Fitness Seller

Sondevoeding en krachttraining

Bezoekers in dit topic

Body en fit shop :roflol:

Koop bij xxl nutrition :p
 
Ik lees op XXL Nutration en andere sites dat sommige mensen er maag en darmklachten van krijgen, dat is in mijn situatie sowieso niet echt geweldig. De creatine gaat ook via de sonde, dus het zou meteen in mijn jejunum terecht komen.
 
Gewoon zonder Creatine doen dan, gebruik het zelf niet. Spul is overrated, als je je training en voeding niet voor 95% op orde hebt dan maakt het toch geen verschil.

Overigens prima gains 2.5 kilo er bij, lekker zo door gaan met trainen. Dat je failt op de ohp maakt ook niet uit, gewoon deloaden en weer opbouwen.
 
Oké, ga ik gewoon zo verder. Ik twijfelde toch al hevig bij het gebruik en nut ervan, maar zeker met mogelijke maag/darm problemen.

Ik merk vooral verschil in mijn borst, die komen wat meer naar voren. Deze waren een paar weken geleden nogal plat. Voelt wel goed. Wat ik nu doe met ohp is blijven hangen op die 27,5kg, dus ik faal en de volgende keer doe ik die 27,5kg gewoon weer. Weet niet of dat heel goed is, maar ik haal wel altijd 3 van de 5x en heb het idee dat het dan toch ook enigszins nut heeft.

Vorige keer had ik na het falen nog twee keer de machine shoulder press gedaan op 32kg. Het idee daarachter is dat het de volgende keer dan misschien wel lukt, aangezien ik dan toch nog twee keer extra gedaan heb.:rolleyes:
 
Ik heb 14 jaar zondevoeding gehad via een maagzonde. 1 liter per nacht (2000kcal) kan dus prima, mits je positief uitkomt.
 
Het gaat nog altijd lekker. Met squatten ben ik vandaag naar de 110kg gegaan, met de rest zit ik nog wel wat lager: deadlift 80kg, overhead press 37,5kg, barbell row 47,5kg, benchpress 47,5kg. Blijf de overhead press lastig vinden en ben eigenlijk nog een beetje opzoek naar een korte oefening waarmee ik de overhead press ook makkelijker kan voltooien. Ik ga voortaan sowieso ook de triceps extension met een machine doen, zodat de triceps geen probleem meer zijn.

Qua voeding zit ik tegenwoordig rond de 3000 calorieën. Ik wilde vanaf januari kan cutten, denken jullie dat dat verstandig is of kan ik beter nog even doorgaan met "bulken"? Weeg nu 70kg met een vetpercentage van rond de 19%. Ik was van plan om tijdens het cutten 1600ml voedig te nemen, wat neerkomt op 2080kcal en 107 eiwitten (is wel wat weinig, maar kan hiervoor geen supplement nemen.)

Ook vroeg ik me af of het nut heeft en qua rust kan om de 30 day planking challange te doen, naast de krachttraining.

Alvast bedankt.
 
Fijn dat het zo goed gaat! Als het nodig is om te cutten kun je dat doen, jij hebt het 'voordeel' dat je niet zomaar cheat zonder dat je het door hebt. Zou alleen niet meteen 1000 kcal droppen.
 
Dat is inderdaad waar, ik heb ook elke dag exact dezelfde voedingswaarde inname, dus dat zou vrij makkelijk moeten zijn. Voordeel is ook nog dat ik geen hongergevoel krijg, aangezien ik de hoeveelheid per uur kan aanpassen en zo alsnog de volledige dag eten krijg.

Die 1000kcal is inderdaad wat teveel nu ik op 3000 zit. Ik zal even moeten kijken hoeveel ik dan moet gaan nemen. Ik zou bijvoorbeeld 1950ML kunnen doen, dan kom ik uit op 2593,5kcal. Ik kwam wel al langzaam aan toen ik nog op 2660 kcal zat (2000ml), dus het is misschien nog wel iets teveel, of niet?
 
Dat is een kwestie van een beetje uitzoeken. Weet ook niet hoe hoog je nu in je vetpercentage zit?
Als je iets hoger zit, kun je in feite wat meer agressief beginnen dan wanneer je al laag zit imo.

Je kunt stappen van 250 kcal maken, 400 kcal, 500 kcal, wat jij wil. Ik ben wel meer van de langzamere aanpak.
 
Ik heb het vandaag opnieuw berekend en mijn vetpercentage zit op 21,3% van 70,8kg. Ik wil naar rond de 10% gaan.
 
Ik heb het vandaag opnieuw berekend en mijn vetpercentage zit op 21,3% van 70,8kg. Ik wil naar rond de 10% gaan.

Als je daadwerkelijk zo hoog zit, zeker cutten inderdaad. Dan kan een eerste stap van 500 kcal omlaag ook zeker.
 
Oké, dan moet ik 1900ml gaan nemen. Is het naast de krachttraining dan nog nodig om cardio te doen, zodat ik meer verbrand?
 
Zou eens beginnen met kcal verlagen, goed kijken en meten wat er gebeurd, in een later stadium pas cardio erbij
 
Ga ik doen, dank je. :)
 
Hoe heb je je vet% berekend?

Berekeningen via internet zijn namelijk niet echt betrouwbaar.
 
Niet op de meest nauwkeurige manier, door nek en middel te meten en dit samen met lengte en gewicht te berekenen..
 
Niet op de meest nauwkeurige manier, door nek en middel te meten en dit samen met lengte en gewicht te berekenen..

Heb je een foto van hoe je er nu bij staat? Kunnen we een beetje schatten
 
Ja, net gemaakt. Helaas niet de scherpste foto's, telefooncamera is niet zo geweldig.

thumbnail_20171118_124945.jpg thumbnail_20171118_125032.jpg
 
Hmm ja, dat wordt tijd om te cutten.
 
Back
Naar boven