XXL Nutrition

Sondevoeding en krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hi,

Ik heb nog even een paar vragen:

1. Tijdens het deadliften krijg ik een flauwval gevoel, wordt een beetje draaierig en kan wittig worden in mijn gezicht. Hoe zou dit kunnen komen en is daar een oplossing voor? Eten doe ik natuurlijk sowieso genoeg en water spuit ik 5 keer door, wat neerkomt op om en nabij 300ml.
2. Bij deadliften blijf ik hangen op 75kg met de normale greep. Ik heb vandaag 3 keer 80kg gedaan met de mixed grip, dan lukt het wel, maar dat is niet de veiligste manier voor mijn spieren. Wat kan ik doen om dit toch te halen (een riem gaat hem denk ik niet worden, ivm sonde)?
3. Zou het nut hebben om over te stappen op het starting strength programma met daarbij power clean, om zo ook mijn deadlift gewicht omhoog te krijgen? Ik doe nu 5x5 en dat gaat met squatten altijd wel goed. Ik zou eventueel ook 5x5 kunnen blijven doen, maar dan in plaats van' barbell row' de power clean invoegen? De barbell row kan dan als extra oefening.

Verder ga ik 10 x 0,5kg gewichten aanschaffen om zo van mijn plateau met de overhead press af te komen. Langzame stappen is altijd beter dan steeds moeten deloaden. Ik ga hierbij wel nog een keer deloaden naar 32kg (kom van 40) en vanaf daar rustig opbouwen. Ik ga de oefening dan ook 6 x 5 uitvoeren, om hem wat zwaarder te houden.
 
1. Het zou kunnen liggen aan je ademhaling. Hou je je adem in tijdens het DL-en? Mogelijk hebben meer ervaren DL-ers hier meer ervaring mee. Maar dit is waar ik zo aan kan denken.

2. Verlies je grip? Bij gripverlies kan je mogelikj je grip versterken met training. Je kan ook een plateau hebben bereikt op DL wat vaak betekend dat je eerst weer sterker moet worden. Mogelijk een kleine reset door wat gewicht terug te nemen en dan weer op te bouwen. Of microladen.. dus met stappen van 1 of 2,5 kg verhogen. Mochten er kleine schijven aanwezig zijn bij de gym.
Of een riem invloed heeft op de sonde kan ik niet zeggen. Maar mogelijk is de druk erop niet echht handig. Misschien even overleggen met de arts?

3. Dat hangt ervan af waarom de DL faalt... zie boven. Verder denk ik ook dat meer ervaren mensen hier beter over kunnen oordelen dan ik.

Die 0,5 kg schijfjes kan je ook gebruiken voor microladen bij DL ;)
 
1. Ademtechniek is iets waar ik moeite mee heb. Ik probeer te ademen wanneer de stang de grond raakt en blaas deze adem uit wanneer hij de vloer weer bereikt. Zou hier wat op moeten oefen met een lager gewicht.

2. Ik train bij de deadlift met handschoenen. Ik heb namelijk erg last van zweethanden en dan glijdt de stang uit mijn handen. Met de handschoenen heb ik daar geen last van. Grip verlies ik verder ook niet, ik krijg de stang niet eens van de vloer af. Wanneer er iets op de sonde drukt voelt dit niet heel fijn aan, vandaar dat ik aangaf dat dat niet echt een mogelijke oplossing is. Ik ga dan sowieso weer deloaden naar 70kg, dat lukt namelijk wel.

3. Dan wacht ik nog even op "ervaringsreacties". :)

Dankje.

Edit : heb de 0,5kg schijfjes aangeschaft, 10 stuks. :P
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe ben ik met cutten 300gram afgevallen en nog geen gram vet verloren. Heb ook het idee dat ik gewoon nog spiermassa aanmaak met sporten. Ik zat nu op 1600ml voeding per dag, wat uitkomt op 2128kcal.

Ik denk dat het handiger is als ik naar 1500 of 1400ml ga, respectievelijk 1995 en 1862kcal. Ik ga dan alleen erg laag zitten met eiwitten (tussen de 90 en 100gram) en bcaas gaan helaas niet door de sonde, moet hier teveel voor doorspuiten wat nogal pijn doet; jejunum kan niet zoveel hebben. Enige ideeën om toch voldoende eiwitten binnen te krijgen?

Ik ben van plan mijn diëtiste hier ook over te contacteren. Misschien dat er voeding is met nog meer eiwitten.
 
In hoeveel tijd ben je die 300 gram afgevallen?
en hoe weet je dat je geen vet verloren bent? Want als je geen huidplooimeting doet is 300 gram erg moeiijk te zien...
 
Die 300gram is sinds dat ik begonnen met de cut, ergens vorige maand. Geen vet kwijtgeraakt zijn is gebaseerd op meting met lint. Zou dus misschien wel iets vanaf zijn maar niet veel.

Met contact met diëtiste gehad, ga overstappen naar andere voeding met 8,13gram eiwitten per 100ml. Zit dan dus weer rond de 120gram per dag.
 
Met een meetlint kan je geen vet meten ;)

Maar als die 300 gr over een aantal weken is kan je inderdaad wel iets verlagen.

Goed dat je voeding met meer eiwitten kan krijgen!
 
Ik zou met 1m71 en 70kg gewoon een tijd rond onderhoud eten, de kans is heel groot dat je dan de komende tijd spiermassa aankomt en tegelijkertijd vet verlies. Veel ruimte is er ook niet om te cutten voordat je erg licht wordt.
 
Ik ga denk ik een huudplooimeter bestellen. Is hier een elektrische of niet elektrische beter geschikt voor? Of maakt dat niet uit? Je hoeft hiermee toch niet bij de maag te meten? Dat zou erg onhandig zijn voor mij, is namelijk erg gevoelig.

@streks, dat zou echt chill zijn, heb ik beide voordelen. Mijn onderhoud is ongeveer waar ik u op ga zitten, dus dat is dan wel prima. :D
 
Ik ga denk ik een huudplooimeter bestellen. Is hier een elektrische of niet elektrische beter geschikt voor? Of maakt dat niet uit? Je hoeft hiermee toch niet bij de maag te meten? Dat zou erg onhandig zijn voor mij, is namelijk erg gevoelig.

@streks, dat zou echt chill zijn, heb ik beide voordelen. Mijn onderhoud is ongeveer waar ik u op ga zitten, dus dat is dan wel prima. :D

Zou zon grote halen met een veer er in dat je niet zelf hoeft te knijpen, dan weet je dat het wat consequenter is
 
Meer cardio. Dan kan je in ieder geval voldoende blijven eten.
 
De huidplooimeter is besteld, zo een met veer. Cardio ga ik voortaan ook een paar minuten doen na de krachttraining.

Eiwitten zit ik door de nieuwe voeding weer op 120 en door een oplossing met lege voedingscontainers kan ik ook eiwit supplementen erbij nemen. Doordat de containers beschikken over een inhoud van 1L, is er voldoende water aanwezig op de eiwitten op te laten lossen, ipv dat ze hard worden. Ik zit nu dagelijks rond de 140 eiwitten, inclusief dus 1 keer een supplement.
 
Huidplooimeter ontvangen en met vierpuntsmeting komt mijn vetpercentage op 16% uit, was in november rond de 20%. Voeding was een tijdje te hoog, zit daarmee nu op precies de goede hoeveelheid; 200gram per week.

Ik vroeg me alleen af tot welk gewicht het gezond is om door te gaan? Ik weeg nu 66.4kg en wil qua vetpercentage tot 10/12% gaan. Zijn er eventueel dingen die ik kan doen om meer vet te verliezen? Door persoonlijke omstandigheden zit krachttraining, in de sportschool, er voor het moment even niet in. Thuis planken, air squat, push ups, dips en dumbbell curls (etc...) doen gaat wel gewoon. Kan eventueel ook hiit gaan doen, dat kan indien nodig wel gewoon in de sportschool.

Alvast bedankt.
 
Back
Naar boven