MuscleMeat

sociale angst

amphetamines heb ik wel eens recreatief geprobeerd. Eigenlijk wel vaker dan 1 x. . Hielp al1 de 1e keer werd er heel praterig van en alle grenzen vielen weg. Voelde super goed. Maar als ik het nu doe versterkt het mijn angsten alleen maar en klap ik helemaal dicht. Zou het niet als medicatie kunnen zien. Bovendien zijn de dagen na het gebruik 30x zo erg.
Dit heb ik nu eigenlijk ook met alcohol. Word alleen maar angstiger door de roes omdat je dan niet meer zo goed kan nadenken zeg maar. Door de roes. Ditzelfde heb ik ook met xtc. Word er alleen maar meer ingesloten van terwijl anderen er juist opener door worden.
Dit leid er weer toe dat ik zo veel ga drinken en gebruiken dat je niet meer kan nadenken en als het ware als een zombie bij loopt. Want dan zijn de angsten gewoon onderdrukt.

Maar ik weet ook dat erg slecht is. Ben ook al bezig met minderen en doe het al veel minder dan een jaar geleden.
dus duidelijk dat bij jouw die middelen het alleen maar onderdrukken of helemaal niet werken

in jouw geval zijn mss SSRI's juist wel de oplossing, aangezien alcohol niet werkt werken benzo's mss ook niet
Opiaten zijn misschien een optie (er zijn mensen waar alleen opiaten voor werken, alleen krijg je die HEEL moeilijk voorgeschreven omdat die verslavend kunnen werken)

Nu krijgt ie nog meer sociale angst, zelfs zo'n lilliputter in een rolstoel kan een chick versieren :roflol:

Het vervelende is dat ik me hier heel erg bewust van ben. Bij alledaagse dingen waar je in contact komt met andere mensen krijg ik het enorm benauwd. Dit kan zijn aan de kassa of bij de kapper oid. Enorm bezig zijn met hoe je overkomt op iemand anders. Bijvoorbeeld een half uur van te voren gaat bedenken wat je moet zeggen tegen een kassierre.. eigenlijk slaat dit natuurlijk nergens op maar het gaat van zelf.

Dit vond ik vroeger ook wel eens moeilijk. Je hoeft niets te verzinnen, bedenk gewoon dat het erg logisch is wat je er wil (bv; de kassa, afrekenen), dus dat je er nooit echt raar over kan komen. Bedenk verder dat ze tig mensen per dag zien, dus herinneren jou echt niet specifiek.
Als dit goed gaat, denk dan de volgende keer dat je in zo'n situatie komt dat het de vorige keer ook goed ging. Zo verleg je uiteinderlijk je grenzen.

Dit vond ik vroeger ook wel eens moeilijk. Je hoeft niets te verzinnen, bedenk gewoon dat het erg logisch is wat je er wil (bv; de kassa, afrekenen), dus dat je er nooit echt raar over kan komen. Bedenk verder dat ze tig mensen per dag zien, dus herinneren jou echt niet specifiek.
Als dit goed gaat, denk dan de volgende keer dat je in zo'n situatie komt dat het de vorige keer ook goed ging. Zo verleg je uiteinderlijk je grenzen.
bedenk jezelf dat het haar zwakte is als je zou niet wilt leren kennen.

Bedenkt gewoon dat zij ook poept, plast, kotst en vieze lichaamsgeuren heeft. We zijn allemaal gewoon mensjes. Big deal.

Hey ik heb je verhaal gelezen en vind het echt erg voor je...

Ik heb er zelf ook last van, Vroeger had ik zwaar overgewicht en ben ik binnen een half jaar 30 kilo kwijt geraakt met sporten en voeding.. Ik moet zeggen ik heb het niet zo erg als jij (Durf wel gewoon bij de kassa te staan etc.) maar ik ga ook gewoon elk weekend uit met vrienden en ik zie dat hun zo op een meisje durven af te stappen en ik totaal niet.. en elke keer als een meisje op mij afstap word ik zo nerveus dat ik 2-3 woorden terug zeg en gelijk weer met een vriend ga lullen erg irritant dus..

Ook heb ik helaas nog last van een slappe huid dus met kleren aan en als ik rechtop sta zie ik er best netjes uit (Om niet dom te lullen) maar als ik ze uit doet of ga zitten zie je het meteen.. of buk.. ook heb ik last van Gynecomastia..

Op dit moment zie ik het ook ff niet meer zitten en ga binnenkort naar een dokter om te kijken wat ik tenminste met em lichaam kan doen want word er zwaar depressief van..

Sociale vlak echt super dat je er met je vrienden over kan praten ik heb dat ook pas gedaan en hun gaan mij proberen te helpen met uitgaan om gewoon HUP EROPAF!.. en hoop dat het lukt..

ik hoor het wel

Greets
maak zo snel mogelijk een afspraak met een psychiater (kan via je dokter)

Nooit drugs nemen..

Laatst bewerkt:
Who Cares, stap gewoon op iemand af en begin een praatje, ze zijn net zo veel mens als jij zelf.
En probeer het niet door drugs of alcohol op te lossen, hierdoor krijg je alleen maar een verslaving erbij.

Willen die mensen die drugs als (tijdelijk) redmiddel dit nooit meer doen.

Op DBB word nooit en te nimmer drugs aangeraden!!!!

SSRI's, Nardil, Solian, benzo's (zoals Xanax), Lyrica, opiaten, amphetamines (dexedrine) is de complete lijst van medicatie die kan helpen tegen sociale angst, ik heb nu de ilegale middelen weggelaten

SSRI is meestal het eerste dat je voorgeschreven krijgt gevolgd door benzo's, daarna kan je eventueel achter lyrica vragen en de andere van de lijst, opiaten en amphetamines zijn het laatste redmiddel en krijg je alleen met geluk off label voorgeschreven

http://www.socialfear.com/ (nog een goeie site)
http://www.dr-bob.org/babble/ (op deze site van je MASSAS reports van medicatie voor allerlei aandoeningen, je kan de search gebruiken en "social anxiety + naam medicatie" zoeken en zo de reports erover lezen

sociale angst kan ook psychologisch veroorzaakt zijn, daarom ook een psychiater opzoeken!

Laatst bewerkt:

Idd, geen drugs nemen. Ik zelf neem geen drugs, ik refereerde alleen maar naar het feit dat lage serotonine levels doormiddel van XTC gebruik deels kan worden opgeheven door het nemen van tryptofaam. Niet om het gebruik van XTC goed te praten! dus kids don't do drugs!

Idd, geen drugs nemen. Ik zelf neem geen drugs, ik refereerde alleen maar naar het feit dat lage serotonine levels doormiddel van XTC gebruik deels kan worden opgeheven door het nemen van tryptofaam. Niet om het gebruik van XTC goed te praten! dus kids don't do drugs!
5HTP is de beste manier om serotoine niveau te verhogen, is nog iets beter dan tryptophaan

XTC kan een enorme hulp zijn bij sociale angst (lees alle reports op internet maar eens) maar kan het moeilijk gaan aanraden want je weet nooit of iemand het nu serieus kan gebruiken of zwaar gaat misbruiken, bovendien is er bij die lijst die ik gepost heb iets bij wat zeker gaat werken in combinatie met therapie

Weed is wat je ten alle kost moet vermijden als je last hebt van sociale angst (daar druk ik echt op omdat het in 99% van de gevallen het alleen maar erger maakt, als je stoned bent en zelfs de week erna nog!)

SSRI's, Nardil, Solian, benzo's (zoals Xanax), Lyrica, opiaten, amphetamines (dexedrine) is de complete lijst van medicatie die kan helpen tegen sociale angst, ik heb nu de ilegale middelen weggelaten

SSRI is meestal het eerste dat je voorgeschreven krijgt gevolgd door benzo's, daarna kan je eventueel achter lyrica vragen en de andere van de lijst, opiaten en amphetamines zijn het laatste redmiddel en krijg je alleen met geluk off label voorgeschreven

http://www.socialfear.com/ (nog een goeie site)
http://www.dr-bob.org/babble/ (op deze site van je MASSAS reports van medicatie voor allerlei aandoeningen, je kan de search gebruiken en "social anxiety + naam medicatie" zoeken en zo de reports erover lezen

sociale angst kan ook psychologisch veroorzaakt zijn, daarom ook een psychiater opzoeken!

amphetamine is toch heel anders dan een benzo? dan word je niet kalmer maar krijg je meer energie, ik weet niet hoe dat moet helpen voor dit soort problemen ???

amphetamine is toch heel anders dan een benzo? dan word je niet kalmer maar krijg je meer energie, ik weet niet hoe dat moet helpen voor dit soort problemen ???

sociale angst heeft veel verschillende oorzaken, voor sommige werken alleen kalmerende middelen en voor sommige alleen stimulanten

bij nog andere is het probleem dan weer alleen psychologish of is het een combinatie etc...

Laatst bewerkt:
Niet dat dit je meteen van je problemen zal afhelpen, maar probeer jezelf zo goed als je kan ervan te doordringen dat iedereen, zelfs de meest zelfverzekerd overkomende, populaire en succesvolle mensen, net als jij niets meer zijn dan een 'ik', die net als jij onzeker kan zijn, zich kan schamen, ontevreden kan zijn, etc.

Ik heb tot op zekere hoogte ook last van sociale angsten, weliswaar niet in grote mate, maar genoeg om ervoor te zorgen dat ik te vaak te veel bezig ben met hoe ik over kom. Kan me dan ook goed voorstellen dat dit soort problemen oplossen veel moeilijker is dan gezegd. Voor het overgrote deel heb je dit soort gedrag niet direct zelf in de hand: wat dat aangaat overkomt het je.

Mooi verwoord hier:

bedenkt gewoon dat zij ook poept, plast, kotst en vieze lichaamsgeuren heeft. We zijn allemaal gewoon mensjes. Big deal

Het ego

Het verstand produceert gedachten, dat is de manier waarop het de wereld kan bevatten. Nadat wij een ego hadden ontwikkeld, leek het voor ons of de gedachten werden geproduceerd door het ego, dus door onszelf! Maar bedenk je dus goed dat jij NIET je ego bent. Het ego is een BEELD van jezelf, het is niet de laatste waarheid over wie jij bent.

Veel mensen geloven dat ze niet kunnen ophouden met denken omdat je niet zou kunnen functioneren zonder gedachten. Ik denk dus ik besta zeg maar. DIT IS ONZIN. Jij bent veel meer dan je gedachten. Je hebt je gedachten niet constant nodig bij alles wat je doet. Minstens 80% van je gedachten zijn totaal niet constructief en productief. Toch denken we de hele dag door, een verslaving.

Dit gebeurt omdat het verstand een instrument is gegeven aan ons door de evolutie om te OVERLEVEN. Inmiddels hebben wij in het westen voldaan aan onze primaire levensbehoeften. Dus wat voor overleven praten we dan over? In dit geval het overleven van ons ego, het beeld dat wij van onszelf hebben en wat in grote mate wordt beinvloed door wat anderen van ons denken.

Dat machtige instrument het verstand is zijn doel dus voorbijgeschoten en is gedegradeerd tot het levend houden van ons zelfbeeld, niet de levende mens achter dat zelfbeeld. We denken ons soms suf over totaal nutteloze dingen.

De oplossing hiervoor, is meer leven in het nu. Genieten van het moment is belangrijk, piekeren over iets wat in de toekomst misschien kan gaan gebeuren niet. Tuurlijk is het belangrijk om te plannen, maar lang obsessief nadenken over kleine dingen die geen invloed hebben op jouw overleven in de echte wereld, dat is uiteraard kansloos.

Het probleem ligt hem in onze identificatie met het ego en onze gedachten. Gedachten zijn middelen om de wereld te begrijpen. Deze worden op hun beurt weer geproduceert door het verstand. Het verstand is dus een instrument en een gedachtengenerator, maar het is NIET wie jij bent!!

Het ego

Het verstand produceert gedachten, dat is de manier waarop het de wereld kan bevatten. Nadat wij een ego hadden ontwikkeld, leek het voor ons of de gedachten werden geproduceerd door het ego, dus door onszelf! Maar bedenk je dus goed dat jij NIET je ego bent. Het ego is een BEELD van jezelf, het is niet de laatste waarheid over wie jij bent.

Veel mensen geloven dat ze niet kunnen ophouden met denken omdat je niet zou kunnen functioneren zonder gedachten. Ik denk dus ik besta zeg maar. DIT IS ONZIN. Jij bent veel meer dan je gedachten. Je hebt je gedachten niet constant nodig bij alles wat je doet. Minstens 80% van je gedachten zijn totaal niet constructief en productief. Toch denken we de hele dag door, een verslaving.

Dit gebeurt omdat het verstand een instrument is gegeven aan ons door de evolutie om te OVERLEVEN. Inmiddels hebben wij in het westen voldaan aan onze primaire levensbehoeften. Dus wat voor overleven praten we dan over? In dit geval het overleven van ons ego, het beeld dat wij van onszelf hebben en wat in grote mate wordt beinvloed door wat anderen van ons denken.

Dat machtige instrument het verstand is zijn doel dus voorbijgeschoten en is gedegradeerd tot het levend houden van ons zelfbeeld, niet de levende mens achter dat zelfbeeld. We denken ons soms suf over totaal nutteloze dingen.

De oplossing hiervoor, is meer leven in het nu. Genieten van het moment is belangrijk, piekeren over iets wat in de toekomst misschien kan gaan gebeuren niet. Tuurlijk is het belangrijk om te plannen, maar lang obsessief nadenken over kleine dingen die geen invloed hebben op jouw overleven in de echte wereld, dat is uiteraard kansloos.

Het probleem ligt hem in onze identificatie met het ego en onze gedachten. Gedachten zijn middelen om de wereld te begrijpen. Deze worden op hun beurt weer geproduceert door het verstand. Het verstand is dus een instrument en een gedachtengenerator, maar het is NIET wie jij bent!!
Jammer genoeg ziet niet iedereen dat, en vooral niet met zo'n probleem.
Voor de meeste mensen is het niet makkelijk om het bewustzijn en het ego los van
elkaar te zien. Ze denken er te veel over na;).

Terug
Naar boven