt appel + kaneel smaak
- 2 sneden volkoren brood + pindakaas
- 1 bord rijst + snijbonen + kipfilet + chicken tonight saus (bah)
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey + 1 banaan + brinta
Comment: te veel, maar dat heb ik gecompenseerd met het avondeten. Dit was namelijk heel smerig, dus echt weinig van gegeten :roflol:
 
28-10-2020

- 1 banaan
- 1 bord kipfilet + kidneybonen
- 500gr. magere kwark/yoghurt appel + kaneel smaak
- 2 sneden volkoren brood + pindakaas
- 1.5 bord macaroni + rundergehakt + smac + tomatensaus + kaas
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 2 koppen zwarte koffie

- Hill sprints
10 runs total x Schinnen

Comment: dit keer 6x in 1 stuk gedaan en vervolgens de laatste 4x achter elkaar, samen met een maat. Totaal miserabel weer. Nu een uur later voel ik me nog altijd kut, druk op de borst en shit. Dit is wel (buiten fat loss) de voornaamste reden dat ik het doe; blijven de grens opzoeken, anders wordt "de wereld erg klein". Ik weet dat ik paniekaanvallen heb, maar ik weiger op mijn 30e al "bang te zijn om stuk te gaan". Nog niet zolang geleden een ECG gehad (niet voor de 1e keer), geen tot amper (jonge mensen met) hartproblemen in de familie en zelfs als ik het gevoel heb dat ik "erin blijf", is mijn hartslag nog best okay... Dus gewoon doorgaan en een ellendige avond zo nu en dan accepteren :)
 
Misschien een versnelling terug doen dan? Steken op je borst is nou niet bepaald fijn :)
 
Misschien een versnelling terug doen dan? Steken op je borst is nou niet bepaald fijn :)
Zo snel ben ik al niet man :P Steken valt wel mee, meer constante druk links. Zijn periodes zat dat ik de hele dag druk op de borst heb (door mn angststoornis) dus het went wel. Eigenlijk ben ik nu best in goede shape, alleen vergeleken met "vroeger" ben ik bang geworden. Vroeger dacht ik "als ik omkiep, wordt ik ook wel weer wakker", maar tegenwoordig ben ik meer bang dat ik er "echt in blijf". Terwijl die kans natuurlijk verre van groot is voor een (verder gezonde, zover ik weet) 30er :)
 
Je hebt je angst door het idee dat je uit kan gaan of?
Anders iets aan die angst doen zou ik zeggen.
 
Ik heb hypochondrie, ziektevrees. Altijd angst voor hartaanvallen, kanker, etc... Heb ik ook al 15 jaar medicijnen voor, dus niks nieuws.

29-10-2020

w.u:
airdyne 5 min. x easy pace
mobility: hips/hams/wrists/elbows --> 3 sets x 20 sec. each
4 way hips --> 10x each x R + L
pallof press --> 10x R + L

glute ham raises
6x
6x
6x
6x

legs up swiss bar spoto press
10x 56kg
10x 56kg
10x 56kg
8x 56kg

TRX upperback rows
10x
10x
10x
10x

ghr sit ups
10x
10x
10x

Comment: ervoor gekozen om fullbody verder te gaan. De voornaamste redenen:
1) Er gaat toch niks "enorm groeien" tijdens de cut, dus nadrukken leggen op weaknesses gaat weinig helpen. Beter zo goed mogelijk bijhouden wat ik WEL heb.
2) Een "leg day" is hoe dan ook (als in; waar ik hem ook plaats) altijd kut te combineren met mijn 2x per week hill sprints en 1x per week conditioning. 4 sets belt squats (dag A) of 4 sets glute ham raises (dag B) trek ik wel qua herstel :)
3) Ik vind dat gezond en blessurevrij zijn nog steeds prio nummer 1 is. Door mn hele lichaam te trainen (ook qua warming up) helpt mijn krachttraining ook bij mijn mobility en rehab. Ben ook met een programma bezig samen met mijn broertje (fysio), hier was ik bijv. vanmorgen voor de training een uurtje geweest.
4) Ik heb maar 2 "vrije dagen" in de week gym. Nu kan ik thuis wel wat, maar zal toch nooit zo chill zijn als bij Alex.
5) Ik denk dat fullbody training door de hogere verbranding (zowel tijdens de training als erna qua herstel) voor meer vetverlies zorgen in de cut.

Die legs up spoto press met swiss bar is epic zwaar trouwens. De 9e op set 4 zat er wellicht wel in, maar wilde niet tot fail gaan. De swiss bar is in mijn beleving echt VEEL moeilijk te controleren dan een normale bar, maar dit is juist precies wat ik zoek. De spieren op een goede manier "slopen", zonder echt zware gewichten te hoeven gebruiken :)
 
Sterkte ermee in ieder geval.

Full body had ik veel eerder aan moeten beginnen. Het is zwaar maar je krijgt er veel voldoening voor terug.
 
Ik heb hypochondrie, ziektevrees. Altijd angst voor hartaanvallen, kanker, etc... Heb ik ook al 15 jaar medicijnen voor, dus niks nieuws.

29-10-2020

w.u:
airdyne 5 min. x easy pace
mobility: hips/hams/wrists/elbows --> 3 sets x 20 sec. each
4 way hips --> 10x each x R + L
pallof press --> 10x R + L

glute ham raises
6x
6x
6x
6x

legs up swiss bar spoto press
10x 56kg
10x 56kg
10x 56kg
8x 56kg

TRX upperback rows
10x
10x
10x
10x

ghr sit ups
10x
10x
10x

Comment: ervoor gekozen om fullbody verder te gaan. De voornaamste redenen:
1) Er gaat toch niks "enorm groeien" tijdens de cut, dus nadrukken leggen op weaknesses gaat weinig helpen. Beter zo goed mogelijk bijhouden wat ik WEL heb.
2) Een "leg day" is hoe dan ook (als in; waar ik hem ook plaats) altijd kut te combineren met mijn 2x per week hill sprints en 1x per week conditioning. 4 sets belt squats (dag A) of 4 sets glute ham raises (dag B) trek ik wel qua herstel :)
3) Ik vind dat gezond en blessurevrij zijn nog steeds prio nummer 1 is. Door mn hele lichaam te trainen (ook qua warming up) helpt mijn krachttraining ook bij mijn mobility en rehab. Ben ook met een programma bezig samen met mijn broertje (fysio), hier was ik bijv. vanmorgen voor de training een uurtje geweest.
4) Ik heb maar 2 "vrije dagen" in de week gym. Nu kan ik thuis wel wat, maar zal toch nooit zo chill zijn als bij Alex.
5) Ik denk dat fullbody training door de hogere verbranding (zowel tijdens de training als erna qua herstel) voor meer vetverlies zorgen in de cut.

Die legs up spoto press met swiss bar is epic zwaar trouwens. De 9e op set 4 zat er wellicht wel in, maar wilde niet tot fail gaan. De swiss bar is in mijn beleving echt VEEL moeilijk te controleren dan een normale bar, maar dit is juist precies wat ik zoek. De spieren op een goede manier "slopen", zonder echt zware gewichten te hoeven gebruiken :)
Voor jouw situatie strak plan denk ik zo
 
Brab0 : thnx man! Ik train nu 15 jaar, heeft ook wel regelmatig full body bijgezeten maar dat was dan meer strongman events/judo + het minimale aan gym lifts en nooit "spiermassa gericht". Ik ben (zou je niet denken gezien mn fysiek) best in okay shape dus conditioneel kan ik het prima aan :)
Misaa : thnx broeder! :)
 
29-10-2020

- 500ml. halfvolle melk
- 2 proteine bars
- 1 bord kipfilet + erwten en wortels
- 1 snee volkoren brood + pindakaas
- 1 gigantisch bord wortelstampot + braadworst
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: ik denk dat het bord avondeten serieus bij de kilo in de buurt kwam XD


- stationary bike
60 min. x easy pace

Comment: strafcardio voor het bizarre avondeten... alhoewel ik een uurtje rustig hometrainer eigenlijk alleen maar chill vind. Youtube op en lekker peddelen, ik zou het best elke dag kunnen doen. Dit gaat ook gebeuren wanneer mn weight loss stagneert :)
 

Bijlagen

  • 122778661_392861555089201_3066438399307647826_n.jpg
    122778661_392861555089201_3066438399307647826_n.jpg
    120,5 KB · Weergaven: 40
Goeie porties ouwe
 
Snowke had je een bepaald BW voor ogen dat je zeker wou halen? Of is het bekijken van wanneer je voor jezelf goed staat?
Verder zijn die proteïnen bars wel te vrijten?
 
29-10-2020

- 500ml. halfvolle melk
- 2 proteine bars
- 1 bord kipfilet + erwten en wortels
- 1 snee volkoren brood + pindakaas
- 1 gigantisch bord wortelstampot + braadworst
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: ik denk dat het bord avondeten serieus bij de kilo in de buurt kwam XD


- stationary bike
60 min. x easy pace

Comment: strafcardio voor het bizarre avondeten... alhoewel ik een uurtje rustig hometrainer eigenlijk alleen maar chill vind. Youtube op en lekker peddelen, ik zou het best elke dag kunnen doen. Dit gaat ook gebeuren wanneer mn weight loss stagneert :)
Ik dacht even dat het een pizza was :p
 
30-10-2020

Gister werd mijn vriendin ziek. Ze had al een beetje keelpijn sinds woensdag, maar dat heb ik al maanden dus zegt op zich niks. Vannacht klaagde ze ook over spierpijn. Vanmorgen overgeven, diarree, moeilijker ademen etc. Erg vervelend, dus om 12u15 zijn we een corona test gaan doen voor haar. Ze ligt dit keer bij mij thuis (wat veel comfortabeler is dan bij haar), maar voorlopig blijf ik wel in "semi-quarantaine". Officieel hoef ik niet in quarantaine te blijven (ze heeft geen koorts), maar ga in deze omstandigheden geen onnodige risico's lopen. Toestraks wel naar de winkel geweest (met mondkapje op), maar wel judo voor vanavond en morgen de beide krachttraining afgezegd. Daarnaast thuis wat conditioning gedaan ipv de pt van Alex. Insha'Allah komt alles goed :) Ze voelt zich gelukkig nu, na 2 paracetamol, ietsje beter :)

@ thuis

w.u:
4 way hips: 10x each x R + L
mobility: hips/hams/elbows --> 3x20 sec. each

band pull aparts
50x + 50x extentions
50x + 50x hammer curls
50x + 20x side raises

traplopen (3 stuks op (kelder - begane grond - 2e verdieping - zolder) en dan weer af)
120 sec.
60 sec. rust
120 sec.
60 sec. rust
120 sec.
60 sec. rust
120 sec.
60 sec. rust
120 sec.

4 way hips: 10x each x R + L

planks
45 sec.
45 sec.
45 sec.

Comment: snel iets verzonnen voor tussendoor, maar zeker beter dan niks :)
 
30-10-2020

- 1 bakje witte druiven
- 2 rundertartaar + 2 gebakken eieren
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1 bord aardappels + zuurkool + rundergehakt + kaas
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 2 koppen zwarte koffie

- stationary bike
60 min. x easy pace

Comment: eigenlijk vooral tegen de verveling... Ik hoef dan wel niet in quarantaine officieel, maar wil bij mensen uit de buurt blijven tot de uitslag van mijn vriendin terug is (heb zelf ook nog altijd keelpijn, maar dat heb ik semi-altijd) en ga sowieso niet de hele dag gamen of whatever terwijl zij op mijn kamer ligt. Dus (op dit typen en af en toe ff pokeren na) ben ik vooral veroordeeld tot Netflix in bed. Geen enorme ramp, maar gaat mij snel vervelen. Daarom dat ik ook nu "elke dag" even 60 min. ga fietsen, anders slaap ik echt totaal niet...
 
Kijk-tips: ek cyclocross, F1 kwalificatie, en Vuelta. Ik wacht tot het droog wordt dan even uurtje naar buiten op de racefiets.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven